Spočítejte si...

Zavřít

Co s vadným mobilem od Ježíška?

Již několik let nepovoluje obrovská expanze mobilních telefonů, a mnozí si přejí druhý či třetí telefon pod stromeček. Ne každý přístroj je ale bez problémů, ne vše funguje jak má. Co dělat s nefunkčním mobilem a jak si nezkazit radost z dárků?

Všichni tuzemští mobilní operátoři mají určitá pravidla, podle kterých se řídí při vyřizování reklamací. Tato pravidla jsou tvořena na základě telekomunikačního zákona a občansko-právních předpisů.

Eurotel
Vadný telefon je nutné reklamovat v prodejně, kde ho majitel koupil. Reklamace je samozřejmě možná nejpozději v poslední den záruční lhůty. Eurotel poskytuje záruku v délce 1 roku od prodeje.

Zákazníkovi je v případě přijetí vadného přístroje do opravy automaticky nabídnut náhradní telefon. Podmínkou je složení 4 000 Kč vrátné zálohy, v případě mimozáručních oprav se za půjčení náhradního přístroje připlácí 500 Kč.

Zákazník má nárok na vrácení peněz nebo výměnu telefonu během záruční doby v následujících případech:

  • závada se objeví do 7 dnů od koupě
  • přístroj vykazuje tři různé vážné vady najednou
  • vada je neodstranitelná

Paegas
V případě reklamace služeb Radiomobilu je nutné zaslat reklamaci faxem, dopisem nebo e-mailem na adresu společnosti.

Vyúčtování služeb je nutné reklamovat dle telekomunikačního zákona do dvou měsíců od doručení výpisu. Po této době musí podle telekomunikačního zákona společnost smazat veškeré údaje o hovorech a údajích s nimi spojených. Podání reklamace ovšem nemá odkladný účinek na úhradu reklamované částky.

Reklamaci přístroje je nutné uplatnit u svého prodejce a zažádat ho o zaslání telefonu do opravny. Libovolná značková prodejna Pegas však zašle do opravy telefon zakoupený kdekoliv. Doba vyřízení reklamace je stanovena na maximálně 30 dnů.

O náhradní přístroj je možné požádat ve značkové prodejně, případně u autorizovaného prodejce sítě Pegas. Přístroj je poskytnut zdarma nebo za určitý poplatek, který závisí na rozhodnutí příslušného prodejního místa.

Oskar
Služby Oskara lze reklamovat telefonicky, dopisem nebo přes internetové stránky společnosti.

Reklamace telefonů je možno uplatnit ve značkových obchodech nebo zaslat přístroj do logistického centra v Táboře. Má-li zákazník zájem, může si v obchodě po dobu opravy telefonu vypůjčit na kauci (zálohu) 1 000 Kč telefon náhradní. Pokud je přístroj v záruční době, je půjčení náhradního telefonu zdarma. V případě pozáruční opravy si společnost za půjčení účtuje 250 Kč.

Co stojí vadný mobil
Vadný přístroj by měl být opraven nejpozději do 30 dnů, v případě více vad či neodstranitelných závad vám je přístroj vyměněn nebo vráceny peníze.

Vypůjčení náhradního telefonu v případě opravy původního v záruční době je možné u kteréhokoliv mobilního operátora zdarma. Podmínkou je zpravidla složení určité vratné zálohy, v případě Pegasu nemusí být záloha vždy vyžadována. Po uplynutí záruční lhůty je zapůjčení náhradního přístroje možné za příplatek v řádu stakorun.

Služby mobilních operátorů je nutné vždy reklamovat co nejdříve, zvlášť u výpisů hovorů je nutná 2 měsíční lhůta. Po této době jsou dle telekomunikačního zákona údaje o hovorech nevratně smazány a není nárok na prošetření reklamace.

Podat reklamaci je třeba písemně – jak klasickou papírovou formou (dopis, fax), tak elektronicky (internetové stránky, e-mail). V případě neoprávněné reklamace může být zaúčtován poplatek.

Anketa

Reklamoval/a jste váš mobilní telefon?