Hlavní navigace

Názory k článku Desetník: eBanka snižuje poplatky... nebo ne?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 7. 2006 8:53

    Phil (neregistrovaný)
    Je potřeba zahájit trvdá opatření vůči bankám a jeich sprostému chování. Že sdělí, že snižují poplatek za příchozí platbu a nesdělí / zapřou, že zvýšili poplatek jinde - to je sviňárna nejvyššího stupně! Ministrovi Sobotkovi se nepodařilo uzákonit slušné chování bank (já předem věděl, že mu to neprojde), tak nyní může modrá totalita ukázat, jak si váží nejen před volbami běžného občana.
  • 3. 7. 2006 11:07

    P.C. (neregistrovaný)
    Samozřejmě souhlasím, že slušná banka by zdražení oznámila stejně viditelně jako zrušení nějakého poplatku.

    ALE je takový problém mezi dvěma či více účty v eBance točit 15.000,- a nezajímat se o měsíční poplatky? Platba proběhne okamžitě, takže peníze se ani nikde nezdrží. A dále tu jsou levné výběry z bankomatů, spolehlivé a bezpečné internetové bankovnictví, vedení účtu v několika měnách, ... Výhody u eBanky zatím pro mne převažují nad nevýhodami ostatních bank.
  • 3. 7. 2006 13:17

    klient ŽB (neregistrovaný)
    Nechci tady dělat reklamu, ale kdysi jsem byl u ČS. Poté, co ji převzala rakouská Erste, začaly se dít věci. Zdražování všeho. Schopné vyházeli a zůstali tam jen patolízalové, co by dokázali i vlastní tchyni prodat. Nic nešlo, na jednu věc jsem dostal 3 různé názory, naprosto rozdílné. Obrovské, neustálé fronty. Rušení poboček, snižování otevíracích hodin. Nabízení "výhodných" produktů, ba přímo nucení do nich. Neustálé výpadky počítačové, bankomatové sítě, internetu (udělej si sám a ještě nám za to přemrštěně zaplať). I když trenéři prodejních dovednosti naučili zaměstnance České spořitelny vysvětlovat a nutit klientům tak, že ti posléze "chápali" tyto změny k horšímu jako pozitivní a za vnucení produktu (výhodného ale pouze pro 1 stranu - pro ČS) a následné oškubání ještě děkují! Ačkoliv nadávali všichni, když jsem jim řekl, ať přejdou jinam, tak konzervativní občané řekli: pro těch pár korun se mi to nevyplatí, ono to jinde bude to samé, s převodem všech plateb ze stávajícího účtu na nový je to komplikované ... no zkrátka 100 výmluv a skutek utek. Tak ať tedy nefňukají. Já odešel.
    K ŽB. Mám osobní balíček, ve kterém je veškerý platební styk zdarma! Balíček sice stojí 169,- měsíčně, ale už tam nemám žádné jiné skryté výdaje. Je jedno, jestli provedu měsíčně 2 operace nebo 1000. Zdarma v tom je net bankovnictví, gsm bankovnictví a bankovnictví přes telefonní automat nebo přes živého operátora. Stačí si vybrat, lze využívat i kombinovaně podle toho, jakou mám náladu. Stále za jediný poplatek těch 169,--. Výběry z vlastních bankomatů - neomezeně a zcela zdarma. Do bankomatu se dají peníze taky vkládat, nejen vybírat. Embosovaná platební mezinárodní karta s údajně s jedním z nejkvalitnějších pojištění v tom. Pro spoludisponující osobu 50 % sleva za vydání. Žádné poplatky za vedení karty. K tomu ještě vedení dalšího účtu zdarma. A hlavně, když přijdu do pobočky, nejsou tam ty šílené fronty, dostaneme se mi jasných, pravdivých informací. Pravda, pobočková síť je menší, jen ve velkých městech, ale já tam za celou dobu nepotřeboval jít (ani pro kartu - ta přijde jako neaktivovaná poštou do vl. rukou). Ve spořce stále nějaké změny, dodatky k podpisu (asi aby mohli klientům stále něco vnucovat, když zjistili, že po strategii "klient na pobočce nežádoucí" jim nemá kdo osobně kupovat jejich superprodukty. Tady (zatím) NE. Výpisy 2. nebo 3. dne v měsíci - u spořky v půli měsíce a déle, bez obratů posledních 10 dnů. A co sleduji změny sazebníku, nejsou dramatické, jen kosmetické úpravy, většinou se mě netýkají. Pokud strategii změní a budou chtít hrabat (fúze Unicredo s HVB), není problém jít jinam. Nedávno jsme měli ve schránkách nabídku z Německa - poplatky v € výhodnější než u nás, servis v češtině, internetové stránky v češtině, bankovní poradci s ryze českými jmény ...

    Tuhle jsem viděl nový styl reklamy (neznám, jak se cizím slovem nazývá), kde Poštovní spořitelna dávala před uzavřené pobočky České spořitelny poutače, že ČS má zavřeno a oni mají otevřeno 6 dnů v týdnu. Spořitelna jim samozřejmě poutače zabavila. Proč? Inu, pro pravdu se lidé zlobí - tak zní jedna lidová moudrost.

    Věřím, že se najdou rejpalové, kteří budou tvrdit, že nic z toho u ČS není pravda a jak oni jsou spokojeni. Pokud to nebudou zaměstnanci (koho chleba jíš ...), tak platí "...že ti posléze "chápali" tyto změny k horšímu jako pozitivní a ..."
  • 3. 7. 2006 22:03

    Klient FIO (neregistrovaný)
    Souhlasím s názorem na ČS, účet u ní ruším a zřídil jsem si účet u FIO. Dnes jsem se díval na stav FIOúčtu přes net a přibyly tam úroky 37 Kč za minulý měsíc a poplatky vůbec žádné. Ohromný pocit po dohadování s vydřiduchy.
  • 4. 7. 2006 7:08

    klinet ŽB (neregistrovaný)
    Já jsem ještě při tom hanění opomenul právě výše zmiňované úroky: jak u ČS, tak i u ŽB jsem udržoval / udržuji stejnou hladinu peněz. ŽB snad má úrok o nějakou tu setinku procenta menší, přesto mi čtvrtletně připisují úrok podstatně větší než jsem měl u ČS 1x za rok!
    Na FIO jsem taky koukal, bohužel nemají pobočku nikde poblíž, i když by opět měla stačit jen jedna návštěva pro otevření účtu.
  • 8. 7. 2006 23:38

    JirkaZ (neregistrovaný)
    Teda ta spořitelna Vás musela rozčílit...

    Nicméně je třeba říci, že ŽB není alternativa ke spořitelně - není to totiž za 169,- se vším všudy, ještě tu máme velmi vysoce nastavené poplatky za cizí bankomat (jejich vlastní jsem snad ještě neviděl), který celé porovnání deformuje. Takže jsem zůstal u spořitelny. Těch pár produktů, co mám, tak fungují, na pobočku nechodím (taky proč).

    Jedinou alternativou je dle mého FIO a asi k nim přejdu - jenom ještě počkám pár měsíců, až se jejich systém zaběhne.
  • 10. 7. 2006 10:28

    klient ŽB (neregistrovaný)
    Spořitelna mne rozčiluje i nadále. Musím tam občas i dnes a vidím, jak stále něco nejde. Počítačová síť, bankomatová síť, přijedu k nějaké pobočce - dnes z technických důvodů zavřeno o 2 hoďky dříve - nejbližší otevřená pobočka je tam a tam, ale má otevřeno jen dopoledne, takže když tam přijedete a toto zjistíte, tak určitě i Vy budete nasr*ný. Kromě toho třeba neustálé fronty na pokladních přepážkách - když je o ně i přes nekřesťanské poplatky zájem, tak proč jich nemají otevřeno více? Naopak, u bezhotovostních (je jich daleko více než pokladních) se mnohdy dloubají v nose. Přitom bezhotovostní operace se dají dělat přes net či telefon, hotovostní nikoliv. Tenhle kocourkov trvá neustále, již několik let. Pokud vznesete připomínky, naučeně a slušně vás pošlou do prd*le: "je nám velice líto, toto politováníhodné nedopatření se stane maximálně 3 x za 10 let, doufáme, že i nadále zůstanete naším klientem, těšíme se na vaši příští návštěvu, co pro vás mohu ještě udělat?" ... cvičený papoušek s opicí ...
    Jak píšete - velmi vysoké poplatky za cizí bankomat - má snad každá banka, tedy nejen ŽB - a zrovna spořitelna je zavedla. Do té doby neexistovaly! ŽB samozřejmě má vlastní bankomaty, dokonce do nich můžete hotovost i ukládat, tisknout si minivýpisy. Co tam bohužel nejde, to přiznávám, je nabíjení mobilů. Já osobně kolem bankomatu ŽB několikrát denně chodím, ale takřka jej nevyužívám. Platím totiž všude kartou a kde karty neberou, mají smůlu - kšeft udělám jinde.
    Zaráží mne, že na pobočku ČS vůbec nechodíte - co tam tedy dělají ty nekonečné fronty na cokoliv? Já, jak píši jinde, jsem tam musel chodívat, i když jsem nechtěl. Třeba pro novou platební kartu, zjistit něco osobně, co jsem vyčetl naprosto rozdílné informace v reklamním letáku, v tisku, na zelené info lince. Kolikrát mi to připadalo, že matoucí informace byly podávány záměrně, aby klient na pobočku zašel, protože jeden čas tam lidi, ze kterých by se dal vydudlat nějaký ten obchod, v rámci "klient na pobočce nežádoucí" , skoro vůbec nechodily a tak asi nebylo s kým uzavírat smlouvy na supervýhodné produkty celé finanční skupiny ČS.
    Mimochodem, řada lidí tam chodí stále i dnes - když si totiž najede na internetu na zůstatky, obraty, tak tam nic nového není. Když přijde na pobočku, tak oni to tam mají! Pokud ty peníze nutně potřebujete na další činnost, nic jiného vám nezbyde. Leda byste čekal do příštího dne, až se to objeví i u Vás "doma" - ale ten další den může mít ta vaše pobočka zavřeno nebo má otevřeno jen dopoledne / či jen odpoledne (všechny ostatní banky snad mají pokladní hodiny všude sjednocené).
    Na závěr přiznávám, že tento měsíc jsem ještě výpis z účtu neobdržel - připadám si už jak ve spořce. Až dnes přijdu domů a nebude ve schránce, tak jim tam hodím maila. Byly sice svátky ...
  • 5. 7. 2006 0:58

    Milan (neregistrovaný)
    Nemám možnost posoudit, jestli bylo dřív slepice nebo vejce, ale v každém případě dnes již informace obsažené v článku nejsou pravda. Na klientském systému se pod aktualitou "Změna v ceníku služeb: Zrušili jsme poplatek za odchozí platby" skrývá text, v němž je výslovně uvedeno, že součástí změn je také změna poplatků za účtu a přímš bankovnictví, a je tam i aktivní odkaz do části "ceníky a sazby".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).