Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Důchodci nebudou moci pracovat déle než 2 roky

Patrik Chrz aura:93
15. 12. 2009 5:47 Nový

Jak tedy dál

celé vlákno

Jak to tedy bude dál? Od roku 2012 je možné s důchodcem sjednat jen pracovní poměr na dobu neurčitou nebo vůbec žádný?
Mám teď na mysli důchodce co u zaměstnavatele aktuálně pracuje a obě strany by rády aby pokračoval.

cml11
cml11 (neregistrovaný) ---.51.broadband7.iol.cz
15. 12. 2009 8:01 Nový

Re: Jak tedy dál

celé vlákno

S důchodci se od nového roku budou pracovní poměry sjednávat stejně jako s jakýmkoli jiným zaměstnancem. Maximálně po dobu dvou let to může být na opakovaně uzavírané smlouvy na dobu určitou, poté je nutné přejít na dobu neurčitou. K automatickému přechodu lhůty může dojít mj. automaticky, když první den následujícího měsíce po vypršení nejzašší lhůty smlouvy na dobu určitou zaměstnanec pokračuje u zaměstnavatele v práci s jeho vědomím.

benzin
benzin (neregistrovaný) 90.182.94.---
15. 12. 2009 14:26 Nový

Re: Jak tedy dál

celé vlákno

A nebo se s duchodcem rozvaze pracovni pomer na dobu svatku a pak se uzavre novy a treba s trochu jinou „oficialni“ pracovni naplni. Tleskam takovehle novely jsou dulezite a vlemi potrebe.

tom paprda
16. 12. 2009 11:40 Nový

Re: Jak tedy dál

celé vlákno

To bys musel cekat pul roku :-)

Serak
Serak (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
15. 12. 2009 17:32 Nový

Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

Myslím, že by se už někdo měl zamyslet nad tím, jak pracujicí důchodci deformují pracovní trh / cizince vynechám/. Jestli chce jakýkoliv důchodce pracovat, ať si pracuje, ale bez nároku na důchod, ať zůstane dále aktivním zaměstnancem a svým výdělkem si nad rámec nárokovaného důchodu zvyšuje budoucí důchod. Takto se výrazně deformuje pracovní trh lidem v aktivním věku, kteří chtějí pracovat / ať mi tady nikdo neříká, že nikdo nechce, jsou tací, kteří nikdy nedělali a dělat nebudou / a není pro ně práce neb na místech jsou pracující důchodci.Spra­vedlivější by to jistě bylo , buď jdi do důchodu a nebo pracuj, ale ne obojí, jen se tím zvyšuje mezi generační napětí , poněvadž lidé v aktivním věku, mající rodiny s dětmi nedosáhnou z valné většiny zdaleka na takový příjem, jako dva pracující důchodci, kterým se ještě ze zákona zvyšuje důchod. Nebavím se o částkách atd. jde tu přeci jen o princip. Ale u nás v ČR s tou bandou v PS je tu jen kocourkov.
Nemusíte souhlasit, jen se nad tím zamyslete.

JirkaZ
JirkaZ (neregistrovaný) 77.48.17.---
15. 12. 2009 21:32 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

Stejně tak byste ovšem musel zakázat živnostníkům podnikat po dosažení důchodového věku, všechny důchodce odstranit ze všech statutárních orgánů firem a institucí, dále pak i naše volené zástupce v parlamentu apod. Taky přece zabírají místo mladším, nebo ne ?

Můj názor je, že pokud někdo chce pracovat, at pracuje, pokud jej někdo zaměstná. Důchodci nedělá problém částečný úvazek, má ve své profesi velké zkušenosti, nesimuluje nemoc atd. Najdete jiného zaměstnance v aktivním věku, který by ho nahradil ?

Luboš
Luboš (neregistrovaný) 77.48.122.---
15. 12. 2009 21:41 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

100% souhlas! Ministr Janota pořád vymýšlí nějaké ptákoviny jak snížit deficit veřejných financí a zde je perfektní řešení: Propusiti všechny pracující důchodce ve státní sféře!

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
16. 12. 2009 10:00 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

Jenže prduši opravdu deformují pracovní trh. Protože mají ještě dfůchod, jsou ochotni pracovat za nižší mzdu, než si může dovolit člověk bez jiného příjmu, a tím snižují cenu na trhu práce.

DPH - VAT
DPH - VAT (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
16. 12. 2009 22:16 Nový

Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

Obávám se, že podle logiky Vašeho komentáře deformují pracovní trh i 1) manželé a patrneři bohatých protějšků, 2) bohatí dědici i 3) mnozí z těch, co mají něco naspořeno a práce je baví … ti všichni „jsou ochotni pracovat za nižší mzdu, než si může dovolit člověk bez jiného příjmu, a tím snižují cenu na trhu práce“

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
17. 12. 2009 7:01 Nový

Re: Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

Jenže počet důchodců je mnohem vyšší než počet prvků sjednocení množin lidí, o kterých mluvíte, a navíc stále roste. Proto je deformace trhu způsobena jimi mnohem větší, zatímco u tědh ostatních je zanedbatelná.

Lubik
Lubik (neregistrovaný) ---.rsd.cz
17. 12. 2009 12:59 Nový

Re: Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

Aha takže vznikne jakási Rada moudrých, které bude určovat co deformuje trh a administrativními metodami ho bude napravovat. To je jako ti co chodili s motorovými pilami po Boubínském pralese a napravovali to nepřirozené.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
18. 12. 2009 7:32 Nový

Re: Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

No, podle mě je hlavně nepřirozené, že dostávají důchod lidé, kteří se ještě dokáží uživit sami. Důchod je přece určený k tomu, aby mohl důstojně žít člověk, který se sám uživit nemůže. A buďto to musí prokázat (a dostane invalidní důchod), nebo se od určitého věku považuje na neschopného se sám uživit automaticky (protože od určitého věku by individuální posuzování přišlo příliš draho). Pokud ovšem i v tomto věku pracuje, tak dává jasně najevo, že se uživit dokáže, a tedy na důchod nemá nárok. Tolik pravi zdravý rozum, bohužel naše zákony se zdravému rozumu obloukem vyhýbají.

Lubik
Lubik (neregistrovaný) ---.rsd.cz
18. 12. 2009 11:55 Nový

Re: Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

Toto je jen hezká idea, která v praxi nefunguje a ani fungovat nemůže. Ano je to nepřirozené, ale již v nepřirozeném systému ve své podstatě. Lité jsou pod sankcemi nuceni v mládí platit, aby měli důstojné staří, bez ohledu na to zda to chtějí a nemohou se svobodně rozhodnout zda si na stáří uspoří, postarají se o ně děti nebo si v mládí užijí a pak si hodí v 65 mašli. Při důsledném uplatnění principu, že důchod je pro toho kdo se sám nemůže živit, by potom o nároku nerozhodovalo dosažení určitého (důchodového) věku, ale jen schopnost vydělávat, což by posuzovali lékaři, tedy toto pojetí důchodu bychom mohli zrušit a posílit nemocenskou. A argumentovat zdravým rozumem mi připadá trochu demagogické, protože případný oponent je hned na předem degradován. Jinak tento systém, pokud vím, zavedl Bismarck v Prusku a většina evropských zemí je v podstatě okopírovala, takže závěr mi zavání českým sebemrskačstvím.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
18. 12. 2009 12:41 Nový

Re: Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

Ano, jenže v tom původním Bismarckově systému vznikal nárok na důchod ve věku asi o patnáct let větším, než byla tehdy průmérná délka života a tak se důchodu dožilo jen hodně málo lidí. Dnes by to odpovídalo asi téměř 90 letům.

A k tomu rozhodování, kdo se nedokáže uživit – vždyť jsem to napsal. Systém předpokládá, že od určitého věku je takový podíl lidí, kteří se nedokáží uživit, že náklady na jednotlivé posuzování by převýšily ztráty z paušálního přiznání důchodů všem. Jen tam chybí ta podmínka, že kdo ještě pracuje, dává jaksi explicitně najevo, že se uživit dokáže, a tedy bez jakéhokoliv posuzování nárok na důchod nemá.

jjj
jjj (neregistrovaný) 213.29.21.---
26. 12. 2009 10:21 Nový

Re: Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

Pavle, co to je : důstojně žít? Za 5–7 tisíc důchodu, když z toho musíte zaplatit byt,elektřinu, vodu, léky, lékaře?

benzin
benzin (neregistrovaný) 81.19.3.---
17. 12. 2009 16:31 Nový

Re: Myslím, že deformací byl spíše dosavadní stav ...

celé vlákno

Tady je problem uz v samotenem principu. Proc davame duchodcum duchod? K cemu je takovy duchod dobry?

Ja mel za to ze duchod dostavaji lide proto, ze proste po dlouhem zivote uz musi mit vice odpocinku, tak aby meli dustojene stari a za co zit. Totiz neni ani nahodou pravda ze je to domena za dlouhodobou praci a placeni dani. Nemale procento duchodcu cely zivot nepracovalo a presto duchod dostavaji.

Jestli ma duchod slouzit jenom jako domena za dlouhy zivot, tak by se mel zrusit. Jeslti ma ale slouzit pro dustojne proziti stari, tak neni duvod aby byl vyplacen, kdyz je clovek jeste produktivni.

A to ze deformuji trh je evidentni. (tech par skupin ktere uvadite vy, jsou skutecne zanedbatelne)

JENÝK
JENÝK (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
21. 2. 2010 13:16 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

Ve firmě pracuji 13 let na údržbě.Plat mi postupně rostl,jsem s ním celkem spokojen.Je to nepřetržitý provoz.Za tu dobu co tam jsem tak údržbáři co tam byli a odešli tak by se nevešli snad ani na " náměstí".Bylo i hodně mladých.Ti chtějí hned velký plat.Napřed něco musíš ukázat a svoji práci tzv.prodat.Začínal jsem stejně.Za dva roky jdu do důchodu a zaměstnavatel již mi naznačil,že chce abych zůstal při důchodě.V žádném případě bych nešel na menší mzdu.Zaměstna­vatelovi nejde až tak o mzdu,ale o kvality zaměstnance.Můžete namítnout-kde se má mladý naučit-již jsem jich několik zaučoval a žasnul jsem nad jejich znalostmi(elek­trika).Zaměstna­vatel nemůže nahradit 3 roky učení.V dnešní době se vyučí každý i bez základních znalostí.Navíc v tomto oboru je nutné samovzdělávání,je­likož technika jde kupředu.Co se týče toho ,že pro stát jsou nevýhodní prduši,tak oni platí jak sociální tak zdravotní pojištění jako každý jiný.Dohromady je to asi30 procent hrubé mzdy.

Luboš
Luboš (neregistrovaný) 77.48.122.---
15. 12. 2009 21:43 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

100% souhlas! Všechny důchodce placené ze státního rozpočtu ihned propusit! Sníží se nezaměstanost a sníží se deficit veřejných rozpočtů!

Paly
Paly (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz
16. 12. 2009 9:09 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

A kým chcete nahradit docenty a profesory(v důcho­dovém věku) na vysokých školách? Doktorandy? Nebo by na VŠ mohli rovnou učit žáci druhých stupňů ZŠ?

Lubik
Lubik (neregistrovaný) ---.rsd.cz
16. 12. 2009 10:34 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

Pracuje z vás někdo ve státní správě? Já ano. Vedle toho, že zaměstnáváme důchodce, tak máme permanentně několik míst volných, lidé prostě odcházejí. Volná místa jsou samozřejmě nahlášená na ÚP a dáváme i inzeráty, takže propuštěním důchodců, by se problémy jen zvětšily. Jinak pro většinu míst u nás je předepsáno vysokoškolské vzdělání a pokud mohu věřit statistikám, tak mezi lidmi s vysokoškolským vzděláním je 0,3% nezaměstnanost. Pokud by to bylo nastaveno např. tak, že důchodce může zaměstnán na místě o které nikdo z „aktivních“ neprojevil zájem třeba po dobu 2 měsíců, tak většina prduchů o svou práci nemusí mít strach.

benzin
benzin (neregistrovaný) 81.19.3.---
17. 12. 2009 16:38 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

A to je presne to o cem psal pisatel vyse. Prduch zdeformoval pracovni trh, takze jineho nez ho nesezenete, protze clovek bez duchodu si nemuze takove pracovni misto dovlit. Tady vubec totiz nejde o vek toho cloveka, ale o to ze mu stat vyplaci jeste dalsi penize a proc? Proto aby prozival dustojne stari, aby dustojne odpocival? Ale on to nedela, tak proc mu nas zadluzeny stat sype dalsi penize?

xy
xy (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
1. 1. 2010 20:23 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

„Serak“ – souhlas

Míla
Míla (neregistrovaný) 94.199.40.---
7. 1. 2010 15:00 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

A to Vám nevadí výsluhy bývalých policistů, hasičů a vojáků ? Ti výsluhy pobírají léta, jejich výše přesahuje průměrné důchody a přitom pracují jako civilní zaměstanci.

baba
baba (neregistrovaný) ---.fnb.cz
27. 1. 2010 8:00 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

Žasnu nad tímto článkem a pochybuji o Vašem zdravém rozumu.

krno
krno (neregistrovaný) 160.216.114.---
30. 12. 2010 8:48 Nový

Re: Deformace pracovního trhu.

celé vlákno

Co byste tomu řekl: na Slovensku pracující důchodce má plat a bere důchod.Odpracuje li důchodce 5 let vyměří se mu další důchod, právě z těch 5ti odpracovaných let. Takže bere dva důchody. V konečném důsledku bere jen jeden, ale skládá se ze dvou částek. U nás po 1.1.2010 za každý odpracovaný ch 360 dnů se Vám důchod zvyšuje asi o padesátikorunu. Přitom ze svého platu důchodce odvádí 6,5 % na důchodové pojištění a zaměstanvatel 21,5%. Předpokládejme, že důchodce pracuje za 10 tis. Kč. Kolik se odvede měsíčně na důchodovém pojištění? Asi 2,3 tis.

Georgína
Georgína (neregistrovaný) 62.77.84.---
28. 12. 2009 19:52 Nový

Re: Důchodci nebudou moci pracovat déle než 2 roky

celé vlákno

Určitě by neměli pracující důchodci,pobírat plný důchod.Stát na to nemá prachy.Krom toho se díky nim spousta kolikrát vzdělanějších zájemců na místo nedostane a musí na podporu,nebo dělat za daleko míň než má s důchodem dohromady prac.důchodce.Naše generace bude ráda,když bude moci odejít do důchodu v 65 letech,ale žádný na nás nezbyde,takže bychom si měli našetřit,ale to bychom museli mít práci.Stát na nás pěkně sere.

kk
kk (neregistrovaný) ---.161.broadband9.iol.cz
29. 12. 2009 21:27 Nový

Re: Důchodci nebudou moci pracovat déle než 2 roky

celé vlákno

Mnohdy jsou ale odvětví, kde je málo peněz a i když je nezaměstnanost člověka neseženete a navíc potom s důchodci musíte dělat v rukavičkách,pro­tože vědí,že nikoho neseženete.A což takhle invalidní důchodci, kteří si v dnešní době mohou vydělat neomezeně.

leo13
10. 1. 2010 21:15 Nový

Jako důchodce se stanu žinostníkem a budu dělat na švarcsystém

celé vlákno

stanu se plátcem DPH a státu vezmu na DPH víc než zaplatím :-) na povinných platbách. Konečně si koupím pořádné auto a uplatním ho do podnikání,tak to udělám, pokud budu ještě v 65 chodit :-). Stejně v té době nebude důchod,ale žebračenka. Účetní mám doma :-)

Lee
Lee (neregistrovaný) ---.91.broadband7.iol.cz
12. 1. 2010 22:41 Nový

KDE BUDOU PRACOVAT MLADÍ A PRODUKTIVNÍ

celé vlákno

Zase někdo ve vyšších sférách nepřemýšlel, úřady práce praskají ve švech, nezaměstnaných přibývá a důchodcům povolí pracovní poměry na dobu neurčitou. Tím nedojde k pravidelné výměně zaměstnanců, staříci na dobře placených místech, kde se nenadřou, se budou zuby nehty držet do 90 let a budou přitom vyžírat důchodový fond, A ti chudáci důchodci, co celý život dřeli za pár korun a dnes mají důchody sotva k uživení, budou stále živořit, místo aby se jim zvedli důchody. A na lidi v produktivním věku už pak žádné důchody nezbydou. V okolních státech mají možnost buď důchod nebo plat. A nejhorší je, že v některých případech u nás jsou ještě důchodci placeni ze státních peněz dvakrát – jednou jako poživatelé důchodů a jednou platem, když dělají ve státních organizacích. A co myslíte že se stalo od 1,ledna? Všichni ti, kteří nešli do důchodu, aby nepřišli o svá místa, si podali žádosti o důchod, teď už jim nikdo nemůže změnit smlouvu a propustit. Tomu se říká „dobrá sociální politika“ – za námi potopa.

JarkaJ
JarkaJ (neregistrovaný) ---.nkp.cz
13. 1. 2010 13:24 Nový

Re: KDE BUDOU PRACOVAT MLADÍ A PRODUKTIVNÍ

celé vlákno

Ne, všichni neodešli. Já například ne. Jen uvažuju o tom, zda mi nehrozí, pokud budu nadále jako zodpovědný zaměstnanec pracovat (bez pobírání důchodu, byť částečného), zda se může stát, že za 5 let, až se mi třeba zhorší zdraví, budu mít podstatně menší důchod, než bych měla teď. Co když stát rozhodne – při všech těch změnách – že důchody se budou stanovovat třeba ve výši o 10% menší? To bude pro zodpovědné lidi v důchodovém věku rána do vazu.
Jinak si myslím, že není třeba se bát, že lidi v důchodovém věku, kteří stále pracují v povolání, kde jsou odborníkem a kam se třeba mladí nehrnou, ubírají mladým práci. Ne každé zaměstnání je pro mladé tak atraktivní a tak dobře placené, aby se tam mladí hrnuli. Jak už tu někdo jiný napsal.

Dědek
Dědek (neregistrovaný) ---.kserver.cz
14. 9. 2010 8:44 Nový

Hodně řečí mimo mísu.......

celé vlákno

Dobrý den,
ponechme stranou emoce, které nic neřeší. V naší rodině řešíme souběžně probírané problémy, jak pracujícího důchodce, tak vysokoškolského studenta shánějícího jakoukoliv brigádu a taky otce mladé rodiny s dítětem a matkou na mateřské. Všichni s kvalifikací a chutí do práce, nečerpající žádné dávky od státu a jiné brebendy až na mateřskou.
Nikdo z nás není poslanec, nepracuje ve státní správě či na manažerském postu. Nabídka pracovních míst kolem je žalostná. Přesto nelze sedět, fňukat a plivat kolem sebe jed. Aby rodina v dnešní době přežila, musí všichni držet spolu a snažit se pracovat a nečekat na dávky. Musí společně překonat období, kdy někdo z nás ne vlastní vinou přijde o práci nebo nedostane mzdu za už odvedenou práci. To je povídání na mnoho řádků a není podstatné pro tento problém.
Podstata problému vám mnohým unikla..... pod rouškou různých výkladů se skrývá zásadní myšlenka, kterou mnozí přehlíží pro generační nevraživost......a to…co nejpohodlněji a dle zákona umožnit zaměstnavateli převést zaměstnance z pracovního poměru k zaměstnávání přes pracovní agentury. Zbaví se starostí o zaměstnance a to hlavní!!!!!!
Při zaměstnávání přes pracovní agenturu nemusí pracovníkům proplácet dovolenou, nemocenskou, jakékoliv příplatky za práci v noci, o sobotách, nedělích a svátcích.
A tady je v zákoně kouzelné slovíčko „může“ , ale „nemusí“ proplácet a to „nemusí“ se využívá velice důkladně. Takže vedle sebe na stejné prácl jsou zaměstnanci v pracovním poměru, se všemi výhodami dle zákoníku práce a zároveň pracovníci přes pracovní agenturu. Tito agenturní pracovníci nemají žádné s výše uvedených výhod, platí daň z příjmu 15% a nemají odpočitatelné položky, / ty se odečítají až při ročním vyúčtování daně/. Kolik jich o to z neznalosti požádá???? U studentů obzvlášť. Výsledkem je zcela veřejná diskriminace agenturních pracovníků schválená zákonem. Doufám, že jsem na něco nezapomněl a omlouvám se za možné chybičky v citaci.
Závěrem jen to, že pokud chceme jako rodina přežít a nekrást a nečekat na dávky, musíme pracovat a brát práci jaká je, bez ohledu zda jsem důchodce, student či produktivní občan. Peníze na nájem, jídlo, vodu nám jako rodině nikdo nedá. Nepomůže si vyčítat ty jsi starý a ty mladý, kdo z nás sežene práci – pracuje. A to se velmi cíleně využívají různí filutové a zákony jim tímto nahrávají.
A PAK ŘEŠME SKUTEČNOU A HLAVNĚ SKRYTOU DISKRIMINACI ZAMĚSTNANCŮ NA PRACOVIŠTÍCH V MEZÍCH PLATNÉHO ZÁKONA.
Kde jsou pan Kocáb a jiní spravedliví????? Kolik je u nás lidí zaměstnaných přes pracovní agentury a pracující v nepřetržitých provozech, službách, o sobotách a nedělích, svátcích bez jakéhokoliv příplatku a náhrad viz zákoník práce??????? Tam kde jsou odbory je to možná trochu jinak. Ale ukažte mi u nás soukromníka, kde mají odbory. Proto u nových zákonů a úprav je dobré číst i to co je „drobným písmem“ někde dole a co nejvíce pocítí všichni bez ohledu, zda je důchodce, student nebo produktivní a zdatný. Každý z nás žije v nějaké rodině kde si musíme jeden druhého vážit a pomáhat si a jen doufat, že spravedlnost někdy zvítězí............

ali
ali (neregistrovaný) ---.cablenet.cz
21. 11. 2010 10:27 Nový

AŽ pujde

celé vlákno

Janota do duchodu ,tak ten už má nahrabáno několik milionu a k tomu nějakej duchod kolem 40 -60 tisíc bude stačit ,(jako těm co se jako živí politikou ) ale at to zkusí žít za 9 tisíc duchodu - cikán který nepracoval , má duchod přes 12 tisíc -- ale ten co pracoval má 9 tisíc netuším jak se to počítá
musíme dělat v důchodu i za 8 jako přilepšení na život ,?? ale ten co má rodinu a jako hlavní příjem za 8 dělat nemůže a ani nepujde

jmhad
jmhad (neregistrovaný) 95.173.207.---
1. 1. 2011 6:07 Nový

podpora práce na černo

celé vlákno

Je pochiopitelné,že těch půl roku,co nebudu moci pracovat na smlouvu a zaměstnavatel bude mít zájem,budu pracovat dál bez smlouvy,což bude pro nás oba výhodnější.Tohle skutečně mohl vymyslet jen odborník,možná ten,co šel do penze v 90.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem