Minulý týden představil server Měšec.cz hlavní novinky, které se obecně v oblasti povinného ručení v posledních týdnech odehrály, a spolu s nimi i kritéria, která by měla při výběru povinného ručení hrát důležitou roli. V době vydání článku se objevilo i oficiální oznámení o vstupu nového hráče na trh s povinným ručením, kterým je společnost První Callin agentura, a.s. (Callin). Ta umožňuje uzavřít smlouvu o povinném ručením prostřednictvím telefonu a samotné smlouvy následně spravuje a škody likviduje Česká pojišťovna.
Důvodem sepjetí s Českou pojišťovnou je skutečnost, že nepřímým vlastníkem Callin je skupina PPF, a.s., která zároveň ovládá ČP. Sazebník i nabízené produkty Callin se ale od ČP podstatně liší. Zejména pak v tom, že provádí segmentaci sazeb pojistného (nabízí různé sazby pojistného nejen podle zdvihového objemu motoru či hmotnosti vozidla). Dnes tak z 9 hráčů na trhu segmentuje již 5 nabízejících. Každý motorista pak musí sám uvážit, zda je pro něho výhodnější pořídit pojištění u té či oné skupiny pojišťoven.
Většina čtenářů při hledání informací o povinném ručení nejvíce ocení přehledné srovnání nabízených produktů, na základě něhož by se mohla rozhodnout. Na druhou stranu provést objektivně takové srovnání není jednoduché, neboť, jak již bylo výše uvedeno, některé pojišťovny sazby segmentují podle celé řady kritérií a jiné rozlišují pouze zdvihový objem motoru.
Pro zachování co nejvyšší míry objektivity by bylo vhodné věnovat se srovnání produktů nejprve samostatně. Nejdříve tedy těm produktům, které nemají segmentované sazby, a poté těm, které sazby segmentované mají, a v jejich případě pak srovnat služby na základě modelových příkladů.
V tomto článku se tak zaměříme na produkty pojišťoven Triglav, Kooperativa, Česká pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna, tedy pojišťoven neprovádějících segmentaci. V příštím článku pak na produkty od pojišťoven Allianz, Callin, Generali, Uniqa a ČSOB Pojišťovna.
V následující tabulce jsou uvedeny základní charakteristiky pojistných produktů, které zmíněné čtyři pojišťovny nabízejí.
Pojišťovna | Produkt | Limity v mil. Kč na maj./na zdrav. |
Kategorie vozidel | Maximální bonus | Dárek při sjednání | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
do 1000 ccm | 1000–1350 ccm | 1350–1850 ccm | 1850–2500 ccm | 2500+ ccm | |||||
Česká pojišťovna | Standard | 18/35 | 2 936 | 3 656 | 5 335 | 8 586 | 11 848 | 50% | Reflexní vesta |
Bonus Exclusive | 100/100 | 3 033 | 3 776 | 5 510 | 8 868 | 12 238 | 50% | Reflexní vesta | |
Triglav | 50/50 | 2.572 | 3.408 | 5.064 | 7.896 | 11.244 | 60% | – | |
Kooperativa | Standard | 24/54 | 3 076 | 3 596 | 5 596 | 8 720 | 12 196 | 50% | Živelní pojištění |
Benefit | 70/70 | 3 184 | 3 720 | 5 792 | 9 024 | 12 624 | 50% | Živelní pojištění | |
ČPP | Speciál | 30/45 | 1 792 | 3 528 | 5 244 | 8 212 | 11 526 | 50% | 50% sleva na poj. čelního skla, úraz. poj. řidiče a poj. střetu se zvěří |
Super | 54/54 | 2 810 | 4 113 | 5 982 | 8 575 | 12 880 | 50% | 50% sleva na poj. čelního skla, úraz. poj. řidiče a poj. střetu se zvěří |
Tabulka zahrnuje základní charakteristiky produktů. Z nich jako nejvýhodnější vychází ve většině kategorií pojišťovna Triglav, která zároveň nabízí prozatím nejvyšší maximální bonus. Dárky, které klient při sjednání povinného ručení u dané pojišťovny obdrží, jsou spíše otázkou individuálních preferencí a konstatování, který z nich je pro klienta nejlepší, by tedy nebylo korektní.
Další charakteristiky produktů jsou uvedeny v následující tabulce:
Pojišťovna | Produkt | Výhody | Dosažitelný bonus v roce 2006 | Sjednání prostřednictvím internetu |
---|---|---|---|---|
Česká pojišťovna | Standard | Právní ochrana pojištěného do 10 000 Kč | 30% | Ne |
Bonus Exclusive | Právní ochrana pojištěného do 10 000 Kč | 30% | Ne | |
Triglav | Právní ochrana pojištěného do 30 000 Kč, úrazové pojištění řidiče | 40% | Ne | |
Kooperativa | Standard | 30% | Ne | |
Benefit | 30% | Ne | ||
ČPP | Speciál | Úrazové pojištění řidiče do 200 000 Kč | 20% | Ano |
Super | Úrazové pojištění řidiče do 300 000 Kč | 20% | Ano |
Jak vyplývá z výše uvedených informací, lze povinné ručení online sjednat v České podnikatelské pojišťovně (na základě tohoto typu sjednání obdrží klient 7% slevu). Naopak online nelze povinné ručení sjednat v případě pojišťovny Triglav, Kooperativa a v České pojišťovně.
Všechny pojišťovny nabízejí za každý rok bez nehod bonus ve výši 5 %. V příštím roce tak ČP a Kooperativa nabídnou klientům slevu až 30 %, ČPP pak pouze 20 % a Triglav 40 %. Vedle toho pojišťovny Triglav, ČP a ČPP poskytují v rámci povinného ručení zdarma pojištění právní ochrany či úrazové pojištění řidiče.
Srovnání povinného ručení na Měšci
Vyberte si to nejlepší povinné ručení a sjednejte si ho online.
Další slevy či výhody, které pojišťovny nabízejí
- Zdarma pojištění asistenčních služeb,
- v případě 5% bonusu u produktu Bonus Exklusive obdrží klient při prodloužení dalších 5 % bonifikace,
- při sjednání povinného ručení zároveň ČP nabízí i 5% slevu z havarijního pojištění,
- možnost zvýhodněného připojištění čelního skla, připojištění úrazu dopravovaných osob, připojištění cestovních zavazadel a nákladů na půjčovné během opravy vozidla.
Česká podnikatelská pojišťovna
- U příležitosti 10. výročí založení nabízí ČPP slevu 20 % z havarijního pojištění,
- jak již bylo také výše uvedeno, pojišťovna rovněž zvýhodňuje klienty, kteří si povinné ručení pořídí prostřednictvím internetu, a to 7 %,
- u produktu Super zahrnuje povinné ručení i cestovní zdravotní připojištění řidiče pojištěného vozidla.
- Nabízí 5 % slevu z havarijního pojištění,
- možnosti doplňkového připojištění čelního skla, nákladů na zapůjčení vozidla, úrazové pojištění, pojištění právní ochrany a asistence.
- pojišťovna nabízí slevu 10 % na havarijní pojištění,
- možnosti doplňkových připojištění zavazadel, skel a nákladů na zapůjčení vozidla.