Spočítejte si...

Zavřít

Český Telecom - chcete měnit tarif?

Český Telecom nabízí zajímavou službu - pokud chcete změnit tarif nebo převést telefonní stanici na jiného uživatele, stačí stáhnout si formulář z webových stránek, vyplnit ho, vytisknou, odeslat a počkat. Pokud ale zadáte rozporné informace, těšte se! Telecom si udělá, co bude chtít... a vy budete platit.

Čtenářská zkušenost:

Koncem ledna 2003 jsem převedl telefonní stanici z původního majitele na sebe. Nutno dodat že i před tím jsem jeho stanici vesele používal na připojení k Internetu, a proto jsem už dávno zvolil tarif Home Internet. Proto jsem také ve formuláři (který mi zaměstnanec z Telecomu doporučil stáhnout z jejich webu) vypsal, že chci opět tarif Home Internet.

Telefon jsem přehlásil na sebe jako na firmu (neboť ho používám pracovně a připadalo mi to čistější). Formulář jsem vytiskl, poslal a několik dnů na to mi přišlo oznámení, že od 17. 2. (začátek zúčtovacího období) přechází linka na mě.

Čekal jsem účet, který nepřicházel. Řekl jsem si, že to asi pošlou celé v březnovém (aktivně jsem nezjišťoval, jak to je, to víte prachy nechce solit nikdo dobrovolně).

No a přišel Den D a na účtě nejen že chybělo vyúčtování za únor, ale přebývalo překvapení ve formě tarifů Business Standard. Po volání na linku 800 123456 mi bylo dost nepříjemnou paní sděleno, že si za to mužů sám, že jsme to měl vyplnit správně, neboť je přeci jasné, že HOME není pro firmy (teď je to tedy jasné i takovému blbečkovi, jako já).

Po své žádosti o změnu na tarif HOME INTERNET a převodu z firmy na mě jsem podotknul, že to chci zpětně od 17. 2., neboť si nejsem vědom chyby – formulář jsem vyplnil přesně podle návodu. Nechápu, proč nezavolali a neřekli: „Hele, máte to blbě, co chcete za tarif?“. Ojoj! To jsem se se zlou potázal.

Už vím, že ta paní pracuje na Telecomu 2 roky a za tu doby se nikomu nepodařilo zpětně změnit tarif, reklamaci nelze podat, neboť reklamace podává ona a jen ona rozhodne, zda to na reklamaci je. Prostě takový firewallek.

Skončilo to tak, že jsem ji na podání reklamace ukecal, takže ji asi podala (neřekla mi žádné reklamační číslo nebo tak), a že se mi do 30 dnů ozvou. Abych pravdu řekl, nečekám, že něco vyreklamuji, ale důležité je zkoušet to.

Píšu vám vlastně proto, abych si ulevil a zároveň se neustále divím, že zákazník, který jim měsíčně nechává fůru peněz, je pro ně odpad.

Martin Zdražil
(text prošel redakční úpravou)

Vyjádření Českého Telecomu

Vyjádření Českého Telecomu jsme bohužel do redakční uzávěrky neobdrželi.

Redakce

Tabulka č. 944
Pan Zdražil uvedl na formulář žádosti o převod telefonní stanice rozporné informace, s nimiž si Český Telecom poradil po svém: zvolil dražší variantu, která je pro něj výhodnější. Nemluvě o „obtížném prosazení“ podání reklamace, o jejímž výsledku zatím není rozhodnuto. Standardním postupem je ověření zadaných informací přímo u klienta (a telefonní číslo Telecom jistě měl). Proto Českému Telecomu udělujeme Zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

Anketa

Měl/a jste potíže s převedením pevné telefonní linky?

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 29. 4. 2003 12:19