Hlavní navigace

Názory k článku Internetové bankovnictví: Co je nejdůležitější?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 2. 2005 12:32

    LK (neregistrovaný)
    Musím se přiznat, že mě velmi překvapilo, nakolik se pan Louda z České Spořitelny ve svém vyjádření shoduje s p. Smítkem s ŽB (jeho vyjádření) :-D
  • 4. 2. 2005 13:24

    Ján Simkanič (neregistrovaný)
    Děkujeme za upozornění, došlo k technické chybě, za kterou se omlouváme a která byla již opravena.
  • 4. 2. 2005 23:43

    Ivo (neregistrovaný)
    Je pravda, že ČS, a.s. má net intuitivní a přehledný, ale v základní nabídce je ochrana fixní číselnou kombinací s heslem nedostatečná.
    ČSOB má přístup poněkud utajený a stránky méně přehledné za to bezplatné potvrzování 9-ti místným kódem zasílaným zdarma SMSkou je pro retailového klienta tou nejlepší službou.
  • 5. 2. 2005 20:13

    Pepa (neregistrovaný)
    Souhlasím s panem Loudou z ČS. Stupeň bezpečnostui by měl být volitelný klientem. Každý má jiné požadavky a ty se také mohou měnit.

    Osobně jsem klientem několika bank a jedním z důvodů jsou právě rozdílné přístupy k zabezpečení internetového kanálu.

    Jsem-li na cestách, používám (v podstatě ostudně nezabezpečený) systém CITI BANKY. Občas jsem při tom nucen použít cizí počítač, někdy dokonce veřejně přístupný. Představa, že budu nucen nejprve instalovat šifrovací knihovny a do prohlížeče certifikát, a hlavně to pak beze stopy likvidovat, je pro mne noční můrou. U Citi stačí k získání přístupu i k realizaci transakcí číslo platební karty a heslo. Stačí to přirozeně i případnému hackerovi. Tento systém používá nicméně Citi nacelém světě a přestože se občas objeví pokus o vylákání hesla pomocí trojského koně, zřejmě s tím nemají podstatné problémy - jinak by to dávno změnili. Já se snažím přístupové údaje zadávat kopírováním z Notepadu a uvážím-li další příznivé okolnosti (rozumná výše denního limitu odchozích transakcí, možnost zadávat limity pro použítí karty, přístup na účet kreditní karty...), považuji Citibank Online za velmi dobrý - zejména pro ty, kteří často cestují. Mám-li něco doporučit -snad zadávání přístupových údajů myškou...

    Za příklad komfortního systému s rozumným zabezpečením považuji aplikaci MojeBanka KOMERČNÍ BANKY. Oceňuji m.j. šablony příkazů, možnost dávkového zpracování dat, možnost ovládání investic do IKS fondů KB, možnost volby denního limitu pro transakce... Na cestách již není MojeBanka tak pohodlná (nutný download z KB, instalace certifikátu, nezbytnost dodržet nastavení prohlížeče, nezbytnost nosit s sebou nosič s podpisovým certifikátem), nicméně potřeba kontrolování účtu je velmi snížena pomocí volitelých SMS zpráv, které mne mohou informovat o pohybech na účtech a kartách, neuskutečnitelných příkazech, o devizových kurzech, připomenout termín platby a dokonce informovat věřitele, že jsem podal příkaz k úhradě... Bezpečnost je vyšší, než u Citi, ale nikdy jsem s ní neměl žádné potíže.

    Zkušenosti mám též s NetBankou ŽIVNOSTENSKÉ BANKY. Tam bych však zabezpečení označil již za přehnané. Je třeba získat a poměrně často obnovovat dva certifikáty (SSL a podpisový) a zvolit při tom několik hesel (běda, když si je nepoznamenáte). Jejich případná záměna vede ke zhroucení komunikace. Již použité přístupové heslo (které je také nutné obnovovat) již nelze v budoucnu znovu použít (bez varování), po třetím neúspěšném pokusu o přihlášení je nutná komunikace s bankou a převzetí dopisu do vlastních rukou (zvláště příjemné, jste-li tou dobou v Austrálii)... Málokdo z mých známých se při používání NetBanky obešel bez opakované asistence HelpLine ŽB. Vyzvedl bych naopak dvoustupňové zabezpečení: Pro prohlížení účtů vystačíte s SSL certifikátem, k transakcím potřebujete druhé heslo a podpisový certifikát, např. na disketě.

    Závěr: Rád bych si stupeň zabezpečení zvolil z více možností.
  • 7. 2. 2005 7:40

    Patrik Chrz (neregistrovaný)
    Ad Živnobanka:
    Před tím, než do ní vstoupili Italové a z jedné z nejlevnějších bank se stala jedna z těch dražších jsem jí taky měl. A dalo mi pěknou práci Netbanku rozchodit. Problém byl v tom, že si nějak moc nerozuměla s naším proxy serverem. Musel jsem to řešit s "pánem na telefonu", který mi vždy "nuloval heslo" dokud se mi to nepodařilo rozchodit - při aktivaci je totiž pouze jeden pokus.
    Pak už to ale více méně fungovalo.
  • 16. 2. 2005 14:20

    ma (neregistrovaný)
    Máte-li účet u více bank, jak píšete, prověřte i eBanku. Možná budete ve světle toho, co popisujete, překvapen, oč přicházíte. Na cestách ji můžete využívat s téměř identickým komfortem a snadností obsluhy jako v případě Citibank. Bezpečnost je přitom kvalitativně zcela jinde. Použijete-li jejich uživatelsky nejpříjemnější variantu zabezpečení přes zasílání kódů do mobilního telefonu, pak vám chodí na mobil krátké číslené kódy, které jsou vždy jedinečné pro danou chvíli a aktivní transakci. Komfort palety funkcí a možností ovládání účtu spolu s on-line zpracováním všech operací je přitom na vyšší úrovni než v případě všech vámi zmiňovaných bank. O tom konec-konců svědčí i to, že je přímé bankonvictví této banky opakovaně vyhlašováno v různých anketách a soutěžích jako nejlepší od počátku, co na trhu existuje.
  • 25. 7. 2005 18:56

    Petr (neregistrovaný)
    SMS - nedá se odposlechnout? Tyhle jsou sice šifrované, ale jsou banky, které je zasílají v nezašifrované podobě.
  • 8. 2. 2005 19:05

    vašek (neregistrovaný)
    Proč zde není na prvním místě eBanka? Je v "přímém bankovnictví" od počátku daleko před všemi.
  • 8. 2. 2005 19:18

    Petr Zámečník (neregistrovaný)
    eBanka byla mezi dotázanými institucemi, ale bohužel odpověď nezaslala.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).