Hlavní navigace

Jak Komerční banka informuje své klienty

12. 10. 2001
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Čtrnáct dní uplynulo jako voda a opět vám přinášíme zkušenost vás, čtenářů. Když se stěhujete, zpravidla opouštíte svou rodinu, přátele a pobočku banky. Loučení je vždy těžké, ale pokud vám k němu přidají mylné informace, můžete se dostat do nemilé situace.

Čtenářská zkušenost:

Mí rodičové mi dali do začátku samostatného života v Plzni jistou finanční částku, která byla rozložena na několik termínovaných vkladů u různých bank. Jelikož ale pocházím z jednoho z nejkrásnějších měst Jižní Moravy – Kroměříže, tak jsem si u daných bank zajistila, aby v den splatnosti tyto termínované vklady byly převedeny na osobní účet.

U Union banky a bývalé IPB banky to byl naprosto jednoduchý úkon. Bez problémů, penízky hezky i s úroky na účtě a vše je naprosto v pořádku. Jenže pak došlo na Komerční banku a řeknu vám, nebylo to hezké.

V létě jsem navštívila kroměřížskou pobočku banky, kde mi bylo dvěma pracovnicemi sděleno, jooo, termínovaný vklad si můžete bez problémů vybrat kdekoliv v naší krásné matičce zemi. Tak plna spojenosti, že se nemusí papírovat, jsem vyrazila do Plzně s tím, že v den splatnosti navštívím plzeňskou pobočku Komerční banky a opět bude vše vpořádku. NEBYLO!

Když jsem dorazila do zdejší pobočky, kterou mám 50 m od bytu, a sdělila jsem paní u přepážky, co chci, tak se na mě skutečně divně podívala. Vysvětlila mi, že tyto převody dělat nelze a že tento termínovaný vklad, který má pouze jeden den splatnosti, si mohu vyzvednout nebo převést pouze v Kroměříži, která je mimochodem vzdálená 350 km. Protočily se mi panenky a snažila jsem se bránit tím, co mi bylo sděleno v Kroměříži. Když jsem byla již skutečně rozhořčená, paní z plzeňské pobočky zvedla telefon a do Kroměříže zavolala. Tam jí mé tvrzení potvrdili. Dokonce byla tak ochotná, že mi vypočítala ztrátu, kterou bych měla při pozdějším vyzvednutí vkladu. A nebyla by malá.

Poté, co jsem došla domů, můj vztek vyvrcholil natolik, že jsem zvedla telefon a sice slušeně, ale řádně jsem je v kroměřížské pobočce spražila, jak si může taková banka dovolit podávat klientům místo informací doslova bludy. Paní, se kterou jsem hovořila, samozřejmě za danou situaci nemohla a snažila se mě ze všech sil pomoci. Ještě mě sice zkoušela přesvědčit, že jsem jim výběr nebyla nahlásit, což jsem tvrdě odmítla. Řekla mi, abych si zavolala za čtvrt hodiny a že se poradí s vedoucí, co se dá v dané situaci dělat. Vše se nakonec vyřešilo k mé spokojenosti, za což bych chtěla poděkovat ochotným paním z plzeňské i kroměřížské pobočky.

Katka Tomešková, Plzeň
(text prošel redakční úpravou)

Reakce Komerční banky:


Komerční banka informuje své klienty správně

K popsané události došlo tak, že při zakládání termínovaného vkladu došlo k nedorozumění mezi klientkou a odpovědnou pracovnicí banky. Klientce se dostalo informace, že kdekoli založený termínovaný vklad lze bezplatně převést na jakoukoli jinou pobočku v republice, a to bez návštěvy pobočky, kde byl účet založen.

Problém nastal v tom, že klientka se dostavila do pobočky na druhém konci republiky v den splatnosti TV, když celá procedura trvá týden – s ohledem na nutnou dobu pro přeposlání veškeré dokumentace. V případě TV s týdenní splaností není problém, šlo-li by o mnohaletý vklad a velkou sumu, je pochopitelná komplikace. Přitom stačilo navštívit svou novou pobočku a vše v klidu vyřešit a domluvit, ale nikoli v den splatnosti.

I tak pracovníci Komerční banky klientce vyšli vstříc a situaci, kterou sami nezavinili, vyřešili, jak sama píše, k její spokojenosti.

Karel Tejkal, divize Komunikace Komerční banky

Redakce

Tabulka č. 144
Přestože se vše nakonec obrátilo ke šťastnému konci, špatná či špatně podaná informace pracovníků na pobočce banky způsobila nemalé nepříjemnosti. Zaměstnanci banky musí podávat jednoznačné informace, aby klient nemohl být uveden v omyl. Za své zaměstnance nese odpovědnost banka, proto Komerční bance udělujeme zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

dan_z_prijmu

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Kolektiv redaktorů serveru Měšec.cz.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).