Jak jsem též nespokojen s výší mnohých často i nesmyslných bankovních poplatků a s hodně nesrovnatelnou kvalitou jednotlivých pracovníků i téže banky, tak s autorem musím bezvýhradně souhlasit. Pan Nacher je zaslepený a tudíž neschopný korektního pohledu na bankovní sektor. Bohužel jeho populistický styl si najde vždycky dost obdivovatelů, kteří ho ve "správnosti" jeho postoje spíše utvrdí, než aby dokázal sebekriticky uznat, že se může i mýlit.
Nesmysl, kdyby tady bylo více aktivit jako je ta Nachera, tak to taky vypadá jinak. Takhle většina nadává v hospodě, ale změny nedělají žádné. A pokud jde o anketu Banka roku, tak to má Nacher naprostou pravdu, zkrátka MasterCard má nejvíce karet u KB a ČS, takže tlak na to, aby vyhrála hlavní kategorii právě jedna z těchto bank je i obchodně logický, není důvod se zlobit.
"kdyby tady bylo více aktivit jako je ta Nachera, tak to taky vypadá jinak." - joo to by byl teprve bordel.. Proč si pan Nacher nesedne s pány bankéři a neřeknou si to osobně? Je boj přes média bojem? Navíc pokud vidím v médiích, pan Nacher je finančními ústavy mediálně zcela ignorován. Možná že chybí ten osobní kontakt? Mimochodem, četl jste pravidla podle čeho se vybírá banka roku? Asi ne, jinak by jste se jako já dozvěděl, že mastercard nemá možnost toto ovlivnit. A kdyby ano, proč jak by "falšovali" v mastercardu hlasy veřejnosti? Na idnesu (pardon za reklamu krome mesce a idnesu jinam nelezu) jste si mohl přečíst, že podle pruzkumu vyhraly stejné velké banky.
Proboha, to snad není možný. Kdo by ho asi poslouchal, kdyby si s nimi sedl a řekl si to osobně. Myslíte, že velké firma jako banky svoje klienty nebo někoho poslouchají? Najivo, vy jste spadl z višně, ne. Jak je vidět i mediální tlak pomáhá dosti pomalu. Vylezte někdy z bytu, z Prahy nebo odkud jste, z ČR a podívejte se, jak tam fungují občanské iniciativy. Raději něco dělejte a neúčastněte se jen diskuse pod článkama
V teto soutezi porota nehodnotila banky nebo nedej boze jednotlive jejich produkty, ale pouze kvalitu jejich marketingoveho oddeleni... No a to je vsechno, o co tu jde... :-)
Domnívám se, že "odborné" poroty jsou mnohdy tak zaslepené, že nevidí souvislosti, které vidí běžný klient banky. Porota vyhodnocuje teoretické výsledky něčeho, ale kdyby zašla do úřadoven bank poslechnout si nespokojené klienty čekající v dlouhých frontách nebo si přečetla neojedinělé nářky čtenářů na měšci, viděla by bankovnictví v praxi.
Rozhodně není pro klienty rozhodující v kvalitě služeb banky počet vnucených platebních karet nebo počet uzavřených stavebek. Pro klinety bude důležitější, kolik zaplatí za měsíc na poplatcích nebo výše úroků u vkladu / úvěru.
Pro klienta bude prvořadý malý zisk banky a minimální výše poplatků na rozdíl od majitelů-akcionářů, kteří chtějí na klientech co nejvíce vydělat, za cenu mnohdy uboze fungujícha předražených služeb. A proto: kdo je tu pro koho: banka pro klienta nebo klient pro banku. "Náš zákazník - náš pán" asi už platit nebude, že ?
Pro odborníky taky není určující počet vnucených platebních karet. A naopak tvrdím, že nespokojený klient se na banku dívá z mnohem a mnohem zúženým úhlem pohledu.
Promiňte, ale myslím si, že naopak je to běžný klient, který je zaslepený. A to není žádné negativní hodnocení. To je fakt. Proč by se taky obyčejný člověk, který nejčastěji využívá telefonní bankovnictví, bankomat a kasu na jedné nebo dvou pobočkách, měl zajímat o šíři nabídky banky, o hypotéky, o produkty pro podnikatele a o všechno ostatní, co dělá banku bankou. Zároveň se taky těžko bude zajímat o to, že z několika milionů klientů je jich s tou samou bankou spokojeno třeba 98% (97%, 96%, každý ať si vybere co chce). Jenže i 2% z milionu je 20 000 nespokojených lidí a to také není zanedbatelný počet, mluvíme-li o absolutních číslech. Když se budeme bavit o bance s 50 000 klienty, potom 2% nespokojených klientů reprezentuje 1000 lidí, a tak jejich hlas zanikne mnohem snadněji.
Ale odborník tohle všechno vidět musí, když chce udělat korektní hodnocení.
Na západě, kam se všichni tak ohlížejí a na co tak poukazují, nejsou zisky bank o nic menší než u nás a příjmy z poplatků a provizí také činí stejné procento celkových příjmů bank. Jde o to, že tam jsou více zpoplatněny zajímavější činnosti a také skryté činnosti, které klienti platí až zprostředkovaně.
A jen by mě zajímalo, jestli si rčení "Náš zákazník - náš pán" vykládáte tak, že zákazník si má určovat i cenu? Bohužel, to vás musím zklamat, tak toto rčení nikdy nebylo myšleno a za všechny, kdo prodávají své služby či produkty věřím, že taky nikdy nebude.
No, nevím, zda pro "odborníky" není zrovna počet vnucených karet tím "správným" hodnotícím měřítkem. V minulosti bývala ověnčena Česká spořitelna nějakým titulem NEJ. Pak vyplynulo, že titul udělovala Eurocard/Mastercard a spořitelna měla největší počet vnucených karet. Takže to bylo jasné.
Jasně. Však si otírejte ústa o lidi, o kterých nic nevíte.
Vsadím se, že nemáte páru, kdo byl v odborné porotě a jakým způsobem hodnocení probíhalo. Ale to nic, takových jako vy po světě běhá třináct do každého tuctu.
Á, soudruh D. už netyká? Nebo oslovuje v množném čísle? Ale rozumí jako obvykle všemu...
Pokud vezmu obdobu "banka roku" či "pojišťovna roku" také "obchodník roku" a jeho vítěze Alberta, tak je snad jasná úroveň anket, které takto nebo podobně probíhají. Navíc tyto anktety mají mnoho podkategorií, takže se snad ani nemůže stát, aby se na některý ústav (či obchod) nějaké to nicnevypovídající ocenění nedostalo.
Narozdíl od vás, soudruhu anonyme, jsem poučitelný. A jestli si pletete množné číslo a vykání, co dodat k úrovni vaší vzdělanosti?
Jen by mě zajímalo, prč dáváte tak okatě najevo svou nevědomost a ještě se tím chlubíte. Když o něčem nic nevím, tak se nebudu pokoušet svou neznalost zakrýt zlehčováním či zesměšňováním této věci.
Já si množné čísklo a vykání nepletu, ale vy pane d. možná ano, když všem tykáte. A většinou zesměšňujete ostatní, co nesdílí ten váš jedině zaručeně správný názor. Když o něčem nic nevíte, tak se pokoušejte svou neznalost zakrýt zlehčováním či zesměšňováním této věci. Howk
Konkrétně, prosím. Slovo "většinou" je velice povšechné a nic neříkající. Tykání jsem již opustil, jak si řáčej všimnout, vážený a jestli se jim zdá, že něčí názor zesměšňuji, abych potom prosazoval za jediný správný ten svůj, tak vím o jediném případě - uboze směšný mi připadá ten, kdo si myslí, že má nárok vulgárně urážet lidi s rozdílným vkusem a jiným názorem na tak banální věci, jako je třeba oblíbená značka auta. A zatím se nikomu nepodařilo mě přesvědčit, že tohle moje tvrzení není správné. A nesnažej se mi namluvit, že se tímto řadím na roveň zmíněným primitivům. To by bylo jako srovnávat odsuzující názor na rasizmus s odsuzováním chlapů, kteří nosí kroužek v uchu.
No, jak to probíhá, to vím docela dobře. Zkrátka existují po světě firmy, prodávající různá ocenění a diplomy. Za cca $5000 lze koupit standardní diplom (v ceně je obsaženo i tiskové prohlášení sdělovacím prostředkům o udělení ocenění). Za vyšší částku si lze narhnout vlastní ocenění, za ještě vyšší částky pak se pořádají ankety s příslušným předem určeným vítězem, výše částky pak rozhoduje o lidech v "odborné" porotě. A protože každý se nějak musí živit, i ti odborníci v porotě, a protože tento systém udělní ocenění je všeobecněš znám a akceptován, tak ani není hanba si účastí v takovýchto porotách vydělávat. Prostě je to placená reklama, jako každá jiná.
I tak se na to dá nahlížet. Všechno je jen podvod, všichni jsou podvodníci a zloději a když něco na podvod nevypadá na první pohled, jde jen o dobře skrytý podvod.
Ale já netvrdím, že to je podvod, je to prostě netradiční forma reklamy. A ani to vyhlášení výsledků nemusí být podvodné, to přece vyřeší vhodný výběr kriterií ankety, aby vyšel ten správný vítěz, v rámci těchto kriterií může být hodnocení zcela objektivní. Důležité je jenom si uvědomit při čtení výsledků takovýchto anket, že jde 1.) o reklamu, 2.) o reklamu. 3.) o reklamu, ...., 137.) o zdání objektivity.
Jsem též skeptický k vašemu názoru. Nějak mi nevychází, že by se všechny zúčastněné banky, které kdy byly hodnoceny, dobrovolně přidaly k takové akci, která vyzvihuje jen jednu z nich a na ně samé dojde třeba jednou za pět let. A na druhou stranu, kdyby se to celé udávalo v režii jedné, dvou či tří velkých bank, proč by ony potom měly mít zájem na tom, aby nevyhrávaly ve všech kategoriích a naopak takto dávaly prodejní argumenty do rukou konkurence.
.... no.. koukám, že vy toho o reklamě víte mnoho :-) tedy spíše nemnoho :-) Napadlo Vás někdy, že i objektivní anketa, soutěž a cokoliv jiného může být čestným marketingovým nástrojem? když vyhrávají velké banky přes to jak jsou "špatné" proč mají tolik klient" To jsou všichni blbí a numěj počítat? (pardon narozdíl od Vás)
S velkými bankami mám špatné zkušenosti. Většinou mají tragicky pomalé rozhodovací procesy a neznají nic jako individuální přístup k zákazníkovi. Mohl bych povídat - Česká Spořitelna, Komerční banka, ČSOB, GE Money Bank... Příklad za vše: Agrobanka měla prima přístup a služby, které jsem měl rád. Pak to koupila GE a šlo to během dvou let k šípku...
Teď jsem u menší banky (eBanka) a připadám si už pár let jako zákazník, ne jako ten otrapa co si kvůli němu nemůžou bankovní úřednice vypít kafčo.
Na vašem názoru se dá dobře ilustrovat, jak hodně a na jak dlouho dokáže chyba člověka nebo i celého systému ovlivnit mínění klienta. Co na tom, že zmíněné banky už mohou být třeba kvalitativně na jiné úrovni, než v době, kdy jste od nich odcházel. O tom to teď není. Už bych taky nevkročil do obchodu, kde mně před pěti lety dělali nebetyčné problémy s oprávněnou reklamací. Jak lze parafrázovat jedno arabské přísloví - Zklameš-li mě jednou, hanba tobě. Nechám-li se tebou zklamat znovu, hanba mně.
Ze sve zkusenosti (konkretne s CSOB) muzu potvrdit ze banka, kterou jsem pred lety opustil JE na kvalitativne jine (horsi) urovni nez kdyz jsem ji opoustel. Na jare jsem udelal neco jako "testovaci navstevu" ohledne investicnich fondu a to co predvedli bylo ve vsech ohledech (ochota, odborna uroven, znalost vlastnich produktu a systemu..) cire zoufalstvi.
A nebyla to nejaka mala pobocka v Horni-Dolni a rovnez ja se nepovazuju za klienta co jen vybira z bankomatu..
Cili souhlas, nedavat jim prilezitost nechat zklamat znovu...
Mohu též potvrdit, že banka,kterou jsem před lety opustil, JE na kvalitativně HORŠÍ úrovni než když jsem banku opouštěl. Bohužel do banky musím na testovací návštěvy i dnes (a to ne na jedinou, ale vícero poboček v rámci velké části ČR - takže se jedná jak o venkovské, městské, pražské pobočky) a to co tam nyní předvádí - to je taky čiré zoufalství. Nucená přetvářka, papouškování, vlastní názor nežádoucí. Jen stávající zákazníci díky dobře vyškoleným nutičům získali pocit, že byli skvěle, rychle a odborně obslouženi a za takovéto oškubání ještě děkují.
Toto napadání je směšné. Soutěž banka roku je obrazem úrovně finační gramotnosti v ČR, a proto má tak nudné výsledky.
Argument, že tisíce nespokojených klientů velkých bank by nehlasovali pro svou banku, je tedy trochu zcestný. Oni nehlasují vůbec, protože jsou apatičtí a tohle je nezajímá stejně jako jejich výpis z banky s poplatky za položky, o kterých stejně neví, za co jsou :-)
Pokud bych měl zhodnotit přínos aktivit pana Nachera a soutěže Banka roku, jsem rozhodně pro to první. Každý osvícený klient, který se nenechává škubat je víc, než obálky s "odznáčky" banka z roku cvajdraj.
Nacher si honí jen svoje triko. Kdyby se bankovnictví dalo hodnotit jen podle poplatků, to by bylo krásně jednoduché. To bys potom mohl podle ceny hodnotit i auta a rázem by nejhorší byla ta nejdražší.
Když už, tak byste mohl hodnotit třeba taxik neboli dopravné - službu, jakou je i vedení účtu. Auto jako takové není služba, ale výrobek.
A Nacher podle mě žádné bankovnictví nehodnotí, vybral si sféru, která je konkrétní a jednoduchá na porovnání. Proč ne? Vy třeba můžete platit spořitelně 7 Kč za příchozí platbu a cítit se snobsky a omlouvat to větou, ale "zase mají bankomat na každém rohu." Jenže jsou lidé, kterým to připadá jako kravina, když mohou platit nula a bankomaty jsou jim volné. Ale to jsme trochu odbočili, ne?
Nepřeceňuj mě, ty řádky jsou jen tři. Ale jestli jsi navštívil někdy ten Nachlerův web, tak mi nemůžeš než dát za pravdu. Jen hnůj na banky a objektivita veškerá žádná. A moc zajímavé je, že elektronická petice zazavedení kontroly a regulace bankovních poplatků zatím čítá jen 8300 podpisů, což činí jen několik promile z celkového počtu klientů bank.
Naštěstí lidi na takové blbosti buď nemají čas nebo prostě věří, že tržní prostředí si nějakými extrémy poradí a nemusejí se obracet ke státu, aby se o ně staral jako za komunistů.
No a na druhou stranu, cena léků se vzhledem k úrovni mezd u nás nikomu vysoká nezdá? A co cena léků oprosti úrovni mezd v některých afrických zemích? To by bylo téma, které stojí za boj. To je záležitost, která může stát i lidské životy. Ne bankovní poplatky.
Opravdu mi právě tohle nepřijde jako vhodné politické téma. Když jsem někde nespokojen, tak prostě jdu jinam, ale nebudu kolem sebe kopat, aby se v zájmu mého pohodlí (změna banky je především narušením pohodlí) přijímal nějaký nový zákon, který by hýčkal mou lenost.
No přínos pana Nachera je takový, že se o něj zajímají jiní novináři, jak je to s jeho podivnou pár týdnů starou PR agenturou a například podivně vyhraným výběrovým řízením na zastupování PR města Karlovy Vary :-)) (Viz večerní zprávy cca před třemi měsíci). Není to náhodou tak, že pan nacher se snaží sám sebe za každou cenu medializovat aby mohl dělat "profesionálně PR" za těžké prachy? :-)
Jendo vy jste ale vůl. Vaše intelektuální potence je tak těchto pě závistivých řádků a nic víc. Zkuste založit portál podobný jako má pan Nacher a zkuste to dostat mezi novináře. Ale to ne, že stačí kritizovat za bukem. Ach jo
A to je stabilita banky.Prostě, jestli se třeba banka najednou nezavře a klienti budou čekat až někdy dostanou 90 procent z pojištění vkladů.
V tomhle stát velké banky vždycky podržel, zatímco ty malé s lepšími službami, menšími poplatky.atd atd.šly ke dnu. A o tom klienti vědí taky, takže sice o pár desítek korun větší poplatky, fronty jsou všude stejný a služby skoro taky..
Ha, ha, ha! Lepší služby a menší poplatky! O to tam nikdy nešlo.
Kdo chce vytunelovat ze soukromé banky pořádný balík, ten přece musí nějak dostat lidi i s jejich penězi do toho svého ústavu. Čert proto vem náklady. Zaplatíme si pár pitomců, co se umí dobře chovat a hezky tvářit, vybavíme jim pěknou kancelář a pak už stačí jen počkat. A vzhledem k děravému bankovními zákonu schválenému v první porevoluční euforii bandou politických diletantů nebo podvodníků už to potom nebyl moc velký problém. Stejně to nakonec stát zaplatil, protože jedny z hodně mála zákonů, které kdy měly zpětnou platnost, což odporuje běžným právním zvyklostem, byly zákony o navýšení odškodnění po zkrachovalých bankách.
Neřekl bych, že fronty jsou všude stejné.
V mé dnešní bance to jde bez front a nemusím plánovat a objednávat se s kdejakou prkotinou u osobního bankéře. V té minulé bance fronty furt. Dopoledne, v poledne, odpoledne ... Špatně rozdělené přepážky, takže k jedněm přišel klient přijivší později daleko dříve na řadu než jiný klient přijivší daleko dříve. A fronty ne v jediné úřadovně, ale v mnoha, které jsem měl tu čest navštívit.
Vzhledem k tomu, že i velké banky jsou v soukromých rukou, nevidím jediný důvod, proč by je měl stát zachraňovat v případě krachu. Ostatně, i ve světě nejsou krachy "velmi zdravých a silných" společností žádnou zvláštností.
Zdejší pochvalné příspěvky na smysluplnost a regulérnost atrakce zvané banka roku může psát jen zaměstnanec vítězné banky a nebo abonent jejich PR agentury. Martin Nejedlý nejednou říkal, že je to hlavně propagace Fincentra a až jako druhé show pro pozvané a sousto pro mediální žumpu.
PS: Nevíte kdy se bude konat soutěž "Distributor elektriky roku"? ČEZ má nějaké volné peníze, tak že by to mohli Nejedlému natřít. Takový raut pro 1000 lidí v Sazka aréně by finanční hoši těžko rozdýchávali. Tipuji: vítěz ČEZ a druhý EON .... :-)