Spočítejte si...

Zavřít

Internetové bankovnictví Volksbank

Volksbank patří na území České republiky k malým bankám. Aby se malá banka prosadila, musí nabízet lepší a kvalitnější služby než "větší konkurence", která těží ze stability. Mezi stále častěji vyhledávané služby patří internetové bankovnictví. Volksbank očekávání vysoké kvality na internetovém poli ovšem nenaplnila.

Získání internetového bankovnictví Volksbank je v porovnání s konkurencí fyzicky náročnou akcí. Zatímco běžně stačí jedna návštěva banky spojená s otevřením účtu a sjednáním služby, Volksbank je jiná.

Přestože klient jednoznačně projeví zájem o otevření internetového přístupu k účtu, je odkázán k Internetu, kde si má internetové bankovnictví „inicializovat“, vytisknout kód, vrácený aplikací, a potištěný list papíru odnést zpět na pobočku. K aktivaci internetového bankovnictví pak dojde standardně do tří dnů.

Není mi zcela jasné, proč pracovnice banky nenabídnou klientovi provedení inicializace přímo na pobočce, ale možná to souvisí s obtížemi, které popisuji níže. Vše je navíc podmíněno stažením plug-inu, zprostředková­vajícího komunikaci s bankou, o velikosti 3,51 MB a disketou s klíči a certifikáty.

Po úspěšném zaktivování internetového bankovnictví se dostanete do aplikace, která umožňuje provádět jednorázové platby domácí i zahraniční a domácí inkasa.

A nyní se dostávám k výše zmíněným potížím. Aplikaci jsem nejprve testoval z redakce, kde jsem ji aktivoval, a minulé pondělí jsem nemohl provádět žádné operace. Po odeslání zadané operace nedošlo ke spojení s bankou. Na telefonním čísle, které se zelenou či modrou linkou nemá nic společného (+420 543 525 111), jsem se dozvěděl o blíže neurčených potížích s připojením banky k Internetu.

Internetové bankovnictví klient zpravidla nevyužívá pouze z jednoho počítače. Zkusil jsem se tedy přihlásit z domova. Prosté přihlášení ani po stažení plug-inu nebylo možné, inicializoval jsem se podle návodu, několikrát restartoval počítač (instalace plug-inu, inicializace) a přihlásil se za pomoci diskety s certifikáty. Jaké bylo mé překvapení!

Přestože mne banka přivítala, nemohl jsem provádět žádné operace vyžadující komunikaci s bankou. Přestože číslo účtu jsem zadal (jak je vidět z níže uvedené „obrazovky“ výpisu z účtu), nemohl jsem ho žádným způsobem zadat do platebního příkazu (jak je vidět z výše zobrazeného obrázku platebního příkazu).

Kontaktoval jsem Volksbank na výše uvedeném telefonním čísle, kde mne přivítal milý automat, a po proklikání tónovou volbou jsem spadl do schránky na vzkazy. Byla neděle krátce po poledni.

Přestože jsem měl s aplikací více potíží než užitku, obsahuje náznak směru, kterým by se v budoucnosti mohly internetové aplikace pohybovat. V nabídce Správa dat je stromová struktura údajů o uživatelích a účtech klienta, která nabízí možnost sledování účtu u většího počtu bank než jedné.

Internetové bankovnictví Volksbank je optimalizováno pro MS Internet Explorer a v Mozille se mi ho nepodařilo zaktivovat. Ostatní prohlížeče jsem netestoval. Klient si může zvolit z pěti jazykových mutací (česká, anglická, německá, italská a francouzská), přičemž po přepnutí je vyžadováno nové přihlášení uživatele.

Pro poměrně obtížnou instalaci a malé možnosti (přehled výpisů, domácí a zahraniční platba a inkaso) se Volksbank řadí spíše k učedníkům internetového bankovnictví. Vzhledem k rostoucí perspektivě a vývoji v této oblasti nás však brzy může překvapit nejen Volksbank, ale kterákoli banka působící na českém trhu, revolučními službami.

Anketa

Využíváte internetové bankovnictví Volksbank?