Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Kolik vám musí zůstat z výplaty po všech srážkách?

Pavel
Pavel (neregistrovaný)
24. 2. 2009 8:31 Nový

No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
Ano, zaměstnavatel nemůže strhnout vše, jenže při exekuci se můžou zabavit všechny peníze na účtu, a z hotovosti může zůstat jen tisícovka. Takže scénář 1: zaměstnavatel pošle zbytek mzdy na účet a exekutor poté provede na účet exekuci - dlužníkovi zůstane nula. Scénař 2: zaměstnavatel vyplatí zbytek mzdy v hotovosti, přijde exekutor a zanechá dlužníkovi tisícovku.

Myslím, že toto autoři zákona lehce nedomysleli (tedy, pokud vůbec někdy mysleli).
Paly
Paly (neregistrovaný)
24. 2. 2009 11:49 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
no hlavně to nedomysleli dlužníci
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
24. 2. 2009 12:07 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
Ale ovšem, že je to problém hlavně dlužníků. Ale vnitřně rozporné zákony jsou problémem nás všech, protože likvidují naši právní jistotu. Prostě buďto měl zákonodárce říct, že dlužníkovi se sebere všechno a ať pojde hlady, nebo měl do zákona dát, že dlužníkovi musí po provedené exekuci zůstat prostředky na přežití. Ale takhle na jedné straně přidělává práci zaměstnavatelům, kteří musí počítat srážky a strhávat je, na druhou stranu je to ovšem zbytečné, protože v okamžiku vyplacení těch peněz o ně stejně dlužník může přijít. Jen se tím zbytečně zvyšují náklady všch okolo a výsledný efekt je nulový. Vlastně ne, můžou se na tom přiživovat různí Lejlové Kocábové, jako teď v tom Chomutově. Ti na tom vydělají každopádně.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
24. 2. 2009 14:14 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
když na to nemám tak si nekupuji pitomosti, vždyť se podívejte na fronty o Vánocích, 95% lidí na dluh...tak co to potom s tou ekonomikou má dělat
uživatel si přál zůstat v anonymitě
25. 2. 2009 8:00 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
Souhlasím s Vámi, že půjčovat si na vánoční dárky nebo na dovolenou je nesmysl. Bohužel, příjmová situace raně kapitalistickým vykořisťovatelským systémem byla pro "normální" občany tak chybně nastavena, že po zaplacení nájmů, energií, potravin, zdraví atp. nezbývá na chod civilizované domácnosti a musí si na běžné věci typu lednička, televize jít půjčit, když jim nečekaně zdechne. Tohle však nikdo veřejně nepřizná.
A dále, kdyby se již léta neúvěrovalo, odbyt zboží a služeb by byl daleko nižší už dřívěji. Takže úvěrování vlastně drželo ekonomiku svým způsobem nad vodou a nástup krize trochu oddálilo.
jezevec
jezevec (neregistrovaný)
25. 2. 2009 22:51 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
Jako obvykle GENIÁLNÍ úvaha. Takže občan, kterému "po zaplacení nájmů, energií, potravin, zdraví atp. nezbývá na chod civilizované domácnosti" . . . . . . si půjčí na zhruba 100% úrok, a na tyto dvojnásobné výdaje mu najednou zázrakem zbyde.
Šetřit stejnou částku předem, akorát že 2x kratší dobu, by asi nešlo, že . . . . to by nemělo ten správný mravní rozměr
uživatel si přál zůstat v anonymitě
26. 2. 2009 9:09 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
Problém je, že na tu věc nenaspoří okamžitě a nemůže si ji tedy hned teď pořídit. Pokud se vám podělá třeba mrazák s obsahem za plácnu 5 tisíc, tak buď ten obsah vyhodíte pro jeho znehodnocení, nebo upalujete do krámu si koupit nový mrazák. Když nemáte volné prostředky (máte je třeba vázány na termínovaném vkladu), tak je výhodnější (pokud vám neumožní např. dřívější výběr) si asi půjčit, ne všude dávají 100 % úrok. Zrovna tak asi se dnes člověk neobejde bez TV nebo pračky. Řada lidí žije od výplaty k výplatě a není schopna si rezervu vytvořit - pak zbývá si opravdu jít půjčit a pak si na splátky utáhnout opasek a šetřit tam, kde to ještě jde - třeba místo 100 g porce masa k večeři si dát jen 75 g slovenského točeného salámu plného rakovinotvorných chemikálií nebo se mýt ve studené vodě místo v teplé. Pokud člověk není nucen, tak k takovýmto poníženíhodným utahování opasků se neuchýlí. Ano, může už začít takto utahovat v předstihu, a po 5 letech si na podělání pračky našetří (nebo dostane dřív raka). Problémem je, že ušetřené peníze ztratí za těch 5 let setsakramenstky na své původní hodnotě, takže místo mrazáku za 10 tisíc si koupíte jen žehličku za 4 stovky - obrazně řečeno. Vím, že průmyslové zboží jde sice relativně dolů (či spíše staré modely ve výprodejích, nově nahrazené modely jsou však vždy o něco dražší, dokud opět nedojde k zlevnění z důvodu zastaralosti a nasazení novějšího modelu), ale spousta věcí okolo jde stále nehorázně nahoru (energie, nájmy ...), takže i když občan teoreticky na nákup např. mrazáku spotřebuje méně pracovní doby, tak o to více mu ukrojí platby např.energetickým gigantům.
Tom
Tom (neregistrovaný)
24. 2. 2009 14:59 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno
Copak Kocábové, politiky si platíme tak jako tak, ale hlavně exekutoři se na tom napakujou.
já
(neregistrovaný) 89.203.157.---
28. 9. 2010 22:35 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno

Nemysleli.Naši potentáti nemyslí,nemají totiž čím.Je to bamda kapitalistických korytářů,pro které je člověk jen pracovní jednotka odvádějící daně.Lidi už se proberte-máme to,co pošahaní studenti a umělci s tehdy milionovými příjmy v listopadu 89 vyzvonili klíči

Tom
Tom (neregistrovaný) 77.78.85.---
29. 9. 2010 1:23 Nový

Re: No jo, ale jak tu výplatu dostat...

celé vlákno

Docela by mě zajímalo, jaká alternativa listopadu 89 by Vám vyhovovala ... ;)

zaměstnavatel
zaměstnavatel (neregistrovaný)
24. 2. 2009 20:42 Nový

Taky jsem měl tenhle problém...

celé vlákno
Mám jednu menší soustružnickou dílnu a zaměstnávám pár kluků, jednou měl jeden z nich taky problém s exekutorem, ale společně jsme to vyřešili - oficiálně jsem mu snížil mzdu na minimální a na poloviční úvazek, takže už nešlo nic sebrat... A založil jsem v bance další účet na firmu, ke kterému měl on disposiční právo a vkládal jsem mu na to pravidelně jeho normální výplatu - zhruba 25 000,- čistého.

Exukutor sice přišel prskat i na mě, ale nic nenadělal - protože sice kreditka byla zaměstnance, ale peníze na účtu byly oficiálně moje a zabit tak nemůže cizí peníze...

Nakonec se situace vyřešila a exekutor mu dal pokoj, takže jsme se mohli vrátit k normálnímu systému a normální oficiální mzdě.

Myslím, že s každým trochu rozumným zaměstnavatelem se dá podobně domluvit. Já si totiž chlapů, co pro mě pracují vážím, bez nich bych neměl ani na rohlík a když můžu, tak jim vždycky vyjdu vstříc - zvlášť, když potřebují pomoct před takovýma hovadama jako byl tenhle exekutor!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
25. 2. 2009 9:09 Nový

Re: Taky jsem měl tenhle problém...

celé vlákno
Už vidím, jak se domlouvám se zaměstnavatelem - např. ČR, O2, Škoda MB, Skanska, aby si zřídil u banky extra účet a jen já s majitelem/ředitelem k němu měl dipoziční právo.
Takovéto obezličky se dají dělat opravdu jen v soukromém sektoru - v malých, rodinných firmičkách. V nich se dají taky utopit náklady soukromé spotřeby celé rodiny nemající s firmou nic společného - jsou to takové ty podvody, "černí pasažéři", jak označil p. Topolínek lidi v jiné oblasti, kteří parazitují na těch, co takovou možnost nemají, a na které pak doplácí všichni ostatní poctiví. A proto je třeba podnikatelům dělat další a další ústupky, aby na tom nebyli díky krizi "tak zle" a mohli za minimální mzdu vykořisťovat jiné spoluobčany. Proto když podnikavcům byla dána nutnost odpisu auta až po 5ti letech oproti dřívějším 3 letům, tak aby podnikavci jezdili stále takřka v nových autech, tak nebudou muset platit DPH, aby si nemuseli auto prznit přepážkou N1. Chápu, ve Ferrari nebo Rolls Royce není přepážka moc krásná, a ušetřit nějaký ten statisíc na DPH je záslužné. A jelikož uvedené značky jsou pro podnikání jak stvořené, je vše v nejlepším pořádku a není co řešit ... Ano, trochu jsem to přehnal - aby to ty méněchápavé (hlavně politiky a další "odborníky") náležitě "koplo" - Ferrari jsou 2místná, Rolls Royce převážně jako sedany nemají propojen zavazadelník s kabinou, takže by tam přepážka asi nešla
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
25. 2. 2009 9:34 Nový

Re: Taky jsem měl tenhle problém...

celé vlákno
Ale jde to i u velkých zaměstnavatelů. U nás (mezinárodní firma, pobočky ve 150 zemích, přes 20 000 zaměstnanců) měla také kolegyně problém s exekutorem. Její muž udělal dluhy a exekutor jí protiprávně obstavil mzdu. Soud exekuci zrušil a druhý den po doručení rozhodnutí ten exekutor svůj protiprávní čin zopakoval. Soud opět exekuci zrušil, atd. Když se to kolečko rozjelo počvtrté, tak naše firma přeložila tuto kolegyni na zahraniční pobočku.
V
V (neregistrovaný)
26. 2. 2009 8:08 Nový

Re: Taky jsem měl tenhle problém...

celé vlákno
To mi připadá, jako když si hledaní mafiáni mění podobu a stěhují se na druhý konec Země.
Jít kvůli dluhu (navíc nezaviněném) dělat do ciziny mi nepřipadá zrovna moc dobré.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 4. 2009 17:15 Nový

Re: Taky jsem měl tenhle problém...

celé vlákno
Tak tenhle zaměstnavatel je frajer.
a
a (neregistrovaný) 213.129.155.---
3. 1. 2010 9:45 Nový

Re: Taky jsem měl tenhle problém...

celé vlákno

Ano tento zaměstnavatel je frajer a udělal by to asi málo kdo,ale co když je exekuce oprávněná,neoddálí se vše jen?????? a nezvýší toto náklady na exekuci ??a předraženýho exekutora

Ducháček
Ducháček (neregistrovaný) 213.29.218.---
14. 5. 2010 23:34 Nový

Re: Taky jsem měl tenhle problém...

celé vlákno

Jj, taky znám … zkusil jsem podnikat v oblasti, kde jsem sice měl znalosti technické, ale ne obchodní. No prostě, raději jsem firmu zrušil, abych neprodělal ještě víc. A zůstal jeden ůvěr. S bankou nebyla řeč, chtěli neustále se dohdnout na splátkcách, které jsem při nejlepší vůli nebyl schopen zvládnout. Takže jsem jim to říkal, neposlouchali, pořád mleli svoje … no, nakonec to dali exekutorovi. Poprv mi strhli z účtu peníze, co jsem dostal jako zálohu na zboží – probém – nakonec jsem si zřídil konto na jméno jiného člověka a splácím podle možností,ne jak si diktují předražení právníci. Fakturuji (jako) hotově, exekutor zjistil, že kde nic není, ani on nemůže nic vzít a zatím mám pokoj. Splácím podle možností a .. žiju.
Ex opravdu nezajímá, že nemáte ani na byt, že nemáte na splátku té pračky a pod . jak mi sám řekl, to je můj problém a že se tím pádem stávám dalším dlužníkem ne z vlastní vůle a možná v budoucnu i dalším jeho případem … pro něj jen dobře.
Dluhy se platit musí … ale musí se přitom ožebračovat dlužník až na kost, jen aby zkrachovalí právníci – exekutoři mohli jezdit drahými auty a žít v blahobytu? Jsou to paraziti … v pravé slova smyslu. Aby náklady exekuce dvojnásobně překočily dluh je nehorázné !!!

Řidič
Řidič (neregistrovaný)
19. 3. 2009 3:19 Nový

Vztahuje se exekuce i na diety?

celé vlákno
Může mi někdo poradit, jestli mi může exekuce ze mzdy sebrat i diety?
Fam
Fam (neregistrovaný)
19. 3. 2009 7:42 Nový

Re: Vztahuje se exekuce i na diety?

celé vlákno
Může.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 3. 2009 13:12 Nový

Jen znat sva prava

celé vlákno
Podivejte se, prosim, do zakoniku prace, kde mate jasne vsichni stanoveno, co se smi exekucne strhavat ze mzdy. Novy zakonik prace platny od 1. 1. 2008!! jiz vyjmenovava, co lze a co ne - lze vyzivne na deti, vyzivne mezi manzeli navzajem, kdyz zamestnanec zpusobi skodu zamestnavateli, pote exekuce podle zvlastnich predpisu, k tomu je odkaz na prislusne paragrafy - k ostatnim exekucim nemusi dat zamestnavatel souhlas. Pred nedavnem podnikatele silne protestovali proti tomu, ze musi za exekutory, kteri si nechavaji za vse tvrde zaplatit, na sve naklady hradit penize za srazky ze mzdy, praci ucetnich atd., Podivejte se na smlouvy se svym zamestnavatelem a na odkaz viz nize. Pri sve praci se velmi casto jiz setkavam s tim, ze zamestnanci nemaji exekuce na platu, ale jak sami rikaji, jsou s exekutory dohodnuti jinak. Exekutori totiz vedi moc dobre, k jakym zmenam doslo, ale vyuzivaji neznalosti ucetnich, zamestnavatelu a vas vsech, kteri dluzite. Podivejte se na clanek stejneho autora dr. Fetera, ktery uverejnil na odbornem serveru - viz http://pravniradce.ihned.cz/c4-10077460-30575470-F00000_d-dohody-po-srazkach-ze-mzdy-a-jinych-prijmu-z-pracovnepravniho-vztahu. a take na dalsi odkaz http://finance.idnes.cz/vyzivne-jedina-mozna-srazka-ze-mzdy-ve-prospech-veritele-pzw-/viteze.asp?c=A081127_170337_viteze_hru
kumbayo
kumbayo (neregistrovaný) ---.vodafone.cz
7. 1. 2010 9:39 Nový

Re: Jen znat sva prava

celé vlákno

Vážený, do Zákoníků práce i dalších zákonů můžete nahlížet jak chcete.Jak je ovšem ocitnete v roli dlužníka pak je na Vás zorganizován hon.A záleží jen na blahovůli exekutora jak dopadnete.Buďte si ovšem jist že on si servítky brát nebude a zatěžovat se dodržováním, mnohdy protichůdných, zákonů už vůbec ne.Z morálního hlediska totiž v tohle státě nemáte na nic nárok jakmile se jednou stanete povinným.

lucik
lucik (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
10. 6. 2010 12:03 Nový

Re: Kolik vám musí zůstat z výplaty po všech srážkách?

celé vlákno

Upřímně mě tento komentář skoro rozbrečel,jsem opravdu ráda,že se ještě najdou lidi,kteří když můžou,tak pomůžou,což na naší dobu není tak tipické,mám také stejný problém, ale takového zaměstnavatele bych si přála také,je pěkné že si dokážete vážit svých zaměstnanců,smekám před Vámi klobouk.Lucie

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem