Stejné zkušenosti. ADSL jsem převedl od Telecomu k firmě IPEX, pak k firmě co jí pak požral T-mobil a dnes jsem zase u Telecomu. Tedy vlastně u Telefonica, vlastně tedy u O2.A to jsem od nich odešel kdysi jenom kvůli ceně. Pak ale vlivem konkurence zlevnili, respektive datový objem a technika se výrazně zlepšila a dnes si nemám na co stěžovat. Musím říct, že O2 je nejlepší firma s nejlepšími službami a zejména technikou. S mobilem jsem kdysi utekl k VF jenom proto, že tehdy Telecom omezil zdarma SMS bránu. Ale VF je děsná firma. Mizerné služby, mizerné pokrytí a mizerné limity. Kdybych neměl tolik přátel u VF, byl bych zase už u O2. Ten měl třeba čistokrevné 3G o několik let dříve a mnohem lepší než teď dodělává VF. Ale možná se to zlepší. Nicméně můj měsíční účet málokdy převýší 150 korun. Tak mě to tak nemrzí.
Proc bych to delal, kdyz tou zmenou nic neziskam ? Najdete mi zde operatora s 3G (skutecnym 3G, ne pokusy s nestandardnimi technologiemi) a pokrytim vetsiny uzemi. Alespon na takove urovni jako Nemecko, Rakousko nebo (dokonce) Rumunsko.
V soucasne dobe vyuzivam prilezitostne Vodafone za 177 Kc mesicne, s velmi moderni EDGE technologii (pseudopokryti 3G je trapne) a neuveritelnym datovym objemem 200 MB / mesic.
Jine sluzby nez prilezitostny/zalozni mobilni internet me nezajimaji. Pouze na predplacenou kartu (coz je v tehle zemi jedina skutecna zaruka toho, ze pak nemusim resit problemy s uctovanim).
No to máte jistě pravdu. Ale nechápu, co nechápete.
Prostě ta síť nevydělá na investice + provoz, tak je ztrátová.
Ale na provoz si vydělá, provozně zisková je. Takže ať bude firmu vlastnit a řídit kdokoliv, tak pokračovat v ziskovém provozu bude pro něj výhodnější, než to celé zavřít a mít tak ztrátu ještě větší.
To je asi tak z kurzu ekonomie pro začátečníky.
Pochopitelně bude každý majitel zatraceně zvažovat, jestli bude do té sítě dělat nějaké další investice. To je ale problém, co bude v budoucnu. V několikaletém horizontu má ta síť dobrou perspektivu sloužit uživatelům. A za těch několik let tu snad budou sítě mobilních operátorů, které budou schopny mimo velká města nabídnout aspoň takovou kombinaci rychlosti, fupu a ceny, jako to v současnosti umí ufon. Já vím, jsem naivní optimista...
V kurzu ekonomie pro pokročilé byste zjistil, že provozní zisk je dobrý, ale je potřeba jej financovat úvěrem a jeho náklady jsou ve výsledovce dále a mění zcela náhled na to, zda je podnikání ziskové či ne. A pokud není financováno úvěrem, je potřeba zvážit náklady příležitosti kapitálu, který v provozu točíte. Ještě máte hodně co studovat v oboru ekonomie a ekonomika :-)
Což o to, já mám v tomhle oboru hodně co studovat.
Tak pochopitelně záleží, jak moc je ten provoz ziskový.
Jenom nechápu kam míříte - máte nějaké informace, které jsou v rozporu s tím, co proběhlo médii? Tedy máte info, že ten provozní zisk není dostatečný, aby se vyplatilo pokračovat v provozu?
Skutečně si myslíte, že by nevyhlásili insolvenci, kdyby se to vyplatilo provozovat? Navíc ta firma nedodržuje obchodní zákoník a tají poslední hospodářské výsledky. Proč asi? Jinak poslední závěrka zveřejněná v roce 2010 hovoří o půl miliardě provozní ztráty. To jen tak pro doplnění a vyvrácení omylů.
No tak důvodů proč vyhlásit insolvenci i při slušném provozním zisku je řada. Některé pravda nejsou zrovna poctivé, ale tak už to chodí.
Ufon v minulosti svoji provozní ztrátu snižoval, takže apriori nemám důvod nevěřit, že se už do provozního zisku už překlopil. Ale máte pravdu, že to co proběhlo médii, nelze opřít o jejich aktuální hospodářská data.
Ale jinak - nedodržování obch. zák a nezveřejňování povinných údajů nedělá jenom neziskový ufon. Dělá (rozhodně ještě nedávno dělal) to i jeden vyznamný internetový obchod - a shodou okolností má podobného neřáda ve znaku jako ufon - o jehož ziskovosti jsem pochybnosti zatím nezaznamenal :-)
1. To, že je to k ničemu vám přece neznamená, že je to mobilní řešení k ničemu. Já osobně ufona jako mobilní připojení využívám a to, že musím mít jejich modem považuji za malou překážku.
2. Tyhle nestandardní technologie se v zahraničí používají poměrně často. Situace, kdy hlavní housle na trhu hrají operátoři se standardními technologiemi a k tomu je doplňuje nějaký s nestandardní technologií (nebo některý z těch hlavních ze setrvačnosti dojíždí nestandardní síť) je řekl bych běžná. Rozhodně není pravda, že takové věci neexistují.
No já jsem mobilního operátora změnil (z T-Mobile na Vodafone) před pár lety. (Nejen) od té doby pravidelně sleduji telekomunikační trh, a pro mé potřeby je Vodafone pořád nejlepší. To ale neznamená, že jsem s ním spokojený: internetová samoobsluha je děs, VOP obsahují opravdu divné věci - jednu aktuálně řeším s VF a budu velmi pravděpodobně pokračovat s ČTÚ - a tak dále. Jenže co s tím? K O2 ani TMo nechci, nejsem cvok. Pololegální virtuální operátory taky nechci, prakticky nejde najít nic o jejich nabídce služeb, a sorry, scházet se s někým o půlnoci u hřbitova jako za komančů s balíčkem zakázaných tisků... prostě ne.
Souhlasím, že Vodafone, jedno oko s šedým zákalem, mezi slepými králem. Co s tím? Mě vychází nechat si číslo, a používat to jen na příjem a nouzově i na volání.
Hlavní telefonáty vyřizovat přes internet. Například zde: http://www.ipvox.cz/cs/ceniky-informace/cenik
Výhoda je, že na rozdíl od "šedivek", nebo o 50% usmlouvaných cen na retenčním oddělení, lze toto používat čistě podle potřeby při výrazně nepravidelném množství provolaných minut, kdy se není nutno trefit do nějakého tarifu.
Nakonec, jde volat i z některých mobilů přes tyto služby pomocí datového připojení - pokud si ho člověk ale platí.
A nemyslím si, že to je s leností tak zlé. Vždyť ČR je celosvětově na špici s používáním alternativ ať již k volání, nebo u internetového připojení k jinak ve světě postupně dominujícího vytáčeného, ISDN, ASDL atd. Stejně tak u alternativních dodavatelů energií. A nakonec i s tím bankovnictvím - ta migrace je také nadprůměrná.
Mno, snad jenom vlastní zkušenost. Měl jsem O2 a můj mobil mi hlásil 3G a jelo to skutečně velmi dobře. I ve špičce to neklesalo pod 1Mb. Teď jsem u VF a jeho 3G mi nikdy nekleslo ani ve špičce pod úroveň 2Mb. Stejní místo, mizerné podmínky pro příjem. Ovšem mezitím uběhly tři roky. Kde je dnes O2 nevím. Ale teď druhá zkušenost. Při přechodu k VF jsem dostal volné MMS. Tak jsem jich hodně poslal. Jednu jsem posílal ze služebky do SRN. Začala se odesílat cca 1 km před Rozvadovem přes GPRS. Jako když má telefon zácpu. Jakmile jsme projeli pod rozvadovským portálem, pípl roaming a v tu samou chvíli píplo odeslání MMS. Na mobilu bylo Vodafone DE a byl tam viděl symbol 3G, který tou dobou u nás ještě VF neměl. To bylo cca před dvěma lety. Předtím jsem s O2 telefonoval ještě tak cca 3 km v SRN. Bez roamingu. Ale pravda, to jsem tehdy ještě neřešil data. Čili podle mých vcelku dost objektivních meření je O2 kvalitativně jinde než VF. Cenu teď neřeším.
Článek jsem jen tak narychlo zkouknul, takže hlavně usuzuji z nadpisu. Češi si nestezuji tam kde maji. Češi jdou do hospody a u piva se rozvášňují, jak je to všechno na hov*, místo toho aby s tím šli za nějakou institucí, která jim je schopna pomoci nebo aby vypověděli smlouvu, atd. Zkrátka, aby podnikli krok k nápravě problému.
Příklad:Už několikrát jsem se setkal s tím, že lidi nadávají na bankovní poplatky. Navrhnul jsem jim banku, kde za operace, které provádějí nebudou platit. Jejich reakce byla, že tomu nevěří a bojí se o peníze. Ani pojištění vkladu je nepřesvědčilo. Byli jenom líní podniknout krok k nápravě a radši se budou další den zase rozvášňovat v hospodě.
K tomu je take dobre doplnit, ze prvni bankou ktera "nedrzela basu" s ostatnimi byla, pokud si dobre vzpominam, Fio banka (drive zalozna). Je jen nahoda, ze se jedna o jedinou ceskou banku ? Jake zlepseni pro klienty prineslo to, ze ostatni drive ceske banky jsou dnes jen (dobre vydelavajici) pobocky zahranicnich bank ?
Navic je treba uvest, ze tato skutecna moznost volby levnejsi banky je zde teprve nekolik let. Predtim nebyla zadna. Stejne tak je to s operatory, mozna jednou prijde nejaka "fio banka" v oblasti telekomunikaci ...
No operatori jsou kapitola sama o sobě. Oni mají velké ceny, ale pokud chcete slevu tak si o ni buďto musíte říct nebo říct, že chcete ukončit smlouvu. Mám s tím osobní zkušenost. Před 4 měsíci mi končila smlouva s T-mobilem, chtěl jsem smlouvu doopravdy zrušit, protože pro mě byla nevýhodná. Za týden telefon s příjemnou nabídkou +200 volných minut za stávající cenu. Ještě mi poslali SMS s nabídkou. Nakonec jsem nabídku přijal. Tady je pár nahrávek telefonátů, že to opravdu funguje: http://jakusetrit.ic.cz/
Ono se to velmi tradičně říká, ale skutečnost je poněkud jiná. Mezi mobilními operátory neexistuje konkurence. Jejich služby a jejich tarify jsou plusmínus stejné a vyjma nějakých retencí a nebo nějakých šedivek se člověk na nic pořádného nedostane. Pokrytí má každej někde mizerné, internet na 3G je mizérie všude a jiné služby jsem ani nezkoušel.
Moje zkušenost:
Naštvala mě poplatková politika banky B1, tak jsem přešel k bance B2, tenkrát velice výhodné. Po třech měsících změna sazebníku a B2 byla horší než B1. Z deště pod okap.
Druhý příklad. Odešel jsem od poskytovatele internetu P1 k jeho konkurenci P2. Po roce P1 koupil P2 a byl jsem na tom stejně.
Kdybych nic nedělal, tak jsem ve výsledku byl na tom líp a ještě si ušetřil starosti.
Nešlo, protože ta prostě neexistuje. Každá banka má něco. Měl jsem mBank, i její mizerné programování a zoufalé služby jsem přežil, ale ztrátu nuly jsem nevydejchal. Tak jsem měl FIO. Vyléčilo mě mizerné nakládání s kartami a když jsem neměl utracenou částku kartou zablokovanou leckdy ani pátý den, co s takovou bankou? A Zuno? Nebo další nováčci? Proč? Přizpůsobil jsem se, jsem u ČS, od které jsem nikdy neodešel a díky kreditnímu obratu mám úplně všechny služby zadarmo a ještě mám i na sporožiru docela slušný úrok. Všechno zadarmo, vybírám si třeba stovku denně. Platím třeba dvacet převodů a pořád všechno zadarmo. Služby rychlé, bezpečné a hlavně na úrovni. Na pobočku nechodím, protože mě to nebaví, ale i kdyby, i tam bych to měl zadarmo.
Dnešním dnem jsem se vzepřel statistice, a zrušil účet u své mateřské banky, který mi vedla snad 15 let, a na všerůzných originálních poplatcích vybrala kolem 40 tisíc. Zkornatělý moloch, spoléhající na laxnost a setrvačnost svých klientů, mezi které jsem se donedávna sám řadil. Přešel jsem, a klidně za rok přejdu znovu, a pak zase, dokud banky nepochopí, že si musí vážit důvěry, kterou v ně vkládáme.