Hlavní navigace

ČS: Nemáte nárok!

2. 8. 2002
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Česká spořitelna nabízí studentský účet. Na tom není nic neobvyklého. Potíž je, že s podmínkami vedení účtu nemáte nárok se seznámit. Jsou interními dokumenty, a tudíž tajné!

Čtenářská zkušenost:

Po přečtení příspěvku o Spořitelním Absurdianu bych i já řáda přidala jednu zkušenost s tím, jak si každá pobočka molocha České spořitelny vykládá svá nařízení jinak.

V roce 2000 jsem úspěšně absolvovala inženýrské studium a na základě vysvědčení o státní zkoušce a diplomu si vyzvedla u České spořitelny vysněnou odměnu 10 000 Kč. Jelikož jsem ihned nastoupila do doktorského studijního programu jako řádný denní student, chtěla jsem ve výhodném studenstském kontu Sporostudent pokračovat i nadále.

U nás ve škole (VUT v Brně) je pobočká Spořitelny přímo v budově. Tam jsem si vyzvedla předtištěný formulář o potvrzení o studiu a potvrzený jsem ho s indexem předložila u mé pobočky v Břeclavi.

Jaké však bylo moje překvapení, když mi pracovnice pobočky odmítla studenstský účet prodloužit či obnovit! Neuspěla jsem s argumenty, že mám všechny požadované dokumenty, potvrzující, že jsem student denního studia, ani s argumentem, že pobočka v Brně na VUT všem doktorandům prodloužení či obnovení Sporostudenta běžně dělá.

Bylo mi vysvětleno, že to nelze ze dvou důvodů:
1) už jsem čerpala onu odměnu ve výši 10 000 Kč
2) studuji doktorský program stejného zaměření, jako již absolvovaný obor (ekonomika)

První důvod se možná dá ještě pochopit, ale já jsem ani o odměnu znovu zájem neměla. O smyslu druhého odůvodnění se však dá s úspěchem pochybovat. Nemyslíte, že je logické, abyste si prohlubovali své vzdělání v rámci doktorského programu stejného zaměření, jaké jste již vystudovali? To jsem měla jít studovat „stavařinu“?

Ve smlouvě jsem samozřejmě ani o jednom z těchto odůvodnění nenašla ani zmínku.

Tuto záležitost jsem již „překousla“ a dál platím poplatky jako řádný občan a ne jako řádný student.

Ještě třešnička na dortu: V první fázi rozhořčení jsem uvažovala o změně pobočky. Jaké však bylo moje zděšení, když mě od toho mí známí odrazovali. Z jejich zkušeností vyplynulo, že při převedení účtu na novou pobočku jste pro Českou spořitelnu nový klient se všemi důsledky (vydání karty, ověření bonity ad.)

Doufám, že tento příspěvek povede ke zlepšení služeb České spořitelny.

Ing. Kateřina Střelská
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření České spořitelny:

Ve věci paní Střelské naše pracovnice postupovala zcela v souladu s předpisy České spořitelny, které se týkají vedení sporožirového účtu Sporostudent. Předpisy stanovují, že po absolvování studia na vysoké škole s vynikajícím prospěchem bude klientovi vyplacena mimořádná prémie ve výši 10 000,– Kč a poté bude účet Sporostudent převeden do agendy standardních sporožirových účtů.

V případě, že klient po ukončení studia na vysoké škole začne opět studovat na jiné VŠ, případně na stejné VŠ avšak v jiném oboru, má nárok na opětovné vedení účtu Sporostudent. Po splnění podmínek o ukončení studia s vynikajícím prospěchem vzniká rovněž nárok na vyplacení mimořádné prémie ve výši 10 000,– Kč.

Pokud klientka – paní Střelská – po ukončení vysoké školy nastoupila na doktorské studium stejného zaměření, tudíž jde o stejnou VŠ a stejný studijní obor, ke kterému již byl poskytnut sporožirový účet Sporostudent a byla vyplacena mimořádná prémie ve výši 10 000,– Kč, nebude jí vedení sporožirového účtu Sporostudent opětovně umožněno.

Paní Střelská si však může sjednat kterýkoli jiný produkt z nabídky České spořitelny.

Helena Matuszná
externí komunikace Česká spořitelna, a.s.

Redakce

Česká spořitelna:

Vážený pane Zámečníku,

k Vašemu doplňujícímu dotazu uvádím:

Na podzim loňského roku došlo ke změně metodiky – předpisů týkajících se vedení sporožirového účtu Sporostudent. Současné předpisy stanovují, že není možné nabídnout studentovi, který studuje opětovně na stejné vysoké škole stejný studijní obor, znovu vedení sporožirového účtu Sporostudent. Předpis, který toto ukládá, je interním předpisem České spořitelny, z toho davodu jej není mozné zaslat.

S pozdravem

Helena Matuszná
externí komunikace Česká spořitelna,a.s.



Redakce

Tabulka č. 434
Každý finanční ústav má v mezích zákona právo stanovit si podmínky, za kterých bude poskytovat finanční služby. Podmínky, za kterých jsou poskytovány nabízené služby, musí být transparentní a nediskriminační pro všechny zúčastněné strany.

Česká spořitelna vyhlásila podmínky poskytnutí studentského účtu, které jsou veřejně dostupné, avšak ve svých interních předpisech je změnila. To je nepřípustné, a proto udělujeme České spořitelně na návrh čtenářky Zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

skoleni_15_4

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).