Spočítejte si...

Zavřít

Další banka zdražuje a modernizuje

O změnách v sazebníku České spořitelny jsme už přednedávnem psali. Se začátkem roku však zdražila ještě jedna banka -- Raiffeisenbank. Zároveň však uvedla do provozu nové komunikační kanály.

Raiffeisenbank jen pokračuje v celobankovním trendu zdražování těch služeb, které jsou klientem vyřizovány osobně na pobočce, a protežování těch transakcí, které klient uskuteční bez návštěvy banky. To ale neznamená, že banka přitom nemůže zdražit i Internet.

Cenové změny
Od nového roku potkají klienty Raiffeisenbank tyto hlavní změny cen:

-- výběr hotovosti na přepážce zdraží z 10 Kč na 15 Kč, stejně jako měsíční výpis z účtu
 – výběr z bankomatu místo 1 Kč bude stát 5 Kč (vlastní bankomat) nebo místo 3 Kč bude stát 10 Kč (bankomat jiné banky)
 – vedení internetového bankovnictví Webkonto nebude zdarma jako dosud, ale za měsíční poplatek 50 Kč
 – zřízení trvalého a inkasního příkazu je zdarma (dříve 20 Kč)

Raiffeisenbank tak dorovnává nebo trumfuje konkurenci – 15 Kč za výběr hotovosti chce i Česká spořitelna, GE Capital Bank, 30 Kč HVB a 10 Kč Komerční banka, Union banka a Živnostenská banka.

Stejně tak i v oblasti internetového bankovnictví Raiffeisenbank v cenách dohání konkurenci – stejnou cenu 50 Kč má HVB, levnější je ČSOB (zdarma), Živnostenská banka (zdarma), Česká spořitelna (10 Kč) a GE Capital bank (30 Kč), dražší jsou naopak Komerční banka (79 Kč), Union banka (100 Kč) a Citibank (200 Kč).

Telefonní bankovnictví
Jako protiváhu cenovým změnám Raiffeisenbank na sklonku minulého roku zavedla dvě nové služby, dva způsoby, jakým lze s bankou komunikovat. Obě jsou spjaté s telefonním přístrojem – Callkonto je klasická bezplatná zelená linka a Mobilkonto zase další verze GSM bankovnictví.

Zelená linka Callkonto pod číslem 0800 900 900 sdružuje jednak informační linku Raiffeisenbank a jednak nástroj pro styk s účtem a provádění transakcí. Kromě statických informací o vlastním účtu (zjišťování zůstatku apod.) lze uskutečnit jednorázové i trvalé příkazy, zakládat termínované vklady, provádět platby se zahraničím a upravovat nastavení služeb. Linka funguje 24 hodin denně.

Zřízení služby je zdarma, cena za její vedení pak 50 Kč měsíčně, což odpovídá spíše horní hranici existující nabídky na trhu. Podrobnější srovnání naleznete v článku Telebanking v Čechách.

Prostřednictvím Mobilkonta a svého mobilního telefonu (platí jen pro zákazníky firmy Eurotel vybavené mobilním telefonem s aplikací SIM Toolkit) můžete zadávat jednoduché příkazy k úhradě, zjišťovat zůstatek na účtu a pět posledních transakcí na něm provedených, aktuální kurzy měn či úrokové sazby termínovaných vkladů. Termínovaný vklad na rozdíl od některých ostatních bank však nelze založit (lze u ČSOB či eBanky). Cena služby 25 Kč je na rozdíl od Callcentra na spodní hranici nabídky bankovního trhu, ostatní banky ji nabízejí od 30 Kč do 130 Kč (pokud GSM banking není součástí balíčku služeb).

Raiffeisenbank ještě zvýhodňuje ty, kteří si objednají všechny tři formy přímého bankovnictví, které nabízí, tj. Webkonto, Callkonto i Mobilkonto. Součet poplatků za jednotlivé služby by se rovnal 125 Kč, ovšem při objednání všech služeb získá klient 20 % slevu a zaplatí jen 100 Kč měsíčně.

Nabídka Raiffeisenbank v konečném souhrnu ničím zvláštním a netradičním nepřekvapí – nevybočuje z dosavadní obvyklé nabídky ostatních bank. Raiffeisenbank vlastně jen zaplňuje dosavadní mezeru ve svých službách, aby srovnala krok s konkurencí.

Anketa

Jak se nejčastěji se svou bankou dorozumíváte?

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 1. 2002 12:11