Spočítejte si...

Zavřít

Klienti UniCredit Bank se zlobí: "Banka selhává v osobním přístupu," říkají

Klienti UniCredit Bank jsou rozčarováni z jejího přístupu. Banka si zakládá na osobních službách, ale v praxi se jí to moc nedaří. Alespoň v posledních měsících.

Klienti UniCredit Bank byli hned na začátku roku nepříjemně překvapeni. Banka jim sdělila, že jejich karta končí a dostanou novou. Dá se s ní také platit, ale bez výhod. UniCredit Bank od začátku roku přišla už o dva významné partnery. Nejprve skončily cobrandové kreditní karty věrnostního programu RENOME, začátkem roku se s bankou rozloučily i České aerolinie.

Klienti s kreditní kartou věrnostního programu RENOME byli v době mezi vánočními svátky a Novým rokem informováni, že banka už nadále nebude podporovat věrnostní program RENOME. Klienty zároveň informovala, že jako projev poděkování za dosavadní spolupráci jim dává slevu 10 Kč z měsíčního poplatku a celkem tak ročně ušetří 120 Kč. Slovo „ušetří“ je zvoleno chytře, ale vnímavý klient si všiml, že tento benefit má pro něj nulovou hodnotu a naopak pro něj bude spíše zdražením.

Pochlubíme se zdražením

Karty s programem RENOME umožňovaly sbírat za každou platbu kartou bonusové body a ty měnit za peněžní poukázku u jednoho z partnerů programu Renome (podle toho, kde klient požádal o věrnostní kartu RENOME). Důležitější však je, že původní kreditní karta RENOME umožňovala neplatit roční poplatek, stačilo s ní utratit 3000 Kč měsíčně. Na „novou kartu“ se tato výhoda nevztahuje. Takže děkovat za dosavadní spolupráci a sdělit, že od ledna bude karta stát 20 Kč měsíčně (240 Kč ročně) je přinejmenším velmi odvážné. Klienti navíc neměli moc času rozhodnout se, zda za takových podmínek kartu vůbec chtějí, od ledna musí poplatek platit, i kdyby ji stihli vypovědět. Neplatí se totiž za platební kartu (ta je „zdarma“), ale za správu úvěrového účtu. Stejně potichu skončila i cobrandová kreditní karta Schlecker.

Další novinkou je ukončení vydávání cobrandové kreditní karty Visa ČSA. Pro stávající držitele této karty se nic nemění, jen už nelze o kartu požádat. Oficiálně ji nelze získat od 23.12.2010, ale fakticky se o tom potenciální klienti dozvěděli až začátkem ledna 2011.

Banka má samozřejmě právo změnit podmínky pro platební karty a rovněž má plné právo ukončit různé výhody či věrnostní programy. Problém je v tom, že o změně se klienti dozvěděli až na konci roku a vlastně jaksi jen tak mimochodem. A nechce se mi věřit, že banka o ukončení spolupráce dříve nevěděla. Své klienty o ukončení programu měla informovat podstatně dříve a ne tři dny před koncem roku.

Pokud nesouhlasíte se změnou a písemně od smlouvy odstoupíte, budete muset i tak uhradit minimálně jeden měsíční poplatek vzhledem k 30denní výpovědní lhůtě.

Žádnému z klientů, kteří mají uvedené platební karty, nebyla karta zrušena, karta je i nadále funkční. Při obnově platební karty bude klientům vydána platební karta Visa Credit Classic UniCredit Bank. U vybraných klientů došlo ke snížení ceny za vedení kreditní karty. Pokud byla karta vydána jako partnerská kreditní karta, bylo ukončeno sbírání bodů za transakce kartou, komentuje krok banky Tomáš Pavlík tiskový mluvčí UniCredit Bank. O ukončení partnerských programů byli klienti informováni v prosinci 2010, novou platební kartu Visa Credit Classic obdrží klienti individuálně, vždy v době obnovy kreditní karty, dodává Pavlík.

Věrnostní body na kreditní karty RENOME bylo možné sbírat jen do 31.12.2010, do tohoto data získané body ještě obdržíte formou slevové poukázky. Od 1.1.2011 se z této karty stává už jen běžná kreditka, kterou lze používat až do data platnosti, poté vám banka zašle Visu Classic s úvěrovým limitem a úrokovou sazbou jako na původní kartě.

Program RENOME nadále funguje dál. Do konce února dostanete novou věrnostní kartu RENOME (na obrázku), do té doby můžete používat stávající kreditní kartu UniCredit Bank – pouze však jako identifikační kartu k programu, body za platbu kartou už nelze sbírat. Body s věrnostní identifikační kartou RENOME (neplést s kreditní kartou) nadále sbírat můžete, ale pouze u obchodníků programu RENOME (Baťa, Blažek, FOKUS Optik, Klenoty Aurum, Parfums.cz, RESERVED).

Původní dopis UniCredit Bank klientům

Historie cobrandových kreditních karet UniCredit Bank a jejich ukončení vydávání

  • Visa Schlecker, Visa Renome – 31. 12. 2010
  • Visa ČSA – 22. 12. 2010
  • Škoda Auto – 31. 9. 2010
  • Visa iDNES – 1. 11. 2007

Proč skončila spolupráce?

České aerolinie ukončily spolupráci s UniCredit Bank z jednoduchého důvodu. Dohodly si exkluzivní spolupráci se Citibank pro její Citi ČSA kreditní kartu, takže výpověď poslaly všem karetním partnerům. Stejný osud potkal i cobrandovou kartu Diners Club ČSA (nová se nevydává, ale stávající nekončí). Naproti tomu spolupráce s programem RENOME skončila pravděpodobně pro neochotu členů programu dále pokračovat ve spolupráci s UniCredit Bank.

Tyto informace považujeme za důvěrné, a proto je nebudeme zveřejňovat, napsala serveru Měšec.cz Jana Musiolová z oddělení marketingu společnosti Klenoty Aurum, jednoho ze členů programu RENOME. Podobně se k naší žádosti vyjádřili o ostatní členové RENOME. Spolupráce na vydávání Visa ČSA a Visa RENOME byla ukončena na základě vzájemné dohody s partnery, komentuje ukončení spolupráce Pavlík.

Pokud patříte mezi klienty, které postihla neočekávaná výměna cobrandové kreditní karty Renome či Schlecker za obyčejnou kreditku, chcete-li zůstat u banky a využívat při placení benefity, máte na výběr pouze z těchto kreditních karet:

  1. Visa AXA
  2. Visa Generali
  3. Visa Partners
  4. MasterCard Miles & More

Ovšem UniCredit Bank neumí jen tak cobrandovou kreditní kartu „vyměnit“ za jinou. Tu původní musíte vypovědět a požádat o novou s běžným rizikem, že ji nedostanete pro nevyhovující skórování. Klienty společnosti AXA však můžeme uklidnit, UniCredit Bank (prozatím) o ukončení jejího vydávání nepřemýšlí: AXA jede dál, podporujeme ji a chceme ji prodávat, Pavlík. Otázkou je, zda se UniCredit Bank podaří cobrandovou kreditní AXA udržet, protože AXA Bank, která v současné době nabízí jen spořicí účet a debetní kartu,  intenzivně přemýšlí o vydávání vlastních kreditních karet. Dá se očekávat, že pokud by k tomu kroku došlo, vezme si zákazníky pod svá křídla a UniCredit Bank by tak mohla přijít o třetího partnera. (To je však jen spekulace.)

Klienti jsou naštvaní i z jiných služeb UniCredit Bank

Původní článek měl informovat jen o ukončení vydávání vybraných karet UniCredit Bank. Shodou okolností se mi však během jediného týdne sešlo několik zajímavých pohledů našich čtenářů-klientů banky na její služby. Svoji první zkušenost s UniCredit Bank za poslední rok popsal Vladimír, ředitel jedné vydavatelské společnosti:

Loni jsem si měnil balíček na účet Mozaika, kde měly být v ceně různé transakce. Ty mi celý rok účtovali, což jsem zjistil na podzim a reklamoval to. Poprvé se ani neomluvili, jenom to konstatovali, navíc mi vrátili jenom část. Upozornil jsem je, že to není všechno a že chci nápravu se vším všudy a že u mně ztratili důvěru jakožto správci mých financí. Omluvili se s tím, že mi dají tři měsíce vedeni účtu zdarma a vrátili všechny neoprávněně účtované poplatky.

Minulý týden (pozn. red. 2. týden 2011) jsem zjistil, že mi stále účtují některé poplatky, co bych měl mít v ceně Mozaiky, navíc mi účtují i za vedení účtu, i když mi slíbili tři měsíce zadarmo. Došel jsem osobně na pobočku, tam se mi opět neomluvili, konstatovali chybu v systému a vystavili druhou reklamaci, čekám na výsledek. Suma sumárum: otřesné jednání, opakování chyb, moje ztráta času a důvěry. Nemít u nich hypotéku, tak už odcházím. Nevím, co se to s nimi děje. Dřív jsem si je nemohl vynachválit (nejlepší byli ještě jako Živnobanka). Profilují se jako banka s osobním přístupem, přitom přesně v tom selhávají,
smutně uzavírá Vladimír.

Rozladěný je i klient Tomáš, který se živí jako programátor: Na konci roku zrušili výhody kreditky Renome. Výhody byly docela pěkné, slevy na zboží apod. Možná budou v Renome pokračovat bez nich, ale to jsem se zatím nikde nedozvěděl. Karta byla při útratě 36 000 ročně zdarma, teď chtějí poplatek 30 Kč,  který je milostivě snížený na 20 Kč. Nejde o 20 korun, ale o princip, nenechám se sebou vydrbávat a nebudu platit za vedení kreditky, když mi ji jinde dají rádi zdarma.

Na ne zrovna osobní přístup si pamatuje i čtenář Jiří, který v loňském roce žádal v UniCredit Bank o hypotéku. Při zjišťování parametrů mu hypoteční specialista banky sdělil, že když si pořídí jejich kreditní kartu, dostane na hypotéku slevu 0,15 % z roční sazby. Kreditní karta bude samozřejmě zdarma. Hypotéku dostal, ale že každý měsíc platí poplatek 40 Kč již od vydání kreditky, si všiml až po půl roce vedení karty. Poplatek jsem reklamoval, protože mi slibovali kreditku zdarma po dobu hypotéky. Pracovník pobočky to pak prověřoval a říkal, že prý standardně zdarma skutečně je, ale ne pro mě, protože jsem ji dostal jinou cestou, píše Jiří. Problém nastal v tom, že při žádosti o kreditní kartu při podpisu smlouvy na hypotéku jeho žádost o kreditku schvaloval pracovník oddělení risku spadajícího pod hypotéky. A ten Jirku vyhodnotil jako nebonitního klienta a žádost o kreditní kartu zamítl. Jenže tím se jeho žádost automaticky přesměrovala na oddělení kreditních karet, kde ji vyhodnotili pozitivně a kreditku schválili. Protože schválení nešlo přes oddělení hypoték, ale přes oddělení kreditních karet, kreditka je s poplatkem. Je to totální chaos. Takže bez poplatku je kreditka jen tehdy, když ji schválí správné oddělení. Jenže jim ušlo, že kreditku lze kdykoli vypovědět, protože zvýhodněný úrok a povinnost mít kreditku v hypoteční smlouvě není, končí svůj příběh Jiří. 

125 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 11. 2016 19:40