Spočítejte si...

Zavřít

Dodržené sliby

Blíží se konec roku i konec nabídky České spořitelny na kalkulátor zdarma. Ale kalkulátory nejsou. Ve vánoční akci nabízí kartu VISA bez poplatku. Ale vydat ji již nestihne. Na stránce internetového bankovnictví slibuje on-line výpisy. Co vše uvedené spojuje? Jeden bankovní dům a dodržené sliby.

Čtenářská zkušenost:

Po mém kritickém mailu o čekacích lhůtách na přepážkách ČS a zveřejnění na serveru Měšec jsem se tak trochu zastyděl, jak jsem Spořitelnu (sice právem) očernil, a tak mi nedalo a po již třetí dobré zkušenosti opět píši. Jak je vidět, když se člověku něco nelíbí, ozve se hned, ale jak se jedná o něco dobrého, chvilku mu to trvá.

Moje první (rozumějte v poslední době) dobrá zkušenost a první dodržený slib České spořitelny se staly v době, kdy se nachýlil čas, kdy měly být na pobočkách dostatek autentizačních kalkulátorů. Ty byly na konci loňského roku „nedostatkovým zbožím“. Inu poslal jsem manželku do spořitelny již po Novém roce (ve starém byla zapsána na seznam čekajících klientů) a Spořitelna slib dodržela – manželka dostala kalkulátor zdarma jako klient žádající v předvánoční nabídce.

Druhá zkušenost a slib se váže též na přelom roku. V další vánoční akci Spořitelna nabízela VISA kartu bez nutnosti platit poplatek za vedení karty (platnost karty byla stanovena na jeden rok, při další kartě již je nutné zaplatit za její vedení). Tak jsem 31. 12. 2001 ještě s jedním kolegou běžel do pobočky (na poslední chvíli) a oba jsem „zažádali“. Měli jsme trochu obavu, jestli na nás na poslední den v roce bude brán zřetel, ale po pár dnech v novém roce přišel dopis, že si máme kartu vyzvednout. Takže karta byla vyřízena a jako bonus se nám povedlo, že Spořitelna od 1. 1. 2002 poskytuje VISA kartu na tři roky – tak jsme získali VISA kartu bez poplatku na tři roky (o kartu jsme zažádali ve starém roce, ale vydání proběhlo až v roce novém).

Třetí splněný slib se týká internetového bankovnictví. V pátek 1. 3. mě kolega upozornil, že si večer všiml na stránkách Internetbankingu České spořitelny možnosti on-line výpisu, který ještě nefungoval. Zavolal jsem na infolinku (0800/129921) a zeptal se, kdy to zprovozní. Operátor mi sdělil, že by to mělo běžet od pondělí 4. 3. Zkusil jsem to hned první den a opravdu to funguje!

Takže i třetí dobrá zkušenost, a tak jsem již musel napsat, abych i já dodržel svůj slib, že pokud budu se Spořitelnou spokojený, tak napíšu.

Daniel Ráž, Kralupy nad Vltavou
(text prošel redakční úpravou)

Reakce České spořitelny:

Spokojenost klienta nás jako banku nesmírně těší a budeme i nadále činit maximum proto, aby byl on i tisíce dalších našich klientů nadále spokojeni.

Důvěra klientů a jejich ocenění nás zavazuje a dále motivuje.

Ještě jednou děkuji Vašemu čtenáři a našemu klientovi.

Klára Gajdušková, tisková mluvčí České spořitelny

Redakce

Tabulka č. 283
Plnění slibů by se mohlo zdát jako samozřejmost. Ale ruku na srdce, kolik slibů nesplnil každý z nás? Proto nás těší, že vy, čtenáři Měšce, umíte splnění slibů ocenit. Česká spořitelna dodržela sliby tři, proto České spořitelně na návrh čtenáře udělujeme Zlatý dukát.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!