Hlavní navigace

Český Telecom si nechá platit

26. 4. 2002
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Český Telecom má úžasnou službu - MEMOBOX! Zřízení a vedení zdarma a ještě vás nikdo nebude obtěžovat svými telefonáty! A Telecom za službu přeci jen dostane zaplaceno. Jak je to možné? Čtěte zkušenost ze života jednoho z vás, čtenářů Měšce.

Čtenářská zkušenost:

Rád bych napsal něco pozitivního na adresu TELECOMU, ale ten o to bohužel asi moc nestojí. A tak mi nezbývá, než se připojit k lidem nespokojeným. Já osobně mám moc smutnou zkušenost se službou MEMOBOX, kterou Telecom nabízí „zdarma“. Jaká je pravda, jsem se přesvědčil velmi brzo, protože jsem sám potřeboval zavolat na svoji vlastní telefonní stanici. To bylo překvapení, když jsem se bez předchozího vyzvánění dostal hned do Memoboxu! A protože jsem tomu nechtěl uvěřit, ještě jsem pokus opakoval po menší pauze, takže jsem si sám sobě nezavolal a zaplatil za nic.

Požádal jsem tedy telefonicky na bezplatné lince o zrušení tak „bezvadné“ služby, ale to bylo přemlouvání a slibování. I přesto jsem trval na zrušení. K tomu ale nedošlo. Až po urgenci po zhruba 14 dnech mi byla přislíbena náprava. A skutečně, memobox byl zrušen! Bohužel volajícím na moji stanici byla tato skutečnost oznamována, takže chudáci platili dále, a navíc se nedovolali. Jak mazané. I tento fígl jsem odhalil a mohu upozornit, že k úplnému odpojení došlo až po dalším nepříjemném telefonátu. Takže, je co chválit?

J. Tichý
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření Českého Telecomu:

PŘEPOJENÍ DO MEMOBOXU
Příchozí hovory nebo faxy mohou být (v závislosti na typu Memoboxu) přesměrovány do schránky ve třech případech:

a) sám volaný si hovory do schránky přesměroval

b) volaný hovoří/je obsazeno – není stejné pro všechny typy Memoboxu: u Memoboxu Basic a Basic Plus se volajícímu ozve hláška, že volaný právě hovoří. Za tuto hlášku volající samozřejmě neplatí. U „vyšších“ typů Memoboxu je hovor automaticky přesměrován do schránky bez předchozího upozornění. Volba, kterou z variant Memoboxu používá, je pochopitelně na majiteli telefonní linky.

c) volaný se nehlásí – doba, po které se hovor přesměruje do schránky, je 20 vteřin, což zhruba odpovídá 4 zazvoněním

ZRUŠENÍ MEMOBOXU
Pokud zákazník už nemá o využívání Memoboxu zájem a požádá o jeho zrušení, standardní lhůta je 5 dní, nepožádá-li o jiné datum. Musel bych mít informace o konkrétním případu, abych zjistil, proč byl Memobox pana Tichého zrušen se zpožděním.

Nemělo by také docházet k tomu, že by volající „propadl“ do nefunkčního Memoboxu. Důvodem popisovaného problému ovšem může být, že chybou některého pracovníka došlo k prodlevě mezi zrušením Memoboxu ve firemních systémech a jeho zrušením přímo na ústředně. Pokud je některý ze zákazníků takovým problémem postižen, měl by se obrátit na ČTc a částku reklamovat. Je mi jasné, že ne každému stojí pár korun za vynaložené úsilí. V každém případě se však zákazníkům za způsobené problémy omlouváme.

Vladan Crha
tiskový mluvčí Českého Telecomu

Redakce

Tabulka č. 327
Lidé, kteří volali panu Tichému, museli platit Telecomu za to, že se nedovolali. Ani po reklamaci a zrušení služby memobox nedošlo k nápravě a volající platili dál. Teprve po další urgenci dominantní provozovatel pevné telefonní sítě uvedl telefonní linku do provozuschopného stavu. Proto Českému Telecomu na návrh pana Tichého udělujeme zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

skoleni_15_4

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).