Proč bez dokladu? Samozřejmě s dokladem. Velké práce platím bankovním převodem (naposledy architektovi), ale u běžných řemeslníků platím hotově, oproti příjmovému dokladu. Hotově platím i svému ortopedovi (není na pojišťovnu, je dobrý a uživí se bez ní), protože kdyby bral platby přes kartu, zdražil by o ta procenta, která si banka účtuje za transakci. Hotovost je stále s námi, protože je to často nejrychlejší, nejlevnější a soudu předcházející (nezaplacenou fakturu musíte žalovat) metoda. (Jak je to u prostitutek, výběrčích výpalného, nebo dealerů drog nevím, nesetkal jsem se s nimi.)
Ano, ale věci kolem hotovosti, které popisujete, pro vás jako občana znamenají výběr hotovosti, což řeší bankomat a zrovna v této položce patří RB spíš k lepším.
Původní příspěvek je ale o vkladu hotovosti a upřímně tuto věc jsem za posledních 15 let nepotřeboval jako občan ani jednou. Může to být podstatné pro živnostníka, ale pro něj není fakticky eKonto určeno.
Nechci hodnotit, zda častá potřeba vkladu u nepodnikatele zavání těmi "skupinami", o kterých psal kdosi o pár příspěvků výše, naproti tomu si ale troufám říct, že jde o opravdu naprosto minoritní potřebu, která je pro banku dost nákladná a v podstatě není moc fér to rozpouštět v nákladech pro ostatní uživatele.
No, já jsem třeba přesvědčil matku, než nechat peníze válet doma, je lepší je mít aspoň na spořicím účtu. A protože se bojí, že by to se to už nenaučila, tak jí ten účet spravuji. Takže zhruba dvakrát do roka mi dá své naspořené penízky (v hotovosti) a já je na ten účet uložím. Upozorňuji, že k žádné z vámi uvedených skupin nepatří.
Jen naokraj - není pro vás nejlépu použít matku jako "bankomat", část důchodu určenou k uložení si nechat jako hotovost a na spořák jí poslat peníze z vašeho účtu?
Sám tohle totiž dělám právě takhle, když se ke mně dostane něco na hotovosti, třeba nějaký bazarový prodej, tak to prostě zůstane hotovostí a o to méně peněz vyberu z účtu...
Bez ohledu na to kde to je a kde není zdarma je vybavení pobočky pro hotovostní operace a plat pokladníka významná položka, co sem tak zachytil dle výzkumu jedné velké banky stojí hotovostní operace banku něco kolem stovky. Když RB v jednom ceníku zvedla cenu odchozí platby z trvalého příkazu ze 3 na 6 Kč a ve stejném zavedla vklady hotovosti zdarma tak je to zjevné křížové financování. Já jen chci aby si každý platil své náklady.
Mě ale jako klienta absolutně nezajímá jaké má banka náklady a že je neschopna zaplatit tak základní záležitost jakou jsou hotovostní transakce. Zřejmě špatné vedení společnosti. Pokud jsou banky, kde je vše zdarma (zřejmě umí s penězi lépe investovat), nevidím jediný důvod setrvávat u banky, která nesmyslné poplatky účtuje.
Jenže ony ty služby právě zas až tak vynikající nejsou, viz.
http://finexpert.e15.cz/mystery-shopping-kterou-banku-navstivit-kdyz-chcete-hypoteku
A na to jak relativně málo klientů Fio má je po diskusích až příliš mnoho negativních zkušeností.
Ukažte mi účet, kde za 129 Kč máte v ceně kompletní tuzemské platby, výběry z jakéhokoli ATM v ČR, výběry z jakéhokoli ATM v zahraničí a zlatou kreditku s 2% casbackem. Takový účet v této ceně nikdo jiný nemá (ledaže byste splnil podmínky Citgold, ale ne za tuto cenu).
Komu stačí účet u Fio banky, mBank apod., proč ne. Kdo chce účet s dobrými parametry ceny a služeb, tak eKonto Komplet je má.
EquaBank je docela fajn, ale potom, co jsem zjistil některé nefunkčnosti v IB, které nespravili ani po několika měsících od mé urgence, jsem běžný účet raději odstěhoval do FIO banky. Tam to všechno funguje na sto procent, velmi rychle a bezplatně (doufám, že to tak zůstane). Každopádně, moc nechápu, proč jít do RB, kde mám splnit podmínku minimálního příjmu, aby mi odpustili měsíční výpalné, když za transakce si budou stejně účtovat. Hlava mi to nebere. Ale kdo chce kam :-)...
Přesně. Taky mě nenapadá jít do RB, kde musím povinně točit peníze (pod hrozbou vysokého sankčního poplatku) a ještě mě zkásnou na každou transakci.
Budu rád, když mi to někdo vysvětlí. U FIO mi nic nechybí. K ničemu mě nenutí ,poplatky nevybírá, IB má hezký zpracovaný (žádné serepetičku v javě nebo javasciptu). Co někoho může přivézt k tomu jít do RB si založit účet?
Tak já tomu zkusím přidat svůj (zaujatý) komentář. Pokud zní dotaz, co umí RB za 129 Kč navíc oproti bance zdarma, tak je to namátkou:
- kreditku, která vrací 2 % z každý částky (do 10.000 1%) - tzn. zaplatím kartou 10.000 Kč a banka mi vrátí 200 Kč (a už jsem 71 Kč měsíčně v plusu). V kombinaci se Sphere programem (slevy až 30%), pojištěním nejlepší ceny (koupím zboží kartou, jinde ho mají levnějí, banka doplatí rozdíl) a prodlouženou zárukou nejlepší kreditka na trhu
- multiměnovej účet
- zamykání platební karty (u Kompletu nově zdarma) - mám kartu zamčenou a pomocí SMS ji odemknu před platbou a nelze jí tak zneužít
- dvě debetky
- výběry ze zahraničních bankomatů
- dobrý kurzy na kreditkách
- nejlepší smartbanking (QR platby, hledání nejlepší ceny, bezkontaktní platby mezi telefonama)
- nejbezpečnější účet
- kvalitní poradenství a dlouhodobý finanční plánování
Neber to, prosím, jako reklamní slint zaměstnance, jen se tím snažím odpovědět na otázku, co umí jinýho...
Ještě k tomu dodám: pokud hledáš lowcostovou banku, která ti nabídne vše za nula, tak pro tebe Komplet není. Pokud chceš komplexní účet (Dalich tomu říká nabušenej :-) za dobrou cenu (na kterým můžeš i vydělat), tak to pro tebe může být zajímavý. Důležitý je mít možnost volby....někdo si taky koupí Dacii Logan a někdo radši auto řekneme vyšší střední třídy. A nikdo se nepodivuje, že je Passat 3x dražší než Logan, když přitom základní účel - převézt něco z bodu A do bodu B - splní oba. Rozdíl je v tý přidaný hodnotě a nevím proč by to samý nemohlo platit u účtu...
Doby, kdy soudruzi uliční důvěrníci rozhodovali o tom, kdo kam smí a kam ne, jsou již dávno pryč. Takže radši dávej pozor, ať ti nedoukové, kteří nejsou schopni projít státní vejškou, něco pochytí alespoň na tom vašem parazitickém institutu.
P.S.: Pokud chceš opravdu vidět ubožáka, tak zkus zrcadlo.
No máme polovinu roku 2013, Raifeissen banka zavedla zpátky absurdní poplatky včetně skrytých (ceník na 86 stránek), jako třeba za vedeni učtu, za přijem platby (z účtu na účet), za vyběr z bankomatu atd.. Ať budete dělat co budete dělat minimalně měsične zaplatite něco přes 100 kč.
Já se nedokážu sžít s designem internetového bankovnictví u eKonta RB, chtělo by to obnovu, je to nepřehledné a ošklivé. Dále mi vadí, že všechno je řešeno přes Javascript, kolikrát mi nefunguje rozklikávání odkazů a to mám moderní PC.
FIO má v tomto ohledu oproti ostatním českým bankám naprosto bezkonkurenční internetbanking.
Dále mi na eKontu RB vadí způsob přihlašování a autorizování - nunto zadávat autorizační kód SMS, I-PIN, T-PIN, které musím mít napsané na papírku v peněžence, takže klesá bezpečnost zabezpečení účtu.
Stará známá pravda říká, že čím víc ajtíci opruzují uživatele (větší složitost hesla, více hesel, vynucovaná častá změna), tím menší bezpečnost toto úsilí má. O to víc lidí si to napíše na papírky a nosí buď s sebou nebo si to přilepí samolepícím štítkem přímo na monitor. A ajtíci se pak honosí tím, jak super zabezpečené to mají. (Ano vím, částečně křivdím ajtíkům, ti pouze vykonávají povely z managementu.)
A RB tím jejich T-pinem a I-pinem to dotáhla skoro dokonalosti. Můžou se hrdě navzájem plácat po ramenou.
PS: Taky jsem od nich loni odešel.
Naopak IB je přehledné, vše je v jednom menu na levé straně stále na stejném místě, takhle to funguje už deset let a normálně to fungovalo na běžných počítačích i před deseti lety, problém je ve tvém počítači.
Zabezpečení eKonta je naprosto špičkové, pokud si někdo není schopen zapamatovat jeden čtyřmístný BPIN, tak by měl vrátit občanku.
Jeden PIN ne, ale dnes člověk těch PINů a hesel si musí pamatovat několik, desítek, a každý PIN navíc už může překročit kapacitu paměti. Jen já třeba kromě PINu na přístup k IB (v jiné bance) mám pin na OP, PIN na debetní kartu, PIN na kreditní kartu, PIN na SIM kartu, dvě hesla do Bakaláře pro dvě děti (kdo to nezná, dnes je to jediný způsob jak zjistit prospěch dítěte ve škole), 4x PIN na účet SS, dále třeba kód na vstup do firmy, kód na vypnutí zabezpečováku ve firmě, asi pět různých hesel (dokonce s různými username) na různé systémy ve firmě, a to jsem určitě nejmenoval všechno.
Takové nesmyslné žblepty, jako že "pokud si někdo není schopen zapamatovat jeden čtyřmístný BPIN, tak by měl vrátit občanku." ukazují spíše na neschopnost jejich autora vlastnit občanku.
Ve většině případů si mohu heslo/PIN zvolit tak abych si ho mohl lépe zapamatovat, i když používání stejných hesel a PIN na více místech je opět bezpečnostní riziko.
Většina věcí z toho co si napsal uložení na papírek nebo do do vhodné aplikace v PC snese a bezpečnost utrpí řekněme přijatelně, ale PIN ke kartě a k bezpečnostnímu tokenu k účtu do této kategorie nepatří, zejména pokud by ten pírek byl nošen hned vedle.
Představte si, že i na problémy s Javascriptem soudruhové s RB (eBanky) mysleli. Můžete si libovolně přepínat mezi JS a JavaAppletem (který Vám zřejmě jede pomalu). Problém vyřešen jedním kliknutím. Jestli si nezapamatujete 4 čísla, tak radši nepoužívejte vůbec bankovní produkty. Protože ke každé kartě ten pin máte a jestli si ho všude píšete po papírkach... No důsledek už si domyslete sám :)
eKonto Komplet mi nabízel bankéř, když jsem měnil kreditku z VISA Gold na MC De Luxe (mimochodem, není zlatá, což se pozná třeba podle limitů pojištění, i když plastik má zlatavou barvu). Jenže nabídka přišla pozdě, většinu transakcí dělám přes ZUNO z téže bankovní skupiny, z bankomatů vybírám málo (platím přece kartou) atd. Je to pro mě levnější než eK Komplet. Kdyby RB udělala podobnou nabídku před pár lety, nezřizoval bych si účet napřed u mBank a potom u ZUNO. Ale teď? (Kdyby konečně zavedli posílání zpráv o transakcích kreditkou, jak to má odjakživa debetka, nebo výpis z kreditky alespoň v PDF ke stažení).
Faktický dotaz - jde v eKontu mít něco jako "obálky"? Tj. rozdělit si peníze na hromádky. (A spíš tedy na spořícím účtě než BÚ.)
Trochu to umí Airbank (i když doteď nevím, jak zadat platební příkaz z konkrétní obálky), dobře mi to funguje u Fia (tam si mohu sám zakládat další účty). V eBance jsem to řešil termínovanými vklady s obnovou (na 1 týden), ale RB pak výrazně zvedla minimální zůstatky na TV.
mel sem eBanku od roku 2000 spoustu let az do doby, kdy ji koupila Raifka. Nejprve se zdalo, ze bude vse fungovat normalne, ale pak zacala uctovat jeden nesmyslny poplatek za druhym a postupne pridavala a pridavala aby to nebylo najednou. Kdyz jsem chtel vyridit investicni uver (jeden uz jsem bral od eBanky a splatil) tak mi nabidli tak nevyhodne podminky, ze jsem si ho musel vzit jinde a banka, ktera o me nemela zadne reference mi prekvapive dala lepsi nabidku nez "domovska" raifka, kde na uctu sem mel obrat cca 100 tisic mesicne. Po te co jiz ponekolikate pribyl poplatek za dalsi hovadinu sem uz nevydrzel a odesel. Pozor na tuto banku, velmi nedoporucuji
Tahle urban legend o levne eBance a naslednem zdrazovani asi nikdy neskonci. Uz jsem to psal nekolikrat, namatkou srovnani nekolika zakladnich cen eBanky z roku 2005 (tedy tesne predtim nez ji RB zachranila, na spatnou financni situaci e! Uz se taky zapomnelo) a cen soucasnych: prichozi platba 6,10/nyni 0, odchozi platba 6,10 + 2 do jine banky/nyni 4, v Kompletu 0, internetbanking 29 Kc/0, vyber z ATM 9,90, nyni 0. Zdrazily hotovostni operace (ted uz jsou nekolik let taky zdarma) a asi nektery min vyuzivany sluzby jako treba ted naposled expresni platby a ano, zvysila se uroven vernostnich podminek. O eBance muzete ric cokoli, ale rozhodne ne to, ze byla levna. Stejne tak si treba muzete stezovat na jiny veci, ale na zdrazovani fakt ne.
Aby byl obraz kompletní, tak je třeba říci, že RB sice po koupi eBanky zlevnila ale v posledních třech letech zase zdražuje a zhoršuje podmínky. Výběr z ATM ze 7 na 9,9 (za 0 jsou pouze dva výběry pouze ve vlastním bankomatu) platbu ze 3 na 4, trvalou ze 3 na 6, expresní platbu z 29 na 100 (přitom ČNB si účtuje 5), zkrácení časového limitu pro zadávání plateb z 06:00 na 23:59 předchozího dne.
Původně byla oproti tehdejší konkurenci levnější hlavně v sazbě za vedení účtu s její správou elektronicky, když zvedli měsíční paušál pokud nebyl dodržen měsíční obrat 15 000,- tak jsem odešel ke ČSOB stud. účtu, který mi vydržel dokud mi ho sami nezrušili a teď jsem spokojen u FIO, kde hlavně IB je user friendly.
Dnešní zkušenost z FIO. Jako svoji banku mám RB, ale chtěl jsem založit u FIO obchodní účet e-broker. Volám na pobočku a chci si domluvit schůzku - NELZE. Prostě nesjednávají termínované schůzky, mám přijít a když budu mít štěstí, obslouží mne hned. No čekal jsem jen cca 15 minut, snad naposledy. Káva, voda - NIC. Takže tak. Není to jen o penězích, poplatcích a pod. Ale každý vyžaduje něco jiného, což je v pořádku. Následně jsem byl v RB, soukromí, schůzka sjednaná na čas, káva a voda samozřejmostí, zápis ze schůzky samozřejmostí, ...
Takže porovnávat poplatky FIO a RB je nesmysl, každá je má za jiné služby a jinou úroveň.
S nemožností sjednat u FIO schůzku to možná bude různé podle pobočky...
http://www.penize.cz/diskuze/249045-mala-a-velka-banka-moderni-a-zatuchle
Na naší pobočce Fio je stoleček s minerálkou :-) Narozdíl u ČSOB mi nikdy nic nenabídli, ale to ani nebylo třeba, protože se mi z posledních 5 ti návštěv nestalo, abych tam čekal a to i bez domluvené schůzky.
Pro mě ale velká výhoda u Fio, která vyvažuje slabší dostupnost jejich poboček, je jejich otvírací doba až do 18:00, kdy pohodlně po práci si tam můžu kdykoli vše vyřídit.
Zhruba sto dvacet korun za pár základních služeb, které jsou dnes na trhu poskytovány zcela zdarma (!) je neskutečný výsměch klientům nejen od Raiffeisen Bank, ale rovněž od autora tohoto článku, jenž nemohl být při jeho psaní při smyslech, nebo se snaží si přivydělat reklamou pro nesmyslný účet od RaiffeisenBank. I ze samé tabulky, kterou autor "zpracoval", je zřejmé, že pro drtivou většinu klientů je výhodné zůstat u původního eKonta...
Mrzí mě, že v případě tohoto článku zjevně selhala redakční kontrola jinak seriózního serveru (Měšec.cz)...
Za 68 kaček má Komerčka taky solidní produkt a pokud splňujete nějakou jejich podmínku, tak máte 17 kaček slevu. Celkem jsou ty zvýhodněné podmínky čtyři. Pokud je splníte všechny, tak máte vedení účtu zadarmo, ale za každej příkaz platíte, což je škoda. Ale je tam dobrá pojistka na debetce a pokud s ní zaplatím v obchodě, jedno jaká je útrata, tak máte výběr ve vlastní síti zdarma. PŘ: 5x zaplatím kartou - 5x vybírám ve vlastní síti bankomatů zdarma Pak tu máme GE, za 120 kaček máte neomezený výběry z vlastních bankomatech a jako bonus zdarma trvaláky a převody, což kdo platí hodně složenek, nebo přesouvá dost často peníze, je tato služba velmi výhodná. Pak tu je Fio a Mbank a ti to maj vše zadara. Akorát ty úroky jsou jaksi chabé, ale na placení přes net jsou dobré. Já mám velmi dobrou zkušenost z KB a Fio. V současné době používám na internetové bankovnictví Fio, prostě se mi líbí jejich styl stránek IB a hlavně spolehlivost!. IB v Komerčce je pomalé, a špatně se mi orientuje v jejich IB. ale zas využívám jech síť bankomatů a využívám kartu od KB. Kartu u Fia nepoužívám.