Je to opravdu ostuda, že banka má technické potíže, klienta to stojí peníze a místo aby se banka omluvila a peníze vrátila, začne se ohánět nějakými předpisy.
Kdybych si otevřel krám s mobily, dal si na Ericsson T610 cenovku 2000Kč, někam na zeď bych si vyvěsil drobným písmem, že ceny jsou informativní a ty správné na požádání sdělí prodavač (nebo by byly vyvěšené také někde na papíru na zdi) a pak jsem zákazníka platícího kartou zkásl o 10.000, to by bylo OK, kdybych tvrdil, že cenovka u telefonu je pouze informativní a že je zákazníkova blbost, že se nezeptal prodavače, který by mu řekl, že cena ja 10.000? Kde to žijeme?
Naprosto nechápu na co si zmíněný pán stěžuje, je to prostě jeho blbost že si to neověřil, pod kurzovní tabulkou má jasně napsáno že se jedná o informativní kurzy a na českém internetu je to úplně běžná věc, a netýká se to jenom bank, ale i různých jízdních řádů, programů kin, atd. a klidně i obchod s mobilama (viz předchozí příspěvek) může (a často má) na webu pouze informativní ceny. Sečteno a podtrženo veškeré informace z internetu si musí člověk ověřovat a pokud to neudělá je to jenom a pouze jeho chyba.
No a taková situace je normální? Mně se stalo něco podobného s tím, že jsem dostal chybné informace z infolinky. Taky mě to stálo pár stovek. U koho se mám v bance zeptat, abych měl jistotu, že jsem dostal platnou aktuální odpověď a ne jen "nezaručenou informaci"? Když bratr jednou v bance chtěl odpověď písemně, aby měl černé na bílém, co mu banka tvrdí, tak se mu vysmáli.
Ten můj minulý příklad (v předchozím příspěvku) neměl vůbec nic společného z webem. Ten obchod jsem myslel kamenný a v něm cenovky "informativní" kromě kusu papíru na zdi, kde by bylo napsáno, že všechny ceny v krámu jsou jen informativní a aktuální cenu sdělí na požádání prodavač.
Bez ohledu na striktně právní stránku věci by Vám podobné jednání přišlo košer a slušné?
Já opravdu nepochopím, že když už se člověk té bance ozve (což by taky neudělal každý), že mu ty 400 radši nevrátí. V nejhorším případě by přišla o 400Kč, v lepším by si za 400Kč zaplatila dobrou reklamu, když by ten člověk potom svou kladnou zkušenost sdělil dál. Takhle si za 400Kč koupila obrovskou (ne ve smyslu co do "oslovených", ale co do "kreditu", který tím u těch tisíců lidí, co si to na Měšci přečetlo, ztratí) negativní reklamu a po této zkušenosti se přiznám, že i kdyby GE byla poslední bankou, tak si radši nechám peníze pod slamníkem.
Pokud si budeme definovat slovo "normální" pak to znamená něco co je běžně se vyskytující a potom tvrdím že to normální je a že mě to nepřekvapuje. Mám podobné zkušenosti např. s jízdními řády, kdy jsem si vyhledal spoj a když jsem přišel na nádraží zjistil jsem že žádný takový spoje neexistuje a nikdy neexistoval... :-( Velmi nepříjená zkušenost zůstat s baťohem v téměř neznámém městě s možností odcestovat až příští den. Od této doby si veškeré informace z webu ověřuji a tvrdím že pokud to někdo nedělá tak na to může lehce doplatit. U telefonních hovorů je to něco jiného, pokud Vám operátor sdělí nesprávnou informaci, za to musí nést odpovědnost, protože tam už to nemá pouze informativní charakter. (důležité je ovšem vědět jméno konkrétního člověka, který nesprávnou informaci poskytl)
Co se týče tohoto konkrétního případu pak říkám že nechápu proč si dotyčný pan Hermann (omlovám se ale nemám přehlasované o) informace neověřil, protože pokud provádím finanční transakce, tak tam vešekrá pravidla o ověřování platí dvojnásob!!! (když se např. spletu v čísle účtu a platba půjde někomu úplně jinému, taky je to moje chyba a banka mi nic nevrátí.)
No, běžné to je, normální však ne (normální = v normálu). Jednou jsem takto bral stopaře, který si přes Paegas Info zjistil autobus, který taky nikdy neexistoval (nebyl jste to tenkrát u Znojma Vy? :-)
Proč myslíte, že informace z firemního webu má informativní charakter, zatímco infolinka či leták má závazný charakter? Myslím, že jde podstatně snadněji zajistit konzistenci informací vystavených na webu než zaručil platnost letáku, který někdo může dostat v době, kdy už dávno neplatí. To samé infolinka. Vám se ještě nestalo, že jste něco na infolince potřeboval, a "oni to ještě nevěděli", zatímco na webu už to třeba bylo?
Správně by IMHO bylo, aby firma za poskytované údaje ručila. A ne že se začne ohánět nezávazným charakterem informace a člověk má smůlu.
ze se do toho tedy micham, ale musim se priklonit k nazoru ze pokud banka (nebo jakakoliv jina instituce) nekde definuje nejake informace, mely by to byt informace pravdive a aktualni a je to i v zajmu dane instituce.
Veta ze udaje na internetu jsou pouze informativni me prijde nanejvyse usmesna, nebot to je nesmysl ktery muze vymyslet opravdu jen zastupce takove firma jako je GE. V tom pripade at si internetove stranky bud zrusi a nastoli politiku "v nasi bance jen na prepazce" a nebo si daji na stranky velky napis hned na uvod ze "veskere informace zde uvedene jsou tu jen pro legraci a nemaji zadnou vahu", v opacnem pripade se ale takova instituce musi vsemi prostredky postarat o to aby informace ktere podava (a je uplne jedno jakym mediem) byly pravdive a presne.
A ze bych dal ruku do ohne za to ze napr. na infolince nebo na prepazce dostanu informace odpovidajici a pravdive, o tom tu snad neni treba debatovat. Myslim ze vsichni zazili situaci kdy tomu tak rozhodne nebylo.
Některá banka posytuje špatné informace na Internetu, jiná pro jistotu na Internetu i na klientské lince, viz http://www.mesec.cz/clanky/vymena_kreditky_vam_neprojde_snadno/
Vážený pane,
když pominu to, že na zmíněné pobočce devizové kurzy běžně k nahlédnutí nejsou, vystaveny jsou pouze valutové, nedovedu si představit, jakým způsobem by situaci řešila firma, která používá internetové bankovnictví a konvertovala by peníze např. od zahraniční mateřské firmy. U 100 000 EUR by si mysleli, že budou mít 3 240 000 Kč a najednou mají o 40 000 Kč méně ! Aktuální kurzy potřebuje vědět spusta lidí, třeba organizace čerpající dotace z EU, to mají všichni volat na pobočku ?? K čemu tedy je to veškeré přímé bankovnictví, když i na mobilu byly kurzy špatně ??
K vyjadreni pani manazerky komunikace by se dalo doplnit k vete
" Vinou technických problémů však nedošlo k aktualizaci kurzovního lístku na internetových stránkách, za což se panu Petrovi Hrmannovi omlouváme."
ze je to jen jedna z mnoha vet zakryvajici skutecnou pravdu...napr. nekdo neco zapomnel udelat nebo udelal spatne. U GE umi moc dobre zakryvat a schovavat problemy. Hlavne nepriznat chybu, vzdy vymyslet takove vysvetleni a zabalit to tak, aby to vypadalo, ze za nic nemuzeme. Pro priklad si uvedme vetu kdy nam nefunguje technika...v tom pripade se sdeluje zakaznikovi "Bohuzel nemam informace k dispozici, momentalne probiha aktualizace dat, abychom pro vas mely aktualni informace" :-)))
a to je k veci ?
ja jen ze mi nedosla zavislosti mezi textem clanku a mezi vasim prispevkem.
nebo to mame snad chapat tak ze snad chyba banky ma stejnou vahu jako to ze pisu na netu bez diakritiky ?
Mám s touto bankou tutéž zkušenost: kurz na webu výhodný a když jsem si peníze vyměnil, zjistil jsem, že je kurz daleko nevýhodnější. Peníze jsem ale vrátil a do GE už nikdy nepůjdu.