Hlavní navigace

Česká spořitelna: Bude nejrespektovanější a nejdynamičtější?

1. 8. 2006
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Vedle slušného hospodářského výsledku představila Česká spořitelna veřejnosti i strategii, se kterou vstoupí do boje o klienty v následujících 2 letech. Investice s ní spojené dosáhnou 9 miliard korun a klientům přinesou řadu nových služeb. Jaké to budou a co konkrétně se změní?

Jak banka hospodařila v prvním pololetí?

Česká spořitelna vedle své strategické vize do budoucna včera zveřejnila i svůj neauditovaný konsolidovaný hospodářský výsledek za první pololetí. Čistý zisk, kterého banka dosáhla, byl ve výši 4,87 miliardy korun, což představovalo meziroční nárůst o 0,8 %. Ve zkratce lze říci, že za ním stojí nárůst objemu úvěrů spolu s rostoucími úrokovými výnosy.

Pokud jde o provozní zisk, tedy rozdíl provozních výnosů a nákladů, ten se v porovnání se srovnatelným obdobím minulého roku výrazně zvýšil o 23 % na 7,49 mld. Kč. Příčinou silného růstu byl zejména nárůst čistých úrokových výnosů, které dosáhly objemu 10,38 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 15,1 %.

Čistý úrokový výnos se bance zvyšuje díky rostoucímu objemu úvěrových obchodů. Jen v prvním pololetí letošního roku banka poskytla 10 611 hypoték občanům v celkovém objemu 16,01 mld. Kč, což představuje nárůst o 50 %, přičemž téměř třetinu z toho poskytla během června. Dynamický rozvoj zaznamenal i segment kreditních karet, jejichž počet se zvýšil o 50,3 % na 392 tisíc kusů.

Objem celkového portfolia klientských úvěrů vzrostl za posledních dvanáct měsíců o 15,3 % na 303,30 mld. Kč.

Čisté příjmy z poplatků a provizí vzrostly za první pololetí o 5,6 % a dosáhly 4,61 mld. Kč, zejména v důsledku rostoucího počtu platebních transakcí a provizí z investování do cenných papírů (podílové fondy, makléřství).

A co vize do příštích let?

Spolu s výsledky představil včera management banky veřejnosti i svůj strategický program do roku 2008. Manažerský tým oblečený v tričkách s heslem „Banka první volby“ sestavil pyramidu sestávající ze sedmi klíčových oblastí, na které se banka zaměří a které by ji měly dovést k vytyčenému cíli: Učinit z České spořitelny nejrespektovanější a nejdynamičtější banku v České republice.

V rámci programu ČS podnikne přes 60 aktivit, jež by měly upevnit její pozici na trhu v oblasti drobného bankovnictví a finančních trhů a posílit význam v oblasti služeb firemní klientele, uvedla v souvislosti s programem ČS.

O co konkrétně půjde?

Novou strategii tvoří sedm základních oblastí: služby a produkty; procesy; řízení služeb; kultura; pobočky; klienti – jejich práva a finanční vzdělávání; a společenská odpovědnost (CSR). V každé oblasti ČS podnikne konkrétní aktivity zaměřené na zjednodušení produktů a služeb a na vyšší uspokojení potřeb klientů. Jejich výčet naleznete níže.

skoleni_15_4

Služby a produkty

  • 100 nových bankomatů ročně (2007 – 2009), (v současnosti disponuje ČS 1078 bankomaty)
  • 3 specializovaná centra pro služby z oblasti správy majetku klientů (Praha, Brno, Ostrava), (2. čtvrtletí 2007)
  • Noví klienti ze segmentu mikro firem a malých středních firem budou mít 3 měsíce zdarma bankovní služby (ode dneška)
  • Rozšíření funkčnosti služby Business 24 (kapacita, zabezpečené elektronické dokumenty, …), (během posledního čtvrtletí 2006)
  • Čipové karty (během posledního čtvrtletí 2006)
  • Nová služba změny PIN kódu na platební kartě v bankomatu (od 1. 9. 2006)
  • Nová hypotéka (od srpna 2006)
  • Realitní fondy (během posledního čtvrtletí 2006)
  • Výběr až 25 % termínovaného vkladu kdykoli bez poplatku (již v běhu)
  • Objednání debetní karty pomocí klientského centra (během posledního čtvrtletí 2006)
  • Výpisy z účtu v elektronické formě (PDF) (od září 2006)
  • Garance prakticky okamžitého připsání platby pro platební styk v rámci ČS (proběhne ve dvou vlnách během posledního čtvrtletí 2006 a třetího čtvrtletí 2007)

Procesy

  • Intenzivnější využití statistických dat pro zlepšení kvality a efektivnosti poskytovaných služeb (plně ve 4. čtvrtletí 2007)
  • Eliminace plýtvání, zvyšování efektivnosti a využití a sdílení zkušeností v rámci banky

Řízení služeb

  • Závazná pravidla chování pro všechny zaměstnance (již v běhu)
  • 80 % klientských podání bude vyřízeno do 24 hodin (4. čtvrtletí 2007)
  • Standard pro čekání na obsluhu na pobočce maximálně 7 minut (3. čtvrtletí 2007)
  • Pravidelné zveřejnění indexu spokojenosti klientů (1. čtvrtletí 2007)
  • Výroční zpráva Týmu ombudsmana (1. čtvrtletí 2007)

Pobočky

  • Vybavení a rekonstrukce 100 poboček za 1,5 miliardy korun (v současnosti má banka 637 poboček) v následujících 24 měsících

Kultura

  • Povinná školení zaměstnanců zaměřená na jejich certifikaci a jazykové znalosti (od třetího čtvrtletí 2006)
  • Interní regionální setkávání zaměstnanců ČS, jejichž cílem je poskytnout podporu a motivaci zaměstnancům (od třetího čtvrtletí 2006)

Klienti

  • Finanční slovník a finanční kalkulačka pro úvěrové produkty na webu ČS (splněno)
  • Důležitá telefonní čísla jako povinná součást informačního pilonu u všech poboček (2. čtvrtletí 2007)
  • Průvodce po finančních službách nemarketingového charakteru ve formě brožury. K dispozici klientům zdarma (4. čtvrtletí 2006).
  • Zjednodušený, srozumitelný Sazebník, v němž se klienti budou dobře orientovat (4. čtvrtletí 2006)

Společenská odpovědnost

  • ČS iniciuje vznik nezávislého poradenského úvěrového centra pro zadlužené klienty (vznik k 3. čtvrtletí 2007)
  • ČS se zavazuje přispět každoročně 0,5 % – 1 % z čistého zisku na rozvoj společnosti na oblasti:
  • Vzdělání
  • Životního prostředí
  • Sociální
  • ČS vydá jasná pravidla, podle nichž se budou prostředky rozdělovat.
Česká spořitelna

Zdroj: ČS

Uvedené kroky, a nejen ty, budou banku stát 7,35 mld. Kč až 9,15 mld. Kč v letech 2006 – 2008. Rekonstrukce poboček je kalkulována na 1,50 – 1,75 mld. Kč, oblast společenské odpovědnosti na 0,15 – 0,30 mld. Kč, trénink zaměstnanců 0,30 – 0,50 mld. Kč a nejvíce si vyžádají IT a projekty – 5,40 až 6,60 mld. Kč.

Jste spokojeni s kvalitou bankovních služeb v ČR?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).