Spočítejte si...

Zavřít

Internetové bankovnictví ČS bez pomoci

Česká spořitelna poskytuje on-line podporu internetového bankovnictví bezplatnou telefonní linkou. Pomůže vám ale, když ji opravdu potřebujete? Nebo dopadnete jako jeden z vás, čtenářů Měšce, který nám zaslal svou zkušenost? Slova "děkujeme za trpělivost", která vás budou konejšit ze sluchátka, jsou vskutku namístě...

Čtenářská zkušenost:

Pracuji na technické podpoře. Dnes za mnou přišel jeden uživatel naší sítě, abych mu poradil s připojením do systému Internet Banking České spořitelny. Problém jsme nevyřešili, a tak jsem se rozhodl zavolat na číslo uživatelské podpory. Na strankách online24.csas.cz je toto číslo všude uvedené jako kontaktní.

Vytočil jsem číslo 0800 …, hlas ústředny mě přivítal a poděkoval, že mám strpení při čekaní na operátora, tak se to opakovalo několikrát. Čekal jsem asi minutu a pak hovor položil.

Řekl jsem si, že zavolám později a mezitím jsem zkoušel ješte další nastavení komunikace prohližeče a systému ČS. Po několika minutách jsem opět vytočil uvedené číslo, minuta, dvě, tři… deset… pořád jen nudná hudba a asi co minutu „děkování za trpělivost“.

Rozhodl jsem se něco zkusit: vytočil jsem číslo z mobilního telefonu a na pevné lince jsem hovor nepřerušil. Mobilní hovor jsem přidržel a vytočil znovu. Tedy v tuto chvíli jsem měl tři hovory zárověň na uživatelskou podporu.

Odezva pořád stejná, jen hudba z ústředny a děkovaní za trpělivost. Použil jsem další telefon v kanceláři, který je digitální a nabízí také dvě linky. Tedy abychom si zesumarizovali, jak situace vypadá: je středa 2. 1. 2002 11:22 a já čekám na operátora na pěti linkách (telefon, mobil-2 linky, telefon 2 linky) zároveň.

Nevím, jestli se tomuto dá říci online24? Zjevně na této „podpoře“ nikdo není a to je pracovní den krátce před polednem.

Používám naštěstí jinou banku, kde operátoři jsou opravdu 24 hodin denně a nikdy jsem nečekal déle než minutu. Přeji všem uživatelům Internet bankingu u České spořitelny mnoho zdaru, protože kdyby měli nějaké problémy, asi se nikoho nedovolají, aspoň dnes…

Edvard Miškej
(text prošel redakční úpravou)

Reakce České spořitelny:

Česká spořitelna, a.s. nabídla svým klientům v předvánočním období zřízení služby Internet banking včetně autentizačního kalkulatoru zcela zdarma. Klienti na tuto nabídku reagovali velmi pozitivně a projevili o službu velký zájem.

Počáteční dotazy k nově zřízené službě klienti pochopitelně směřovali na bezplatnou telefonní linku 0800/129 921. Vzhledem ke zvýšenému zájmu o tento typ podpory přímého bankovnictví byla kapacita linky omezena.

Česká spořitelna, a.s. si je vědoma současné nedostatečné kapacity Podpory Internet bankingu, která zahrnuje rovněž další produkty – WAP banking a GSM SIM Toolkit. Z toho důvodu podnikla následující opatření:

  • V první řadě posílila informační linku o nové pracovníky, kteří pomahají zvládnout současnou mimořádnou situaci.
  • Banka ochotně odpoví klientům také na e-mailové dotazy zasílané na adresu: online24@csas.cz


Redakce

Tabulka č. 220
On-line technická podpora internetového bankovnictví by měla pružně reagovat na potřeby zákazníků. Odvolání na možnost využití e-mailové komunikace neřeší potíže přetížené telefonní linky, neboť řešení celé řady problémů s instalací a užíváním internetového bankovnictví vyžaduje rychlou oboustranou komunikaci. Čekací doba na přijetí hovoru v řádu až desítek minut je neúnosná, proto České spořitelně udělujeme zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 1. 2005 12:55