Hlavní navigace

Jak bojovat proti hypermarketům

8. 1. 2002
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

Upozornění: Uvedený text není určen jako návod hodný následování. Použití popisovaných praktik může být v nejen v rozporu se zákony platícími v naší zemi, ale i s dobrými mravy, což může vést k trestnímu postihu.

Studie věnovaná statečným bojovníkům proti přesile.

Studie se zcela programově vyhýbá většinovým návštevníkům moderních chrámu konzumu. Těžiště následujících řádků leží na méně častých, o to však zajímavějších figurkách pohybujících se mezi nekonečnými regály dobře nasvícených a vytopených hal.

Přelepovači
zdroje
Skupina se rekrutuje zejména ze studentů středních a vysokých škol.

rozdělení
Dělí se na dvě podčeledi: Přelepovač – Slevař a Přelepovač – Žertér, příp. Humorista. Příslušníky těchto podčeledí rozdělují očekávané cíle, pracovní metody jsou pro obě podčeledi společné.

cíle
Cílem Přelepovače – Slevaře je získání drahého výrobku za příjemnější cenu.
Cílem Přelepovače – Žertéra je boj s větrným mlýnem, zde personifikovaným do hypermarketu.

pomůcky
Oba dva, Žertér i Slevař, jsou při příchodu do hyperobchodu vybaveni pomůckami z manikúry a malou lahvičkou lepidla, zvlášť ceněný je třicetigramový herkules.

Praví mistři v tomto oboru si veškeré pomůcky půjčují přímo v hypermarketu s tím, že po skončení akce, daleko dříve než pricházejí k pokladnám, všechny použité pomůcky vrací na původní či jiné místo. V těchto případech konvertují Přelepovači i k jiným dosud nezmíněným skupinám, a stávají se tak z nich uznávaní mezioboroví odborníci.

princip činnosti
Princip činnosti Přelepovačů je jednoduchý.

Pomocí nůžtiček, špachtliček a pinzetek odstraňují čárové kódy ze zboží a nalepují je na zboží jiné. Zatímco Přelepovač – Humorista nalepí na televizor čárový kód z prezervativů, Přelepovač – Slevař nalepí na tevizor Panasonic za 17 tisíc čárový kód z krabice od televizoru Panasonic za 13 tisíc korun a získá tak slevu, o které ani v těch báječných novinách, co vám každý týden chodí do schránky, nenapíší ani slovo.

motivace
Přelepovač – Humorista obvykle nechává zboží s přelepeným štítkem na svém míste, jeho odměnou je jen hezký pocit, že někdy bude na některé pokladně pekně veselo. Neví kdy, neví kde, netuší kdo, stačí mu jen ten pocit.

Je to podobná motivace, jako u hochů stříkajících svými draze nakoupenými spreji umělecké výtvory na vagóny českých či jiných drah, vozíky metra či zdi továren. Někdy někoho možná potěší. Podobnou motivaci najdeme i u autorů non-profit webových obsahů.

vývoj
Přelepovač – Humorista se obvykle časem stává Přelepovačem – Slevařem.

Chaotici
cíl
Příslušníci této skupiny mají mnoho společného s Přelepovači – Humoristy. Jejich cílem je zábava a marný boj proti molochovi. Jde obvykle o estéty, kteří přivádějí pracovníky hypermarketů k šílenství.

metody
Chaotici přemísťují zboží v hyperobchodu a vytvářejí nejneuvěřitelnější koláže. Mezi začátečnické triky patří přemísťování potravinářských výrobků mezi průmyslové zboží, viz. např. akce ryby patří k prutům, veselou podívanou také přináší přesouvání potravin do oddělení obuvi, salát v kozačkách – to partě středoškoláků přežívající v hyperobchodě dopoledne hrozící čtvrtletní písemkou z matematiky jistě stojí za tu námahu.

expertní činnost
K mistrovským kouskům však patří přesuny větších monolitů. Televizor zapomenutý v převlékací kabince v oddělení textilu jistě překvapí nejednu účastnici autobusového zájezdu z vísky pod horami. Zde chaotici jednoznačně klasifikují své výkony podle velikosti uhlopříčky.

vývoj
Chaotik se lety obvykle stává Přelepovačem, obvykle nejdříve Přelepovačem – Humoristou.

Posunovači
charakteristika
Jde o malou zřídka vídanou skupinku bavící se odvážením nákupních vozíků řádně kupujících plně oddaných regálům a zboží, které se točí všude okolo nich.

princip činnosti
Cizí plné nákupní vozíky ponechávají na jiných obvykle odlehlých místech hyperobchodů a pobaveně sledují rodinku zmatečně pobíhající mezi regály marně hledající svůj vozík s kafem jen za 130 (30 gramů zdarma!) a desítkami dalších báječných věcí již přes hodinu do vozíku hromaděných.

výskyt a vývoj
Skupinka nepočetná, pro nakupující však nepříjemná, utvrzující postižené v pravdě, že v Čechách se ztratí vše, co není přibité.
Posunovač má velmi blízko k Chaotikovi, obě skupiny se částečně překrývají a časem obvykle konvertují na Přelepovače.

Ochutnávači
zařazení
Zatímco předchozí kategorie byly takříkajíc mládežnické, tato skupina je obvykle tvořena seniory. Nejnižší čeledí mezi Ochutnavači jsou skupinky fosilů s párátky lovícími potravu při oficiálních ochutnávkách. Nudná, poměrně početná skupina, která si však nezaslouží další pozornosti.

podčeleď Kabinkovitých
Daleko zajímavější jsou Ochutnávači Kabinkovití. Při průjezdu oddělením potravin plní svůj vozík jen vybranými dobrotami malého objemu a ceny tak vysoké, že na ni nikdy ze svých důchodů nemají nárok dosáhnout.

životní projevy
S vozíkem jehož dno je zaplněno pamlsky, drahými uzeninami či luxusním alkoholem se pomalu ubírají do oddělení textilu, kde vybírají něco na odzkoušení. S lahvinkou dobrého likéru a čabajkou na zakousnutí, vším zabaleným do kalhot či košile k vyzkoušení pak mizí k nevídaným jídelním orgiím v kabince.

obranné mechanismy
Druhý z penzistů hlídá před plentou a posléz je za odměnu také poslán zkoušet. Nesnědené potraviny obvykle vrací fosilní pár zpět do regálu, čímž nevědomky konvertuje ke skupině Chaotiků.

vývojová pyramida
Vzhledem o obvyklému věku příslušníků skupiny Ochutnávačů nelze označit další stádium vývoje jejich členů. Většinou jde o stádium konečné, do kterého postupně přecházejí jedinci z ostatních skupin. Ochutnávači jsou tedy vyvrcholením celého řetězce návštěvníků hyperobchodů. S mírnou nadsázkou lze vyslovit hypotézu, že v každé rodině lze nalézt mezi příbuzenstvem alespoň jednoho Ochutnávače. Pokud zatím není Ochutnávačem Kabinkovitým, tak jenom proto, že ho to dosud nenapadlo.

bezpečnost práce
Činnost Ochutnávačů Kabinkovitých je na rozdíl od ostatních skupinek parazitujících na hypersvatostáncích poměrně bezpečná. Jen stěží lze předpokládat, že si nějaký hyperřetězec troufne instalovat do zkoušecích kabinek kamery či jinak narušovat intimitu převlékajících se zákazníků.

Čtenáři
geneze čeledi
Nově se rodící skupinka, svoji členskou základnu získává zejména mezi muži nedobrovolně zavlečenými do hyperobchodu: „Sama tam nezaparkuju“, „Ještě ti to tam nabourám (odřu, pomačkám)“…

životní projevy samců
Místo bezcílného bloudění mězi regály nabízejícího pouze stále stejné podávání hermelínu (již 4 druhy!), jogurtů (více jogurtu, méně peněz a kalorií!) a salátů (zkus to jinak a zdravě!), s maximálním vzrušením při hledání toaletního papíru právě žluté barvy, když na povrchu obří hory jsou jen růžové, se Čtenář brzy po vstupu do Svatostánku nenápadně odpojí od milované rodiny a tiše mizí do oddělení knih.

mimikry
Tam se v klidu a pohodě začte do senzačních odhalení bývalého tajemníka první dámy (oddělení levných knih), odhalí tajemství orgasmu Lucie Bílé (opět v oddělení zlevněných knih) a s učebnicí Java Script za 21 dnů trpělivě očekává příchod nákupy rozjařené manželky a dětiček. Pozornější Čtenář si navíc ověří dávnou pravdu tvrdící, že dobrý nákup znamená pro ženu zhruba totéž jako dobrý sex.

programové prohlášení
Čtenář je tvor, který v rámci sebezáchovného boje o přežití, nalezl důstojný způsob existence i v prostředí, které by jindy a za jiných okolností považoval za rizikové.

skoleni_15_4

vývoj
Členové skupiny Čtenářů jsou obvykle sympatizanty Posunovačů, a to i v případě, že obětí je jejich rodinný vozíček kormidlovaný manželkou (vítězné: „No vidíš, ani ten vozík nedokážeš uhlídat!“), Přelepovačů i Chaotiků. Vysmívají se Ochutnávačům, časem se však sami obvykle stávají členy této jimi zatím opovrhované skupiny.

Autor je příslušníkem skupiny Čtenářů se stále více rostoucím pochopením pro Ochutnávače.

K jaké skupině se řadíte?

  • Přelepovači - Humoristé
    8 %
  • Přelepovači - Slevaři
    7 %
  • Chaotici
    8 %
  • Posunovači
    6 %
  • Ochutnávači
    7 %
  • Ochutnávači Kabinkovití
    6 %
  • Čtenáři
    29 %
  • Jiná
    8 %
  • Žádná
    20 %

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).