Spočítejte si...

Zavřít

eBanka chce být nejlepší

eBanka se rozhodla, že bude nejlepší. Velkolepé rozhodnutí a nesnadný cíl, kterému se jistě postaví do cesty další banky. Slova jsou však jedna věc, jejich naplnění druhá. Co hodlá eBanka pro dosažení svého cíle udělat? Pocítí klienti pozitivní změnu?

Hned na počátku je třeba říci, že zklamaní mohou být všichni, kdo očekávají znatelné zlevnění služeb. eBanka chce sice ke svým 80 tisícům ryzích bankovních klientů po tři léta nabírat každoročně dalších 50 tisíc, alespoň z počátku je však nehodlá lákat cenovou politikou.

Internetová eBanka získala v soutěži Banka roku 2002 ocenění Přímé bankovnictví roku 2002, což je základ, na němž chce stavět. A nehodlá se omezovat na udržení již získaného. V roce 2005 si brousí Klientská centra zuby na cenu nejvyšší – Banku roku 2005.

eBanka je vnímána jako banka ryze internetová, s nejlepším internetovým bankovnictvím, s nímž začínala jako první a které rozvíjí nejrychleji, a drží i řadu dalších prvenství v oblasti přímého bankovnictví:

Vnímání vyspělosti technologií je ovšem na druhé straně nevýhodou. eBanka je zužována na internetovou banku. Ostatně, s řadou standardních bankovních služeb zejména v oblasti úvěrů přišla až se zpožděním.

Od pondělí je vše jinak – portfolio služeb je doplněno. Osobní úvěr je přejmenován na Spotřebitelský a zdražen, když za poskytnutí úvěru klient zaplatí 0,2 %, minimálně 500 Kč, maximálně 1000 Kč oproti současným 500 Kč. Změny banka využila i ke zvýšení poplatku za vedení úvěru na 50 Kč/měsíc (dosud 10 Kč – Plus a Student, 30 Kč – Základ).

Pozitivní změny se dočkají uživatelé Osobní úvěrové linky. V případě nečerpání úvěrového rámce nebudou platit 1 %. Klient může nově požádat navíc o povolený debet (za 200 Kč při schválení žádosti, vedení a správa zdarma).

Banka zřizuje též další program – eLinka. Jeho parametry jsou totožné s programem Plus, jen poplatek za vedení účtu je na úrovní Základu (45 Kč/měsíc). Má jen jeden háček – pokud chcete provést transakci přes Internet, e-mail nebo samoobslužný terminál, oproti současným programům zaplatíte cenu použitého komunikačního kanálu 20 Kč. Naopak při zadávání příkazů přes telefonního bankéře zaplatíte 4 Kč místo 20 Kč.

Nechce-li banka zaútočit na trh cenou, zbývá jen kvalita. A marketing, který přesvědčí nerozhodné o výhodnosti drahých kvalitních služeb proti levným, také kvalitním službám. Proto představitelé eBanky nabádali k zavolání na bezplatnou infolinku do Call centra v Olomouci (800 124 100, pro klienty 800 124 200) a popovídání si s telefonními bankéři.

Součástí strategie má být i otevřenost a vstřícnost, individuální přístup a řada dalších „frází“, hlásaných celým bankovním sektorem. Zda se je právě eBance podaří uvést k životu, mohou posoudit pouze klienti.

Anketa

Podaří se eBance získat ocenění Banka roku 2005?

18 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 11. 6. 2003 10:49