Partner serveru

Wüstenrot

Názory k článku
Chcete hypotéku? Smlouvejte, vyplatí se to (TEST)

dr._lukas
dr._lukas (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 12. 2010 0:23 Nový

dobré

celé vlákno

Tento test se mě velmi líbí, kdybych ho četl před 4 lety, veděl bych, že nemám hned druhé bance skočit na špek. Tak mám celkem lichvářský úrok a dalších 6 let s ním nic nenadělám. Ale člověk se chybami učí.
Jen bych chtěl říct, že KB si dělá odhady samotná a jiné jí nezajímají a vždy odhadnou nemovitost na cenu, kterou chcete půjčit. Je to příklad můj a dalších 3 kamarádů...

petr
petr (neregistrovaný) ---.46.broadband14.iol.cz
3. 3. 2013 9:18 Nový

Re: dobré

celé vlákno

Je to pravda,ze KB si udělá svůj odhad na cenu úvěru a tato se může lišit od odhadu ceny nemovitosti.

nakobyl
nakobyl (neregistrovaný) 95.173.207.---
13. 12. 2010 6:03 Nový

v lednu zaplatím

poslední splátku a už mě ti zloději neuvidí

Víťa
Víťa (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
13. 12. 2010 8:18 Nový

smlouvání

celé vlákno

Je to tak, bohužel si u nás lidi ještě nezvykli, že smlouvat se dá o cokoli a kdekoli. A jen se brečí, jak je u nás draho. Co si necháme líbít, to máme. Prostě líná pusa, holé neštěstí, ale snad se to pomalu mění.

yeti
yeti (neregistrovaný) 158.194.4.---
13. 12. 2010 8:48 Nový

Re: smlouvání

celé vlákno

Hmm. Těžko usmlouváte energie, phm, rohlíky, mlíko, máslo, základní životní potřeby. Smlouvat se dá u indivituálních služeb, nebo individuálních produktů a to tam, kde nabídka převyšuje poptávku (auta, zakázková výroba čehokoli....). U základních, bežných a hromadných produktů se s váma nikdo bavit nebude a právě ty jsou u nás oproti zbytku evropy předražené. Bohužel.

hulo
hulo (neregistrovaný) ---.pcmarket.sk
13. 12. 2010 14:21 Nový

Re: smlouvání

celé vlákno

Sám som sa tomu divil ,ale aj tehly, škridle(tašky), strešné okná(nie zákazkové, ale katalógové), komín... na to všetko vedia predajcovia dať zľavu. A je to tak ,ako popisuje autor - ak prinesiete konkurenčnú ponuku, tak ju VŽDY vedia podliezť.
Rovnako aj predajňa elektro vie spraviť zľavu na neakciový tovar - len sa treba spýtať.

lina huba
lina huba (neregistrovaný) 195.113.183.---
2. 4. 2013 10:02 Nový

Re: smlouvání

celé vlákno

nemáte pravdu .... smlouvat se dá uplne vsude, no tak mozna pokud mate v pytliku 10 rohliku neusmlouvate nic, ale pokud jich chcete deset tisic uz se slevicka urcite najde :-) ...

u elektroniky muzete snadno smlouvat, nektere firmy maji smlouvaci formulare primo soucasti eshopu, treba tsbohemia, kdyz jinde najdete lepsi cenu muzete je o tom informovat a oni vam nabidnou jeste lepsi nebo alespon cenu dorovnaji ... tak jsem ziskal skoro 5000 slevu pri nakupu nove televize - cena se tak dostala dokonce na nejnizsi mez kterou mi nasel vyhledavac cen heureka

MoB
MoB (neregistrovaný) ---.cust.warnet.cz
13. 12. 2010 17:32 Nový

Re: smlouvání

celé vlákno

To je pravda, ale - zkusil jsem smlouvat v Raiffeisenbank a se zlou jsem se potázal. Mám u nich nejlepší eKonto, ale asi to není dost. Tak teď své peníze cpu jiné bance :) RB je fakt divná.

nax
nax (neregistrovaný) 62.209.192.---
13. 12. 2010 19:03 Nový

Re: smlouvání

celé vlákno

No ale je to trosku smutne ne? Smlouvat v bance? Na tureckym trhu to jeste chapu, ale v bance? Asi jsem moc stara skola:) Je mi to odporny. Ale delal jsem to taky pri skonceni fixace:)

John
John (neregistrovaný) ---.houston.hp.com
1. 11. 2012 13:29 Nový

Re: smlouvání

celé vlákno

No, s tím nesouhlasím. Je právě zarážející jak mále jde něco usmlouvat, jsou to specifické věci, o kterých to člověk musí vědět.

Problém u hypoték je navíc ten, že banky se chovají jak gauneři a zájemci o hypotéku, který předloží doklady (když ještě nezaplatil poplatek !!) odmítají ukázat jak by vypadala hypoteční smlouva.

Když si vezmete jak každý rohlík na krámě musí mít cenovku a že banky takto jebou veřejně lidi s tvrzením, že smlouva je individuální, je to v době, kdy Evropská unie reguluje i tok, jaký tvar musí mít vaše lejno, docela smutné.

Samozřejmě nikdo netvrdí, že smlouva nebude doupravena pro jednotlivce nějak. Ale mustr mají a ten stejně obšlohávají. Není to tudíž jen výše splátky, ale i podmínky které daná banka má ve smlouvě. Já měl problém na téma "chci mluvit s někým z banky kdo dokáže jednat o znění smlouvy". Nejen že odmítli jednat ale pán, který vůben neměl právo mi suveréně lhal do telefonu že ano (akorát nebyl právník a prostě mě jen poslal do pr....).

Když už zaplatíte odhadce banky a další náklady a poplatky tak vám strčí smlouvu, ve které třeba je že ředitel banky smí libovolně přijít a ošukat vašeho psa. Protože daný člověk je ale v časovém presu, v kupní smluvě vázán sankcemi, už zaplatil různé poplatky, musí takto postavenou smlouvu podepsat a modlit se, že si ředitel banky nevybere za pět let jeho dům k návštěvě a že nedali do všeobecných podmínek mezitím klauzuli že v případě nepřítomnosti psa to bude manželka.

On se totiž člověk musí i zavázat že souhlasí s čímkoli co v budoucnu banka vymyslí ve všeobecných podmínkách, což je taky sviňárna. Když nesouhlasíte, zase jste rukojmí banky v momentě kdy je vše předschválené.

Proto mě zaráží že slavná Evropská unie řeší zakřivenost banánů ale do takto závažných věcí nešťourá.

JeduZaSvé
JeduZaSvé (neregistrovaný) 195.39.34.---
13. 12. 2010 8:46 Nový

Vyléčen navždy

celé vlákno

Poté, co mě postupně ojebala Buřinka, Modrá pyramida, UniCredit (tehdy Živnobanka), nemám v žádném smyslu plán si půjčovat. Od doby co jedu za své, na všechno šetřím jsem v pohodě a rvou se o to, kdo mi dá vyšší úvěrový předschválený limit na kontokorent, kreditku, úvěr na cokoli blablabla...
Pokud si vezmu někdy úvěr (kvůli bydlení), já budu ten, kdo stanoví podmínky. Půjčím si levné peníze (moje jsou drahé) jen v rámci oboustranné dohody (žádné podepiš a běž), protože jsem ten kdo jim zhodnotí finance, tedy zákazník. A bez právníka ani haléř.

AAA
AAA (neregistrovaný) 62.168.56.---
13. 12. 2010 10:04 Nový

Re: Vyléčen navždy

celé vlákno

Jo, to se ti budou urcite vsichni klanet, zes je poctil svym zajmem :)

Honza
Honza (neregistrovaný) 109.236.81.---
13. 12. 2010 11:42 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
13. 12. 2010 12:21 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze
Já
(neregistrovaný) ---.litra.cz
13. 12. 2010 12:19 Nový

Re: Vyléčen navždy

celé vlákno

To říká ten pravej. Socka, bydlící ve starém paneláku, žijící z toho, co mu stát pošle jako sociální dávku na postižené příbuzné. Opravdu, jste ten pravý .

Honza
Honza (neregistrovaný) 80.251.114.---
13. 12. 2010 12:55 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
13. 12. 2010 13:27 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze
Hovorka a Tobolka
Hovorka a Tobolka (neregistrovaný) ---.digitalniservis.cz
13. 12. 2010 9:24 Nový

Re: Chcete hypotéku? Smlouvejte, vyplatí se to (TEST)

celé vlákno

Po pozorném pročtení článku se nemůžu ubránit dojmu, že může hezky nastartovat ty, kteří o hypotéce uvažují, mají dostatek času a báli se vyrazit do terénu. Tentokrát musím autora pochválit, protože pro mě vyzněl článek dost motivačně. Neznalým to dá počáteční malou dávku terminologické gramotnosti. Co mě dost potěšilo je práce v terénu a test na vlastní kůži. Takže pane Hovorka, tentokrát chválím a děkuji!
Tobolka:-)

Jiří Hovorka aura:99
13. 12. 2010 9:53 Nový

Re: Chcete hypotéku? Smlouvejte, vyplatí se to (TEST)

celé vlákno

Taky děkuji, stává se nám z toho příjemné sága. :)

Honza
Honza (neregistrovaný) 109.236.81.---
13. 12. 2010 11:49 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
13. 12. 2010 13:27 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze
Adamantium
Adamantium (neregistrovaný) ---.115.broadband.iol.cz
13. 12. 2010 12:47 Nový

Re: Chcete hypotéku? Smlouvejte, vyplatí se to (TEST)

celé vlákno

No a? To jako automaticky když si zkusím říci o slevu, tak produkt musím koupit a nemusím už jít hledat jinam? Chtěl bych mít více zákazníků jako jste vy, dal bych malou slevičku a koupil byste cokoliv :)

Honza
Honza (neregistrovaný) 80.251.114.---
13. 12. 2010 12:58 Nový

Redakčně smazáno

celé vlákno
13. 12. 2010 13:26 smazal dalich ., důvod: Nepřizpůsobivá diskuze
Kuba
Kuba (neregistrovaný) 195.39.76.---
13. 12. 2010 10:09 Nový

Refinancování

Ještě by to chtělo udělat podobný praktický test s refinancováním hypotéky.

AgX
AgX (neregistrovaný) ---.brno.scia.cz
13. 12. 2010 10:14 Nový

Take dekuji za clanek, ale v realu je jeste vice hledisek, ktere musi zadatel zohlednit

celé vlákno

Krome poplatku a uroku je to napriklad moznost predcasneho splaceni bez sankci (cili take otevrena cesta k libovolnemu budoucimu refinancovani) nebo uznani znaleckeho odhadu (nekdo ma sve odhadce, nekdo uzna cizi, ale reviduje je, nekdo uzna i starsi odhad, nekdo naopak pozaduje cerstvy). Dale me napada napr. to, ze nektere nabidky jsou podminene nejakym pojistenim, nekde je podminkou vedeni uctu, nekde je mesicni poplatek za tu hypoteku (myslim ze vsude krome mBank). Mozna by se naslo vice veci.
Chtel jsem tim jen napsat, ze to porovnavani muze byt dost slozite, pokud se berou v potaz i tyto dalsi ohledy, ne vzdy je lze vyjadrit penezi.

Jiří Hovorka aura:99
13. 12. 2010 10:43 Nový

Re: Take dekuji za clanek, ale v realu je jeste vice hledisek, ktere musi zadatel zohlednit

celé vlákno

Ano, máte pravdu, zúžil jsem problematiku na ty "největší" položky. Je třeba u hypoték rozmýšlet i další věci. Ještě tedy k článku doplním:
Odhady se většinou všude pohybují u bytů kolem 3 až 4 tisíc (ČSOB a myslím, že i ČS je umí udělat mnohdy zdarma od stolu). Co se možnosti předčasného splacení v období fixace týče, za tu si můžete takřka vždy připlatit (třeba o desetinku zvýšenou sazbou), jinak refinancovat můžete po konci fixace vždy, splacení bez sankcí po fixaci totiž umožňuje zákon. Poplatek za měsíční vedení úvěrového účtu si účtují kromě mBank všechny banky, nejčastěji ve výši 150 korun.

zákon
zákon (neregistrovaný) ---.oksystem.cz
13. 12. 2010 10:50 Nový

Re: Take dekuji za clanek, ale v realu je jeste vice hledisek, ktere musi zadatel zohlednit

celé vlákno

Jenže zákon lze v pohodě obejít. Třeba ČS sice umožní po fixu odejít ale nechá si od klienta zpětně vrátit úrokové zvýhodnění.

Je to úplně stejné jako když v Alzasoftu měli příplatek za placení kartou zaobalený tak, že kdo platí kartou vlastně nedostane jinou slevu - jenže výsledek je stejný.

Tedy pozor i na takové fígle, ten u ČS je opravdu "vymakaný" - prakticky téměř zabrání lidem refinancovat po pár letech.

Karel
Karel (neregistrovaný) 93.90.162.---
13. 12. 2010 14:11 Nový

Re: Take dekuji za clanek, ale v realu je jeste vice hledisek, ktere musi zadatel zohlednit

celé vlákno

Konkrétně v případě tohoto "triku" ČS je třeba to zkusit. Kolegu z práce na to nachytali. Tak se šel zeptat právníka a pak s ním zašel na pobočku ČS. Po deseti minutách odcházel s tím, že banka v rámci "dobrých vztahů" od vrácení peněz upustí. Dle právníka - ČS s touto akcí balancuje na hranici zákona a nemá odvahu jít s tím k soudu. Samozřejmě to na klienta zkusí, ale ten když odmítne, tak raději couvnou. Poslední co by chtěli je se o ty peníze soudit a dost vyklepaní jsou z možnosti, že by na ně někdo rovnou podal žalobu pro bezdůvodné obohacení nebo jak se to jmenuje.

MoB
MoB (neregistrovaný) ---.cust.warnet.cz
13. 12. 2010 17:32 Nový

Re: Take dekuji za clanek, ale v realu je jeste vice hledisek, ktere musi zadatel zohlednit

celé vlákno

Přesně z toho důvodu jsem posla ČS do p... kam patří.

Vendula Voláková
Vendula Voláková (neregistrovaný) 193.179.187.---
14. 12. 2010 17:46 Nový

Re: Take dekuji za clanek, ale v realu je jeste vice hledisek, ktere musi zadatel zohlednit

celé vlákno

Dobrý den,

náhodou jsem narazila na Váš příspěvek a dovolte mi, abych reagovala. Máte pravdu, úrokové zvýhodnění u hypotéky nabízíme, ale za splnění určitých podmínek. Ty od začátku zájemcům otevřeně říkáme. Zájemci o hypotéku si tedy mohou sami zvolit, jestli chtějí hypotéku s úrokovým zvýhodněním za předpokladu splnění určitých podmínek, anebo jestli si chtějí ponechat možnost kdykoli od nás odejít. Jednou z podmínek hypotéky s úrokovým zvýhodněním, společně s minimální splatností 20 let a pojištěním schopnosti splácet, je právě pětiletá fixace, o které se zmiňujete. Pokud tedy máte sjednanou hypotéku se zvýhodněním a po fixaci od nás odcházíte, musíte zvýhodnění vrátit. Na druhou stranu vracíte zvýhodnění jen za poslední fixační období (jestli máte za sebou dvě, vrací se úrok jen za to druhé).

Pokud byste měl na nás další otázky, ráda Vám na ně odpovím. Ozvěte se mi prosím na můj e-mail vvolakova zavináč tečka cz. Mějte hezký den. Vendula Voláková, Česká spořitelna

vvolakova zavináč tečka cz
vvolakova zavináč tečka cz (neregistrovaný) ---.miramo.cz
15. 12. 2010 17:14 Nový

Re: Take dekuji za clanek, ale v realu je jeste vice hledisek, ktere musi zadatel zohlednit

celé vlákno

Dobrý den, odpověď najdete na mých webových stránkách ht dvojtečka dva otazníky www tečka xy

xls
xls (neregistrovaný) ---.161.broadband11.iol.cz
13. 12. 2010 12:06 Nový

Zajímavý článek

Já jsem postupoval při pořizování hypotéky (r. 2003) postupoval prakticky stejným způsobem a taky s velice dobrými výsledky. Chce to jen trochu času (který se bohatě vyplatí) a mít předem v hlavě přesně srovnáno, co chci - já např. potřeboval do smlouvy zahrnou mimořádnou splátku financovanou prodejem bytu.

Jenom bych upozornil na to, že dosažený výsledek závisí ani ne tak na bance, ale spíš na přístupu konkrétních pracovníků. Takže stačí, když narazíte i v papírově horší bance na opravdu rozumného pracovníka, a máte nakonec šanci se dohodnou spíš než v papírově lepší bance s nějakou krafkou. Moje zkušenosti byly takový, že GE byl čistý ojeb, v ŽB se mě snažili v podstatě taky jen napálit a natáhnout, v ČSOB a Hypotéční bance v podstatě nezájem, v ČS neosobní a nekompetentní jednání. Ve hře nakonec zůstala nejlepší nabídka napodruhé kontaktované KB (napoprvé jsem narazil na krafku, která si zrovna telefonovala s kamarádkou) a RB (s nejlepším přístupem a nejhoršíma podmínkama). Nakonec RB přišla ještě s mnohem lepší nabídkou (mnohem níž než i jejich reklamy "od") než KB, takže bylo vymalováno.

Z druhý strany dneska už může být všechno jinak, v RB se to po 2 letech nějak centralizovali a na konci hypotéky už se jakékoliv normální jednání vytratilo a pokusili se mě podvést při změně fixace. Ona je vůbec fixace často ještě horší než začátek.

nick
nick (neregistrovaný) 78.80.52.---
17. 12. 2010 7:14 Nový

Hypoteční poradce

Mě se vyplatilo "najmout" hypotečního poradce, protože vyjednávání o úrocích není (jak jsem se mohl přesvědčit) to nejdůležitější. Důležité jsou i takové poplatky za čerpání úvěru, za odložené splácení ... tam se banka může zahojit klidně i 100 tisíci. Nebo třeba ČS ... a její rozdílné účtování úroků, takže se o proti konkurenci stejný úrok prodraží o asi 0.06% (takže úrok zmíněný v článku není 3,99, ale reálně 4,05) atd.

A dále je potřeba koukat i na další podmínky. Nutnost příjmů apod. Třeba mBank má poměrně vysoké nároky na příjmy, ale jsou i horší.

Můj výsledek byl nakonec takový (na pětiletém fixu): ČSOB 3.89, KB 3.9, HB 4,05 a další byli horší nebo jsem nevyhověl na příjem.

Libor
Libor (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 2. 2011 14:42 Nový

poradce

celé vlákno

není lepší využít finančního poradce? Mám ušetřený čas a třeba OVB nabízí svým klientům exlusivitu a hodně výhod, třeba jako slevy atd.

John
John (neregistrovaný) ---.houston.hp.com
1. 11. 2012 13:16 Nový

Re: poradce

celé vlákno

Na to Vám odpovím: není.
1. finanční poradce to dělá proto, že ho to živí a potřebuje nějakou provizi, ze které dostaně odměnu. Logicky musí platit, že nabídnutý úvěr statisticky bude vždy horší právě z tohoto důvodu. Pokud někdo tvrdí, že to zaplatí banka navíc ze svého je to imho kravina, vždycky to musí zaplatit koncový zákazník.
2. finanční poradce nemůže z principu tomu věnovat tolik času ale co je hlavní, není ani tak zainteresovaný jako Vy sami. Často je to právě ona nabídka cizí banky, která donutí snížit sazbu.
3. je to jako v reklamě na Hornbach "nikdo to necítí lépe než vy", jinak řečeno, sebelepčí finanční poradce, kdyby se rozkrájel, nezná a ani nemlůže poznat nuance vaší finanční situace. Za sebe přidávám, že já ani nechci aby znal. Takové to ošoupané tvrzení, že pak je Vám schopen cosi ušít na míru, to je jen pro ovce které tomu chtějí uvěřit.
4. myslím, že u tak zásadního výdaje a životního rozhodnutí, jakým hypotéka bezesporu je, by mělo být zájmu všech si na to vyhradit čas

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem