Třeba je ta kvalita nových číských aut ještě pod úrovní kvality ojetin u AAA. Děkuju nechci. Měli jsme doma výrobky z Číny. Škoda materiálu, energie i lidské práce na takové šunty. Pokud budou i jejich auta podobné kvality, tak je lepší kůň.
Nejprve bych uctil Richarda Kybice ze skupiny Turbo: jejich Stojím frontu Přivezli džíny s Číny, brácha Míra je taky má ... já je taky musím mít
škodofka taky vyrábí v Číně. Mluví se tu o laciných plastech - a těmi škodofka vyniká. I když - když je jdete koupit jako náhradní díl, tak je to pěkně drahé. Chápu tedy dobře, že i škodofky jsou šunty. Díky osobním zkušenostem mohu potvrdit ...
autoři v úvodu článku čerpají ze statitistických blábolů - míchání hrušek s jablky. průměrná mzda se uvádí v hrubém, kdežto cena čehokoliv (vč. auta) v čistém. Tzn., že z průměrného platu okolo 18 tisíc hrubého je tak kolem 15 tisíc čistého a rázem je nesmyslem, že si občan může koupit auto za 10 průměrných platů.
Navrhoval bych zejména ODS, aby vypovídání o našem "blahobytu" ještě dále zkreslila zahrnováním cen bez DPH, a bez případných dalších spotřebních daní. škodofka nejlevnější již za 190 tisíc, litr benzínu možná za 10 Kč. Prokoukl jsem ceny aut nabízených na leasing, kdy počáteční cena je o 20 - 60 tisíc nižší než ta při běžné platbě. Že pak splátkováním zaplatím třeba 2/3 ceny navíc, a nikdy se na tu nabízenou cenu nedostanu, to je již jen nepodstatný detail! Nyní před volbami společně s gratis gulášem, balonky a propiskama by takové oblbování mnoho "chytrých" voličů jistě přitáhlo.
je to jak se vštěpováním světových či evropských cen. Všichni monopolní giganti jedou na tyto vysoké ceny, spotřebitel se nesmí ničemu divit. Že jsou platy pětinové, to je nepodstatný detail!
Dnes už ale korejské automobilky musí brát všichni vážně. Ano - ale proč? Protože začly používat kvalitnější evropské agregáty a komponenty, a většinou se v Evropě již i montují. Tím pádem se ale téměř vyrovnala i cena, a korejské vozy už nejsou bestsellerem pro lidi ani hrozbou pro evropské automobilky.
Potenciál čísnkých aut tedy vidím zejména ve firemních a referentských vozech, než v levném rodinném vozu. Pokud na auta bude dvouletá nebo dokonce tříletá záruka (a víc takové referentské auto ve firmě stejně nevydrží), není co řešit. Podívejte se na Dacii - prodávají pickup za 199.000, a kolik jich jezdí. Když malá firma kupuje deset aut, místo deseti partnerů za 4 mega koupí dvanáct dacií za 2,4 mega (neb průměrně dvě budou furt stát v servisu) a panu majiteli zbyde na nového mercedesa. A vovovovtomtoje - firemní auta je trh který je svojí velikostí daleko zajímavější než rodinná auta, a pro dělnickou třídu nejde o žádnou soutěž krásy.
Vy byste poslal svého zaměstnance na jednání v referentském čínském autě ? Já určitě ne - nejde jen o image, ale o bezpečnost. A do jezdící rakve bych svého zaměstnance nikdy neposadil.
Inu - víte, ono je to nepopulární říkat, ale jsou chovní koně a tažní koně. Takže svého zaměstnance - obchodního ředitele bych skutečně neposlal na jednání v čísnkém autě - zejména ne k nějakému primitivovi, co se dívá "čím kdo přijel" a podle toho si tvoří část svého názoru na přišedšího.
Ale svých třicet dělníků na stavbu, svých 100 UK-ček na tahání materiálu, a své tři referenty co jezdí pro poštu a obstarávají drobné věci aniž by reprezentovali firmu - těm je mně i jim celkem jedno, jestli jim koupím favorita nebo čínskou hajtru. Stejně to auto (jakékoliv) zničí dřív než je odepsané účetně, a upřímně řečeno takových lidí je dost. Poptávka je po volantu se čtyřmi koly co jezdí, za co nejmíň peněz a starostí - vše.
Strašně se mi líbí, jak vrchnost musí mít to nejluxusněji vybavené auto, i když v tom tolik času netráví. A svým ovečkám, co v autě tráví celou pracovní dobu, nedopřeje ani centrál s dálkáčem natož klima. Jak tady někdo píše: "Když malá firma kupuje deset aut, místo deseti partnerů za 4 mega koupí dvanáct dacií za 2,4 mega (neb průměrně dvě budou furt stát v servisu) a panu majiteli zbyde na nového mercedesa."
Vzpomínám si na pana Železného a jeho Dolejte řediteli, kde obhajoval partnery, kteří jak nemají kravatu za 50 tisíc a hol(d)inky za 300, tak to nejsou lidi. To samé bude s auty. I když je dost úsměvné, jak si rádobypodnikatel koupí octávku za 600 nebo superblba za meloun a myslí si, jak je in. Říkám si, hochu, ty to máš v hlavě vygumované. Tak hnusná, předražená auta - ani za zlámanou grešli. Raději si kup Mégana nebo Peugeota a budeš rozhodně líp reprezentovat.
Jezdím často do bývalého východního Německa - tam se lidi taky selektují. Krátce po sjednocení tam vyměnili tráboše a warťase za pro ně tenkrát nedostupné lady a favority. Pak tyto obměnili za fabie a octávky a nyní kupují většinou už jen plnohodnotná, západní auta. Škodovky a asijskou produkci si tam už kupují víceméně jen socky (i když Boleslav vehementně popírá, že by škoda bylo i nyní synonynem levného, podřadnějšího auta z východu) - mladé rodiny s dětmi, důchodci, svobodní atp.) a pak chudé malé firmy vč. státních úřadů, kde se musí šetřit, ať to stojí co to stojí. Takže i tam se to dělí ...
prijed mi nekdo na schuzku v cinskem suntu (jakekoliv cinske je sunt) , tak s nim vybehnu jeste nez staci rici dobry den.
btw: v cine neumeji vyrobit ani vrtak, ktery by se neohnul , natoz auto
kdyby chtěli Číňani vyrábět levná auta pro jednu osobu, beru to okamžitě. Na cestu do práce, zpátky domů s nákupem, nečekat na autobus, všude zaparkujete a za pár kaček.
Jenže já budu mít za měsíc MHD zadarmo, ale i tak by to byla konkurence.
Tak to bych moc neriskoval je to nebezpečné Čínané vyrabí samé křápy které by měli házet hned jak je vyrobí do nějakého specializovaného kontajneru. A jestli vy se zabijete v tom autě to mi je jedno, ale můžete ublížit i ostatním a to už je hrozné uvažte svůj názor.
Podívejte se, kolik lidí nakupuje v tržnicích. A nejen textil, ale i elektroniku atd. Takže proč by si nekoupili auto z Číny - Hele, Máňo, auto za 120 000, to si koupíme...
Já bych do něčeho takového nesedl ani omylem. Když se podívám, co se děje každý den na našich silnicích, je auto bez airbagů či takové, které se sroluje při nárazu v 60 km/h, hotovou sebevraždou a nesedl bych do něj ani zadarmo, nejsem cvok. Bezpečnost je dnes ta absolutně nejdůležitější položka při výběru auta!
Čínské věci nejsou k dostání jenom v tržnicích, ale i v seroózních obchodech a prodávají se i pod renomovanými značkami. Kolik mikrovlnných trub, topinkovačů, ale i oblečení bylo bylo vyrobeno jinde než v Číně ? Čínská produkce v našich obchodech je prostě realita a auta jsou jenom další komoditou. Zatím není kvalita nic moc, bezpečnost je bídná, to máte pravdu. Taky bych si takové auto nekoupil. Ale za nějakých 5 let to bude úplně jinak a čínská auta budou samozřejmou součástí nabídky.
Ale co jiného lidem zbývá, když na normální auto nedosáhnou? Chodit pěšky? Geniální rada. Auto je bohužel, zvláště na venkově, kde ODS zrušila téměř všechnu hromadnou dopravu, nutnost.
Manželka nedávno kupovala synovi nějaké kalhoty u Vietnamců. Pak úplně ty samé objevila v Hypernově, za podstatně větší peníz. Bohužel, čínské výrobky jsou proslaveny svou nekvalitou, takže asi nějaký elektrospotřebič či obuv NE. Ale nedávno jsem slyšel od známého pracujícího v textilním průmyslu, že i textil (nejen) na tržištích je nekvalitní - je barvený karcinogenními barvivy, které se tady před 89. nesměly používat. A já se pamatuji na zboží dovážené sem před 89. z Číny, a bylo velice kvalitní. Dokonce šlo i do Tuzexu.
"slyšel od známého" - a podal váš známý podnět na ČOIku? Je-li to skutečně tak, zakázala by to. Jsou ty informace důvěryhodné? Připomínají mi spamy šířící poplašné zprávy po netu.
To není jen o výrobcích z Číny. Tento týden byla ve zprávách zpráva o tetovacích barvách z USA, které jsou zdravotně závadné, budou staženy z trhu, přestože mají hygienický atest. Prostě atest byl na jinou šarži a pak už se vesele dodávalo jiné zboží.
Ano, ty informace jsou samozřejmě důvěryhodné. Není to typu "jedna paní povídala". Nevím, zda by ČOIka stíhala, asi by musela zabavit 90 % prodávaného zboží, pokud by ovšem bylo nevyhovující ve vztahu k dnes platným normám. A zde je kámen úrazu: aby se sem mohlo valit nekvalitní zboží, musely být normy po listopadu 89 upraveny - jsou bohužel benevolentnější. Co také bezpečně vím: aby se sem mohla dovážet nekvalitní zelenina a ovoce vyhnané uměle pomocí vysokého obsahu dusitanů (nebo dusičnanů?) ošetřené proti škůdcům, byly značně změkčeny předpisy na obsah těchto jedů. Další příklad: uzeniny a masné výrobky nesoucí původní název např. "špekáčky", "Vysočina", "Gothajský salám" atp. Za minulého režimu nezávadná delikatesa. Nyní, ať to koupíte v super, hyper marketu v akci nebo u soukromníka, který to má také od tamtud, nemá to s masem téměř nic společného. Vyvíječe hmoty, fosfáty, separát, jen masa moc ne. Dokonce musel být přijat jakýsi zákon, který zakazuje znetvořovat uvedené výrobky známé svojí půvbodní kvalitou a nařizuje je vyrábět dle původních receptur. V Makru prodávají třeba "Vysočinu 1967", které se kdysi říkalo "český Uherák". V jiných obchodních sítích jsem bohužel tyto kvalitní výrobky nezaregistroval.
Těmito chemickými úspěchy se ODS ve svém volebním programu nechlubí ...
Mno, a proč to tedy již 8 let vládnoucí ČSSD zase nezpřísnila, když to ODS podle vás z*****la? Krom toho, jestli se nepletu, tak přejímáme normy obvyklé v EU. Proto taky nesmí "opékáčka" (sója s masovou esencí) nazývat "špekáčkem" (musí povinně obsahovat špek) Tam se tedy asi taky nenajdou "nezávadné" potraviny?
K těm "špekáčkům": jak jistě víte, různé soukromé subjekty za účelem co největšího zisku šulí i výrobky s takovýmto názvem (a dále také salámy Vysočina, Gothajský, párky Debrecínské, Vídeňské, Frankfurtské atd. atd.). Takové sračky, co se prodávají dnes, se v minulosti nedělaly! Byl snad sice přijat jakýsi zákon zakazující používat tyto názvy na sračky a měly se vyrábět dle původních receptur, ale skutek utek.
Bohužel přijímáme normy EU, které jsou v mnohém horší, než byly před 89. Proč? Loby zpracovatelů vítězí nad zdravím. Nebo si myslíte, že komunisti měli nějaké normy zbytečně tvrdé? Zelináři by vám mohli vyprávět o povoleném obsahu dusitanů (nebo dusičnanů ? = teď si nejsem jist) před a po 89., řezníci o fosfátech místo v pracích prášcích tak v masných výrobcích, textiláci o jedovatých barvách na hadry ... Je toho spousta. V autech sice máme katalyzátory, ale na raka chcípnem stejně...
"a proč to tedy již 8 let vládnoucí ČSSD zase nezpřísnila, když to ODS podle vás z*****la?" ====== Tuším, že na podobný dotaz tu už někdo odpovídal: protože ODS v roli opozice hází soc demákům vždy klacky pod nohy, ač stejnou nebo podobnou věc v minulosti chtěla právě ODS.
Levné auto z Číny - proč ne? Na běžnou cestu do práce a z práce (protože autobusovou dopravu jsme v rámci úspor téměř zrušili), 2x týdně na nákup, proboha, drtivá většina lidí nic víc nepotřebuje!!!
Osobně si myslím,že tento vůz kupovat nebudou,alespoň ne v prvních letech prodeje.Něco jiného je si koupit tenisky,nebo gatě a něco jiného je koupit byť levné auto.Nejsem sebevrah,ani vrah na ulicích.I když tyto modely jsou vyztužené,jejich vnitřní bezpečnost je na špatné úrovni.Taktéž napodobenina luxusních aut je chabá.Znalec už na pohled pozná,že jde o Čínu.Ať se jedná o boční pohled,prahy,podběhy,blatníky,světlost .Ten,kdo má rodinu a nechce riskovat,určitě počká,nebo si koupí radši ojeté vozidlo zaběhlé a bezpečné značky.
to není pravda, byl jsem v číně, dají se tam kopit věci skutečně kvalitní, jsou samozřejmě ale dražší, PROBLÉM ZDE JE TEN: žE DOCHÁZí K IMPORTU NEJLEVNĚJšíHO/NEJLEVNĚJšíHO A NEJLEVNĚJšíHO, co se dá v číně sehnat + nahodí se marže obchodní mašinérie a máte koncový výrobek o stovku, dvě levnější, jenomže jeho nákup vyšej na desetinu pořizovací ceny a zbytek je zisk pro zainteresované.
jinak problém kvality a ceny se aktuálně přenáši do potravin. sféry, kde nižší ceny představují "kvalitu".
Přesně tak, i u nás se vyrábějí věci, které si pak lidé kupují v obchodech různých věhlasných značek za astronomické částky a myslí si, že je to třeba z Itálie, Německa nebo Francie.
Co to blábolíte o šmejdech zboží které koupíte v obchoďáku je stejné co u číňanů,větnamců a pod jen ti trhovci ho umějí prodat levněji a jestli pořídím naprosto stejný výrobek za poloviční cenu tak proč ne kdyby se neživil kolem těch naprosto stejných výrobků tak veliký aparát taky by byli levnější ,a kvalita?jestli si mám koupit boty za 2500 a nebo za 500 a přitom vydrží oboje stejnou dobu .Tak o jakých šmejdech to mluvíte!!!