S nabídkou UNIQA pojišťovny na pojištění SafeLine s telematickým zařízením jsem se před časem setkal. Pojištění samotné sice bylo trochu levnější, ale nájemné za zařízení jeho cenu vracelo na standardní úroveň. Takže jsem vůbec nepochopil v čem má spočívat výhoda, která mě má donutit nechat se dobrovolně sledovat pojišťovnou ať se pohnu kamkoli. Počítám, že tohle na trhu nemůže mít velký úspěch.
Přijde mi to jako logické a správné platit povinné ručení podle ujetých kilometrů. Obecně se dá říct, že čím víc jezdím, tím je větší šance, že moje řidičská chyba povede k nehodě nebo škodě. Říkal jsem si, jak asi bude pojišťovna zkoumat ten nájezd a zda lidi nebudou o to víc stáčet tachometry, ale vidím, že to má pojišťovna dobře ošetřené. Škoda, že se tohle neděje už teď a místo pojišťovny by ty záznamy stavu kilometrů mohly provádět STK, servisy a třeba i policie při nahodilých kontrolách aut. A tohle vše by bylo v jedné společné databázi a zdarma dostupné. Podobně jako nahlížení do katastru nemovitostí.
Jen ten roční nájezd je v mém případě veličina dost závislá na tom, kde zrovna pracuju a jaké tam mám alternativní spojení (autobus, vlak, případně kolega beroucí mě autem do práce). Stačí změnit práci a z ročního nájezdu 5 000 km je rázem 16 000 km nebo obráceně. A víc lidí to tak má.
Třeba se téhle zajímavé myšlenky chytne nějaká pojišťovna a časem připraví levná pojištění pro auta, co najedou hodně a naopak drahá pro ty co najedou málo nebo nejezdí vůbec. Jeden známý má mootrku, se kterou jede tak jednou za 5 let. Ten bude jistě nadšený z toho, že má v takovém případě platit dražší pojistku a jistě k takové pojišťovně rád přejde :-)
Jak píšete o řidičských zkušenostech - to by se muselo udělat povinné ručení na řidiče a ne na auto. Nehodu vždy zaviní řidič, nikoli auto. Když je pojištěno auto, nastávají takové situace, že majitel je někomu půjčí, ten bourá, ale malusem je potrestaný majitel toho auta. Nebo si mladý člověk koupí auto a protože povinné ručení je podle věku majitele auta, tak se auto hned pojistí (napíše) na matku / otce. Ti jsou starší a mají třeba i slušný bonus. Tak proč by 20-letý syn platil 6 000 Kč pojistku, když auto jde napsat na matku a platí třeba polovinu. A matka třeba ani nemusí mít řidičák.
Nebo kapitola - "povinné ručení na přívěsný vozík". Řidič zaviní nehodu a pojistné plnění pak jde z pojistky auta (pokud do někoho narazil autem) nebo vozíku (když narazil vozíkem). Nebo má někdo svoje auto a půjčený vozík, nabourá někoho vozíkem a pak to chce nahlásit jako škodu způsobenou autem, aby do toho netahal majitele vozíku a nezpůsoboval mu trable a papírování s pojišťovnou.
Tady Vás trochu ohledně povinného ručení přívěsného vozíku opravím.
Jestliže je přívěs připojen k vozu, jde plnění škody vždy z povinného ručení AUTA bez ohledu nato jestli jste škodu způsobil přívěsem.
Z povinného ručení přívěsu se hradí škody pouze tehdy např.: jestliže máte vozík volně zastavený a ten se vám samovolně rozjede a narazí třeba do nedaleko zaparkovaného auta.
Proto je pojištění odpovědnosti přívěsných vozíků tak levné - je prakticky minimální šance, že se někdy z tohoto pojištění bude plnit.
Tak v tom prípade je poistenie prívesných vozíkov práve extrémne drahé, aspoň teda na Slovensku.
Za vozík do 750 kg, ktorý najazdí nízke stovky km za rok platím povinné ručenie (na SK sa to volá inak, pre zrozumiteľnosť takto) 14 eur (dá sa zohnať tak cca. od 12 eur). Pričom ale takéto poistenie na krátku Feliciu 1.6 aj s asistenčnými službami v cene mám za 69 eur.
Pravdepodobne tam ale dosť veľkú časť ceny tvorí réžia administratívy. Podľa mňa je poistenie prívesného vozíka nezmysel a nemalo by byť povinné - existuje kopec vecí, ktoré sú rovnako rizikové spôsobiť škodu, ale povinne poistené nie sú.
Tady opět nelze porovnávat dva rozdílné státy a rozdílné legislativy.
Přiznám se netuším jestli plnění škod přívěsných vozíků na Slovensku je totožné jak v ČR.
jenom pro představu u Generali (v ČR) se dá povinné ručení na přívěs do 750kg
pořídit od cca 70kč - 250Kč (tj. cca 2,6 - 9,3 Euro)
Samozřejmě ceny vychází dle počtu bezeškodních měsíců, věku klienta, stáří přívěsu a místa trvalého pobytu atd.
oproti tomu vůz o obsahu 1,6l můžete pojištění pořídit cca od 1800Kč (tj 66,6 Euro) a více.
Ale jak říkám nelze porovnávat ČR a SR.
Jelikož pojišťovny v ČR musí odvádět z vybraného pojistného 3 % do fondu zábrany škod. Na Slovensku pokud se nepletu je to 8 % a nově jsem četl, že těchto 8% budou muset pojišťovny odvádět z veškerého neživotního pojištění. Přesně tyto legislativní odlišnosti potom i určují ceny.
Tak to se omlouvám. Vycházel jsem z toho, když do mě nacouval člověk vozíkem a říkal, že to musíme uhrát na jeho auto, že vozík má půjčený... a nechce majitele vozíku do toho zatahovat.
V tom případě je pojistka na vozík pekelně drahá. Když si představím, že řada lidí použije vozík max. 3x za rok, takže s ním ručně manipuluje v celkovém součtu vzdáleností pár desítek metrů... a cena pojistky je srovnatelná s pojištěním motockylu do 50 ccm, který může najet za rok 1000 km nesrovnatelně vyšší rychlostí než ručně tlačený vozík.
Tak jak se to vezme ono 70 - 150kč za rok - je svým způsobem na hranici nákladů.
Zkuste tento úhel pohledu: Když si jdete sjednat toto pojištění na pobočku jakékoliv pojišťovny.
Tak Vám smlouvu vytisknou (náklady na tisk), k tomu musíte ze zákona dostat pojistné podmínky (pokud je dostanete v běžné tištěné podobně) tak jedny často vychází cca na 30 - 50kč a k tomu máte pak nějakou tu provizi pro toho kdo s Vámi pojištění sjedná a každoroční zasílání zelených karet a předpisů pojistného (tzn. náklady na tisk a poštovné)
Výrazně pak pojišťovna ušetří pokud Vám posílá předpisy pojistného elektronicky.
Nicméně většina klientů stále upřednostňuje fyzickou korespondenci.
Proto je v současnosti takový boom s elektronickými podpisy a elektronickou korespondencí - pojišťovny chtějí snížit tyto náklady, aby mohli být více konkurence schopné (zvýšit zisky).
Podívejme se na to z druhé strany - kolik je pojistných plnění z přívěsných vozíků v celé republice za rok? Pokud může plnění z takové pojistky vzniknout jenom když člověk manipuluje s vozíkem ručně, případně vozík nechá někde stát a ten se sám rozjede / překlopí, tak to bych snad ani nepojišťoval vůbec.
Když jede někdo s trakařem pro trávu a tento trakař veze přes půl vesnice, taky by snad měl mít povinné ručení, ale tam je mít nemusí. Přitom je to podobná situace. Chci říct jen to, že takové případy bych zahrnul do nějaké souhrnné pojistky "na blbost".
Když budu vyhazovat starou pračku nebo lednici a budu s ní ručně manipulovat po společné chodbě u nás v domě, taky můžu způsobit škodu, ale určitě si nepůjdu uzavřít povinné ručení na ni. Asi tak.
Já vám rozumím, celý problém tkví v tom, že přívěsný vozík má vlastní SPZ. To znamená, že spadá do kategorie vozidel u kterých je povinnost mít sjednáno povinné ručení.
Jelikož je opravdu minimální šance ke vzniku reálné škody z tohoto pojištění - často se vozík dá připojistit "zdarma" k povinnému ručení vozu - pokud se nepletu toto nabízela ještě relativně nedávno ČPP.
Osobně, ale buďme rádi, že ten systém je zatím tak jak je. Nechtěl bych se osobně dožít toho - že by byla odhlasována novela zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za újmu způsobenou provozem vozidla,
která by se měla týkat: motorových zařízení, které nejsou součástí silničního provozu. Tedy i motorových invalidních vozíků nebo zahradních malotraktorů.
Tento návrh zákona však vláda zatím odložila.
Jako inovace ve způsobu výpočtu povinného ručení je to opravdu zajímavé. I když souhlasím s vyjádřením, některých mluvčích pojišťoven, že určitým způsobem nájezd kilometrů již ve výpočtu ceny zahrnut mají (jen méně okatě) a díky tomu i s menším dopadem na cenu.
Osobně Allianz v držím palce (i přes to, že se jedná o konkurenční společnost), aby jim toto nezlomilo vaz. Protože nejčetnější skupinou s nájezdem do 5000 kilometrů jsou "víkendový řidiči" často věkově 60let a více.
Právě tato skupina má často vyšší škodovost díky tomu, že vyjedou na ulici 1 či 2 x do měsíce, kdy i díky vyššímu věku mají pomalejší reakce a způsobují nehody (a to beru v potaz, že desítky let předtím jezdili bez nehod - i zde totiž platí přísloví: Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne).
Ale kdo ví, třeba se pletu a nakonec to vyvolá novou "cenovou válku", která zastaví nebo spíše upraví způsob zdražování pojištění motorových vozidel. A výpočty budou zase o kousek spravedlivější k řidičům, kteří nebourají.
Takhle ta rizikovost nefunguje. Když jezdíš málo, tak je vysoká rizikovost přepočtená na najetý km. A naopak když jezdíš hodně, rizikovost na km je vysoká, ale zase těch km najedeš hodně. K tomu ta evidence, sledování, vyhodnocování, sankcionování stojí peníze. Takže nakonec je levnější pro pojišťovnu i pojištěného současný systém.
Neříkám že je ideálně spravedlivý a dokonalý, ale je to asi ten nejlepší možný kompromis. Když se podíváš do zahraničí, tak tam mají "spravedlivější" systémy - jenže mnohem dražší. Takže i ten co má dnes pocit, že na současném systému prodělává, tam jezdí dráž. Ale pravda, možná s lepším pocitem. Pokud tedy nedokáže počítat, jinak by mu ten pocit mohl zhořknout.
To je stejné, jako PR podle obsahu motoru. Také to není dokonalé, dá se najít spousta argumentů proti - ale ve finále ten systém docela dobře funguje. A funguje i právě ve spojením s počtem najetých km. Kdo má menší motor, ten statisticky najede méně. A jsme doma.
Takže když to dáš dohromady, auto s větším motorem způsobuje více škod, samozřejmě statisticky, ne jeden konkrétní kus, nežli auto s malým motorem.
Já bych do toho nešťoural, jinak na tom proděláš i ty. Znovu: podívej se do zahraničí.
V článku chybí hned to nejdůležitější. Příklady toho, kolik to bude stát. Stačilo by nějaké běžné hodnoty, třeba
- muž, 120 měsíců bonus, středně velké město, do 1.4 66kW, do 10.000
- žena 60 let, 1,2, 55kW, do 5000 km
- muž 2.0 110 kW, velké město, do 40.000 km
Nicméně i tak je článek dostatečně výmluvný. Tento reklamní tiskový materiál se v poslední době objevil na více webech, ta podstatná čísla tam nikdy nejsou (alespoň já jsem na ně nenarazil), tudíž kdyby se to klientovi vyplatilo, napsali by je.
A i opačně, nedávno jsem pojišťoval v kategorii do 1.350 ccm, roční pojistka necelých 1600 Kč. Pochybuji, že to Alianz nabídne levněji dokonce i v kategorii 5000 km.
PS: dokonce ani limity pojištění v tomto článku nejsou....
K těm cenám: celkem rozumím, že je Allianz ještě nezveřejnila.
1) Tento systém podle všech článků spouští až od 1. 10. 2016 to znamená, že do té doby mohou s cenami ještě pracovat a dolaďovat je.
2) veškerá informační kampaň cílí na zvědavost lidí. Jinými slovy, když neřeknou cenu (ani příklad ceny) zajistí si větší návštěvnost zvědavců na přepážkách, kteří budou chtít zkusit ukázat cenu. To je příležitost pro získání klienta.
3) nedat informaci o ceně před spuštěním je konkurenční výhoda. Jelikož ostatní pojišťovny budou pomaleji reagovat s případným kopírováním cenotvorby - Allianz tím může získat více nových klientů.
Já chápu, že se tohle píše v marketingových příručkách. Ale za sebe, na mě už to tak nepůsobí. Naopak, vzbuzuje to vě mě ostražitotost, odpuzuje mě to. Asi by to fungovalo skvěle před 20-ti lety. Ta zvědavost, na základě níž lze s lidmi dále manipulovat. Ale dnes? Dnes už lidi tyhle triky znají, a mají je spojené s nesolidními firmami a lidmi. Dnes bychom řekli populárním slovem "šmejdy". Cenu vám neřekneme, ale pojďte k nám, vše se dozvíte, exkluzívní jedinečná nabídka, neřekneme abychom vám mohli dát ještě lepší nabídku nežli konkurence....
Takže hoši z Alianz si sice přečetli správnou příručku, ale v zcela blbé době. Lidi už to znají. Ale na druhou stranu, ne úplně všichni pár rybiček jistě upytlačí. Žádná revoluce se nekoná, "Alianz pravidla hry NEmění". Řečeno s WS, mnoho povyku pro nic.
Mimochodem, jak jsem zmiňoval tu cenu za necelých 1600, ta byla na první dobrou na přepážce. A ta
jedinečná zvědavá, doladěná, upravená, nejdezveřenitabykonkurencenekopírovala, jež vám pane mohu sdělit jedině po telefonu, a nemohu nikam napsat, byla za 2100. (Ne že by byla špatná, ale je to o více než 500 více, a vyřízení komplikovanější.)
tady jsme teď trochu zamotali jablka s hruškami.
Allianz informaci nesdělila z toho důvodu, že oficiálně se ještě nenabízí.
Nabízet se bude až od 1.10.2016 - podle dostupných informací.
Spolehněte se, že od spuštění prodeje jejich inovace uvidíte i všude ty příklady cenové nabídky.
tyhle informace vám nedají jen do doby než se bude aktivně prodávat.
A určitě bych marketing Allianz nepřirovnával k praktikám "šmejdů" apod.
No, rozersílá Alianz PR materiály? Rozewsílá. Má je v oficiálním ceníku? Nemá. Dělá prodejní kampaň? Dělá.
To se mi na celé jeví jako podstatné.
Na druhou stranu, je to jejich boj.
Také jsem nepřirovnal marketing Alianz k praktikám šmejdům, napsal jsem že některé metody používají stejné, a tak si je lidé mohou s šmejdy spojit, což jim neprospěje.
Při tak nízké ceně (1600 Kč ročně) už není moc prostoru pro další zlevňování. I kdyby mi pojišťovna nabídla třeba o 200 Kč nižší cenu s tím, že se zavážu kilometrovým ročním nájezdem, který ale budu muset dokládat nějakým zasíláním fotek a dále budu muset na vyžádání namátkově s autem někam přijet na kontrolu tachometru... tak to raděj ty 200 ročně oželím. A pochybuju, že tam bude nějaká výraznější sleva.
Takto jednoduchý model nemůže nikdy fungovat. Vzhledem k saturaci trhu pár manažerů již nevědělo kudy, tak vymysleli opět "inovaci" a jejich nadřízení jim to skousli. Allianz je tím pověstná, vzpomínám na dobu, kdy právě tato pojišťovna s novými lidmi chtěla utrhnout podstatnou část trhu II. pilíře. Plány neskutečné a přitom opoziční politická reprezentace nepokrytě hovořila o zrušení, jen co se dostanou ke kormidlu. A to prosím v době, kdy se již pod tehdejším premiérem kývala židle.
Pojistné modely se tvoří tak, že mají vždy několik složek:
- nařízené rámcové parametry z mateřské společnosti
- statistická data klientů
- demografická data klientů a neklientů v dané zemi
- technická kriteria - vozidlo, jeho stáří, obsah motoru apod.
- sociální data - věk, město / vesnice apod.
- specifická - loajalita klienta, propojištěnost na jiné produkty aj.
- atd.
Některá z kriterií jsou tvrdá, což znamená, že s nimi nelze hýbat. Jiná se průběžně mění, podle toho jak se mění klienti a okolní prostředí. Tato data se trochu ohnout dají, ale ne moc. Nakonec jsou to data "inovativní", zcela nové předpokládané parametry, pomocí nichž se nový model tvoří ve variantách od pesimistické po optimistickou.
Pouze na základě počtu km nelze nijak predikovat, že model bude efektivní. Allianz to zkusí a metodou pokus - omyl naplní schválenou kvótu klientů a míru rizika vzhledem k celkové expozici pojišťovny. O Allianz se hodně píše, reklama zdarma funguje, klienti to zkusí, někteří si koupí další produkty. Potom dojde k úpravám pásem, protože konkurence nebude spát a také vymyslí nějaké "inovace". Následovat bude tvrdé vytěžování portfolia dříve, než bude transformováno. Až sem dobrý. V další fázi padnou hlavy manažerů v první linii a dojde k pokusu o druhou vlnu "inovace". Na závěr se bude konstatovat, že vzhledem k...., se všechny pojistky překlápějí na jiné, tedy vhodnější a standardizované modely, samozřejmě patřičně zdražené.
Tohle je velmi pravděpodobný scénář.
Tak nevím co je na tom logického. To je jak s obsahem motoru, vetší cubatura více peněz! Proč? Jezdím deně a vím, že auto co nejede je nebezpečnější! Takže řidič co najezdí 40tis za rok, je určitě méně rizikový než ten co jede na dovču, víkendy a nákup. Však to je poznat v pátek a o víkendu. logické by bylo, že počet nehod na najeté km, má vliv na cenu pojistky.
Toť vše.
Chodit pěšky nebo jezdit na kole, pokud zdraví slouží nebo veřejnou dopravou, ušetřené peníze a zdraví za to stojí.Vždyť je to nějakých 5,5km denně, čili jen do práce je to jen 2,75km denně bez dalšího ježdění (hádám, že většina lidí jezdí hlavně do práce), pokud by v tom bylo i jiné pojíždění tak by ty jednotlivé vzdálenosti musely být ještě kratší. Co bych za to dal "dojíždět" do práce necelé 3km :) Aktuálně 12km. A když si připočtete cenu auta a nutnou údržbu nebo nedejbože opravy( nehledě na to, že tak krátké cesty autu opravdu nesvědčí a za studena žádné auto nejezdí za málo) tak už i ten taxík nevychází o moc dráž.Auto bych si pak pořídil snad jen v důchodu na ježdění přes týden k lékaři a v neděli na nákup, pokud by v okolí nebydlely naše děti. A i s tím bych se dostal nad 2000km/rok, za předpokladu že i v drábkově důchodovým věku nebudu jako řidič nebezpečný sobě i jiným. Jinak naše 2 auta najezdí úhrnem +- 28000km/rok, ale byly i léta kdy to šplhalo ke 40tis, tak vím, že auto s nájezdem do 2 tis km je prostě drahé (i když to někdy jinak nejde, třeba kvůli zdraví nebo spíše nemoci) a na první pohled to tak nevypadá, drahé na to co do něj dáváte, co vám vrací a co stojí pár minut chůze. A alespoň já bych se ho při takovým nájezdu do 2000km/rok vzdal s chutí a rád.
Co je to proboha za počty dělit počet najetých km za rok počtem dnů v roce? Napadlo Vás třeba, že dotyčný nemusí jezdit autem denně, ale prostě jede, když potřebuje? Já např. v letech 2005 - 2011 najel autem průměrně 6 600 km ročně. Do práce jsem to měl jednu cestu 43 km a to jsem jednou byl autem i v Chorvatsku.
Do práce jsme střídali auto více lidí nebo jsem jel občas vlakem (když byl sníh a náledí), podle potřeby.
Dále třeba řada lidí bydlí na vesnici, kde jede bus 3x denně a prostě často potřebují jet neplánovaně, někdo jim zavolá, něco se stane atd. Taky nevím, jestli je reálné vzít taxíka na akce typu jet do pole pro brambory, nasbírat, naložit do auta a někam odvézt. Co by na to taxikář říkal a kolik by stálo jeho čekání (nebo by pomáhal nakládat taky?). A pěšky se 10 pytlů brambor nosí 10 kilometrů fakt blbě.
Dále umění řídit patří k něčemu co se dá nazvat obecným vzděláním (jazyky, práce na PC, ŘP B), které firmy dnes chtějí. Pokud si udělám řidičák a nebudu pravidelně jezdit, těžko to budu umět. Pak budu jednou muset řídit a bude zle. Já si například své první auto kupoval i z toho důvodu, abych po 6 letech od řidičáku mohl začít konečně jezdit a zdokonalovat se.
Takže se zamyslete než začnete tvrdit, že na pár tisíc km ročně je lepší jezdit taxíkem nebo chodit pěšky.
Smarja co to za zvast? Ja se svym druhym autem najedu typicky ry 2-3 tis km za rok a jakaliv uspora, obzvlast u pokut typu povinneho ruceni, ktere je zcela nesmyslne pocitano primarne dle obsahu motoru, je dobre. Ja kazdy z tech par tisic km jedu dle vaseho pohledu naprosto a zcela zbytecne, bo jich jedu pro radost z jizdy samotne, tak proc platit vic nez naproste minimum? Kdyz 355 dni v roce auto stoji v garazi?
Počítat pojištění podle ujetých kilometrů je nesmysl. Důležitější je počet způsobených nehod. Mohu najet 30000km bez nehody a nebo bourat každých 5000km. Výsledek při nájezdu 10000 je jasný.
Může to však generovat cenově zdánlivě nejvýhodnější pojištění na trhu. Pojistím si běžné auto za 1200 Kč na 5000 km a při překročení zaplatím dvojnásobek.
A nad 10000 3600Kč atd. Samozřejmě cena může stoupat i progresivně.
Stejně to třeba dělají mobilní operátoři.
Přesně tak, jednou vyjedete a tak nezáleží na tom jak daleko a proc jedete, ale na tom jaký jste řidič a jak hustý" komplikovaný" provoz na silnicích je. Podle mne by se pojistné nemělo platit povinně, ale zase by neplacení mělo být přítěží při zaviněné nehodě a následném vymáhání. Pak by vítězil rozum a ne pseudokalkulačky pojišťoven, a lidé si dávali větší pozor. Sice by se vybralo méně, ale také daleko méně platilo.
Jistěééé.
A vsadím i poslední fenik, že ty budeš řvát ze všech nejvíc, až tě někdo nabourá, a ty z něj nedostaneš náhradu škody, jaktože se stát nepostaral, co je to za bordel a neschopnost, že platíš daně, a stát tě neochránil.
A vsadím i půjčený fenik, že když ty nabouráš někoho, tak než abys mu poctivě platil náhradu škody, tak radši majetek a příjmy budeš "odklánět" jak to jen půjde.
Kdepak, u auta by normální člověk platil odpovědnost za škodu sám a dobrovolně. Ale na blbce musí být nařízení. Jinak to s nimi nejde.
Tak já např. mám ŘP 21 let. Za tu dobu jsem způsobil jedinou nehodu, která se řešila z povinného ručení a to bylo ještě díky technickému stavu vozidla, ne mou řidičskou chybou. Najel jsem ročně zpočátku 4 500 km, potom 6 600 a pak s autem na plyn 11 200 km. Někdo může říct, že je to málo. A že kdybych měl více řidičských zkušeností, boural bych méně. Ale pokud teď je situace taková, že jsem zavinil jednu nehodu za 21 let, tak už jaksi není moc prostoru kam tuto nehodovost snížit. Pouze o 1 a to na nulu.
Proto tvrdím, že čím více km teď najedu /moje auto najede/, tím je větší šance, že způsobím nehodu. Riziko způsobené větším km nájezdem je řádově úplně někde jinde než jakási "vyježděnost" a s ní spojená menší četnost bourání díky zkušenostem.
A vůbec stále máme u nás povinné ručení na auto a ne na řidiče, tak není o čem se bavit. Nikdo neví, kolik řidičů s autem jezdí / může jezdit a jaké zkušenosti má ten který řidič.
Počet způsobených nehod je řešen bonusy a malusy.
Lidi, často zaměňujete dvě věci.
Ano, bonus/malus bude mít stále vliv na výši pojistky.
Ano, lidé, co najedou více km za rok, typicky jezdí bezpečněji, i když (bohužel) rychleji. Třeba způsobí nehodu jen jednou za 50Mm, lidi co jezdí málo třeba každých 10Mm. Nicméně pojišťovnu zajímá, jak často způsobí nehodu na jeden rok. A také jak velkou škodu způsobí (záleží na autech ostatních a rychlosti své).
Takže naprostý začátečník, když ujede ročně 5Mm, způsobí nehodu třeba každý druhý rok průměrně. No ten vyježděný způsobí každý rok a navíc větší škodu, protože si víc věří a navíc, jak tak to čtu, ho víc štvou ostatní účastníci provozu. Protože jedou pomalu, dodržují rychlost, nespěchají, dělají chyby, užívají si jízdu a on potřebuji jako každý den dostat se co nejrychleji z bodu A do bodu B a často úmyslně porušuje nesmyslné značky.
A toto pojištění zlevní pojištění:
- druhým autům v rodině.
- autům v rodině, kteří většinu cest raději aktuálně udělají MHD/vlakem/busem/kolmo/pěšky
Jedna věc je markentingová PR kampaň s cílem natahat mnoho hejlů a druhá věc je realita pokud jde o cenu této novinky.
Již nyní se dá spočítat a zřejmě bude dost překvapení:
- u mne vychází PR + HAV o 1.000 Kč dráž než v současnosti
Takže pro mne:
- předražený produkt byť se tváří jako s velkou výhodou a slevou.
NENÍ TO PRAVDA.