Mno toto pojištění není úplně špatné, ale záleží u koho si to uzavřete :-). Osobně mám dvě v celku pozitivní zkušenosti a to u České pojišťovny na výrobek z Datartu a na Uniqu od Mironetu. V obou případech došlo k celkem rychlému plnění (14 dní až měsíc) a vše bylo vyřešeno bez problémů. Na druhou stranu zase proběhlo hodně kauz (myslím že i přes Dtest) ohledně pojišťovny BNP paribas, jež spolupracovala i s Alzou a neplnila své závazky. Tedy pozor na to, u koho si to uzavíráte :-).
Žádné pojištění neumí zabránit krádeži, nebo rozbití telefonu. Já chápu, že se pojišťovny snaží něco takové tvrdit, že ohnou jazyk, ale proč to dělá i novinář? To píše pojišťovací PR článek?
To co pojištění umí je nahradit finanční škodu a to navíc jenom část této škody. A vždy jde o sázku proti pojišťovně, na pravděpodobnost, že daná situace nastane a že bude muset pojišťovna plnit. A procenta jsou nastavena tak, že pojištovna vyhrává.
Takže pojištění má smysl výhradně, tam kde si neumíme škodu pokrýt sami, nebo by pokrytí škody z vlastních zdrojů nás přivedlo do tíživé situace. Vážně neznám nikoho pro koho by likvidace mobilu takto ohrozila. Takže ne pojištění telefonu nemá smysl.
Hmm, řekl jste to úplně přesně. Podepisuji každé slovo.
Na druhou stranu, všechno souvisí se vším a situace může být někdy pěkně zamotaná. Je třeba si přiznat, že telefon je dneska především statusová věc. Na telefonování už dávno neslouží. Zejména lidé z nižších a středních tříd často tíhnou k tomu si pořizovat drahý telefon ať to stojí co to stojí. Aby se ukázali. Telefon na který vlastně nemají resp. mají ale se skřípěním zubů. Nebo ještě lépe "na dluh". Nezaplacení pak pro ně může být vstupenkou do vážných fin problémů. Přeci jen viset na kreditce 20 litrů za nový telefon, který budu x měsíců splácet a on mi ho někdo hned po 14 dnech ukradl není nic moc. Pro lidi co na telefon mají resp se jim s ním nic nestává to samozřejmě problém není a pojištění je jen zbytečné vyhazování peněz.
No tak si takový "statusák" v případě ztráty, či zničení, ajfounu za 20 tisíc, koupí nový hloupý, ale funkční, telefon za 400 Kč, splátky za 2 roky doplatí. A ještě ušetří. Minimálně za pojistné.
Když je ne úplně hloupý, vezme si z toho poučení. A jestli ne, stejně mu není pomoci. Si koupí na další půjčku nový za 20.000, a za tři roky má exekuci, tak jako tak, ztráta neztráta, pojištění nepojištění. To pojištění u takového člověka může okamžik exekuce jedině o několik týdnů, možná měsíců, oddálit, nebo naopak přiblížit, podle okolností. Ale ničemu stejně nezabrání.
Jako lidi, které finančně ohrožuje, když nemají mobil jako známku statusu a přitom na ně nemají peníze? Promiňte tady si troufnu tvrdit, že nemluvíte pravdu.
Btw. Tak mobil za 20 tisíc se na první pohled dost těžko pozná, protože to jsou v podstatě jenom dva, nejvybavenější iPhone a Samsung.
Škoda, že článek neuvádí dle mého názoru informaci nejdůležitější a to, kde nechávají pojišťovny telefon opravit. Protože jisté (i tzv. renomované) ústavy neváhají posílat do neautorizovaných servisů, bez garance voděodolnosti a kdo ví s jakými náhradními díly... Už jsem měl tu čest vidět tak zmršené "opravy", že by jeden nevěřil.