Je třeba zvýšit obnosy požadované bandity, protože když systém do teď fungoval skvěle, tak s většími sazbami bude fungovat ještě lépe.
Je třeba zvýšit bodové hodnocení "přestupků", protože bodový systém se tak dobře osvědčil.
Musíme mít stále více skutkových podstat přestupků a trestných činů, protože jen tak se budeme mít ještě lépe než dnes.
docela by mne zajímalo, kolik dopravních nehod způsobilo překročení rychlosti o 5-20 km - a o kolik se sníží počet nehod, když se tento nejčastější prohřešek radostně stíhá s tak vysokou důsledností.
a samozřejmě i další perly.
například při řízení můžete jíst, pít, kouřit a být kouřen, chcát do lahve, ladit rádio, dívat se na televizi, nastavovat navigaci, do handsfrý řešit třetí světovou válku, a na dotykovém displeji telefonu v držáku vytáčet desetimístná čisla - ale nesmíte držet telefon v ruce.
dát si za volantem k obědu jedno pivo je v německu normální - ale u nás za to dostanete stejný trest jako za podjetí závor, nebo za zaviněnou nehodu s ublížením na zdraví.
jízdou bez přilby na motorce neohrožujete nikoho jiného než sebe, ale třikrát se tato projedete na vesnici na nákup, a jste bez řidičáku.
inkluze mentálně retardovaných ve státní správě již asi nastala ...
Jaký je rozdíl v brzdné dráze při rychlosti o pět kilometrů vyšší? Nevím, řekněme jeden metr... A teď si představte nárazník auta co zabrzdí centimetr před vašimi koleny. A nárazník auta co zastaví 99 centimetrů za vašimi koleny, protože jelo o mizerných pět kilometrů nad limit. Co na těch pět kilometrů navíc a o jeden metr prodlouženou brzdnou dráhu potom řeknou vaše kolena?
Zvyšování pokut se mi vůbec nelíbí. Pro řidiče je mnohem výchovnější dostat desetkrát pokutu 2000Kč než jednou 20000. Ano, znamenalo by to nutnost více kontrol. Takto se občas udělá hurá akce a pár přistižených se pořádně osolí. Tohle ale zafunguje jen na těch pár chycených. Prostě raději častější pokuty, ale v rozumné výši. A nesouhlasím, že řidiči dbajícímu předpisů nemusí vysoké pokuty vadit.
Člověk může udělat přestupek velmi snadno, stačí zapomenout rozsvítit světla. Nebo taková jízda na červenou. Když mi naskočí oranžová těsně před křižovatkou tak prudkým zastavením ohrožuji sebe i auto za mnou. Oranžová bývá obvykle dost krátká, tak není těžké někoho nachytat. A rychlost, to je kapitola sama pro sebe.
Zase se vymýšlí vymyšlené - v Německu mají desítky let fungující katalog pevně daných pokut, např. odstupňovaný podle rychlosti po 10 km/h v obci a mimo obec a žádné "možná" nebo "od do" atd. Kdo se vyboduje, musí na své náklady navštívit tzv. trotldoktora, který zkoumá, jestli je adept normální, když jezdí jako nenormální.
v civilizovaných zemích platí tzv "materiální podstata přestupku" - tedy, že se odděleně zkoumá, zdali se přestupek stal, tedy nepochybně padesátka platí i v polích na výjezdu z obce (i když, je legitimní diskuse, zdali by u posledního baráku kilometr před cedulí neměla být značka povolující vyšší rychlost?) - a věc jistě jiná je materiální podstata přestupku, kdy pro TREST je nutno zkoumat, zdali bylo ublíženo nějakému státem chráněnému zájmu, pro který by bylo nutno použít násilí státu.
pro udělení sankce tedy nestačí pouze překročit rychlost na výjezdu z obce - ale policajt se musí dostavit ke správnímu řízení (k soudu) a doložit, jaký zájem společnosti byl chráněn měřením rychlosti na výjezdu z obce - případně jaký státem chráněný zájem byl porušen tím, že jste tam ve tři ráno jel 56.
tím stát nutí své zaměstnance, aby lidu sloužili - stát vás nesmí zbuzerovat za pouze formální porušení zákona, kterým nikomu nevznikla škoda. asi by vás překvapilo, že například v klokánii musí policie řidiče zřetelně informovat o měření radarem, a u autoveloxů musí dokonce být dodatečná tabulka zdali je v daném okamžiku aktivní nebo inaktivní - účelem totiž není vybrat pokuty, ale donutit lidi jezdit pomalu tam, kde to má smysl.
Ráčejí si na špatně umístěnou ceduli stěžovat (a nejspíš jsem nebyl sám) - já to kdysi udělal na omezení 30 km/hod na Přední Kopanině v místě, kde nejsou kolem silnice žádné domy, a bylo to tam nahrazeno 50 km/hod. BTW pokud zprzníte patnáctku den před jejími 15 narozeninami, také budete argumentovat "materiální podstatou"?
to mám lepší absurditu. když spolu xxx dva 10-tiletí, je to ok. pokračují v tom každý den, pět roků, stále vše perfektně ok .... v den, kdy o den starší chlapec, dosáhne věku 15 roků, stává se zločincem-przničem. druhý den a následujících 99 roků už je to zase ok.
ano, o tom je materiální podstata přestupku. pokud vy hupnete na čtrnáctku, měl by to být rozdíl.
Souhlasim s vysi pokut. Prumerny plat 25.000 Kc hrubeho, pokuta 25.000-75.000 cena vozu do 100.000 Kc. Prumerny plat 100.000 Kc hrubeho (poslanec) pokuta 100.000-300.000 Kc cena vozu 1.500.000 Kc. Ano souhlasim a poslanci prosim zvednete ruku, pri teto novele. Aspon se statni kasa naplni rychleji, ne?
není to příjemná vzpomínka, kdy frustrovaný důchodce zabil 8 lidí.
Kolik takových frustrovaných lidí je schopen vyrobit tento velice přísný bodový a pokutový systém ? Když průměrný důchod je tu 11000 Kč ale ne na týden, ale na měsíc A důchodců je 2,8 milionů, z nich cca 1/3 by ještě taky ráda řídlila.
Nebylo by snad lepší zpřísnit tresty až když už se něco stane se zlým úmyslem ?
Asi ne, jinak by pan ministr dopravy mohl vymyslet takový blábol. Hovadům, kteří mají auta za miliony a jezdí jako prasata je úplně jedno, jestli zaplatí 10 nebo 100 tisíc. Až se budou pokuty odvíjet od příjmu pachatele jako například ve Švédsku, tak to bude mít nějaký význam. Ale nasadit jednotně likvidační pokuty pro všechny je stupidita a posuzování životní úrovně podle svých 100tisícových platů. Pro důchodce s průměrným důchodem 10000 je například řízení bez lékařské prohlídky ( 5 - 25 tisíc ) zcela likvidační. A zapomenout, že už mi prohlídka propadla může každý. Je mi z toho smutno a občas blivno.
Počet mrtvých na silnicích každoročně klesá, pokuty už jsou několikanásobně vyšší než třeba v Německu (i absolutně, nehledě na kupní sílu), takže je třeba je ještě zvýšit (a to dost brutálně, třeba u jízdy během zvedajících se závor z 2500 na desetinásobek, ačkoliv třeba v případě motorkáře to reálně nemůže ohrozit nikoho dalšího, vlastně bych se divil, koho to může ohrozit u osobních aut). A v praxi vybírat hlavně za věci, které nikoho neohrožují - např. donedávna padesátka a radar na pražské šestiproudé dálnici. Nikdo neřeší střet zájmů, kdy policisté dostávají odměny za vybrané pokuty, a u obcí to je dokonce plánovaný příjem rozpočtu.
Další prasečina jsou bezdůvodně několikanásobně vyšší pokuty ve správních řízeních - nátlak na řidiče, aby tak nevyužívali zákonné prostředky obhajoby.
O nějaké přiměřenosti těhle buzerací typicky nemůže být ani řeč.
Kdy už to skončí? Bude muset nějaký zoufalec vystřílet policejní hlídku ve strachu z likvidační pokuty, nebo se lidi odpovědné za tenhle fašismus povede odstavit dřív?
"např. donedávna padesátka a radar na pražské šestiproudé dálnici"
Faktická poznámka: ta padesátka tam nebyla kvůli bezpečnosti a plynulosti provozu, ale kvůli emisím hluku.
To, jestli to k něčemu užitečnému bylo, to už je věc druhá. Ale pokud si dobře vzpomínám, tak se to tam objevilo na základě žalob stěžovatelů a rozhodnutí soudu, který nařídil něco udělat.
V každém případě jsem dříve pracoval na Pankráci, a uvnitř domu nebyl hluk od běžné dopravy vůbec slyšet. Co bylo slyšet, a hodně, byly děravé výfuky bezmozků na motorkách, ale občas i v autech. Ale to policii a STK nezajímalo a nezajímá. I když někoho asi přecijen ano, když se před několika lety dostalo do zákona možnost, aby policie nařídila možnost auto poslat na STK. A co bylo kvůli tomu křiku, že.
Fakt to ten hluk snížilo? Auta sice jely pomaleji, ale taky byly slyšet daleko déle, najednou jich tam jelo více... Když už tam ta dálnice po několika desetiletích záhadně najednou začala vadit, zajímalo by mě, proč místo toho kolem ní radši nepostavili zeď, nepřispěli obyvatelům na lepší okna atd.
Pokud mají být "body" jen ve v řadě 2-4-6 z 12, můžeme rovnou zavést 1-2-3 ze 6 bodů.
Nepřipoutání se za 4 body stejně drahé jako ujetí od nehody? (Znám místo, kde rozdávají body za nepřipoutání při odjezdu z parkoviště obchoďáku, takže pokud někoho nachytají se dvěmi dítky s ještě nedopnutým pásem a nepřipoutaného - neboť právě vycouval ., je to "za řidičák"!)