Hlavní navigace

České spořitelně jsou klienti pro legraci?

2. 7. 2004
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

Co se stane, když banku upozorníte na její chybu? Nic! Náš čtenář upozornil Českou spořitelnu, že má na internetu neaktuální informace. Spořitelna s tím však nic neudělala. Banky totiž stále ignorují své vlastní klienty.

Čtenářská zkušenost

Počátkem letošního roku jsem si pořídil kreditní kartu České spořitelny. Nikoliv snad proto, že vlastnit kreditní kartu je „in“, ale protože banka, jejíž kreditní kartu jsem doposud vlastnil, sice tvrdošíjně odmítala zaregistrovat změny úrokových sazeb na trhu, zato však pečlivě registrovala změny cen poštovného, vliv inflace, zřejmě i fáze Měsíce a (ne)úměrně tomu zvyšovala i poplatky za vedení karty.

Moje volba padla na kartu, Českou spořitelnou označovanou jako Kredit+ Visa Classic Partner. Po letmém studiu výhod této karty na Internetu jsem zjistil, že při platbě kartou se získávají jakési body, a ty pak mohu směnit za poplatek za vedení karty, takže kartu pak mám v držení bez jakýchkoliv poplatků.

Označení „Partner“ pak slibovalo jakési výhody při používání karty, po pravdě řečeno mne však v tomto okamžiku nezajímalo. V květnu mně přišla domů od České spořitelny obálka s letáčky, ve kterých byly uvedeny další fantastické výhody karet Partner. Rozhodl jsem se výhody prozkoumat důkladněji, zasedl k Internetu, otevřel stránky České spořitelny, proklikal se až k programu Partner a… nestačil jsem zírat.

Nejdříve jsem si dal pohlavek, abych se ujistil, že nespím. Pak jsem se podíval do kalendáře, jestli jsem se náhodou nevrátil v čase. Nevrátil, v kalendáři stálo 9.6.2004. A v tento krásný letní den mně Česká spořitelna nabízela např. takovéto supervýhody:

Čedok, as.s. – cestovní kancelář

Katalog „Pobyty u moře léto 2004“
  • sleva 7 % ze složené zálohy na letecký nebo autokarový zájezd při rezervaci do 31. 12. 2003
  • sleva 4 % ze složené zálohy na zájezdy vlastní dopravou při rezervaci do 29. 2. 2004

    Katalog Pobytové zájezdy 2003

  • sleva ze základní ceny zájezdu 3 %

    Katalog Koupání a poznávání zima 2003/2004

    Katalog Lyžování v zahraničí zima 2003/2004

  • sleva ze základní ceny zájezdu 3 %

Olympus – výrobce optických a digitálních systémů

  • slevu lze uplatnit v prodejnách OLYMPUS Klub do 31. 12. 2003
… a další a další.

Rozhodl jsem se, že se poptám přímo u zdroje, a na mailovou adresu nalezenou na webu ČS jsem zaslal dotaz tohoto znění:

Dobrý den,
můžete mně, prosím, sdělit, proč jsou na vašich webových stránkách u programu Partner v polovině roku 2004 uvedeny „výhody“, jejichž platnost již dávno vypršela, namátkou: Čedok do 31. 12. 2003 a 29. 2. 2004, Olympus do 31. 12. 2003?
Děkuji.

Již druhý den, tedy 10. 6. 2004 jsem dostal tuto odpověď:

Vážený pane inženýre,
děkuji Vám za důvěru, se kterou jste se obrátil na klientskou schránku České spořitelny a za připomínku k neaktuálním informacím na našich webových stránkách.

Váš podnět jsem ihned předala správci webové prezentace k provedení aktualizace.

S přáním pěkného dne

Dagmar Maderová
Klientské centrum České spořitelny, a. s.

Samozřejmě jsem neočekával, že zmíněné zastaralé informace zmizí z webu České spořitelny hned druhý den, ale neočekával jsem ani, že je tam najdu ještě po 14 dnech, tedy 24. 6. 2004. Tak nevím – dělá si Česká spořitelna ze svých klientů legraci? Nebo je příčina v tom, že kdyby tyto informace odstranila, nezbylo by na webu ze slibovaných výhod programu Partner v podstatě vůbec nic?

Zdeněk Krajdl

Vyjádření České spořitelny

Omlouváme se klientům za neaktuální informace k programu Partner zveřejněné na našich webových stránkách. V současné době jsou tyto informace již zaktualizovány.

dan_z_prijmu

Věra Čarná

Česká spořitelna

Grešle červenec 2004

Redakce

Česká spořitelna měla na svých internetových stránkách neaktuální informace, které už pro její klienty neměly žádný význam. To ale není ten největší problém. Hlavním pochybením České spořitelny bylo to, že přes upozornění našeho čtenáře tuto chybu nenapravila, ač mu to písemně přislíbila.

Celou záležitost začala Česká spořitelna skutečně řešit až v okamžiku, kdy se do věci vložil Měšec. V současné době jsou již informace o programu Partner na internetových stránkách banky aktuální. Doufáme, že to spořitelně vydrží.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvky můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz. Autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce.

Máte také problémy s neaktuálními informacemi na stránkách českých bank?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).