Hlavní navigace

Kde sjednáte cestovní pojištění přes SMS nejpohodlněji?

20. 5. 2009
Doba čtení: 8 minut

Sdílet

Zapomněli jste si sjednat cestovní pojištění a do odjezdu mnoho času nezbývá? Nic není ztraceno, neboť se můžete pojistit i přes mobil. Jenže pojištění přes SMS má stále do komfortu daleko i přes velkou snahu pojišťoven sjednání zjednodušit. Porovnejte si, kde je tento způsob sjednání pojištění nejpohodlnější. Pokud vůbec funguje.

Cestovní pojištění by mělo být nedílnou výbavou na cesty za hranice. Jeho sjednání se pro potenciální klienty neustále zjednodušuje, a tak není divu, že dnes je možné je uzavřít i pomocí „esemesek“. Umožňuje to § 53 Občanského zákoníku, který povoluje uzavření pojistné smlouvy i komunikačním prostředkem na dálku. Spolu s právní úpravou ošetřující pojistné smlouvy v tomto případě pojistiteli ukládá povinnost sdělit klientovi výčet informací, které jsou základním obsahem smlouvy. Pojistník má navíc právo během trvání smlouvy obdržet pojistné podmínky i v písemné formě a odstoupit během čtrnácti dnů od smlouvy bez udání důvodu.

Postup je snadný. Na speciální telefonní číslo je nutné zaslat přesně stanovený formát sms s informacemi, na koho a od kdy se pojištění vztahuje. Součástí zprávy musí být i rodné číslo a pravidlem je i adresa. Další postupy se ale liší. Vyberte si proto ten, který se je pro vás nejpohodlnější.


Generali Pojišťovna – komfort končí u platby

Generali Pojišťovna nabízí svým klientům možnost nacvičit si postup sjednání pojištění pomocí tzv. zkušební pojistky. Po odeslání sms přijde klientovi zpráva s číslem smlouvy, bankovním spojením, výší pojistného a kontaktem na asistenční centrálu. Zde možnosti zkušební pojistky končí. Pokud objednáváte pojištění „naostro“, další krokem je platba. V tomto bodě ale pojišťovna za svými konkurenty zaostává, neboť není možné pojištění zaplatit prostřednictvím telefonního účtu. Je to možné pouze na pobočce, poště nebo přes online bankovnictví. Cestovní pojištění je platné v momentě, kdy zadáte platbu, řekla serveru Měšec.cz Kateřina Bílá ze společnosti Generali Pojišťovna. Další téma: V internetovém bankovnictví platí hlavně obezřetnost a selský rozum 

Postup sjednání pojištění přes SMS u Generali pojišťovny

  • Na číslo 736 363 000 zaslat sms ve tvaru:
  • cp mezera jmeno mezera prijmeni mezera rodnecislo
    mezera datumod mezera datumdo

    Datum je nutné uvádět ve tvaru dd.mm.rrrr. Cestujete-li za sportem, který je pojišťovnou definován jako rizikový, doplňte za poslední údaj ještě slovo sport, oddělené od data mezerou

Příklad sjednání pojištění přes SMS
cp mezera karel mezera novak mezera 6304240145
mezera 26.04.2005 mezera 30.04.2005 me­zera sport

Můžete si systém otestovat zkušební pojistkou, tu napíšete v tomto tvaru:

  • cp mezera zkusebni mezera pojistka mezera rodnecislo
    mezera datumod mezera datumdo
  • V obou případech obdržíte SMS číslem pojistné smlouvy, bankovním spojením, výší pojistného a kontaktem na asistenční centrálu
  • Zaplatíte pojistné – na pobočce, poště nebo pomocí přímého bankovnictví.

Pojištění je možné sjednat pro osoby do 69 let, nejdříve však 10 dní před odjezdem. Délku pojištění je možné sjednat od jednoho do 90 dnů, přičemž denní tarify jsou platné pro celý svět. V rámci dosahu vašeho mobilního tarifu, respektive roamingu, je možné pojištění sjednat i ze zahraničí. Čtěte více: Úraz a nemoc v zahraničí vás může přijít na tisíce. Jak tomu předejít?

peníze, myš, finance

Foto: Ivana Dvorská


Uniqa – zaplatíte i přes telefon

Uniqa pojišťovna na objednací SMS zasílá i potvrzení, které vás informuje i o tom, že se ve zprávě objevila nějaká chyba. V případě nesrovnalostí upozorní konkrétně i na údaj, který je špatně. Pokud je vše v pořádku, přijde vám SMS, která zároveň potvrzuje platbu na vrub vašeho telefonního účtu. Pojistné se strhává z telefonního účtu vedeného k mobilnímu telefonu klienta a je vyúčtováno operátorem v pravidelné fakturaci, upřesnila pro server Eva Svobodová ze společnosti Uniqa. Nakonec obdržíte i číslo smlouvy a kontaktní telefon na asistenční službu.

Postup sjednání pojištění přes SMS u UNIQA pojišťovny

  • Zašlete SMS na číslo 902 06 ve formátu:
  • C mezera početdnů mezera počátekpojištění mezera rodnéčíslo mezera jméno mezera příjmení mezera ulice mezera číslopopisné mezera psč mezera město

    Počet dnů zadávejte číslicemi od 1 do 9, datum ve tvaru dd.mm.rrrr a rodné číslo zadávejte bez dělicího lomítka.

  • V několika minutách obdržíte 1 – 4 SMS, jejichž pomocí se provede platba za pojištění na vrub vašeho telefonního účtu
  • Jako poslední obdržíte SMS důležitými informacemi – číslem pojistné smlouvy a kontaktní informace na asistenční službu.

U tohoto druhu pojištění je velmi důležité pamatovat na uchování čísla pojistky, které vás bude, v případě pojistné události a jednání s pojišťovnou, často doprovázet. UNIQA pojišťovna proto pamatuje i na případy, kdy o tyto informace přijdete a za cenu vašeho běžného tarifu vám je zašle na telefon znovu.

  • Zaslání informací o pojistkách k vašemu telefonnímu číslu:
  • C mezera INFO zaslat na 90206
  • Zaslání informací ke konkrétní pojistce
  • C mezera INFO mezera ČÍSLO SMLOUVY zaslat na 90206

Pojištění v tomto případě lze sjednat pouze na území ČR pro osoby do 65 let a jen na délku 9 dnů. Chcete-li se pojistit na delší dobu, je třeba zaslat více zpráv s navazujícími daty, po které chcete pojištění zakoupit. Sjednání je vázáno na síť mobilních operátorů aktivních na území ČR, doplnila Svobodová. To znamená, že nelze sjednat pojistku ze zahraničního čísla, ale z vašeho českého mobilního čísla v zahraničí ano (středisko SMS zpráv je české a při roamingu se nemění). Čtěte více: Provize v pojištění pod pokličkou 

Využíváte celoroční cestovní pojištění?

Česká podnikatelská pojišťovna – ještě něco navíc

Nabídka České podnikatelské pojišťovny (ČPP) se hodně podobá nabídce pojišťovny UNIQA a svědčí o využití identického technického řešení. V případě nekorektně zadané SMS vás systém upozorní na chybu. Pokud bylo zadání správné, systém rovnou začne zasílat SMS, jejichž prostřednictvím proběhne úhrada na vrub vašeho telefonního účtu. Cena objednávkové SMS je totožná s hodnotou balíčku cestovního pojištění, včetně započtení DPH. Cena pojistného se již nenavyšuje o cenu za SMS, upozornila server Měšec.cz Renata Svobodová z ČPP. Poslední zpráva bude obsahovat informace o smlouvě, délce pojištění a kontaktem na asistenční službu. Systém rovněž umožňuje znovuzaslání informací o pojistce, která se váže k vašemu telefonnímu číslu. Kromě toho je možné pojistnou smlouvu, pojistné podmínky i doklad o platbě vytisknout.

Postup sjednání pojištění přes SMS u České podnikatelské pojišťovny

Zašlete SMS na číslo 902 06 ve tvaru:

  • cesta mezera označeníbalíčku mezera termínzačátku­pojištění mezera rodnéčíslo mezera jméno mezera příjmení mezera ulice mezera číslo mezera psč mezera město

Požadovaný balíček pojištění označujte podle jednotlivých druhů písmeny A/B/C/D/E/F. Datum je nutné zadávat ve tvaru dd.mm.rrrr a rodné číslo bez dělicího lomítka.

  • Systém obratem začne zasílat SMS, pomocí kterých se provádí platba pojistky na vrub vašeho telefonního účtu
  • Na závěr obdržíte SMS obsahující informace o smlouvě s číslem pojistné smlouvy, délce pojištění a kontaktem na asistenční službu.
  • Pojistnou smlouvu si můžete také vytisknout na webu ČPP, dále je zde možné vytisknout pojistné podmínky a doklad o platbě.

Pokud nemáte pojistnou smlouvu vytištěnou a o původní SMS jste přišli, je možné zjistit základní informace o pojistkách k vašemu číslu:

  • CESTA mezera INFO na 9000606 (cena SMS je 6 Kč)

Informace ke konkrétní smlouvě a kontakt na asistenční službu lze zjistit takto:

  • CESTA mezera INFO mezera číslosmlouvy zasláním na 9000606 (cena SMS je 6 Kč)

Označení a ceny balíčků

Věková hranice 18 – 69 let
  • balíček A na 1 den v hodnotě 50 Kč/os
  • balíček B na 3 dny v hodnotě 149 Kč /os
  • balíček C na 7 dní v hodnotě 297 Kč /os
Věková hranice 0 – 17 let
  • balíček D na 1 den v hodnotě 50 Kč/os
  • balíček E na 3 dny v hodnotě 99 Kč /os
  • balíček F na 7 dní v hodnotě 198 Kč /os

Pojištění je možné sjednat do věku 69 let pouze na území ČR na délku sedmi dnů. Čtěte více: Nejčastější chyby v pojistných smlouvách 

Přesto, že je možnost sjednání pojištění přes sms relativně novou záležitostí, ČPP potvrzuje ze strany klientů zájem. Zájem ze strany klientů evidujeme od počátku uvedení na trh, potvrdila Renata Svobodová z ČPP. UNIQA pojišťovna naopak přiznává, že zájem zatím není mimořádný, neboť byl produkt zaveden teprve nedávno. Hlavní sezóna nás ale teprve čeká a chceme tuto formu začít více prezentovat a nabízet, slibuje její mluvčí Eva Svobodová. Zároveň také přiznává, že tento prodejní kanál je spíše dalším proaktivním krokem k širším možnostem klientů a mimořádný přesun poptávky ze stávajících prodejních kanálů se zde neočekává. To potvrzuje i Kateřina Bílá z Generali Pojišťovny. Klienti stále nejvíce využívají možnost osobního sjednání na některé z našich poboček. Z „neosobního sjednávání“ je větší zájem o online sjednání.

O prodejní kanál prostřednictvím SMS se začínají zajímat i ostatní pojišťovny. Možnosti pojištění přes SMS intenzivně zkoumáme. Zatím jsme od začátku letošního roku nabídli vybraným klientům možnost nahradit SMS zprávou určité informace posílané pojišťovnou, potvrdil Marek Vích z pojišťovny Kooperativa. O uzavírání pojištění prostřednictvím SMS zatím neuvažujeme. Pomocí SMS mohou naši klienti verifikovat nákup nebo prodej svých podílových listů, uvedl Marek ZemanAXA pojišťovny.

Mobilní, ale nepraktické s často nefunkční službou

Komentář Dalibora Z. Chvátala, šéfredaktora serveru Měšec.cz


Výhodou mobilních plateb pomocí zaslání SMS je jejich instantní použití, ke kterému stačí pouhé pokrytí signálem GSM. Textová zpráva odejde i v hůře pokrytém místě a pomocí SMS lze v případě potřeby sjednat cestovní pojištění ještě na palubě letadla. Nepotřebujete hotovost ani platební kartu, vše pohodlně zaplatíte z kreditu nebo při měsíčním vyúčtování. Nevýhodou je však poměrně náročná a problematicky zapamatovatelná syntaxe slov, která jsou potřeba zadat pro úspěšné uzavření smlouvy. Málokdo bude s sebou vozit návod pro zaslání SMS ke sjednání cestovního pojištění a po několika omylech při chybném zadání to jednoduše vzdá a zvolí jinou formu pro sjednání smlouvy.

dan_z_prijmu

Praktický smysl postrádá produkt pojišťovny Generali, kde je nutné pojistku sjednanou přes SMS zaplatit jinou cestou, čímž odpadá výhoda mobilního sjednání pojištění. Na obhajobu Generali, při testu v den publikace článku byla jedinou pojišťovou, od které po odeslání SMS přišla odpověď s instrukcemi pro zaplacení smlouvy. Zato při odeslání SMS v přesně stanovených formátech pojišťoven UNIQA a ČPP zprávy sice odešly, ale tím vše skončilo. Nepřišla žádná odpověď, zpětná vazba, pojistka… (test byl proveden ze sítě O2, T-Mobile a Vodafone). Obě služby tak zcela selhaly.

Pokud skutečně potřebujete rychle pojistit, na SMS pojištění se raději nespoléhejte a zvolte pojištění přes telefonního operátora nebo internet.

Tak zvané SMS pojištění je v České republice stále v plenkách a k jeho komfortnímu využití by bylo potřeba aktivního přístupu mobilních operátorů. Ti tuto službu mohou podpořit nabídkou v menu SIM karet podporujících technologii SIM Toolkit nebo v rámci svých wapových portálů O2Active, T-Zones a Vodafone Live!. To by však pro pojišťovny znamenalo dohodnout se na rozumné provizi pro telekomunikační operátory a nastavit cenu SMS pojištění tak, aby byla stále zajímavá oproti sjednání jinou formou. Otázkou je, zda by se pak celkové náklady vložené do lepšího komfortu při mobilním sjednávání (nejen) cestovního pojištění pojišťovnám i mobilním operátorům vyplatily. Ale za pokus by to rozhodně stálo.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).