Spočítejte si...

Zavřít

GE Capital Bank nepřevádí

Máte inteligentní spořící účet k vašemu běžnému účtu? Pak si dobře hlídejte, jestli peníze, které odešly z jednoho, skutečně dorazily na druhý! Mohou se vyskytnout „technické potíže“ a své peníze už neuvidíte. A když budete chtít banku opustit, nestačíte se divit.

Čtenářská zkušenost:

Po přečtení článku U bankomatu radí zloděj, jsem se rozhodla i já přispět svou zkušeností s bankou. Měli jsme účet u GE banky, která slibovala všechno možné zdarma. Až příliš pozdě jsme zjistili, že ne vše, co je zdarma, může být fajn.

Po několika nepříjemnostech s kontem a spořícím účtem, kam se peníze přelévaly za účelem vyššího úroku, kdy peníze z jednoho účtu odešly a na druhý nepřišly, jsme podali reklamaci. Zjistilo se, že opravdu by nás připravili cca o 5 tis. Kč – kdybychom tuto transakci nezpochybňovali, oni by na to nikdy nepřišli. Omlouvali to chybou v systému, že si dělal, co chtěl atd. Tyto dva účty, u nichž bylo zřízení zdarma, platební karta a GSM banka, nás při zrušení po 2 letech u této společnosti stály 700 Kč. Samozřejmě, v době, kdy jsme uzavírali smlouvu, poplatky za zrušení nebyly tak velké a banka je zvyšovala bez našeho vědomí.

Radka Mazancová
(text prošel redakční úpravou)

Reakce GE Capital Bank:

Vyjádření pro Měšec.cz k stížnosti čtenářky Radky Mazancové

Praha
4. dubna 2001

V první části svého popisu zkušeností se službami GE Capital Bank se paní Mazancová vyjadřuje k fungování Spořícího účtu a jeho napojení na běžný účet. Spořící účet (který je úročen vyšší sazbou než běžný účet) je možné mít propojen s běžným účtem formou dotací nebo odvodu, případně obojího. Dotace a odvod je realizován jednou denně při denní uzávěrce. Impulsem pro doplnění či odvod peněz na běžný účet je zúčtování platby na vrub běžného účtu (např. výběr platební kartou z bankomatu je impulsem pro realizaci dotace až v okamžiku zúčtování tohoto výdaje). Klient může spořit např. tak, že si zadá trvalý příkaz na určitou částku z běžného účtu nebo jednorázovými převody, případně částku pouze jednorázově vloží v hotovosti. Peníze ze spořícího účtu jsou klientovi okamžitě k dispozici (bez jakékoli výpovědní lhůty a sankcí). Úroková sazba je vyšší než na běžném účtu.

Vzhledem k tomu, že nemáme k dispozici číslo účtu či rodné číslo paní Radky Mazancové není možné říct, zda a jak k situaci s chybným převodem peněž došlo.

Druhá část stížnosti R. Mazancové se týká výše poplatků za zrušení produktů a služeb a změnu jejich výše v době vedení účtu.

Poplatky za zrušení produktů a služeb slouží k úhradě administrativních nákladů, které GE Capital Bank s těmito transakcemi vznikají. Stejně jako ostatní poplatky účtované bankou se mohou po dobu vedení účtu změnit. Není samozřejmě možné držet poplatky beze změny po dobu několika let – výše poplatků totiž odráží vývoj nákladů a situaci na trhu. Podle Všeobecných obchodních podmínek GE Capital Bank je banka oprávněna sazebník poplatků průběžně měnit či doplňovat. Na změny sazebníku banka klienty s předstihem upozorňuje např. prostřednictvím informace uvedené v měsíčních výpisech z účtů nebo webových stránek banky, a sazebník a informace o změnách jsou samozřejmě k dispozici i na obchodních místech banky.

Jan Hainz, tiskový mluvčí GE Capital Bank

Redakce

Tabulka č. 313
Banka při převodu peněz z účtu na účet v rámci inteligentního spořícího účtu odečetla částku na jednom, ale již ji nepřipsala na účet druhý. Nemožnost prověření reklamace z důvodu neznalosti rodného čísla či čísla účtu necháme na posouzení čtenářů. Na návrh čtenářky Měšce udělujeme GE Capital Bank zlámanou grešli. Banka skutečně může měnit poplatky podle principů, které si zakotví ve všeobecných podmínkách. Jediným způsobem, jak se vyhnout placení vysokých poplatků, je být informován a opustit banku dříve, než nepřijatelné změny vstoupí v platnost.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

15 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 15. 4. 2002 8:39