povinnost mít účet vedený u Bawag: když jsem ještě pracovala u České spořitelny, tak zde klienti také museli mít "dobrovolně" účet, když si uzavírali smlouvu na nějaký jiný produkt. A pokud jej neměli, tak se jim "doporučil" (slušně řečeno vnutil za použití psychologického nátlaku). A pokud jej nechtěli, neměli v credit scooringu kladné body. Tak už to zkrátka chodí ... a domnívám se, že u jiných bank bude situace obdobná. Zrovna tak se klient směřoval do dceřinek, pokud měl dát pojistit sebe či nemovitost. Poradci, znalci, oceňovači - vše z blízkých osob spořitelny (tz. smluvní osoby).
ke sdělování informací na přepážce: jelikož (aspoň u nás) byla problematika tak překomplikovaná, neustále se měnící (styl odvolávám co jsem nařídil a nařizuji, co jsem nenařídil) a při spoustě nabízených produktů celé finanční skupiny bych v každém případě doporučovala ten čas obětovat a počkat si na odborného poradce. Ten by měl klienta odborně zasvětit a běžný pracovník na přepážce by do toho neměl "fušovat". To je můj názor, z praxe. V opačném případě může velice uškodit podáním neaktuální či dokonce nepravdivé informace nebo klient si může vyložit získané informace po svém (chybí zpětná vazba, zda klient neustále a správně vše chápe). Při takové složitosti a široké nabídce produktů celé FS není v silách jediného pracovníka danou problematiku zcela a bezchybně obsáhnout. Vím, že někteří "bouchači" produktů byli sice u nadřízených za toto kladně hodnoceni, ale lidem na provoze někdy bylo pěkně horko zachraňovat stav, který by se sice klientovi zamlouval, ale nebyl realizovatelný. Nejhorší bylo, že klient mnohdy dostal úplně jinou informaci na informační telefonní lince, jinou na jedné pobočce a jinou na druhé pobočce. Když pak klient dostal zcela odlišné informace na té samé pobočce (viz "bouchači"), bylo to super ... Nejednalo se pouze o hypotéky .
To je ale bordel a problem pouze techto ustavu, ktere jeste nepochopily, ze socik uz je za nama... ano, Ceska pojistovna (a mohl bych jmenovat i dale...) funguje rovnez do dnes timto stylem, vim to a proto me osobni produkty (+ rodina) jsou nasmlouvany u serioznejsich partneru (aspon v mych ocich).
Když jsem u ČS uzavíral smlouvu o hyp. úvěru bylo otevření BÚ ne "dobrovolné" a natvrdo povinné s tím, že jsem musel dát souhlas s inkasem (což m.j. spořce nebránilo, aby mě vyšila penále za to, že si sama jeden měsíc neinkasovala, i když to vrátila a omluvila se). Také vedení a výpis zadarmo (jako u Bawag) ani náhodou. Naopak každá položka byla pěkně účtována samostatně s poplatkem trvalky tj 5,- Kč a měsíčně to bratru bralo tak 85 Kč bez jiných plateb (měl jsem ještě jiný účet). Proti tomu nabídka Bawag na mě působí jako balzám na duši. To že Bawag nenabízí a hlavně nevnucuje pojištění úvěru považuji za výhodu. Spořka si vynutila svoji pojišťovnu a cena pěkně mastná. O nějaké degresi s ohledem na snižující se dluh nemohla být vůbec řeč. Pro objektivitu nutno říct, že to bylo před 5 lety. Snad už je lépe.
Rakouská vláda vydala na rok garance pro střadatele, jinak by rakouská matka Bawag po spekulacích v Karibiku klekla.
Bude lepší držet se dál, nechť si to Rakušáci spapají sami.
Určitě tady vybalí lákavé nabídky, aby mohli svůj průšvih na náš účet sanovat.
Niemand
Nemyslím si, že by u české BAWAG Bank hrozilo větší nebezpečí než jinde. Pokud by se z problémů těžce vyhrabávala její rakouská matka, resp. matka matky, tedy babička :-), mohlo by se akorát tak stát, že by česká dcera (vnučka) změnila majitele. Dokonce i pokud by se problémy měly nějakým způsobem přenést do zdejší BAWAG Bank, pro což zatím nevidím vůbec žádný důvod ani mechanismus, pokud si zde člověk nehodlá ukládat opravdu hodně velký obnos, může být v klidu stejně jako v jakékoliv jiné zdejší bance.
Petr Bukač