Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Jak neplatit ekologický poplatek při registraci auta?

bob
bob (neregistrovaný) ---.oksystem.cz
16. 3. 2011 6:38 Nový

daňové přiznání?

celé vlákno

Jak jste došli k závěru že je při nákupu a prodeji potřeba podat daňové přiznání? Zákon, paragraf?

Když koupím auto a prodám ho za 1/2 roku taky podávám? A za 2 roky? Kde je ta hranice?

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
16. 3. 2011 9:40 Nový

Re: daňové přiznání?

celé vlákno

1 rok.

Honza
Honza (neregistrovaný) 80.76.225.---
16. 3. 2011 8:09 Nový

Nejde to

celé vlákno

Nedávno jsem řešil přesně tuhle situaci, musel jsem zaplatit 10 800 za přepis, článek je blbost, nejde to, kdybych auto přepsal na někoho s průkazem ZTP a ten mi chtěl na zpět auto prodat tak stejně budu muset zaplatit ekoteroristum poplatek.

dalich . aura:93
16. 3. 2011 9:15 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

Jde to. Povinnost uhradit ekopoplatek má pouze první osoba, která vozidlo registruje. Druhá a další jej neplatí, přestože nebyl vybraný. Proto je tam ten obrázek jako důkaz :-)

Honza
Honza (neregistrovaný) 80.76.225.---
16. 3. 2011 9:28 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

Ano to máte pravdu, ale auto bylo kupovaný ještě před zavedením ekopoplatku, takže jsem musel zaplatit poplatek já.

Občan
Občan (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
16. 3. 2011 9:38 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

To je hloupost, před rokem rokem jsem totéž řešil. Auto vlastním od 1993 (Buick Skylark) a převáděl jsem ho na syna. Já byl majitelem, děda ZTP, poté syn. Syn mi ho po půl roce vrátil, že moc žere. Tak jsem ho dal opět na sebe a platil jsem jen 800 Kč. I značky zůstaly stejné.

Honza
Honza (neregistrovaný) 80.76.225.---
16. 3. 2011 9:57 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

Nevim jak jste to převáděl, ale když se přehlašuje z občana ZTP na zdravýho člověka tak ten musí zaplatit eko poplatek.

yndezyt
16. 3. 2011 10:00 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

No to jo. Ale fígl je v tom že musíte první převod po zavedení ekopoplatku udělat ve směru
* -> ZTP a pak
ZTP -> vy

Honza
Honza (neregistrovaný) 80.76.225.---
16. 3. 2011 10:08 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
16. 3. 2011 10:39 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze.
Frantisek666 aura:27
16. 3. 2011 10:27 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

Jsi tak hloupej nebo si děláš srandu ?

Honza
Honza (neregistrovaný) 80.76.225.---
16. 3. 2011 10:31 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
16. 3. 2011 10:39 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze.
AntiSalmon
AntiSalmon (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
16. 3. 2011 10:39 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

A těch pár tisíc je jako pro údajnýho milionáře problém? Seš humorista, Honzo :-DDD

Honza
Honza (neregistrovaný) 89.187.142.---
16. 3. 2011 11:02 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
16. 3. 2011 11:23 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze
AntiSalmon
AntiSalmon (neregistrovaný) ---.tmcz.cz
16. 3. 2011 11:20 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

Právě že socka seš, když žiješ z dávek, ty podvodníčku...

Frantisek666 aura:27
16. 3. 2011 9:57 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

Tak to je jasný, invalida to musel koupit až po zavedení ekodaně, jinak novej majitel platí.

JT
JT (neregistrovaný) ---.miramo.cz
8. 10. 2011 17:05 Nový

Re: Nejde to

celé vlákno

ještě k případům, kdy to nejde. První je mi jasný, ale ve druhém případě. Proč by se nezpůsobilá osoba nemohla stát vlastníkem vozidla bez placení ekopolatku, když ho bude třeba někdo vozit. Vždyť při přepisu vozidla nechtějí vidět řidičák.

Jarmila
Jarmila (neregistrovaný) ---.199.broadband14.iol.cz
16. 3. 2011 8:17 Nový

Humus

celé vlákno

Ten ekoteroristický poplatek je pěkný humus. Řada starších aut je ještě ve slušném stavu a mohla by ještě sloužit, kdyby se dala rozumně převést bez tohoto šíleného poplatku. Mohli by je používat třeba starší důchodci k jejich občasným jízdám na nákup a k lékaři, popř. na návštěvu, mohl by je používat čerství vlastníci řidičáků, než se naučí pořádně jezdit. Obě kategorie nemají moc dopravních nehod. To si ekoteroristi fakt myslí, že ten, kdo dá sotva zdroje na starší ojetinu, si koupí nějakou lepší a za víc, popř. auto nové? Pokud budeme mít takového zákony, tak bude lidová tvořivost pokračovat, po zvýšení DPH i v jiných oblastech. Už dneska se běžně provádějí nezdaněné barterové obchody, ty mně opravíš sekačku, já ti dám košík jablek. To se chceme vrátit do 19.století?

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 88.208.88.---
16. 3. 2011 8:20 Nový

Re: Humus

celé vlákno

Vcelku souhlasím, jen chci podotknout, že ty barterové obchody probíhaly vždy.

benzin
benzin (neregistrovaný) ---.112.244.131.static.b2b.upcbusiness.cz
16. 3. 2011 9:37 Nový

Re: Humus

celé vlákno

A pokud to dobre chapu tak to podleha zdaneni stejne jako jakekoli jine obchodu. Pouze nedochazi prevodu na penize a zpet. Nicmene ucetni hodnotu je potreba vycislit, ze skladu odepsat hodnotu a pripadne pripsat hodnotu obdrzeneho zbozi. Jediny rozdil tu je ze si obchodnici vetsinou nepridaji marzi, ale to je venkoncem jedno, protoze to co by dostal sujekt do zisku, by zase vydal jako naklad, takze nula od nuly by posla.

Jarmila
Jarmila (neregistrovaný) ---.199.broadband14.iol.cz
16. 3. 2011 9:37 Nový

Re: Humus

celé vlákno

To jo, ale po r. 1989 se dosti omezily, tam přece jen převládaly peníze. Se zvyšováním daní se zase začínají rozvíjet.

Boban
Boban (neregistrovaný) 193.86.226.---
16. 3. 2011 9:07 Nový

Re: Humus

celé vlákno

Naprostý souhlas.

Frantisek666 aura:27
16. 3. 2011 9:59 Nový

Re: Humus

celé vlákno

Ekologové jsou už svou podstatou hloupí lidé, jsou zaměření na přírodu, ne na logické myšlení. Smutný je ale to že je politici poslouchaj.

yndezyt
16. 3. 2011 10:02 Nový

Re: Humus

celé vlákno

Tenhle poplatek si prolobbovali dovozci nových aut a Škodovka, a skryli ho pod "ekopoplatek". Za tím stojí komerční zájmy, ekologie s tím nemá co dělat. To je můj názor.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
16. 3. 2011 10:39 Nový

Re: Humus

celé vlákno

Dobra sranda taky je, ze benzinak co splnuje euro 1 nebo 2 dostane v Nemecku zelenou ekologickou plaketu, kdezto u nas je za jeho prevod majitel potrestan "eko" poplatkem 5 resp 3 tisice...

guest
guest (neregistrovaný) 193.179.131.---
16. 3. 2011 12:34 Nový

Re: Humus

celé vlákno

Přesně tak, zrovna já mám takové auto. U nás by se platilo za převod 3000 Kč a v Německu bych dostal tu nejlepší nálepku pro vjezd do těch jejich zón.
Navíc mezi Euro 2 a 3 je minimální rozdíl. Motor se ničím neliší, akorát Euro 3 má více lambda sond než Euro 2, protože je má jak před tak i za katalyzátorem.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
16. 3. 2011 9:43 Nový

Mimochodem Favorit se zacal prodavat v roce 1988

celé vlákno

Takze 29 let starou Skodu Favorit bych celkem rad videl...

JT
JT (neregistrovaný) ---.miramo.cz
8. 10. 2011 16:54 Nový

Re: Mimochodem Favorit se zacal prodavat v roce 1988

celé vlákno

jeden takový používám a snažím se ho bez ekoteroristického poplatku přepsat a je fakt v dobrém stavu a ještě s LPG

Radim
Radim (neregistrovaný) ---.180.broadband4.iol.cz
17. 3. 2011 10:10 Nový

Podvod na ekologii.

celé vlákno

Ono je podvod, tady na ekologii, už samotný ekologický poplatek. Staré škodovky 100 105, 120 byly schopny jezdit, za dobrého technického stavu a lehčí nohy na plynu za 5 - 6 litrů benzínu na 100 kilometrů. Výherci ekonomy souteží dosahovali s těmito auty spotřeby pod 3 litry benzínu na 100 kilometrů. Dnešní běžná auta stejné třídy žerou takových 8 litrů na 1010 kilometrů nebo i víc.

AAA
AAA (neregistrovaný) 212.136.56.---
17. 3. 2011 10:15 Nový

Re: Podvod na ekologii.

celé vlákno

No jo, jenze po tech triceti a vice letech uz obvykle v dobrem technickem stavu nebyvaji, ze... Ve smradu co produkuji si vetsinou nezadaji s trabantem.

Méďa Béďa aura:47
17. 3. 2011 10:34 Nový

Re: Podvod na ekologii.

celé vlákno

Stovka s mechanickým sytičem 5-6 litrů a dnešní auto s litrovým motorem a elektronikou 8 litrů? Vidím, že pán je odborník. Jenom nevím, v jakém oboru.

PetrV
PetrV (neregistrovaný) 81.30.238.---
19. 3. 2011 10:39 Nový

Re: Podvod na ekologii.

celé vlákno

To je sice pravda, ale ono v tech novejsich systemech jsou prepalovany splodiny pro lepsi vysledek a vysledek je odlisny. Ono vyjadreni vyfukovych splodin v mnozstvi CO2 je zjednodusene, ve skutecnosti jde o CO2 a ekvivalenty a skryva v sobe tedy dalsi sklenikove plyny, ktere jsou v cisle zastopeny prave pomerem jejich skodlivosti ve srovnani s CO2 (napr. oxid dusny je 200x zavaznejsi).

Radim
Radim (neregistrovaný) ---.180.broadband4.iol.cz
17. 3. 2011 10:14 Nový

Podvod na ekologii

celé vlákno

Oprava: 8 litrů na 100 kilometrů ne na 1010 kilometrů.

Radim
Radim (neregistrovaný) ---.180.broadband4.iol.cz
17. 3. 2011 10:21 Nový

Podvod na ekologii

celé vlákno

Ony ty staré škodovky mají úplně jednoduchý motor bez elektroniky, který se seřizuje velice snadno. Takže kdo není prase a trochu se o to stará a nejezdí denně roky 100 kilometrů do práce, takže nemá natočeno 200 tisíc, má tu starou škodovku vždy v dobrém stavu. U novějších aut se musí spoléhat na servis, když to servis zprasí, je to mnohem horší než ta škodovka....

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
17. 3. 2011 12:06 Nový

Re: Podvod na ekologii

celé vlákno

Jasne, kazdej s tou skodovkou jezdil jenom v nedeli do kostela a zpatky.
A nebylo nic zvlastniho ze po patnacti letech napriklad uz vubec nesel seridit karburator (a shanej dneska novej)

Jaroslav Novák aura:53
19. 3. 2011 3:44 Nový

Re: Podvod na ekologii

celé vlákno

A samozřejmostí je, že jezdil jen za suchého a slunečného počasí. Jinak po patnácti letech ty plechy u "fáčka" vypadaly skutečně velmi "zachovale". No, myslím, že tady spousta lidí nostalgicky vzpomíná na něco, co nebylo až zas tak skvělé. Jezdil jsem s tím několik let jako se služebním vozidlem, ale to i ty stopětky byly lepší.

Jaroslav Novák aura:53
19. 3. 2011 3:39 Nový

Jak je možno článku

celé vlákno

věřit, když už v zadání příkladu je uveden nesmysl? Není možné, aby otec tazatele měl "29 let starou Škodu Favorit", když Škoda Favorit se vyráběla od r. 1988 do r. 1995, poprvé byla představena na strojírenském veletrhu v Brně v roce 1987. Pokud tedy autor, resp. tazatel, umí počítat, tak za předpokladu, že otec tazatele neměl zrovna kus, který byl vystaven v Brně, o čemž dost pochybuji, může mít dnes jeho "fáčko" maximálně 23 let. Jo, houpat mě můžete, ale nesmíte to přehnat, to bych pak mohl vypadnout.

Jozzy
Jozzy (neregistrovaný) 81.25.21.---
25. 3. 2011 21:03 Nový

Přepis vozu podléhající ekodani

celé vlákno

Zdar, budete-li mít někdo zájem o přepis auta, které podléhá ekologickému poplatku, písněte mi na email wobelll@gmail.com a dohodneme se.. jsem držitel průkazu ZTP a již mám za sebou několik přepisů ,tak není problém, záleží jen na vás zdar Jozzy

user
user (neregistrovaný) ---.sattnet.cz
28. 3. 2011 18:01 Nový

Anketa

celé vlákno

V anketě chybí možnost "vždy". Takže pro ní hlasuji zde.

Attila
Attila (neregistrovaný) ---.pisek.elsat.cz
31. 3. 2011 3:12 Nový

Lidé jsou různé

celé vlákno

"Pokud si chcete zachovat čisté svědomí a splnit povinnosti ukládané zákonem..."
Bůh nás chraň před lidmi, již své svědomí čistí loajalitou k zákonu, ať nacistickému, komunistickému nebo postdemokratickému. Svědomí, modifikované podle toho, na kterou stranu legislativní korouhev právě vlaje, zove se oportunismem či lokajstvím a jen lokaj moci se neptá, je-li správné udat žida, protože se zákonem si vystačí. Jen morálně pokleslé individuum jest schopno říci "mé svědomí je zákon", neboť soudný člověk ví, že jen vlastní zkušeností a celoživotním hledáním hranic mezi dobrem a zlem lze získat měřítka pro vlastní svědomí. Je-li s ním zákon v souladu, tím lépe. Není-li ovšem, slušný člověk vzdoruje, protože slušný člověk pozná rozdíl mezi mravností a patolízalstvím bez skrupulí.

zde.
zde. (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
31. 3. 2011 15:08 Nový

Re: Lidé jsou různé

celé vlákno

Lepe bych to nenapsal

Sníža
Sníža (neregistrovaný) 213.226.223.---
24. 5. 2011 12:24 Nový

Držitel průkazu ZTP je již vlastníkem vozidla

celé vlákno

Dobrý den,
koupil jsem starší auto v ČR, to je nyní v polopřevodu, resp. odhlášeno z pův. majitele a převedeno na mě. Ve svém kraji mám kamaráda, který je držitel průkazu ZTP a který teď v té 14ti denní lhůtě na přepis zaběhne se 2 plnýma mocema (aby mě registroval jako vlastníka a sebe jako provozovatele) na úřad. Jak to ale je v případě, kdy je můj kamarád - držitel průkazu ZTP, již vlastníkem vozidla? Řeší úřad v tomto případě pouze to, jestli držitel průkazu ZTP dostal na své vlastní auto nějakou dotaci a když ne, tak je jedno, kolik má na sebe napsaných/regis­trovaných vozidel a eko daň v našem případě nezaplatí, nebo v případě že už je můj kamarád - držitel průkazu ZTP, vlastníkem vozidla, musim si najít jiného "kamaráda" se ZTP, který není vlastníkem žádného vozidla?
Díky moc za odpověď,
Sníža

ekodan
ekodan (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
6. 10. 2011 23:59 Nový

snizime vam eko na 1/3!!

celé vlákno

tak jak to popisuje clanek, tak vam vyridime eko, kdekoliv v republice, info na ekodan@seznam.cz :-) Uz diky nam usetrilo HODNE lidi.. ;-)

JT
JT (neregistrovaný) ---.miramo.cz
8. 10. 2011 16:48 Nový

Re: snizime vam eko na 1/3!!

celé vlákno

určitě napíšu. Musím vyřešit do 7.11.

Blaize
Blaize (neregistrovaný) ---.emea.corpinter.net
3. 11. 2011 12:45 Nový

Opravdu to funguje, vyzkoušeno!

celé vlákno

Opravdu to funguje, vyzkoušeno!
Děkuji všem autorům tohoto článku.

Mějte se dobře:).

Květa
Květa (neregistrovaný) 178.72.192.---
17. 3. 2012 12:58 Nový

Re: Jak neplatit ekologický poplatek při registraci auta?

celé vlákno

Dobrá, chci si koupit auto a napsat jej na babičku, která má průkaz ZTP, abych ji mohla vozit k lékařům atd. Teď ale čtu, že pokud je držitel průkazu ZTP nezpůsobilý k řízení vozidla - nelze auto na něj přepsat. Což dost dobře nechápu, asi každý zdravotně postižený je nezpůsobilý, ne? Proto si kupujeme auto my, abychom jej dovezli k lékaři atd. Tak jde to, nebo ne?

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem