Hlavní navigace

Názory k článku Kradou bankomaty?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 17. 1. 2003 5:47

    -woe- (neregistrovaný)

    Neni nad bezpecnost transakci pri platbe ci vyberu penez z bankomatu platebni kartou,ze??!!
    Stalo se mi naprosto to same.Jednalo se o castku 10tis korun.Take se mi objevila jako blokovana na uctu ,jenze ja nebyl u CS!!!! Tehdejsi Expandia Banka -nyni eBanka- mi tyto penize uvolnila behem 2hodin! po reklamaci po telefonu!!
    A neni nahodou zaznam na video kamere bankomatu??Mozna by bylo docela zajimave ,pokud vite kdy asi jste byly u toho bankomatu,zjistit co je na zaznamu kamery.Myslim ,ze by tam melo byt videt zda penize prebirate ci nikoli!!!

    4 redakce: snad casem pochopim smysl Dukatu a Gresli ,protoze proc by jste psali o necem vymyslenem za co pak nic neudelite?:?!

    dale mam dotaz na Vas: pisete "Banka nemůže uznat ""nedoloženou reklamaci"" výdeje hotovosti z bankomatu, neboť by tím vznikl precedent snadno zneužitelný podvodníky. Tím naneštěstí dojdou újmy poctiví lidé, kterým bankomat peníze bez záznamu nevydá....."

    Jak a cim by mela byt takova reklamace dolozena podle Vas???A taky kdyz overim transakci po tel.,vysvetlete mi prosim jak mi to pomuze,kdyz mi tam sdeli ,ze byla uspesna?? :?))

    .....

    -woe-

  • 18. 1. 2003 2:05

    -woe- (neregistrovaný)

    Ne na bankomatech kamery opravdu nejsou. Ale jsou uvnitr bankomatu nebo jsou v okoli bankomatu.Ale vzdy monitoruji deni okolo bankomatu ,hlavne vyber a manipulaci u vydeje penez!

    -woe-

  • 20. 1. 2003 10:12

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Na střední škole jsme byli na výměnu v SRN a shodou okolností jsem se dostal do rodiny, kde otec pracoval v nějaké bance (Sparkasse?). A vzal mě s sebou do banky i do místnosti s bankomatem. Ze zadní strany byla normálně obrazovka a člověk mohl sledovat co se děje na ulici.
    Škoda, že jsem se nezeptal kde přesně ta kamera je.

  • 17. 1. 2003 11:01

    Tomas Knaifl (neregistrovaný)

    No, sice nemam sporitelnu rad, ale tentokrat ma pravdu.. pokud je u transakce uspesny zaznam o vyberu, tak kdovi, kde si dotycna svuj pribeh vymyslela.... To bych takhle mohl taky prijit k bankomatu, vybrat 20 000 a v zapeti volat, ze mi to tech 20 000 nedalo a vyzadovat je zpatky...

    Treba se pouze obe dve nechaly okrast (zpusob znamy :) a ted se to snazi nejak "odvratit"...

    TK

  • 17. 1. 2003 20:06

    honza (neregistrovaný)

    Možná, ale pokud připustíme poruchu bankomatu a příběh za pravdivý, pak tato situace NEMÁ (pro klienta) řešení.
    Proboha, jak mohu PROKÁZAT, že k něčemu (vydání peněz) NEDOŠLO ?

  • 19. 1. 2003 12:33

    PB (neregistrovaný)

    Pokud je u transakce úspěšný záznam o výběru, tak to nic neznamená. Relevantní je skutečné množství peněz, které v bankomatu zůstalo. Peníze totiž buď byly vydány, nebo musely v bankomatu zůstat. Jiná možnost není.

    Z vyjádření spořitelny ale neplyne jasně, zda přepočítání VEŠKERÉ hotovosti v bankomatu skutečně provedli. Vágní formulací, že "přebytek nebyl zjištěn", bych se rozhodně nespokojil.

  • 20. 1. 2003 21:50

    Pavel (neregistrovaný)

    přepočítávání VEŠKERÉ hotovosti v bankomatu se děje nejpozději při další dotaci bankomatu. Vlastně se vyměnují prázdné (nebo poloprázdné) kazety s penězmi za nové a stav se porovnává s údaji o stavu ze žurnálové pásky, kde jsou uvedeny veškeré transakce na bankomatu.

  • 17. 1. 2003 12:09

    Jakub Novotný (neregistrovaný)

    Můj bratr jakožto student má (měl) rovněž kartu od ČS a na vlas stejná příhoda se mu stala také... Na Praze 5 vybíral z bankomatu přímo v budově ČS a když mu nebyly vydány peníze, šel se zeptat, co s tím má udělat. Bylo mu řečeno, že se to může stát, ale ať se neděsí, že mu nic odečteno nebylo a ať zkusí jiný bankomat... OK - vybral, ale na výpise byl i ten nerealizovaný výběr zaúčtován... Je to náhoda, že se takové "chyby" dějí převážně u mladých lidí (bratrovi bylo tehdy 18), kteří se jen těžko mohou bránit používaje přitom zkušeností ze života, které by jim jistě dali větší šanci na úspěch.?

  • 17. 1. 2003 12:50

    Lafayette (neregistrovaný)

    Mám přesně stejnou zkušenost, ale s bankomatem Komerční banky. Vybíral jsem 3000 Kč, peníze mi nevydal, kartu vrátil a stvrzenku taky. Šel jsem to okamžitě reklamovat do nejbližší KB, ale vůbec jsem nepořídil. Musel jsem podat reklamaci prostřednictvím své banky (tehdy Union banka). Po několika zamítnutích a odvoláních jsem to vzdal. Jejich argument byl, že v bankomatu žádné peníze nezbyly. Na mojí straně byli i odborníci z kartového centra UB, ale s Komerčkou jsme nehnuli. Pokud mám ale informace, tak v každém bankomatu jsou nesrovnalosti (sice relativně malé, ale jsou), takže trvám na tom, že KB mne okradla o 3000 Kč.

  • 24. 1. 2003 10:42

    Joe (neregistrovaný)

    Musím se připojit se stejnou zkušeností u bankomatu KB. Jedná se o bankomat v budově nádraží v České Třebové. Jako klient Ebanky jsem vybíral z bankomatu KB 6000,-. Bankomat mi ale vydal pouze 2000, chvíli vrčel a poté napsal že vypršel čas pro provedení transakce. Netušil jsem že se něco takového může stát, tak jsem v mírném šoku běžel přímo do KB. Tam mi paní ředitelka pobočky KB v České Třebové řekla že ten bankomat je starý krám a zlobí často. Uklidnila mě tím že na konci každého dne se provádí zmiňovaný žurnál a peníze tam tedy budou přebývat a vysvetlila že musím transakci reklamovat u své banky. Poměrně klidný jsem transakci reklamovat v Ebance. Jaké ale bylo moje zděšení když mi bylo po nějaké době oznámeno že reklamace se neuznává protože podle vyjádření KB "transakce proběhla bez komplikací, hotovost byla vyplacena a na bankomatu nebyl v uvedený den shledán žádný přebytek."
    Ještě zajímavější je komentář na přiloženém výpisu o transakci: "Výše uvedená transakce byla provedena bez problémů. Hotovost byla dle žurnálu vyplacena kompletní a v předepsaném čase. Operátor bankomatu nevykázal při účetní uzávěrce žádný přebytek. Váš klient si pouze nevybral peníze v nastaveném časovém limitu." Kde tedy jsou ty peníze které mi podle této zprávy bankomat bydal ale já si je nevyzvedl v časovém limitu??? Vzhledem k tomu že jde o poměrně čerstvou záležitost, chci se ještě pokusit o odvolání, ale nevím jak to dopadne...
    PS: Mimochodem na základě tohoto příspěvku jsem znovu studoval podklady které mi byly předloženy z KB a všiml jsem si na výpisu žurnálu (pokud jsem ho správně pochopil) že ten kdo vybíral po mě částku 7000,- dostal 3 x 2000,- a 2 x 1000,- což je 8000,-!!!

  • 17. 1. 2003 13:28

    yarex (neregistrovaný)

    Bankove automaty su tiez len bednicky pohanane softverom ktory na nich beha. Ak dojde k jeho vynimke tak potom moze nastat to co sa vraj stalo v tychto niektorych pripadoch. Ako programator viem ze osetrenie vsetkych chybovych stavov v programe neni vzdy jednoduche a zvlaste ak softwer je komplikovany. Pomohlo by dlhodobejsie testovanie produktu na vsetky mozne stavy co mozno v pripadne bankovych automatov nebolo vykonane. Takze aj v softweri moze byt mala chybicka ktora sa aktivuje pri prepnuti do nejakeho stavu, alebo len za urcitych podmienok ktore nemusia byt hned priamo viditelne. Ak by bola banka korektna tak pri niecom takom by automat stiahla a poriadne otestovala ci k dana situacia sa zopakuje alebo nie. Takisto sa u zakaznika pokusi informovat ako presne postupoval a na zaklade tychto a krokov ktore boli vykonane aj predoslym zakaznikom (napr. predosla transakcia bola uspesna) sa pokusi navodit rovnaky ( pravdepodobne chybovy) stav.

    Ale ak sa banke do toho pustat nexe a zakaznik za to nestoji tak potom to ma f pazi ;).

  • 17. 1. 2003 13:34

    (neregistrovaný)

    Dost by mě zajímalo, zda té holce dal bankomat stvrzenku a co na ní bylo.
    Před půl rokem se mi to stalo, bankomat patřil ČSOB, karta od Komerčky. Peníze jsem dostala zpátky v plné výši.Sice to trochu trvalo, ale prachy mám.

  • 17. 1. 2003 15:03

    Šárka (neregistrovaný)

    V září loňského roku jsem u bankomatu ČS a hlavně později prožila i já horké chvilky. Také mi bankomat vydal kartu, peníze už ne. Nevím proč, ale v té chvíli jsem si myslela, že v bankomatu třeba už není potřebná částka.Byl den výplat. Pokusila jsem si tedy vybrat u jiného bankomatu a tehdy jsem zjistila, že částka z účtu již byla odepsána. Výsledek reklamace měl naprosto nečekaný konec. Kdosi našel v bankomatu stejnou sumu, kterou jsem se snažila vybrat a peníze vrátil na pobočku ČS. Odpovídal čas i místo a já dostala své peníze. Nemohu však uvěřit tomu, že jsem peníze zapomněla v bankomatu. Nemohlo se stát, že bankomat peníze vydal s velkou prodlevou? Banka nikoho neokradla. Naopak učinila šťastným někoho, kdo nebyl tak čestný, aby vrátil cizí peníze.

  • 17. 1. 2003 15:11

    Helena Boňková (neregistrovaný)

    Mám absolutně stejný zážitek s automatem České spořitelny na Národní třídě.Dvakrát za sebou jsem požádala o vydání 4000.- Kč, ani jednou penéze navypadly, ale lístek oznámil výběr. Okamžitě jsem informovala svoji pobočku, dopisovala jsem si s kartovým centrem a ombusmanem spořitelny. Jejich reakce byla zcela stejná jaká paní, která popisuje svoji příhodu. Mimochodem moje sestra, pracovnice ČS mi řekla, že by si z automatu nikdy peníze nevybrala, že na centrálu chodí pořad stížnosti. Víte zábavné na tom je to, že když se podobná věc stala našemu známému v USA, tak mu Bank of America sdělila... nemůžeme dokázat opak, ale jste náš dlouholetý slušný klient a tak Vám částku reklamovanou uhradíme. Co vy na to Česká spořitelno a vstřícný generální řediteli ? Helena Boňková

  • 17. 1. 2003 17:23

    Gergi (neregistrovaný)

    Myslim, ze posledni priklad ze zahranici rika vse: ano tak to chodi v civilizovanych zemich. Dokazovat musi banka. Pokud neprokaze, ze zakaznik lze, ma zakaznik vzdycky prednost. Kdyz se to nekomu zacne stavat opakovane a stane se pro banku nevyhodnym, vypovi mu smlouvu. Presumpce neviny ale musi platit. Je to o vzajemne duvere.

  • 17. 1. 2003 17:31

    Petr (neregistrovaný)

    Bohužel, jsem stoprocentně přesvědčen, že kdyby u nás jedinkrát ve sporném případě dali za pravdu klientovi, pak byl počet reklamací stoupl na celkový počet rovnající se počtu obyvatel (možná mínus 1% hloupých poctivců, kteří okrádají rodinu).

  • 17. 1. 2003 22:50

    PetrK (neregistrovaný)

    Ziji v USA 8 let-v Chicagu .Mozna je to nahoda,ale ve vsech bankomatech (ATM)kde jsem vybiral jsou kamery.Takze v pripade,ze by se mi stalo neco podobneho jako Vasemu znamemu a banka by mi sdelila...nemuzeme dokazat opak ale castku uhradime...povazoval bych to asi spise za neuspesny pokus banky ukrast moje penize.Sleduji uz delsi dobu komentare tykajici se spatnych sluzeb v CR a musim konstatovat,ze proti US jeste porad mate co dohanet.

  • 17. 1. 2003 17:26

    Petr (neregistrovaný)

    V případě jakýchkoliv neobvyklých situací u bankomatu bych na místě telefonoval na uvedenou infolinku. Co by se ale v takovém případe dělo mi není jasné. Jestli by pracovník u telefonu byl schopen například na počkání (za zády fronta netrpělivých lidí) sdělit, jestli jsou peníze účetně vydány či ne.

  • 17. 1. 2003 21:04

    All-in-one (neregistrovaný)

    Přečetl jsem článek i reakce. Co mě zaráží je skutečnost, že téměř výhradně se hovoří o bankomatech spořitelny. I já se zpotil u bankomatu spořitelny, kdy nechtěl dát peníze, ale na druhý pokus je dal. Volal jsem okamžitě na klientskou linku eBanky, kde mi přímo sdělili uplatněné blokace i jejich zrušení (v tom 1. případě), takže jsem o peníze nepřišel, ale asi moc nechybělo. Proč bankomat na poprvé peníze nevydal se mi zjistit nepodařilo. Od této skutečnosti se vyhýbám bankomatům spořitelny (i všemu co s tímto ústavem souvisí) a podobnou zkušenost jsem již neučinil.

    Je pravda, že záznam z bezpečnostní kamery (bývají umístěny v místnostech, ve kterých je bankomat by byly jakou-takous šancí v reklamaci uspět. Pravdou však zůstává šokující skutečnost marketingové politiky České spořitelny (rakouské) - jelikož je vlastník z civilizované země s rozvinutým kapitalismem, mělo by mu být jasné, že pokud se taková smutná skutečnost zveřejní v médiích a přidají se další negativní reakce, pak je daleko lépe vyplatit oněch Kč 3 000,-- s tím, že se sice domnívají, že chyba není na jejich straně, ale klienta si váží. Ono totiž poškození pověsti, které tímto případem utrpí je bude stát mnohonásobně větší sumu, takže si myslím, že si Z L Á M A N O U G R E Š L I zaslouží už jen za způsob svého jednání.

  • 18. 1. 2003 1:12

    Martin (neregistrovaný)

    Udělat tohle Erste bank, tak jim Rakušani vymlátí pobočky do jedné. Ovšem u nás to možné je. Vsadil bych boty na to, že tyto "nepovedené" transakce v globálu vydají pár set tisíc, za který se Gajdušková vozí v nový toyotě.

  • 18. 1. 2003 8:44

    Kendy (neregistrovaný)

    Všem, kteří pokládají bankomaty za zlodějské bedny a hlavně ČS za zloděje doporučuji návštěvu banky. To platí i pro zástupce serveru mesec.cz. Neměl by být problém ukázat, jak takový systém pracuje, jak je zabezpečen a co je vlastně na druhé straně té "proklaté" bedýnky. Nedávno jsem se setkal se známým, který pracuje ve jedné firmě, která bankomaty montuje a servisuje. Zajímalo mě, jak to tam v té mašince vlastně chodí. Jak je to ošetřeno a jak je to s reklamací. Toto je jeho vyjádření.

    Většina reklamací je z chybného postupu zákazníka. Nečte, co mu píše monitor. Nečeká, až mu mašina vydá peníze, nebo písemné oznámení. V častých případech tam nechá kartu s rozpracovaným zadáním v domnění, že ji bankomat sežral a odejde. Dalšímu pak stačí jen zadat částku, vybrat a odejít. Osobně vím o mnoha reklamacích, kde se jednalo ze strany klienta od podfuk. Přesto tito lidé jsou schopni každému do očí tvrdit, že je např. Česká spořitelna okradla. Většinou se ještě domáhají satisfakce a hrozí, že si pozvou Novu apod. V jednom městě mají bankomat na budově ČS a za tímto bankomatem je taková malá místnost odkud se plní peníze (kazety). Z důvodu častých reklamací jsem v té místnosti seděl skoro celý den a pozoroval chování mašinky. Na lidi jsem neviděl, ale slyšet bylo vše. Budete se divit, ale za ten den jsem nezaznamenal žádný technický problém. Ale dva pokusy o podvod. V jednom případě šlo o dvě studentky (dokonce byly tak naivní, že se o tom domlouvaly u bankomatu). Vybíraly 1000 Kč (což se jim povedlo) a chtěly reklamovat, že nedostaly peníze. U bankomatu jedna radila druhé, ať dá prachy do pouzdra od mobilu, kdyby jí prý chtěli kontrolovat peněženku, nebo batoh s učením. Sebevědomě a hrdě se hlásily u přepážky o 1000 Kč. Když jim pracovnice banky sdělila, že se na to mohou jít podívat, že tam sedí pracovník od bankomatu a sleduje jeho chod, tak znejistěly. Ještě se naivně zeptaly, zda ten pracovník také slyší, co si lidé před bankomatem říkají. Pracovnice banky tušila o co jde, tak řekla, že ano. Děvčata otočila a že se ještě podívají, zda ta tisícovka nevypadla někde vedle bankomatu a rychle odešla. Druhý případ byl obdobní, jen s tím rozdílem, že jeho aktérem byla starší žena romského původu. Podobná řeč u bankomatu, podobný postup u přepážky. Rozdíl byl v částce, šlo o 4000 Kč a arogantním přístupu poškozené. Vyhrožovala, že vše nahlásí do televize Nova a že neodejde dokud ji ty peníze banka nedá. Pracovnice banky postupovala stejně, jako u těch holek. I s tím, že je slyšet, co si venku říkali. Když padla řeč na Polici, kterou chtěla původně poškozená zavolat, tak otočila a že prý si to ještě rozmyslí a že se musí poradit s advokátem. A odešla. Nechci tvrdit, že všechny bankomaty jsou bez chyby. Je to stroj a občas může selhat. Ale jsou tam, takové mechanizmy, že se vše dohledá. Také nechci tvrdit, že každý den v každé bance jsou dva pokusy o podvod. Byla to náhoda. Někteří zde uvádí zkušenosti z USA. Zapomněli ale dodat, že tam je jiné prostředí. Jiné morální podvědomí. Někdo tady naříkal nad bankomaty ČS. Jistě, kolik bankomatů má tato banka proti ostatním? Za kamerový systém se rovněž přimlouvám. Tam, kde jej máme, je reklamací poskrovnu. Přeji všem bankomaty bez reklamací.

  • 18. 1. 2003 15:15

    F. (neregistrovaný)

    Je to už několik let. V nedobrém psychickém rozpoloženi jsem zapoměl v bankomatu ČS vybírané peníze. Když jsem se k bankomatu vrátil, samozřejmě tam nic nebylo. Bankomat byl na mé pobočce. Tam mi řekli, že pokud je nesebral někdo po mě (vystavené jsou asi minutu?), tak je bankomat pohltil a bude to v žurnálu. Ať si přijdu za týden a podíváme se na to. V žurnálu bylo pohlcení peněz, i záznam od pracovníka při plnění, že v přepadu byla moje suma peněz. Ve výpise jsem pak měl - i + z neprovedené transakce.
    Vše proběhlo OK, včetně korektnosti a ochoty pracovnic ČS (tehdy ještě české). Snad jen rychlejší to mohlo být. Kdyby je někdo po mně odebral, asi bych měl smolíka. Aĺe vlastní vinou.
    Naštěstí mne toto potkalo před zveřejněním podvodů s pohlcením peněz při výběru.

    F.

  • 18. 1. 2003 20:48

    PetrK (neregistrovaný)

    Ucelem meho prispevku z US bylo poukazat na fakt,ze v pripade bankomatu zde banky zakaznika nemohou tak lehce okrast jako v CR.
    To ovsem vubec neznamena,ze se zde (vUS) zakaznik neokrada.Svou poznamkou (CR ma jeste co dohanet) jsem minil pouze to,ze jeste existuje spousta zpusobu jak okradat zakazniky ktere se zde (US) uspesne provozuji jiz mnoho let,ale do CR jeste nedorazily.
    Za nejasne vyjadreni se omlouvam.

  • 19. 1. 2003 7:19

    Věra (neregistrovaný)

    Vy píšete o okrádní zákazníků bankou, ale u nás je problém opačný. Častá snaha zákazníků okrást (podvést) banku. Ať se to někomu líbí nebo ne, je to tak. Ten velký příspěvek to popsal přesně. Znám mnoho spolužáků, kteří nevymýšlí nic jiného, jak banky vožulit. Většinou to vidí doma, u svých rodičů (nejlepší to vzor). To s tou morálkou je pravda. Netvrťte, že ve státech se tolik lidí snaží okrást a podvést kde koho. Mám tam 8 let segru a ta říká něco jiného. Leda že by češi ve Vaší oblasti inporotvali do států zvyky typu "kdo nekrade ani hodinu, okrádá celou rodinu".

  • 19. 1. 2003 13:39

    fouba.m@seznam.cz (neregistrovaný)

    Hm, asi mi moc vadí hrubky v tomhle příspěvku. Ale fandím mladickému entuziasmu i když Státy nejsou můj vzor, protože při vydělávání peněz se nebere ohled na vedlejší účinky nikde na zeměkouli.
    Kdyby mi tak bylo znovu 15 let, co bych za to dal...

  • 18. 1. 2003 16:13

    fouba.m@seznam.cz (neregistrovaný)

    Je to smůla. Nedá se s tím nic dělat. Jste potrava pro kanony.

  • 20. 1. 2003 9:22

    Zargon (neregistrovaný)

    V této souvislosti by mě zajímalo jakým způsobem funguje doplnění případně přepočítání peněz. Pokud pracovník který toto provádí nemá možnost si sám zjistit zaprotokolovaný zůstatek tak by si banka mohla za svým tvrzením stát. Pokud ale jeden pracovník provádí doplňení či přepočítání a přitom si sám může ověřit jaká má být v bankomatu zbylá hotovost tak by naopak banka měla dokazovat, že její pracovník sporné peníze nezcizil. Můžete někdo odpovědet jak to v praxi probíhá?

  • 20. 1. 2003 10:05

    Patrik Chrz (neregistrovaný)

    Nevím, jak to funguje ale mám tady jednu informaci z ČSOB z roku 1992. Známá, která tam kdysi pracovala, mi to říkala.
    Jeden její kolega plnil bankomaty a najednou se mu stalo, že u jednoho z nich chybělo 100.000! Podle ní by to určitě ten kolega nezcizil. No a pak to musel dlouho splácet.
    To hovoří pro to, že prostě bankomaty mohou špatně počítat.

  • 20. 1. 2003 21:44

    Mary (neregistrovaný)

    Zargone, dotování peněz do bankomatu probíhá následovně: Pracovník "naškatulkuje" peníze dle hodnot do takových šuplíčků a pečlivě zaznamená počet atd. Bankomat se otevře a vyjmou se šuplíčky z něj a vymění se za naplněné šuplíčky. Peníze, které zbyly v šuplíčcích se pečlivě spočítají a porovnají se sjetinou, kterou pracovník předtím "vyjede" z bankomatu. Bankomat přesně ví, kolik peněz v něm je a asi i v jakých hodnotách. Porovná tyto dva údaje a jsou-li shodné nebyl zjištěn přebytek ani nedostatek. Potom se bankomat "naprogramuje", čili se do něj zadají vstupní údaje: kolik je tam pěněz atd. Prostě aby ten bankomat měl z čeho vycházet. Kdykoli je možné z něj dostat kolik je v něm peněz a zda je třeba nadotovat.
    Toto celé ¨by měly provádět vždy aspoň dva pracovníci - kontrola zda nezcizil hotovost apod.

  • 20. 1. 2003 22:08

    Pavel (neregistrovaný)

    Je to tak. Tak třeba na naší pobočce. Kolegyně-pokladní připraví do kazet peníze, mezitím já rozjedu uzávěrku bankomatu, kde mi skutečně vyjede stav kazet v bankomatu - to znamená jak počet kusů v jednotlivých kazetách, tak částku. Když mám tuto balanci hotovou, tak řeknu kolegyni pokladní, která si převezme uzamčené kazety z bankomatu (od kazet já klíče nemám, takže se do nich nedostanu) a dá mi plné zamčené kazety s papírkem, kolik kusů je v jednotlivých kazetách peněz. To já zase nasáčkuju do bankomatu, kolegyně mezitím přepočítá stav vyndaných kazet a oba dva potom údaje předáváme účetní, která to zaúčtuje. Takže vlastně - já jako dotující sice papírově vím, kolik peněz v bankomatu je, kolegyně-pokladní ví, kolik je peněz fyzicky a účetní to dá dohromady. No a kdyby někdo chtěl namítat, že bysme se s pokladní mohli dohodnout a něco si vzít??? Proč? Stejně bysme to museli zaplatit my. Kdo si myslí, že jednoduše banka sáhne do nějakých "rezerv" je na omylu. Stejně to vždycky zaplatí ze svého přímo zaměstnanec banky.

  • 20. 1. 2003 22:08

    Pavel (neregistrovaný)

    Je to tak. Tak třeba na naší pobočce. Kolegyně-pokladní připraví do kazet peníze, mezitím já rozjedu uzávěrku bankomatu, kde mi skutečně vyjede stav kazet v bankomatu - to znamená jak počet kusů v jednotlivých kazetách, tak částku. Když mám tuto balanci hotovou, tak řeknu kolegyni pokladní, která si převezme uzamčené kazety z bankomatu (od kazet já klíče nemám, takže se do nich nedostanu) a dá mi plné zamčené kazety s papírkem, kolik kusů je v jednotlivých kazetách peněz. To já zase nasáčkuju do bankomatu, kolegyně mezitím přepočítá stav vyndaných kazet a oba dva potom údaje předáváme účetní, která to zaúčtuje. Takže vlastně - já jako dotující sice papírově vím, kolik peněz v bankomatu je, kolegyně-pokladní ví, kolik je peněz fyzicky a účetní to dá dohromady. No a kdyby někdo chtěl namítat, že bysme se s pokladní mohli dohodnout a něco si vzít??? Proč? Stejně bysme to museli zaplatit my. Kdo si myslí, že jednoduše banka sáhne do nějakých "rezerv" je na omylu. Stejně to vždycky zaplatí ze svého přímo zaměstnanec banky.

  • 22. 1. 2003 8:18

    Zargon (neregistrovaný)

    Díky za odpověď, vidím že u Vás to alespoň trochu ošetřené je. Ale je to tak všude? Jen ten závěr má slabinu-samozřejmě jsem nemyslel že by někdo ze zaměstnanců vzal to co je zaprotokolováno, ale mě šlo právě o to co je v bankomatu navíc. Pokud skutečně dojde k tomu (samotnému se mi to nastalo, ale mé spolupracovnici které důvěřuji ano), že vybírajícímu peníze vydány nejsou, výpis tvrdí že ano, následující výbírající je nedostal, tak logicky ty peníze někde v tom bankomatu zůstanou. A právě o ty se jedná-neberte to osobně, uvádím to jen pro názornost-pokud předtím než jdete k účetní si s pokladní zkontrolujete stavy, o případný přebytek se šábnete v bance pak vše sedí, nikdo nic nedoplácí. Pokud není porovnán stav fyzické hotovosti s výpisem automatu opravdu nezávisle tak tu určité riziko fraudu v tomto případě je, obzvlášť z toho důvodu, že neexistuje důkaz a poškozený se nemůže bránit. U hotovostí z nočních trezorů vím že existují určité kontroly pokladníků, ale nevěřím tomu, že by se za účelem kontroly osob obsluhujících bankomaty prováděli simulace chybových stavů při vadávání peněz z bankomatu. Možná až se to stane někomu z výrobců bankomatů, kteří tvrdí že něco takového není možné, tak třeba dojde k doplnění software o tuto simulaci.

  • 24. 1. 2003 12:31

    Hacek (neregistrovaný)

    Je videt, ze lide, kteri obsluhuji bankomaty, sice vedi jake tlacitko maji zmacknout aby automat doplnit, ale vubec nic netusi o programech ktere automat obsluhuji. Existuji moznosti (po otevreni automatu), pripojeni a pozmeneni softwaru, ktere donuti automat pocitat spatne, presneji pocitat, ale penize nevydavat. Otevrit muze nektere automaty zdatny zamecnik bez poruseni zamku a zase je uzavrit. To ze v dnesni dobe vladne anarchie v zakonech a v prostredcich vynucujici pravni moc, dava prostor chtrym studentikum stradat si do kasicky.
    Lide v bankach jsou sice velmi dobre placeni (asi jen krome uredniku u prepazek) a musi mit minimalne vysokou skolu, ale to neznamena, ze jsou schopni. Podivate-li si na software v dnesnich bankach - je ubohy! Podivame-li se na to jak, si kdokoli z "managementu" muze precist kolik ma kdo (i treba Karel Gott) na svych uctech a jeste se tim pri obchodnich jednanich chlubi, je jasne, ze jsme narod chudaku.

  • 29. 1. 2003 11:46

    Pavel (neregistrovaný)

    přebytek je samozřejmě taky na žurnálu zaznamenán, takže se musí zaúčtovat. Teď přesně nevím jak dlouho, tam peníze jsou, dokud nejsou promlčené.

  • 20. 1. 2003 12:27

    DyEm (neregistrovaný)

    Příjdu k bankomatu čs,...... namačkám sumu, vyjede karta, odeberte hotovost, hotovost nevyjede, naštěstí vypadl ústřižek - peníze nevydány. Po mne dalších x lidí, někdo dostal peníze, někdo ústřižek. Reklamovat nebylo co (ústřižek jsem si schoval), banka to nestrhla. Jelikož byl bankomat u spořitelny, ptal jsem se tam, odpověď byla poškozené, zmačkané peníze, občas se to stane, ale prý není čeho se bát :)

  • 20. 1. 2003 20:52

    Viktor Navrátil, Brno (neregistrovaný)

    Došlo k zásadní chybě. Pokud automat má na výpisu, že peníze vydal a přitom zákazník tvrdí, že peníze mu vydány nebyly, je řešení snad evidentní:
    Peníze se do zásobníků v automatu vkládají "úředně" a zároveň se pořizuje o tom z bezpečnostních důvodů protokol.
    Pak ale by měl být při "účetní uzávěrce" automatu rozpor mezi tvrzením automatu a skutečným stavem jeho peněz v zásobníku.
    Pak by bylo snadné rozhodnout - v případě, že by oněch 3000 korun přebývalo - že zákazník (v tomto případě dcera paní Šmatové) byl poškozen.
    Paní Šmatová udělala logickou chybu, že netrvala na okamžité revizi bankomatu.
    V případě, že by banka revizi odmítla, dalo by se s to použít jako důkaz záměru okrást klienta.

  • 21. 1. 2003 6:31

    z jedné banky (neregistrovaný)

    Vážený pane, jestli se udělá kontrola ihned a nebo po výměně kazet je jedno. V každém případě by se zjistil nesoulad se zůstatkem v kazetách a s konečným stavem v žurnálu. Je třeba si uvědomit, že peníze neleží v bance někde na stolech a pracovnice je podle potřeby používají. Pan Pavel to popsal přesně. Jen měl ještě dodat, že pokud pracovnice plní kazety, tak nejdříve vyfasuje, proti podpisu, potřebný obnos podle bankovek a ty pak naplní. Vše je zaznamenáno. Každý pohyb každé koruny v bance je sledován. Na konci každého dne se dělá uzávěrka. Pokud by se zjistilo, že chybí třeba jenom jedna koruna, tak se to musí dohledat. Pokud ne, tak ji zaplatí, ta pracovnice, u které to vzniklo. Když se vrátím zpět k bankomatu, tak v uvedený den by byl zjištěn přebytek třeba 3000,- Kč. Pracovnice banky by ze žurnálu (není to sranda, ta sjetina má i několik metrů) zjišťovala, kde se stala chyba. Narazí na místo, kde byl požadavek, ten nebyl vykryt a pozná z kterého čísla účtu. Přebytečný obnos vrátí na účet poškozeného. Některé banky o tom klienta ještě informují. Jiné musí čekat na klientovu reklamaci. Z 99% případu přijde klient reklamovat problém ihned, když mu to nedalo peníze. Je pravdou, někdo to tady již psal, že to často bývá pokus o podvod. Jenže my to takto nazvat nemůžeme.

  • 22. 1. 2003 13:49

    Viktor Navrátil, Brno (neregistrovaný)

    To ovšem, vážený pane (vážená paní) "z jedné banky" nikterak neodporuje tomu, co jsem napsal, ne?

  • 30. 1. 2003 4:39

    Jan Bláha (neregistrovaný)

    To je krásná teorie. Stala se mi presne stejna vec s tim ze slo o bankomat IPB a ucet byl u KB. Bankomat byl u banky a tak jsem tam vlitnul a chtel rovnou vedouci. Rovnou jsem napsal a predal stiznost, ze jsem byl okraden ze chci byt pritomen pri prepocitavani penez zbylych pry ve zvlastni prihradce v bankomatu. Bylo mi to odmitnuto, protoze ze revize delaji zevnitr a jako cizi osaoba u toho byt nemuzu. Pak jsme si dopisovali, az mne to prestalo bavit. Celkove jsem ziskal dojem, ze si ti dva pracovnici, kteri to kontroluji, resili svuj, resp. predchozi bakomatovy omyl, aby to nemuseli doplacet ze sveho. Nic se neda dokazat, nic se neda overit, nikdo nikomu neveri, nikdo Vas nenecha nic zkontrolovat.
    Pouceni : nevybírejte 3000.-, mne se stalo s toutez castkou.

  • 21. 1. 2003 10:08

    Radka Smítalová,Brno (neregistrovaný)

    Ráda jsem si přečetla spoustu ohlasů na toto téma.
    My máme taky problém. S Českou spořitelnou.
    Stalo se v červnu 2002, můj muž měl vybrat ze společného účtu 4000 Kč. Při cestě z práce jeden automat nefungoval, automat u obchodního domu mu peníze napoprvé nevydal, klient za ním byl úspěšnější a následně i muž vybral ty potřebné 4 000 Kč.Reklamovat jsme začali na začátku července, kdy jsme z výpisu zjistili, že nám bylo odečteno 2x 4 000 Kč.
    Na první reklamaci byla vyhrazena tříměsíční lhůta, ta nebyla dodržena.Necelé 4 měsíce jim stačily a to jen proto, že jsme byli v kontaktu s paní na pobočce, která se snažila nám pomoci.
    Tisková mluvčí, paní Gajdůšková nemůže reagovat jinak, ale nám se opravdu nikdo nesnažil pomoci co nejrychleji. Takže pouze slova. Reklamovali jsme reklamaci, ale opět neúspěšně.Proč a jak máme dokazovat, že nám bankomat peníze nedal? Je to snad služba, za kterou platíme a měla by fungovat. A samotné nedodržení tříměsíční lhůty ze strany spořitelny? Jo, kdyby se to stalo nám,třeba při splácení úvěru.
    Jsem zklamaná, ale zároveň odhodlaná ještě to nevzdat a určitě se obrátíme na kancelář Ombudsmana.Je nás přece víc.

  • 23. 1. 2003 11:18

    kombajn (neregistrovaný)

    mala rada...
    k ombudsmanovi muzete jit, teprve az vycerpate ostatni mozna reseni vaseho problemu - tedy az pote co se bude soudit a prohrajete to. jinak vam nepomuze ani motejl.

  • 21. 1. 2003 11:56

    jku (neregistrovaný)

    Setkal jsem se s podobným případem jako slečna, která chtěla použít bankomatu v ČS a přišla o 3 000 Kč s tím, že jsem měl své peníze pouze zablokované a nakonec jsem o ně nepřišel.
    Vzhledem k tomu, že vlastním mezinárodní kartu Master card používám nejbližší bankomaty a nyní jsem použil bankomat ČSOB, protože to mám při cestě do práce to i za tu cenu, že na poplatcích zaplatím více jak kdybych použil banky GE Capital Bank, která vede můj účet.
    Vložil jsem tedy jako obvykle kartu do bankomatu zadal pin, označit jsem stejnou částku též 3 000 a na obrazovce se objevilo, že transakce nemůže proběhnout a ač jsem zadal požadavek na vydání potvrzení, nedostal jsem ho . Nezneklidňoval jsem se a to i v případě, že mám možnost jít do mínusu, tak jsem předpokládal, že zřejmě na konto nedošla výplata i když podle termínu už měla tam být a že je to důvod, proč jsem nedostal své peníze. Proto jsem zopakoval výběr i druhý den opět s požadavkem na 3 000 Kč. Když ani po druhém pokusu jsem neuspěl, šel jsem vybrat své peníze do nejbližšího bankomatu Komerční banky. Tam jsem zjistil, že mi na kontě schází 6 000 Kč, kvůli kterým musím chodit téměř 10 pracovních dní do práce.
    Volal jsem do GE Capital Bank a nakonec tam i zašel a zde mi potvrdili správnost údaje na výpisu z komerční banky, že jsou zatím peníze, ale jsou zablokované a transakce zatím neproběhla. Na můj dotaz, jak dlouho bude trvat odblokování a do kdy se dozvím jak na tom vlastně jsem, když podle zákona na převedení peněz z jedné banky do druhé podle zákona mají banky termín 3 dní, jsem dostal odpověď abych se zeptal na konci týdne. V případě, že bude záporný výsledek, že podají reklamaci u ČSOB.
    Nechtěl jsem jen čekat a tak jsem si zjistil, kdo odpovídá za Bankomat ČSOB umístěný na OBI v Praze. Dotyčný pracovník mi sice telefonicky potvrdil, že je uvedený bankomat vadný a k jeho opravě se zatím nedostali a tudíž je i možné, že došlo k uvedené chybě. Přitom tam ani nevisela žádná cedule a ani nápis na obrazovce nebyl, který by odrazoval případné zájemce od výběru peněz. Též tvrdil, že musím počkat a později buď sám podat u nich reklamaci nebo přes banku, která vede můj účet.
    Vzhledem k tomu, že se mi zdálo, že uvedení pracovníci obou bank se snaží řešení mé stížnosti vézt do vytracena, vzpomněl jsem si, že by měl existovat i tzv. Bankovní dohled. Proto jsem volal i do České národní banky, kde mi řekli, že sice mají dohled nad bankami, ale do transakcí jednotlivých bank nezasahují, to si spravují jednotlivé banky sami. Banky by měly mít nástroje jak bezpečně zjistit zda došlo k vyplacení peněz a to i zpětně. Další možnost je se s dotyčnou bankou soudit tzn. dát trestní oznámení buď na policii nebo pomocí soudu. Nevím jak by to dopadlo s poplatky a zda by se mi tento způsob vůbec vyplatil a zda výsledkem by nebylo jen zvýšení mé ztráty o poplatky soudu .
    Jak jsem už uvedl, při své smůle jsem měl i štěstí v tom, že do 14 dnů jsem obdržel měsíční výpis z banky, ze kterého jsem zjistil, že se uvedené nesrovnalosti nakonec samy vyřešily a nemusel jsem podávat na rozdíl uvedené slečny ani reklamaci a ani trestní oznámení vůči bance, která vedla můj účet a nedokázala ochránit mnou jí svěřené peníze a ani proti bance obhospodařující bankomaty. Jak je vidět, každý takovýto štěstí nemá, že jsou mu jen zablokovány peníze a půl měsíce je v nejistotě jak vše dopadne.

  • 23. 1. 2003 9:40

    Leos Janek (neregistrovaný)

    Bohuzel musim pridat do diskuse dalsi pripad. V srpnu minuleho roku jsem velmi podobnym zpusobem prisel o 14 000 Kc!!! Provedl jsem tri vybery ze dvou karet, ani jednou jsem penize nedostal a navic posledni vyber mi byl na ucte zaznamenan jako korektne provedeny a penize byly strzeny. Bankomat se choval naprosto nepredvidatelne, neupozornoval na to, ze transkce probiha, ze si mam odebrat penize, nic takoveho. Nechci vas zatezovat slozitosti celeho pripadu, jen chci rict, ze az do te doby jsem se na vsechny podobne pripady dival skepticky a rikal si, jak jsou ti lide hloupi. Je velmi tezke odlisit podvodnika od poctiveho cloveka, desive ale je, ze se na mne CS od zacatku jako na podvodnika divala, i pres moje zustatky na uctu, vybery, zrizene a vyuzivane sluzby. Myslim, ze hlavne v tomhle se nase banky lisi od bank ve vyspelych zemich. Tady nejde o to, ze kdyz by banka vratila penize jednomu, chteli by je vsichni. Jde o pristup banky ke klientovi, jde o to, aby banka mela skutecny ZAJEM o spokojenost sveho klienta, at uz jde o studentku, nebo podnikatele. A ja tvrdim, ze pres veskere ubezpecovani ze strany centraly, tiskovych mluvci a dokonce z ust generalniho reditele CS tohle proste absolutne nefunguje.

  • 24. 1. 2003 0:44

    Oskar (neregistrovaný)

    Zajimalo by me jestli se ti mistri z reklamacniho oddeleni podivali na zaznam z bezpecnostni kamery, ktera je instalovana u kazdeho bankomatu. Melo by tam prece byt videt zdali ty penize pani Marcele bankomat vydal. Kazdopadne bych ja jako poskozeny ten zaznam videt chtel.

  • 30. 1. 2003 8:58

    Jura (neregistrovaný)

    DD, mám stejnou zkušenost. Bankomat tehdejší Banky Haná mi peníze nevydal, jen vyjela karta. Jelikož naše firma zajišťovala IT služby pro uvedenou banku, dostal jsem se k internímu výpisu bankomatu (legálně) Na tom výpise fakt bylo, že bankomat peníze vydal, reklamace byla podle banky neoprávněná. Peníze navíc v bankomatu nezůstaly ( kdyby si bankomat myslel, že vydal a přitom nevydal). Tím pádem došlo k tomu, že jsem sponzoroval toho, kdo vybíral po mě. Peníze pravděpodobně vyjely později.

  • 10. 2. 2013 16:38

    i (neregistrovaný)

    U bankomatu by mohla být kamera,před kterou by člověk ukázal vydané bankovky.Nebo by bankovky měly být zváženy a vydán doklad,kolik skutečně vydáno gramů.
    Jinak je to bezpráví a hloupost lidí nechat se okrádat,když se ví,že bankomaty chybují a nikdo s tím nic neudělá.banky by měly chtít uchovat si dobré jméno.

  • 17. 2. 2013 7:51

    dodatek (neregistrovaný)

    Problém je zřejmě ten,že bankovky vydány jsou,ale zaseknou se ve vydávacím místě
    a jsou vydány s dalšími bankovkami dalšímu klientovi.
    Když se o tomto problému ví a neřeší se,je to úmyslně nedbalé?
    Myslím,že opravdu na dně vydávacího místa by měla být váha či kamaera,což by tuto nedbalost při předávání bankovek odstranila.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).