Spočítejte si...

Zavřít

Internetové bankovnictví Komerční banky čeká restrukturalizace

Službu internetového bankovnictví s názvem Mojebanka od Komerční banky čekají v listopadu zásadní změny. Banka vyslyšela povzdechy internetové komunity a připravila pestrý rozsah změn, které potěší všechny stávající klienty.

Na naše největší české banky často oprávněně padá kritika o pomalosti, nepružnosti a zdlouhavosti změn, které nastávají. Rovněž Komerční banka „úspěšně” odolávala nářkům uživatelů internetového bankovnictví, kteří používali jiný prohlížeč než bezpečnostně děravý Internet Explorer. Od počátku existence služby Mojebanka nebylo možné použít jiný typ prohlížeče a jen slabou útěchou byl doplněk IE Tab pro prohlížeč Firefox. To se v listopadu změní.

Běžně dostupné prohlížeče realitou

V listopadu dojde ke slibovanému rozšíření podpory internetového bankovnictví pro operační systémy Microsoft Windows Vista, Linux a MacOS. S tím souvisí i podpora webových prohlížečů Mozilla Firefox, Opera, Konqueror a Safari. Ovšem přestože Komerční banka oficiálně Visty k dnešnímu dni nepodporuje, internetové bankovnictví Mojebanka na nich běží bez problémů za podmínky Internet Exploreru. Změnu prodělá i Expresní linka plus, která bude nově podporována také ve výše jmenovaných prohlížečích. Oficiální podporu Windows Vista získají i služby pro firmy s názvem Profibanka a Přímý kanál.

Anketa

Jaký webový prohlížeč nejčastěji používáte?

Rychlá online půjčka

Další rozšíření služeb internetového bankovnictví Mojebanka čeká v podobě vyřízení spotřebitelského úvěru z prostředí aplikace Mojebanka. Všem zájemcům o úvěr tak odpadne v současné době stále povinná návštěva pobočky. Na rozdíl od konkurenčních bank nejde o předschválenou půjčku, kterou stačí jen potvrdit, ale přes web bude možné podat klasickou žádost. Po jejím schválení Komerční banka finanční prostředky uvolní na běžný účet. O podobné službě, kterou včera představila Česká spořitelna, si můžete přečíst v našem článku.

Z webového prostřední Mojebanka bude možné žádat o spotřebitelské úvěry a kreditní karty. Pouze v případě kreditních karet bude nutné navštívit pobočku, kde si držitel kartu převezme, v ostatních případech se klienti banky pobočce vyhnou.

Začátek jen pro vyvolené

Banky nové služby zavádějí velmi opatrně a občas se schovávají za termíny pilotní projekt nebo testovací fáze. To jim umožní stále pracovat na zlepšení služby, pokud by se při jejím využívání vyskytly technické problémy. Nová služba online schvalování úvěru se v průběhu listopadu objeví nejprve u klientů, kteří již prošli skóringem banky. V praxi jde převážně o aktivní klienty banky s dostatečnými příjmy. Právě těm se v menu nabídky zobrazí odkaz s osobní nabídkou a u ostatních klientů se nová služba zobrazí až v březnu příštího roku.

Ještě zhruba před třemi lety byla vzorem v internetovém bankovnictví eBanka, která stále má největší počet „rozmlsaných” klientů. Ostatní banky postupně dotahují nabídku svých online služeb a vypadá to, že pozice internetové jedničky bude postupně ohrožena právě „bankovními molochy”, kteří se probudili ze zimního spánku. Svůj vliv pravděpodobně sehrála i přirozená fluktuace IT profesionálů, kteří přecházeli z eBanky do konkurenčních bank. Avizovaný příchod polské mBank nebude mít snadnou půdu a podzimní načasování nových služeb dvou našich největších bank ukazuje, že své klienty konkurenci tak snadno nedají.

Anketa

Co je pro vás při volbě banky nedůležitější?

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 11. 2007 8:16