Spočítejte si...

Zavřít

Chcete snížit životní pojistku?

Finanční poradce často sleduje vlastní zájem a zájmu klienta věnuje pramalou pozornost. Tak tomu bylo i u čtenářky Měšce, která se při nápravě škod setkala s překážkami přímo v pojišťovacích ústavech.

Čtenářská zkušenost:

Ráda bych se s ostatními podělila o zkušenost, kterou jsem udělala se společnostmi Generali a Amcico. U obou mám uzavřenou životní pojistku. Obě pojistky jsem uzavřela na radu dealerky, která sledovala spíše svůj než můj prospěch, ale to je jiný příběh. Rozhodla jsem se, po poradě s Měšcem, snížit částky pojištění, které platím.

Informovala jsem se telefonicky přímo v centrále Generali, jak mám snížení provést. Podle jejich pokynů jsem napsala žádost, kde jsem kromě snížení částky žádala i o změnu adresy. Před obdobím splatnosti mi přišla složenka na novou adresu, ale na původní částku s navýšením. Naštěstí v dostatečném předstihu. Vytiskla jsem si původní dopis, napsala jsem další, ostřejší a přidala jsem e-mailový protest. Výsledek se dostavil, Generali změnila smlouvu a omluvila se. Na nové smlouvě ovšem nemám rozdělění na pojištění a kapitalizovanou část pojistky. No nic.

Zkušenost se společností Amcico je obdobná jen s tím rozdílem, že průvodní dopis a složenku zaslali těsně (3 dny) před obdobím splatnosti. Šla jsem na centrálu v Praze, doručila osobně původní dopis se žádostí o snížení pojistky. Pracovnice v recepci mne ujistila, že vzhledem k blízkému datu splatnosti vyřídí svou nedbalost týž den a týž den mi také zavolají, abych mohla poslat správnou úhradu. Nezavolal nikdo a od té doby se nestalo vůbec nic. Zaplatila jsem pojistku v původní výši a čekám, až vychladnu.

Pojistku jsem nakonec vyřídila, spravil to jeden telefonát. Navíc se mi omluvili dopisem.

Věra Papcunová
(text prošel redakční úpravou)

Reakce Generali:

Vážený pane Zámečníku,

posílám Vám stanovisko p. Pavla Siváka z odd. pojištění osob:

Vzhledem k tomu, že nám není známo jméno klientky, mohu pouze usuzovat, jak došlo k tomu, že jsme nejprve poslali složenku a až po „výhružce“ změnu.
1. Domnívám se, že žádost o změnu došla až po aktualizaci pojistného a pojistné částky … ke změně poté může dojít až po výročním dni pojištění, ke kterému se složenka vztahovala …

2. Co se týče textace paní XY „Na nové smlouvě ovšem nemám rozdělení na pojištění a kapitalizovanou část pojistky“, mohu odpovědět pouze tolik, že toto neměla ani na te staré pojistce ..... Generali výše zmíněné nikdy nepsala.

S pozdravem

Martina Kurfiřstová
marketing servis

Reakce Amcico:

K výše uvedené stížnosti klientky paní Věry Papcunové bychom rádi sdělili, že jediná změna v pojistné smlouvě, o kterou si klientka písemně zažádala, byla faxová žádost o změnu adresy ze dne 22. 2. 2001. Tato žádost byla vyřízena dne 19. 3. 2001 a klientce bylo zasláno písemné oznámení o změně.

Redakce

Tabulka č. 234
Pojišťovna Generali obdržela žádost o změnu pojistné částky, přesto zaslala složenkou k úhradě pojistné na částku vyšší. Důvod, proč ke změně nedošlo, který uvádí Generali, považujeme za neopodstatněný, protože po urgenci ze strany čtenářky změnu provést šlo. Za neprovedení změny na zaslání žádosti udělujeme pojišťovně Generali zlámanou grešli. Na druhou stranu musíme ocenit, že po urgenci pojistnou částku snížila a omluvila se, jak by mělo být samozřejmostí.

Pojišťovna Amcico taktéž obdržela žádost o změnu pojistné částky a taktéž na ni nezareagovala. Klientka se o neprovedení úpravy dozvěděla pouhé tři dny před splatností pojistného. Přes urgenci a přislíbení expresního vyřízení žádosti ke změně včas nedošlo. Paní Papcunová musela musela zaplatit vyšší pojistné. Proto pojišťovně Amcico udělujeme zlámanou grešli. Jak mohlo dojít k nápravě a za co se pojišťovna písemně omluvila, zůstává v souvislosti s vyjádřením záhadou.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 2. 2002 21:35