Spočítejte si...

Zavřít

Chcete z mobilu volat levněji? Poradíme vám, jak na to

Nemusíte čekat na příchod čtvrtého operátora, volejte levněji už teď. Stačí dodržet pár pravidel, trochu vyjednávat a můžete začít šetřit.

V předchozí části našeho seriálu jsme rozebírali, proč voláme v naší zemi  tak draze. Obrovské cenové disproporce na trhu umožňují, aby si běžní lidé vyjednali lepší podmínky u svých operátorů. Buďte také jedni z nich.

Chtěl jsem přejít ke konkurenci už dlouho. U konkurenčního T-Mobile mi nabídli nový mobil, který bych u svého operátora nezískal, řekl Michal Veselý, zákazník, který nebyl spokojen s nabídkou svého operátora. Po dvou dnech mě kontaktoval můj operátor a byl jsem sám překvapen, k jakým ústupkům byl schopen zajít, dodal. Díky tomu mám 300 volných minut a 100 SMS za 300 korun. No není to skvělé? zakončil s nadšením Veselý.  

widgety

Jak jednat s operátory

Nejdříve několik pravidel, které je nutné mít na vědomí při jednání s operátory. Teorie je většinou doplněná o praktický příklad.

  • Výše účtu na faktuře - čím platíte vyšší částky za mobilní služby, tím máte lepší pozici pro vyjednávání. Důležité je také, aby o změně uvažovala celá rodina. Příklad začátku telefonického rozhovoru s obchodním zástupcem vypadá takto: O přechodu ke konkurenčnímu operátorovi nejspíše přistoupí celá rodina. Já mám dvě čísla, moje žena také dvě, obě děti po jednom. Jedná se tedy o přechod 6 čísel k jinému operátorovi společně se 2 datovými tarify, které mám já a moje manželka.
  • Mějte konkrétně zformulované požadavky – pro úspěch v jednání je nutné mít přesně zformulované požadavky. Jít do jednání s cílem „chci volat levněji, něco mi nabídněte“ není vhodné. Zjistěte si přesně, co nabízí konkurenční operátoři a jaká je pro vás výhodná nabídka. Z této nabídky poté vypočítejte 50%, popřípadě větší slevu.
  • Chtějte spíše volné minuty a SMS, popřípadě datový tarif - pamatujte, že operátoři raději dávají volné minuty a datové tarify, než aby se vzdali peněžního plnění.
  • Buďte asertivní –  jděte si za svým cílem, buďte neoblomní a nepoužívejte příliš emoce.  Jednání by měl zahajovat muž, neboť je často přirozenou autoritou v rodině a předpokládá se, že více rozumí financím. Příklad: Máme 4 čísla, každý měsíc celkem platíme 1400 korun. Pokud bude mít jednání několik kol, může se přidat i žena, která by mohla jen malinko zahrát na city: Současné náklady jsou pro nás vysoké, nejsme schopni je nadále platit. Prosím, opravdu by nebyla možnost nám trochu v této nelehké situaci ulevit? 
  • Používejte metodu „rozbité gramofonové desky“ – opakujte své požadavky, a pokud k věci nemáte co sdělit, opakujte stejné argumenty a zdůrazněte jejich důležitost pro vás. Příklad: V sou­časné době není pro nás vaše nabídka akceptovatelná. Rádi bychom získali navíc 250 volných minut a 100 SMS za cenu našeho současného paušálu, aby to pro nás bylo únosné. Je to pro nás velice důležité. 
  • V určitých chvílích dělejte hloupého – pokud vám operátor začne vysvětlovat, že ústupky nejsou možné, řekněte například: Teď tomu nerozumím. Konkurenční operátor mi nabídl o 60 procent levnější nabídku a vy mi nabízíte nabídku lepší jen o 30 %. Můžete mi to prosím ještě jednou vysvětlit, abych tomu lépe rozuměl? 
  • Používejte taktiku „win-win“ a hledejte společný zájem – obchod by měl být vždy uzavřen ke spokojenosti dvou stran. Příklad:  Práce, kterou děláte, si vážím a věřím, že se snažíte mít spokojené klienty. Já jsem váš věrný zákazník. Během roku jsem vám zaplatil celkem zhruba 4200 korun. Rád bych proto vaším věrným zákazníkem zůstal nadále v případě nabídky, která bude pro obě strany výhodná. 

Jde se na to!

Nyní přejdeme k samotným krokům, jak levnější volání a esemeskování získat. Celý proces je složitější. Je proto nutné se pečlivě držet stanovených bodů a mít již zvládnutou teorii výše.

  1. Navštivte pobočku konkurenčního operátora, kde se nezávazně poptejte po tarifu (můžete si také vyjednat slevy) a požádejte o převedení čísla. Dostanete kód přenesení čísla (KPČ), který využijete v následujících bodech.
  2. Váš operátor (obchodní zástupce) by vás měl kontaktovat. Pokud tak učiní, pokračujte na bod 8, pokud kontaktování nebudete, pokračujte bodem následujícím.
  3. Napište dopis vašemu operátorovi s tím, že máte nižší nabídku od konkurence, ve kterém uveďte svůj kontaktní e-mail.
  4. Na e-mail, který vám přijde, odpovězte, že pro vás nabídka  není výhodná a že vám konkurenční operátor nabídl podstatně lepší podmínky.
  5. Přijde vám nejspíše další odpověď. Na ní odpovězte jako v bodu 3, že pro vás není současná nabídka výhodná.
  6. Nyní by vás měl kontaktovat obchodní zástupce, přejděte poté na bod 8. Pokud kontaktování nebudete, pokračujte bodem následujícím.
  7. Zavolejte vašemu operátorovi a chtějte přepojit na oddělení pro rušení smluv. Tam se informujte, jak probíhá převod čísla. Zeptají se na důvod, kde vysvětlíte, že vám konkurenční o­perátor nabídl podstatně lepší podmínky. Řekněte, že už máte číslo  KPČ. Poté se slušně rozlučte (s tím, že musíte jít třeba pracovat) a nabídněte čas, kdy vás mohou kontaktovat.
  8. Nyní už by vás měl s největší pravděpodobností kontaktovat obchodní zástupce společnosti. Vysvětlete mu znovu, jakou nabídku jste dostali od konkurenčního operátora (může být i vymyšlená, jen aby odpovídala danému tarifu u konkurence po slevě) a chtějte výhodnější podmínky.
  9. Pokud vás nekontaktovali (je to ale velmi nepravděpodobné), opakujte proces od bodu 3.
Zdroj: Lupa.cz a zkušenosti autora

Anketa

Jste spokojeni se svým současným českým mobilním operátorem?

89 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 24. 4. 2013 15:03