Ve smluvních podmínkách je totiž upozornění, že v různých zemích stejné kategorii hotelu odpovídá různá úroveň služeb.Kategorie hotelu (tedy počet hvězdiček) neudává úroveň služeb, ale jejich rozsah! Takže např. ve 4* hotelu se předpokládá, že klient bude mít na pokoji telefon, ledničku nebo minibar, klimatizaci, hotel bude disponovat bazénem a dalšími službami. Ale to, že jídlo bude nepoživatelné, lednička a klimatizace tak hlučná, že se při zapnutých nebude dát spát a telefonní hovory z pokoje o stovky procent předražené se z počtu hvězdiček nedozví. Je tak možné prožít super dovolenou ve 3* hotelu a naopak příšernou i v 5*! Kvalitu služeb lze nejspolehlivěji zjistit právě jen z cestovatelských portálů.
Jako zásadní se tedy jeví otázka, zda české cestovky dříve zkrachují nebo se poučí a začnou jednat korektně.Je tu ještě třetí možnost - jednotlivé české cestovky budou pohlceny a vytlačeny zahraniční konkurencí, vždyť už teď se na český trh tlačí Thomas Cook (resp. z jeho impéria Neckermann) a REWE (ITS, Tjaereborg, Jahn Reisen a další).