Spočítejte si...

Zavřít

Jak snadno přijít o účet v bance

Přijít o účet v bance je velmi snadné. Nemusíte se o nic starat. Banka vám bude účtovat poplatky za své služby, a pokud nebudete na účet přilévat peníze, brzy se dočkáte vypovězení účtu. Nevěříte? Podívejte se na jeden případ za všechny...

Čtenářská zkušenost

Mám osobní účet vedený u eBanky, respektive měl jsem. Na jaře letošního roku jsem od banky za poplatek získal SIM aplikaci, která mi měla umožnit přístup k osobnímu účtu. Nicméně aplikace ani jednou nefungovala – SMS zpráva odešla, avšak bez odpovědi. T-Mobile a eBanka na sebe v telefonických rozhovorech házeli vinu z jednoho na druhého.

Jelikož na účtu nebyl žádný pohyb a zůstatek necelých 1000 Kč, nepovažoval jsem to za zásadní problém a nezabýval jsem se jím.

Nyní jsem se vrátil po 2 měsících v ciziny a zjistil jsem, že mi banka účet zrušila. Důvodem je záporný zůstatek ve výši 677 Kč, který vznikl pouze tím, že banka účtovala poplatky za vedení běžného účtu a za další služby, jež mi poskytla.

S banku jsem se spojil ihned po návratu, kdy jsem v emailové schránce nalezl informaci o tom, že ji mám kontaktovat. Z firemního účtu společnosti, jíž jsem jednatelem, jsem ihned převedl na osobní účet částku 677 Kč na vyrovnání závazku dle instrukcí operátorky z oddělení pohledávek s tím, že problém s komunikací se tím vyřeší. Nicméně banka mi po 15 minutách sice sdělila, že k nim nemám žádné závazky, ale účet mi stejně zruší.

Podotýkám, že u banky má společnost běžný účet, na kterém jsou obraty v řádu milionů korun ročně. Chápu, že podle podmínek došlo k porušení z mé strany tím, že jsem na účet nedodal hotovost pro zaplacení poplatků za vedení účtu. Chápu, že prestižní banka má právo si zákazníka vybrat. Ale banka by měla pochopit, že i ona udělala chybu v tom, že dostatečně neřešila problém s chybou SIM aplikace, a namísto toho se ona zachovala přesně podle podmínek poskytování služeb. Nechápu ale, že banka nebere ohled na další aktivity a služby, které využívá společnost, jejímž jednatelem je pouze ten klient, kterému kvůli 677 Kč zrušili účet.

Nicméně po telefonním hovoru tento tak „nebonitní“ klient tuto částku do 15 minut uhradil. Zajímavé kontrasty… Ještě podotýkám, že až na drobné zádrhele jsem byl až do dnešního dne jejich spokojený klient. Zatím nejsem ani spokojeny a zřejmě už ani klient…

Autor nechce být jmenován

(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření eBanky

Pan XY si u nás na jaře letošního roku otevřel účet. Jak sám uvádí, na účtu neprobíhaly žádné transakce, nebyl na něm žádný pohyb a v průběhu letních měsíců se tak zůstatek jeho účtu dostal do nepovoleného debetu.

eBanka se pana XY během této doby opakovaně pokoušela na tuto skutečnost upozornit, ať už telefonicky, emailem nebo poštou. Žádným z prostředků se pana XY nepodařilo zastihnout (klient nereagoval na emaily, na zprávy ve schránce telefonu, poštovní zásilky se vracely, protože klient mezitím zrušil svůj PO Box a neoznámil bance svou aktuální adresu). Za situace, kdy klient nereagoval ani na jedno z celkových 14 upozornění, eBanka panu XY po třech měsících jeho smlouvu vypověděla. Tento proces je v IT systému eBanky nastaven automaticky.

Jak pan XY uvádí, byl v uvedenou dobu v zahraničí. Při dlouhodobějších pobytech mimo ČR klientům doporučujeme, aby si na svých účtech zajistili dostatečný objem finančních prostředků, aby k podobným situacím nedocházelo. Kanály přímého bankovnictví umožňují nejenom sledovat stav účtu, ale i provádět finanční operace z kteréhokoliv místa na světě, takže ani dlouhodobější pobyt mimo ČR našim klientům neznemožňuje přístup k jejich účtu, neomezuje jejich přehled o pohybech a zůstatku na účtu. Klienti mají možnost s účtem běžně nakládat stejně, jako by to činili ze svého domova nebo kanceláře.

Pan XY dále uvádí, že po uhrazení dlužné částky, ke kterému došlo před několika dny, projevil zájem o založení nového účtu. eBanka má samozřejmě zájem o každého korektního klienta a je připravena nabídnout mu veškeré své produkty a služby. Při vyhodnocení každého individuálního případu bere v úvahu také ostatní aktivity klienta, tak jak se o tom zmiňuje i pan XY (pro úplnost: zrušení účtu z důvodu nepovoleného debetu a eventuální založení účtu nového má pro klienta své výhody: záznam o nepovoleném debetu nebude figurovat na novém účtu a neovlivní tak jeho pozici při žádostech o úvěr apod. – rating). Jak jsem zjistila u osobní bankéřky pana XY, možnost otevření nového účtu byla po uhrazení dlužné částky s panem XY telefonicky projednána, nicméně pan XY jí dosud nevyužil.

Pavla Paseková
ředitelka Divize interní a externí komunikace

Redakce

Přijít o účet je v současné době poměrně vysokých paušálních poplatků velmi snadné. Není to jen eBanka, která při nedostatečném zůstatku na účtu vypoví klientovi smlouvu. Banka se žádného prohřešku nedopustila, proto Zlámanou grešli neudělujeme.

Máte dobrou zkušenost s finanční institucí? Pochvalte ji! Máte špatnou zkušenost? Podělte se o ni s ostatními čtenáři Měšce! Své příspěvky zasílejte na adresu redakce@mesec.cz.

Anketa

Zrušila vám banka účet ze své vůle?

9 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 27. 10. 2004 11:01