Názory k článku
eBanka a Raiffeisenbank sbližují poplatky... a zdražují!
Pet (neregistrovaný)
2. 7. 2007 0:58
Nový
Opravdu dóóóbrý
celé vlákno
Koukám, že sloučení 2 bank = sečtení jejich sazebníků. A ke vkladu ještě inteligentně přičetli dnešní datum, abychom si to pamatovali.
Tom (neregistrovaný)
2. 7. 2007 8:33
Nový
Re: Opravdu dóóóbrý
celé vlákno
Tak to jsem si vážně nemyslel že je u nás možné ještě takovéto podražení u bankovních služeb. Nejen že jsme v Evropě nejdražší ale taky jako jediní ještě zdražujem.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 7. 2007 12:01
Nový
Re: Opravdu dóóóbrý
celé vlákno
RB se s kliošema nikdy nes*ala, teď to bude i styl ebanky.
KubaPa (neregistrovaný)
2. 7. 2007 8:54
Nový
jsem divnej
celé vlákno
Možná jsem divnej, ale pro mě osobně tohle bude znamenat zlevnění. Ale mám dojem, že to tak bude pro značnou část klientů.
Pokud jde o některej z programů zdarma, vyjdou nový poplatky za výběr z bankomatů levněji pokud vybíráte 7x za měsíc nebo méně. Já má obvykle ty 2 a tam je to pak 0 namísto dosavadních 13,80. A tipuju, že víc jak 7x za měsíc vybírá hotovost z bankomatu málokdo. Co se týče těch ostatních věcí, tak ty nepoužívám (možná někdy využiju vklad hotovosti, ale tam holt budu muset těch 10 korun zkousnout, stejně je bohatě ušetřím na bankomatech).
Pokud jde o některej z programů zdarma, vyjdou nový poplatky za výběr z bankomatů levněji pokud vybíráte 7x za měsíc nebo méně. Já má obvykle ty 2 a tam je to pak 0 namísto dosavadních 13,80. A tipuju, že víc jak 7x za měsíc vybírá hotovost z bankomatu málokdo. Co se týče těch ostatních věcí, tak ty nepoužívám (možná někdy využiju vklad hotovosti, ale tam holt budu muset těch 10 korun zkousnout, stejně je bohatě ušetřím na bankomatech).
MD (neregistrovaný)
2. 7. 2007 9:00
Nový
Re: jsem divnej
celé vlákno
To se ovsem tyka jen vyberu z vlastniho bankomatu. Bohuzel jich neni tolik jako bankomatu jinych bank, takze hadam ze dost lidi na tom naopak prodela. ebanka proste zkousi, co klienti vydrzi :-)
2. 7. 2007 10:05
Nový
Re: jsem divnej
celé vlákno
V podstatě máš pravdu, ale asi jsi z většího města, že? V těch menších totiž nenajdeš bankomat ani Raiffaisenky, o eBance nemluvě :( A to je kámen úrazu.
A pokud jde o zpoplatnění vkladu hotovosti, tak to bych se nebál rovnou nazvat zlodějinou. Pokud chtějí ode mne platit za to, že si k nim uložím peníze, tak ať mi oni zas platí za to, že si je vyberu - to je tak asi logika stejné úrovně.
A pokud jde o zpoplatnění vkladu hotovosti, tak to bych se nebál rovnou nazvat zlodějinou. Pokud chtějí ode mne platit za to, že si k nim uložím peníze, tak ať mi oni zas platí za to, že si je vyberu - to je tak asi logika stejné úrovně.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 7. 2007 10:46
Nový
jde to do háje...:-(
celé vlákno
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 7. 2007 10:49
Nový
máme co jsme chtěli
celé vlákno
No a co jsme chtěli? Banky se levně prodaly do zahraničí a to, co bylo pro stát nemravné, dělají zahraniční vlastníci bez mrknutí oka, přičemž mnohé poplatky by si doma vůbec nedovolili. Kdyby stát neprodával řadu lukrativních podniků do ciziny, mohl z jejich dnešních zisků zaplácávat naše neduhy a nemuseli by je tak platit bezúhonní občané ze svého. Občané cizích států si mnou ruce nad naší hloupostí a jim tak zvyšujeme životní úroveň zisky pocházející od nás, ale odtékající do ciziny.
Pet (neregistrovaný)
2. 7. 2007 11:55
Nový
Re: máme co jsme chtěli
celé vlákno
Tohle asi ten případ nebude, obě tyhle banky jsou soukromé. A v ČR zákonitě státní vlastnictví + český menedžment = pořádný tunel, který položí jakýkoli teoreticky prosperující podnik. Když byly banky v českých rukou, tak by bez pomoci státu všechny zkrachovaly (možná ne ČSOB).
Rado1 (neregistrovaný)
2. 7. 2007 12:18
Nový
Platim za to, ze im poziciavam moje peniaze?
celé vlákno
Je to sialene. Ja banke poziciavam peniaze, ona s nimi manipuluje a zaraba na ich "toceni". A este chce, aby som jej za to platil.
Znami z Americka su vzdy prekvapeni, o akych bankovych poplatkoch to hovorim... :((
Znami z Americka su vzdy prekvapeni, o akych bankovych poplatkoch to hovorim... :((
Michal (neregistrovaný)
2. 7. 2007 12:46
Nový
Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
Jiz brzy prijde na trh nova banka, ktera nebude vyzadovat skoro zadne poplatky. Minimalne ne za vedeni uctu, vybery a vklady, at jiz hotovostni ci bezhotovostni. Vybery z bankomatu budou 2 mesicne zdarma z kterehokoliv tuzemskeho bankomatu, dalsi za maly poplatek. Dalsi informace se brzy dozvite v tisku. Myslim, ze tato banka bude ten spravny duvod pro zmenu...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2. 7. 2007 13:25
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
Ale ta banka bude mít v ČR možná 3 pobočky, z toho 2 v Praze. Pokud nebude mít poplatky za vedení účtu či vklady/výběry, tak to netáhne na povinném výpise. třeba. Nebo na povinné kartě.
Rád bych se mýlil, kdyby tomu tak nebylo, ale to by musela existovat nějaká státní, nezisková banka, zaměřená na blaho klientů a ne na zisk. Domnívám se, že kdyby jen kapalo a neteklo proudem, lidé by k takové bance rádi šli a banka by za cenu menších poplatků měla více operací a ty by ji tedy vynahradily ony menší poplatky. Nesměla by ovšem být na štíru s konfortem obsluhy (fronty, neustálá nefunkčnost čehokoliv) - jak jsme zvyklí např. u České spořitelny. Ta bohužel s vysokým počtem operací udělala přesně opačné - zdražila mnoho operací, aby nekapalo, ale teklo proudem.
Rád bych se mýlil, kdyby tomu tak nebylo, ale to by musela existovat nějaká státní, nezisková banka, zaměřená na blaho klientů a ne na zisk. Domnívám se, že kdyby jen kapalo a neteklo proudem, lidé by k takové bance rádi šli a banka by za cenu menších poplatků měla více operací a ty by ji tedy vynahradily ony menší poplatky. Nesměla by ovšem být na štíru s konfortem obsluhy (fronty, neustálá nefunkčnost čehokoliv) - jak jsme zvyklí např. u České spořitelny. Ta bohužel s vysokým počtem operací udělala přesně opačné - zdražila mnoho operací, aby nekapalo, ale teklo proudem.
Pet (neregistrovaný)
2. 7. 2007 13:44
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
Není potřeba být skeptický, možnosti tohoto typu existují už i teď. Zrovna teď jsem se díval do internetovýho bankovnictví na svý účty: na 6 účtů (5 podnikatelských a 1 soukromý) mně za minulý měsíc poplatky dělají 23 Kč a připsané úroky 1010 Kč, různých operací bude dost přes 100. Nevidím důvod ke stížnostem.
Myslím, že nevolnictví už dávno zrušili, takže není problém si vybrat slušnou banku. V RB i když jsem měl zdarma ten nejvyšší balíček, tak to stejně bylo drahý, nehledě na otřesný služby. Fuj, ještě že to mám za sebou.
Myslím, že nevolnictví už dávno zrušili, takže není problém si vybrat slušnou banku. V RB i když jsem měl zdarma ten nejvyšší balíček, tak to stejně bylo drahý, nehledě na otřesný služby. Fuj, ještě že to mám za sebou.
sneer (neregistrovaný)
17. 7. 2007 10:33
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
A kde to jste, já jsem v podobné situaci a mám to přesně naopak...
Radek (neregistrovaný)
2. 7. 2007 13:50
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
"to by musela existovat nějaká státní, nezisková banka, zaměřená na blaho klientů a ne na zisk."
- pěkně děkuji. To už tu bylo a vedlo to k stamiliardovým ztrátám.
"Domnívám se, že kdyby jen kapalo a neteklo proudem, lidé by k takové bance rádi šli a banka by za cenu menších poplatků měla více operací a ty by ji tedy vynahradily ony menší poplatky."
- proč to tedy nějaká banky nedělají? Protože se jim to s pobočkama nevyplatí. Zvládají to jen menší banky bez poboček - a ty lidi nepřitáhnou. Lidi za nízkými poplatky nepůjdou, chtějí spíš svůj klid a banku, kterou znají... třeba i desetiletí (např. Spořka) - to, že jsou lepší, je netrápí. Hlavně, když funguje, a pohodlně... nebo je aspoň v dosahu.
- pěkně děkuji. To už tu bylo a vedlo to k stamiliardovým ztrátám.
"Domnívám se, že kdyby jen kapalo a neteklo proudem, lidé by k takové bance rádi šli a banka by za cenu menších poplatků měla více operací a ty by ji tedy vynahradily ony menší poplatky."
- proč to tedy nějaká banky nedělají? Protože se jim to s pobočkama nevyplatí. Zvládají to jen menší banky bez poboček - a ty lidi nepřitáhnou. Lidi za nízkými poplatky nepůjdou, chtějí spíš svůj klid a banku, kterou znají... třeba i desetiletí (např. Spořka) - to, že jsou lepší, je netrápí. Hlavně, když funguje, a pohodlně... nebo je aspoň v dosahu.
Jyxo (neregistrovaný)
2. 7. 2007 15:30
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
No tak do spořky by mě nedostali ani párem volů. Klid ve Spořce určitě není - panuje tam taková divná, nervozní atmosféra spojená s přetvářkou. Právě že když ty lidi léta znám, a vím, co to byly za protivné a náladové můry a najednou se na mne usmívájí a chtějí jen moje "blaho" = tzn. podojit. A nové tváře nic neumí, jen odpřednášejí nabiflované přesvědčovací argumenty. Do hloubky zajít nedokáží - to pak neustále někam volají, přeptávají se kolegů, kteří vedou jednání s jinými klienty - no fakt děs a běs - to na mnohých poštách či supermarketech mají chování a znalosti lepší. Ale je fakt, že klienti spořitelny jsou konzervativní a neochotni či neschopni něco měnit a tak jim to tak asi vyhovuje. Jen mne vytáčí, když v nekonečných frontách slyším ty jejich nářky na fronty, na nefunkčnost systému a bankomatů - a když jim řeknu, ať jdou jinam - tak ono to tam bude stejné nebo podobné, museli bych rušit a znova zakládat trvaláky - no prostě neochota jít za lepším. Chápu na vesnicích, kde široko daleko nic jiného než ČS není, ale ve městěch? Ale zase mohu říct, že třeba v Praze si nedovolí tak s klientelou pohrdat jako na venkově. I když se možná najdou výjimky tam i tam.
Jan (neregistrovaný)
2. 7. 2007 20:24
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
á pán je znalec. Škoda, že jsou to zas jen kecy...
Jyxo (neregistrovaný)
3. 7. 2007 8:24
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
ANO, pán je opravdu znalec! Mám ve spořce dost dobré známé, kteří řeknou i to, co se v rámci svobody projevu říci nemá či nesmí. Navíc dost jezdím po republice, takže je opravdu z čeho srovnávat, protože využívám (nebo spíš někde musím využívat) služby jak ČS, tak i jiných ústavů.
Příště, než udeříte vzteky do klávesnice, tak si přečtěte třeba na Měšci
diskuze ze života klientů ČS: http://www.mesec.cz/clanky/ceska-sporitelna-nejrespektovanejsi-a-nejdynamictejsi/nazory/vse/. Připadá mi, že jste jedním z řady klientů ČS neschopných či neochotných něco změnit = jít za lepším (či dokonce jedním z jejich zaměstńanců - nutičů - bouchačů produktů) a dopálilo vás, že váš ústav si dovolil někdo nazvat pravým jménem (asi tak jak v minulosti majitelé Trabantů a dnes Škodovek nesnesli hanění svých výkřiků techniky a zatímco se ostatní smáli, oni bonzovali na Stasi či StB, že někdo napadá výdobytky eNDeeRáckého nebo dnes VW průmyslu.
A další odkazy na diskuzi o ČS:
http://www.mesec.cz/aktuality/7232/
http://www.mesec.cz/aktua lity/7226/
http://www.mesec.cz/aktuality/7148/
http://www.mesec.cz/aktual ity/7053/
http://www.mesec.cz/aktuality/6756/
http://www.mesec.cz/aktuali ty/6558/
http://www.mesec.cz/clanky/kdyz-klient-smrdi/nazory/vse/
http:/ /www.mesec.cz/clanky/zadost-o-uver-zakaznik-jste-vy/nazory/vse/
http://ww w.mesec.cz/clanky/banky-si-hraji-s-bankovnimi-poplatky/nazory/
http://www .mesec.cz/clanky/dohady-o-uspechu-a-neuspechu-stavebniho-sporeni/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/internetove-stranky-bank-bludiste-pro-zasvecen e/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejlepsi-reklamu-ma-ge-money-bank-a- ceska-pojistovna/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejvyssi-mzdy-ve-fina ncnim-sektoru/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/visa-vs-mastercard-den-z uctovani/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/jak-nejvyhodneji-platit-do-za hranici/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/desetnik-ebanka-snizuje-poplat ky-nebo-ne/nazory/vse/
http://www.mesec.cz/aktuality/nejslusnejsi-banka-v -cr-pro-rok-2006-vedou-velke-banky/vse/
http://www.mesec.cz/clanky/pribeh -prvy-ebanka-v-cislech-aneb-kratka-cesta-ze-dna/nazory/vse/
http://www.me sec.cz/clanky/oblekani-jako-vizitka/nazory/
Příště, než udeříte vzteky do klávesnice, tak si přečtěte třeba na Měšci
diskuze ze života klientů ČS: http://www.mesec.cz/clanky/ceska-sporitelna-nejrespektovanejsi-a-nejdynamictejsi/nazory/vse/. Připadá mi, že jste jedním z řady klientů ČS neschopných či neochotných něco změnit = jít za lepším (či dokonce jedním z jejich zaměstńanců - nutičů - bouchačů produktů) a dopálilo vás, že váš ústav si dovolil někdo nazvat pravým jménem (asi tak jak v minulosti majitelé Trabantů a dnes Škodovek nesnesli hanění svých výkřiků techniky a zatímco se ostatní smáli, oni bonzovali na Stasi či StB, že někdo napadá výdobytky eNDeeRáckého nebo dnes VW průmyslu.
A další odkazy na diskuzi o ČS:
http://www.mesec.cz/aktuality/7232/
http://www.mesec.cz/aktua lity/7226/
http://www.mesec.cz/aktuality/7148/
http://www.mesec.cz/aktual ity/7053/
http://www.mesec.cz/aktuality/6756/
http://www.mesec.cz/aktuali ty/6558/
http://www.mesec.cz/clanky/kdyz-klient-smrdi/nazory/vse/
http:/ /www.mesec.cz/clanky/zadost-o-uver-zakaznik-jste-vy/nazory/vse/
http://ww w.mesec.cz/clanky/banky-si-hraji-s-bankovnimi-poplatky/nazory/
http://www .mesec.cz/clanky/dohady-o-uspechu-a-neuspechu-stavebniho-sporeni/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/internetove-stranky-bank-bludiste-pro-zasvecen e/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejlepsi-reklamu-ma-ge-money-bank-a- ceska-pojistovna/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejvyssi-mzdy-ve-fina ncnim-sektoru/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/visa-vs-mastercard-den-z uctovani/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/jak-nejvyhodneji-platit-do-za hranici/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/desetnik-ebanka-snizuje-poplat ky-nebo-ne/nazory/vse/
http://www.mesec.cz/aktuality/nejslusnejsi-banka-v -cr-pro-rok-2006-vedou-velke-banky/vse/
http://www.mesec.cz/clanky/pribeh -prvy-ebanka-v-cislech-aneb-kratka-cesta-ze-dna/nazory/vse/
http://www.me sec.cz/clanky/oblekani-jako-vizitka/nazory/
Jyxo (neregistrovaný)
3. 7. 2007 8:27
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
Sorry, některé odkazy nejsou po najetí myší funkční - nepřenese se adresa celá, ale jen část. Takže ještě další pokus:
http://www.mesec.cz/aktuality/7232/
http://www.mesec.cz/aktua lity/7226/
http://www.mesec.cz/aktuality/7148/
http://www.mesec.cz/aktual ity/7053/
http://www.mesec.cz/aktuality/6756/
http://www.mesec.cz/aktuali ty/6558/
http://www.mesec.cz/clanky/kdyz-klient-smrdi/nazory/vse/
http:/ /www.mesec.cz/clanky/zadost-o-uver-zakaznik-jste-vy/nazory/vse/
http://ww w.mesec.cz/clanky/banky-si-hraji-s-bankovnimi-poplatky/nazory/
http://www .mesec.cz/clanky/dohady-o-uspechu-a-neuspechu-stavebniho-sporeni/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/internetove-stranky-bank-bludiste-pro-zasvecen e/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejlepsi-reklamu-ma-ge-money-bank-a- ceska-pojistovna/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejvyssi-mzdy-ve-fina ncnim-sektoru/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/visa-vs-mastercard-den-z uctovani/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/jak-nejvyhodneji-platit-do-za hranici/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/desetnik-ebanka-snizuje-poplat ky-nebo-ne/nazory/vse/
http://www.mesec.cz/aktuality/nejslusnejsi-banka-v -cr-pro-rok-2006-vedou-velke-banky/vse/
http://www.mesec.cz/clanky/pribeh -prvy-ebanka-v-cislech-aneb-kratka-cesta-ze-dna/nazory/vse/
http://www.me sec.cz/clanky/oblekani-jako-vizitka/nazory/
http://www.mesec.cz/aktuality/7232/
http://www.mesec.cz/aktua lity/7226/
http://www.mesec.cz/aktuality/7148/
http://www.mesec.cz/aktual ity/7053/
http://www.mesec.cz/aktuality/6756/
http://www.mesec.cz/aktuali ty/6558/
http://www.mesec.cz/clanky/kdyz-klient-smrdi/nazory/vse/
http:/ /www.mesec.cz/clanky/zadost-o-uver-zakaznik-jste-vy/nazory/vse/
http://ww w.mesec.cz/clanky/banky-si-hraji-s-bankovnimi-poplatky/nazory/
http://www .mesec.cz/clanky/dohady-o-uspechu-a-neuspechu-stavebniho-sporeni/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/internetove-stranky-bank-bludiste-pro-zasvecen e/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejlepsi-reklamu-ma-ge-money-bank-a- ceska-pojistovna/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/nejvyssi-mzdy-ve-fina ncnim-sektoru/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/visa-vs-mastercard-den-z uctovani/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/jak-nejvyhodneji-platit-do-za hranici/nazory/
http://www.mesec.cz/clanky/desetnik-ebanka-snizuje-poplat ky-nebo-ne/nazory/vse/
http://www.mesec.cz/aktuality/nejslusnejsi-banka-v -cr-pro-rok-2006-vedou-velke-banky/vse/
http://www.mesec.cz/clanky/pribeh -prvy-ebanka-v-cislech-aneb-kratka-cesta-ze-dna/nazory/vse/
http://www.me sec.cz/clanky/oblekani-jako-vizitka/nazory/
Jyxo (neregistrovaný)
3. 7. 2007 8:29
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
nevím proč, ale odkaz se stále nezaktivní celý. Takže jedině zkopírovat celý řádek s adresou a tu vložit do adresy internetového prohlížeče + enter a pak se to otevře
3. 7. 2007 6:31
Nový
Re: Brzy bude konecne vse bez poplatku
celé vlákno
Pokud by byly základní služby zdarma a k tomu 2 výběry z jakéhokoliv bankomatu zdarma (s rozumným limitem a ne 10 000 Kč týdně), tak ať nemá v celé ČR třeba žádnou "kamennou" pobočku. Zřízení účtu lze vyřídit poštovním stykem (s 30 Kč poplatkem za ověření podpisu na obecním úřadě) a na to ostatní není kamenná pobočka třeba.
Zatím tu jsou následující alternativy:
Volksbank a její Aktivkonto (musí se založit v některých Kauflandech, seznam je k nalezení na www.volksbankshop.cz). Vedení, vklady, výběry a základní platební karta zdarma. Platí se jen za odchozí platby mimo banku (6 Kč elektronicky) a výběry z bankomatů (dle ceníku ČSOB).
WSPK. Není sice zdarma, ale má celkem férové poplatky. Vedení 30 Kč / čtvrt roku, pohyb na účtě 2 až 3 Kč, výběr na přepážce 8 Kč, karta dle ceníku ČSOB.
ING konto. Vedení, příhozí i odchozí platby zdarma. Boužel odchozí jen na 3 předem určené účty. Hodí se jako spořící účet, nebo "hlavní" účet k "transakčnímu účtu" u FIO (prostě u ING držet většinu peněz a jen ty, které potřebuji aktuálně zaplatit převést na účet u FIO) - sám to takhle mám.
Citibank - při vysokých zůstatních (od 100 000 Kč) může být zajímavá. Pozor ale na jejich podmínky, jakékoliv "vybočení" se krutě trestá - třeba přešvihnutí limitu u kreditní karty - 550 Kč!
Někomu může stačit vkladní knížka (třeba Poštovní spořitelna - je zdarma a na posílání výplaty to stačí) + SIPO (8 Kč při platbě hotově). Špatná není ani kombinace s ING kontem a nějakou kreditkou zdarma, resp. za "obrat" - Citibank, ČS, Bawag, atd.
FIO, i když to není banka, "jen" záložna. Základní služby včetně karty zdarma (prý je možné vydat i dvě (zdarma), pokud má druhá osoba dispoziční právo k účtu), používání karty dle ceníku ČSOB (bylo 5 Kč výběr z bankomatu ČSOB a 25 Kč výběr z cizího, mělo by se změnit na 6 a 30 Kč). Pro zajištění vyšší bezpečnosti není špatná kombinace s ING. Nevýhodou jsou nepoužitelné pokladní hodiny FIO (výrazně kratší než otvírací doba pobočky). Výběry je tedy nutné provádět platební kartou, ale lze si nechat posílat na vkladní knížku (třeba Poštovní spořitelna) a z té si to potom na poště vybrat zdarma (do 10 000 Kč).
Živnostenská banka - v relativně vysokém paušálu (od 99 Kč) jsou už zahrnuty základní služby. Pro běžný provoz domácnosti není vyšší paušál potřeba. Na druhou stranu to samé lze u nahoře zmíněných ústavů pořídit levněji.
Zatím tu jsou následující alternativy:
Volksbank a její Aktivkonto (musí se založit v některých Kauflandech, seznam je k nalezení na www.volksbankshop.cz). Vedení, vklady, výběry a základní platební karta zdarma. Platí se jen za odchozí platby mimo banku (6 Kč elektronicky) a výběry z bankomatů (dle ceníku ČSOB).
WSPK. Není sice zdarma, ale má celkem férové poplatky. Vedení 30 Kč / čtvrt roku, pohyb na účtě 2 až 3 Kč, výběr na přepážce 8 Kč, karta dle ceníku ČSOB.
ING konto. Vedení, příhozí i odchozí platby zdarma. Boužel odchozí jen na 3 předem určené účty. Hodí se jako spořící účet, nebo "hlavní" účet k "transakčnímu účtu" u FIO (prostě u ING držet většinu peněz a jen ty, které potřebuji aktuálně zaplatit převést na účet u FIO) - sám to takhle mám.
Citibank - při vysokých zůstatních (od 100 000 Kč) může být zajímavá. Pozor ale na jejich podmínky, jakékoliv "vybočení" se krutě trestá - třeba přešvihnutí limitu u kreditní karty - 550 Kč!
Někomu může stačit vkladní knížka (třeba Poštovní spořitelna - je zdarma a na posílání výplaty to stačí) + SIPO (8 Kč při platbě hotově). Špatná není ani kombinace s ING kontem a nějakou kreditkou zdarma, resp. za "obrat" - Citibank, ČS, Bawag, atd.
FIO, i když to není banka, "jen" záložna. Základní služby včetně karty zdarma (prý je možné vydat i dvě (zdarma), pokud má druhá osoba dispoziční právo k účtu), používání karty dle ceníku ČSOB (bylo 5 Kč výběr z bankomatu ČSOB a 25 Kč výběr z cizího, mělo by se změnit na 6 a 30 Kč). Pro zajištění vyšší bezpečnosti není špatná kombinace s ING. Nevýhodou jsou nepoužitelné pokladní hodiny FIO (výrazně kratší než otvírací doba pobočky). Výběry je tedy nutné provádět platební kartou, ale lze si nechat posílat na vkladní knížku (třeba Poštovní spořitelna) a z té si to potom na poště vybrat zdarma (do 10 000 Kč).
Živnostenská banka - v relativně vysokém paušálu (od 99 Kč) jsou už zahrnuty základní služby. Pro běžný provoz domácnosti není vyšší paušál potřeba. Na druhou stranu to samé lze u nahoře zmíněných ústavů pořídit levněji.
V.Mlich (neregistrovaný)
2. 7. 2007 13:42
Nový
Takova banka tu uz davno je
celé vlákno
Po prechodu z CSOB mam mesicni usporu cca tisic Kc. To, ze ma v celem Cesku jen 3 pobocky mi nevadi, protoze nedelam s hotovosti, vystacim s pristupem pres internet a kdyz uz potrebuji hotovost, staci mi bankomat - tam se bohuzel plati za vyber, protoze to poskytuje treti subjekt.
^_^ (neregistrovaný)
2. 7. 2007 22:19
Nový
Re: Takova banka tu uz davno je
celé vlákno
A jaka to je banka, muzu-li se zeptat? Budu nekam prechazet od eBanky, tak by se mi doporuceni hodilo:-)
LJ (neregistrovaný)
4. 7. 2007 8:57
Nový
Re: Takova banka tu uz davno je
celé vlákno
Hm, vzhledem k tomu, že si nechávám dost často proplácet na účet šeky, je mi banka s jen 3 pobočkami v Česku celkem k ničemu :-( Se šekem prostě na pobočku musím...
Pet (neregistrovaný)
4. 7. 2007 12:37
Nový
Re: Takova banka tu uz davno je
celé vlákno
Pokud vím, šeky k inkasu bere víc bank a není ani nutné, aby tam měl člověk účet. Dokonce i cena bývá stejná.
4. 7. 2007 13:01
Nový
Re: Takova banka tu uz davno je
celé vlákno
jak se říká, když se chce, všechno jde. Šek lze poslat bance třeba poštou (pokud ona bude chtít)
Doporučený dopis je pojištěn na 500 Kč a cenné psaní na 30 000 Kč stojí podle váhy už od 30 Kč.
Navíc proplácení šeků opravdu není služba, která by zajímala většinu běžných klientů.
Doporučený dopis je pojištěn na 500 Kč a cenné psaní na 30 000 Kč stojí podle váhy už od 30 Kč.
Navíc proplácení šeků opravdu není služba, která by zajímala většinu běžných klientů.
9. 7. 2007 14:00
Nový
Re: Takova banka tu uz davno je
celé vlákno
Mate pravdu u nas ne... take proto je takovy problem s druhotnou platebni neschopnosti... Naopak pri obchodovanim se zahranicim celkem obvykle...
To se pak nasinec divi, jak je uskuban, chce-li si nechat proplatit sek...
To se pak nasinec divi, jak je uskuban, chce-li si nechat proplatit sek...
MiM (neregistrovaný)
2. 7. 2007 13:08
Nový
KSINDLLLLL!
celé vlákno
Postřílet tu pakáž zlodějskou kravaťáckou... tohle je fakt možné jen u nás!
Ladyika (neregistrovaný)
3. 7. 2007 12:52
Nový
EbankaX Reif
celé vlákno
Docela dlouho mam ucet u Ebanky a byla jsem vzdy maximalne spokojena. veskere zalezitisti prakticky vyridite po netu v pripade nouze po telefonu. nestalo se mi, že by něco nešlo!! Navic jsem mela telefon u Oskara a tohle spojeni fungovalo dokonale. Prakticky jsem opravdu nemusela lidove receno zvednout zadek z domu a vse jsem v ramci penez a sluzeb vyridila z domu. Po prechodu k RB jsem v šoku a tak nastvana, že jsem se rozhodla najít jinou banku. To co bylo u EB naprosta samozrejmost je u RB neco nemozneho. Nedavno jsem si u RB chtela o vikendu prevest penize z sporicího ustu na bezny (prosim pěkně otevřeného v ramci jednoho baličku!!) a nešlo to i oparátorka mi potvrdila, že o víkendu to nelze a to ještě ke všemu pokud jsem převáděla penize v ramci EB trvalo to pár minutek a bez jakychkoliv poplatků. RB pokud chcete aby příkaz byl proveden obratem coz znamena tusím, že max. během 3 hodin musíte zvolit zvláštní příkaz, který si zaplatíte asi 70 kč (nevím přesně)!!! To tak to jsem videla rudě operátorku jsem strasně "seřvala" i když ona za to nemůže, ale je tam proto aby klienti mohli s někým komunikovat. No zkrátka je to nehoráznost a děs!! Jsem zhnusena a všem známým to také ráda říkám ať proboha nejdou k RB. Opravdu je mi líto, že EB se sloučila s takovými blby!!! Kdykoliv něco potřebuju narazím na problém!!!
Pet (neregistrovaný)
3. 7. 2007 17:25
Nový
Re: EbankaX Reif
celé vlákno
To nejsou blbové, to je normální rozvinutá firemní kultura velké společnosti. Ale jinak taky nic pro mě.
Dino (neregistrovaný)
4. 8. 2007 14:21
Nový
Chyba v ceniku
celé vlákno
Všimli jste si této chyby. Dneska jsem je na to upozornil.
http://www.ebanka.cz/Osobni-finance/Cenik-sazby-kurzy/Cenove-programy/FO-Cenik-Zaklad-Plus-zdarma.htm
Také jsem dostal nápad jak je nechat zrušit ten poplatek za vklad hotovosti. To mě na tom zdražení štve nejvíc.
Je třeba sehnat číslo účtu něčeho významného: politik, charita, kostel, novinář, majitel eBanky, a podobně. Pak na to pošlu 1000x 50 haléřů pěkně po jednom a udělá to víc lidí. To je potom od eBanky krádež protože majitel účtu ty peníze přece nechtěl dobrovolně.
http://www.ebanka.cz/Osobni-finance/Cenik-sazby-kurzy/Cenove-programy/FO-Cenik-Zaklad-Plus-zdarma.htm
Také jsem dostal nápad jak je nechat zrušit ten poplatek za vklad hotovosti. To mě na tom zdražení štve nejvíc.
Je třeba sehnat číslo účtu něčeho významného: politik, charita, kostel, novinář, majitel eBanky, a podobně. Pak na to pošlu 1000x 50 haléřů pěkně po jednom a udělá to víc lidí. To je potom od eBanky krádež protože majitel účtu ty peníze přece nechtěl dobrovolně.
Raduz (neregistrovaný)
13. 8. 2007 16:14
Nový
Výběr
celé vlákno
Hlavně co je to za blbost, abych za vklad hotovosti na můj účet platil já? To abych zase zvyšoval ceny, protože u menších částek kde je marže třeba 10-20% si to spočítejte: Zákazník zaplatí 100 Kč, já dostanu 90 Kč. Jako by nestačily poplatky za příchozí platbu které už zaplatil odesílatel. Nechápu, proč se odečítá příjemci???? OK, beru, musí tam být na pokladně nějaká osoba která fyzicky peníze převezme a vydá potvrzení. Ale když už, tak to má přeci platit vkládající, a ne já!!!!