Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Češi si rádi a hodně stěžují, ale ke konkurenci jdou výjimečně

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 12. 2011 1:01 Nový

A k jake ?

celé vlákno

K jake konkurenci lze jit, kdyz vsichni operatori nabizeji prakticky ty same predrazene mizerne sluzby za vydatne podpory CTU.

Zbozi lze vyhodne nakupovat v zahranici, u sluzeb to (zatim) mozne neni.

Jaroslav Novák aura:53
29. 12. 2011 4:59 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Jak čtu váš příspěvek, tak musím konstatovat, že autor článku má pravdu. Řekněte mi: Když už jste narazil na mobilní operátory, kolikrát jste za posledních pět let mobilního operátora změnil?

TP
TP (neregistrovaný) ---.60.broadband13.iol.cz
29. 12. 2011 7:05 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Vždyť má pravdu.
Odešel jsem od O2 (mobil k VF, ADSL k Volnému).
U ADSL jsem byl rád, že jsem se po dvou letech mohl vrátit k O2.
Snad jen s tím mobilním číslem jsem u VF spokojenější. Ale blahem rozhodně nechrochtám.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
31. 12. 2011 0:15 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Stejné zkušenosti. ADSL jsem převedl od Telecomu k firmě IPEX, pak k firmě co jí pak požral T-mobil a dnes jsem zase u Telecomu. Tedy vlastně u Telefonica, vlastně tedy u O2.A to jsem od nich odešel kdysi jenom kvůli ceně. Pak ale vlivem konkurence zlevnili, respektive datový objem a technika se výrazně zlepšila a dnes si nemám na co stěžovat. Musím říct, že O2 je nejlepší firma s nejlepšími službami a zejména technikou. S mobilem jsem kdysi utekl k VF jenom proto, že tehdy Telecom omezil zdarma SMS bránu. Ale VF je děsná firma. Mizerné služby, mizerné pokrytí a mizerné limity. Kdybych neměl tolik přátel u VF, byl bych zase už u O2. Ten měl třeba čistokrevné 3G o několik let dříve a mnohem lepší než teď dodělává VF. Ale možná se to zlepší. Nicméně můj měsíční účet málokdy převýší 150 korun. Tak mě to tak nemrzí.

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 12. 2011 10:13 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Proc bych to delal, kdyz tou zmenou nic neziskam ? Najdete mi zde operatora s 3G (skutecnym 3G, ne pokusy s nestandardnimi technologiemi) a pokrytim vetsiny uzemi. Alespon na takove urovni jako Nemecko, Rakousko nebo (dokonce) Rumunsko.

V soucasne dobe vyuzivam prilezitostne Vodafone za 177 Kc mesicne, s velmi moderni EDGE technologii (pseudopokryti 3G je trapne) a neuveritelnym datovym objemem 200 MB / mesic.

Jine sluzby nez prilezitostny/za­lozni mobilni internet me nezajimaji. Pouze na predplacenou kartu (coz je v tehle zemi jedina skutecna zaruka toho, ze pak nemusim resit problemy s uctovanim).

Fil
Fil (neregistrovaný) ---.client.ufon.cz
30. 12. 2011 1:01 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Co mate proti ufonu?, s FUP je bezkonkurencni, pokryti i rychlost no problem... v soucasne dobe jako zalozni net nema konkurenci a je mi suma fuk jestli jde o nake nestandardni 3G

No
No (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 12. 2011 11:49 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Mně by vadilo, že zkrachoval a končí...

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 12:02 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Zkrachoval? Ano, je v insolvenci. Ale končí? Opravdu? Poslední info co mám je, že síť je provozně zisková, takže není důvod, aby nový majitel dělal cokoliv jiného, než ji provozoval dál.

Hm
Hm (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 20:55 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Je to ztrátové. Provozní zisk neznamená, že to celkově je ziskové...

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 12:50 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

No to máte jistě pravdu. Ale nechápu, co nechápete.
Prostě ta síť nevydělá na investice + provoz, tak je ztrátová.
Ale na provoz si vydělá, provozně zisková je. Takže ať bude firmu vlastnit a řídit kdokoliv, tak pokračovat v ziskovém provozu bude pro něj výhodnější, než to celé zavřít a mít tak ztrátu ještě větší.
To je asi tak z kurzu ekonomie pro začátečníky.

Pochopitelně bude každý majitel zatraceně zvažovat, jestli bude do té sítě dělat nějaké další investice. To je ale problém, co bude v budoucnu. V několikaletém horizontu má ta síť dobrou perspektivu sloužit uživatelům. A za těch několik let tu snad budou sítě mobilních operátorů, které budou schopny mimo velká města nabídnout aspoň takovou kombinaci rychlosti, fupu a ceny, jako to v současnosti umí ufon. Já vím, jsem naivní optimista...

Hm
Hm (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 21:33 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

V kurzu ekonomie pro pokročilé byste zjistil, že provozní zisk je dobrý, ale je potřeba jej financovat úvěrem a jeho náklady jsou ve výsledovce dále a mění zcela náhled na to, zda je podnikání ziskové či ne. A pokud není financováno úvěrem, je potřeba zvážit náklady příležitosti kapitálu, který v provozu točíte. Ještě máte hodně co studovat v oboru ekonomie a ekonomika :-)

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 22:07 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Což o to, já mám v tomhle oboru hodně co studovat.
Tak pochopitelně záleží, jak moc je ten provoz ziskový.
Jenom nechápu kam míříte - máte nějaké informace, které jsou v rozporu s tím, co proběhlo médii? Tedy máte info, že ten provozní zisk není dostatečný, aby se vyplatilo pokračovat v provozu?

Hm
Hm (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 22:19 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Skutečně si myslíte, že by nevyhlásili insolvenci, kdyby se to vyplatilo provozovat? Navíc ta firma nedodržuje obchodní zákoník a tají poslední hospodářské výsledky. Proč asi? Jinak poslední závěrka zveřejněná v roce 2010 hovoří o půl miliardě provozní ztráty. To jen tak pro doplnění a vyvrácení omylů.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 23:23 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

No tak důvodů proč vyhlásit insolvenci i při slušném provozním zisku je řada. Některé pravda nejsou zrovna poctivé, ale tak už to chodí.
Ufon v minulosti svoji provozní ztrátu snižoval, takže apriori nemám důvod nevěřit, že se už do provozního zisku už překlopil. Ale máte pravdu, že to co proběhlo médii, nelze opřít o jejich aktuální hospodářská data.
Ale jinak - nedodržování obch. zák a nezveřejňování povinných údajů nedělá jenom neziskový ufon. Dělá (rozhodně ještě nedávno dělal) to i jeden vyznamný internetový obchod - a shodou okolností má podobného neřáda ve znaku jako ufon - o jehož ziskovosti jsem pochybnosti zatím nezaznamenal :-)

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
30. 12. 2011 14:18 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Ze jeho sit nefunguje se standardnim WWAN modulem v notebooku ani v zadnem tabletu nebo smartphone. Jen s jeho nestandardni USB krabici. To je jako *mobilni* reseni k nicemu.

V normalnich zemich takove veci proste neexistuji a pouzivaji se jen standardni technologie.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 12:16 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

1. To, že je to k ničemu vám přece neznamená, že je to mobilní řešení k ničemu. Já osobně ufona jako mobilní připojení využívám a to, že musím mít jejich modem považuji za malou překážku.

2. Tyhle nestandardní technologie se v zahraničí používají poměrně často. Situace, kdy hlavní housle na trhu hrají operátoři se standardními technologiemi a k tomu je doplňuje nějaký s nestandardní technologií (nebo některý z těch hlavních ze setrvačnosti dojíždí nestandardní síť) je řekl bych běžná. Rozhodně není pravda, že takové věci neexistují.

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 12:20 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

To je prave ono - doplnuje. Tady ovsem operatori se standardnimi technologiemi nejsou, protoze maji jak trapne pokryti tak silene ceny.

MoB
MoB (neregistrovaný) 93.187.107.---
29. 12. 2011 13:57 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

No já jsem mobilního operátora změnil (z T-Mobile na Vodafone) před pár lety. (Nejen) od té doby pravidelně sleduji telekomunikační trh, a pro mé potřeby je Vodafone pořád nejlepší. To ale neznamená, že jsem s ním spokojený: internetová samoobsluha je děs, VOP obsahují opravdu divné věci - jednu aktuálně řeším s VF a budu velmi pravděpodobně pokračovat s ČTÚ - a tak dále. Jenže co s tím? K O2 ani TMo nechci, nejsem cvok. Pololegální virtuální operátory taky nechci, prakticky nejde najít nic o jejich nabídce služeb, a sorry, scházet se s někým o půlnoci u hřbitova jako za komančů s balíčkem zakázaných tisků... prostě ne.

xf
xf (neregistrovaný) ---.casablanca.cz
29. 12. 2011 21:22 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Souhlasím, že Vodafone, jedno oko s šedým zákalem, mezi slepými králem. Co s tím? Mě vychází nechat si číslo, a používat to jen na příjem a nouzově i na volání.
Hlavní telefonáty vyřizovat přes internet. Například zde: http://www.ipvox.cz/cs/ceniky-informace/cenik
Výhoda je, že na rozdíl od "šedivek", nebo o 50% usmlouvaných cen na retenčním oddělení, lze toto používat čistě podle potřeby při výrazně nepravidelném množství provolaných minut, kdy se není nutno trefit do nějakého tarifu.

Nakonec, jde volat i z některých mobilů přes tyto služby pomocí datového připojení - pokud si ho člověk ale platí.

A nemyslím si, že to je s leností tak zlé. Vždyť ČR je celosvětově na špici s používáním alternativ ať již k volání, nebo u internetového připojení k jinak ve světě postupně dominujícího vytáčeného, ISDN, ASDL atd. Stejně tak u alternativních dodavatelů energií. A nakonec i s tím bankovnictvím - ta migrace je také nadprůměrná.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
31. 12. 2011 0:36 Nový

Re: A k jake ?

celé vlákno

Mno, snad jenom vlastní zkušenost. Měl jsem O2 a můj mobil mi hlásil 3G a jelo to skutečně velmi dobře. I ve špičce to neklesalo pod 1Mb. Teď jsem u VF a jeho 3G mi nikdy nekleslo ani ve špičce pod úroveň 2Mb. Stejní místo, mizerné podmínky pro příjem. Ovšem mezitím uběhly tři roky. Kde je dnes O2 nevím. Ale teď druhá zkušenost. Při přechodu k VF jsem dostal volné MMS. Tak jsem jich hodně poslal. Jednu jsem posílal ze služebky do SRN. Začala se odesílat cca 1 km před Rozvadovem přes GPRS. Jako když má telefon zácpu. Jakmile jsme projeli pod rozvadovským portálem, pípl roaming a v tu samou chvíli píplo odeslání MMS. Na mobilu bylo Vodafone DE a byl tam viděl symbol 3G, který tou dobou u nás ještě VF neměl. To bylo cca před dvěma lety. Předtím jsem s O2 telefonoval ještě tak cca 3 km v SRN. Bez roamingu. Ale pravda, to jsem tehdy ještě neřešil data. Čili podle mých vcelku dost objektivních meření je O2 kvalitativně jinde než VF. Cenu teď neřeším.

Pvel
Pvel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 17:33 Nový

Tak to jsou údaje Genesys.

celé vlákno

"Dodavatele elektřiny za loňský rok změnilo celkem 448.860 klientů, což je téměř dvojnásobek proti roku 2010. U plynu změnilo prodejce 361.941 odběratelů, tedy více než čtyřnásobek předloňského roku." A toto operátora trhu s elektřinou (OTE), který dohlíží i na trh s plynem.

Zmaten
Zmaten (neregistrovaný) ---.196.broadband3.iol.cz
29. 12. 2011 12:36 Nový

Aha...

celé vlákno
HOST
HOST (neregistrovaný) ---.mmsw.cz
29. 12. 2011 17:16 Nový

Re: Aha...

celé vlákno

Článek jsem jen tak narychlo zkouknul, takže hlavně usuzuji z nadpisu. Češi si nestezuji tam kde maji. Češi jdou do hospody a u piva se rozvášňují, jak je to všechno na hov*, místo toho aby s tím šli za nějakou institucí, která jim je schopna pomoci nebo aby vypověděli smlouvu, atd. Zkrátka, aby podnikli krok k nápravě problému.
Příklad:Už několikrát jsem se setkal s tím, že lidi nadávají na bankovní poplatky. Navrhnul jsem jim banku, kde za operace, které provádějí nebudou platit. Jejich reakce byla, že tomu nevěří a bojí se o peníze. Ani pojištění vkladu je nepřesvědčilo. Byli jenom líní podniknout krok k nápravě a radši se budou další den zase rozvášňovat v hospodě.

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 15:56 Nový

Re: Aha...

celé vlákno

K tomu je take dobre doplnit, ze prvni bankou ktera "nedrzela basu" s ostatnimi byla, pokud si dobre vzpominam, Fio banka (drive zalozna). Je jen nahoda, ze se jedna o jedinou ceskou banku ? Jake zlepseni pro klienty prineslo to, ze ostatni drive ceske banky jsou dnes jen (dobre vydelavajici) pobocky zahranicnich bank ?

Navic je treba uvest, ze tato skutecna moznost volby levnejsi banky je zde teprve nekolik let. Predtim nebyla zadna. Stejne tak je to s operatory, mozna jednou prijde nejaka "fio banka" v oblasti telekomunikaci ...

HOST
HOST (neregistrovaný) ---.mmsw.cz
1. 1. 2012 20:58 Nový

Re: Aha...

celé vlákno

No operatori jsou kapitola sama o sobě. Oni mají velké ceny, ale pokud chcete slevu tak si o ni buďto musíte říct nebo říct, že chcete ukončit smlouvu. Mám s tím osobní zkušenost. Před 4 měsíci mi končila smlouva s T-mobilem, chtěl jsem smlouvu doopravdy zrušit, protože pro mě byla nevýhodná. Za týden telefon s příjemnou nabídkou +200 volných minut za stávající cenu. Ještě mi poslali SMS s nabídkou. Nakonec jsem nabídku přijal. Tady je pár nahrávek telefonátů, že to opravdu funguje: http://jakusetrit.ic.cz/

AAA
AAA (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
1. 1. 2012 23:36 Nový

Re: Aha...

celé vlákno

Tak to fungovalo mozna tak pred rokem

Hu-go
Hu-go (neregistrovaný) ---.tycom.cz
30. 12. 2011 21:18 Nový

Raději pryč od AirBank

celé vlákno

Jak rychle k AirBank, tak zase rychle pryč od ní! Na oko jevící se banka AirBank nemá zatím promyšleny některé procesy a někteří jazykové tvrdí, že společnost prochází mocenským bojem, kdy jedna část jedná bez vědomí druhé a naopak.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
31. 12. 2011 0:19 Nový

No...

celé vlákno

Ono se to velmi tradičně říká, ale skutečnost je poněkud jiná. Mezi mobilními operátory neexistuje konkurence. Jejich služby a jejich tarify jsou plusmínus stejné a vyjma nějakých retencí a nebo nějakých šedivek se člověk na nic pořádného nedostane. Pokrytí má každej někde mizerné, internet na 3G je mizérie všude a jiné služby jsem ani nezkoušel.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.216.147.---
2. 1. 2012 9:52 Nový

Přechodem ke konkurenci si ale našinec nepomůže.

celé vlákno

Moje zkušenost:
Naštvala mě poplatková politika banky B1, tak jsem přešel k bance B2, tenkrát velice výhodné. Po třech měsících změna sazebníku a B2 byla horší než B1. Z deště pod okap.

Druhý příklad. Odešel jsem od poskytovatele internetu P1 k jeho konkurenci P2. Po roce P1 koupil P2 a byl jsem na tom stejně.

Kdybych nic nedělal, tak jsem ve výsledku byl na tom líp a ještě si ušetřil starosti.

Méďa Béďa aura:47
2. 1. 2012 10:23 Nový

Re: Přechodem ke konkurenci si ale našinec nepomůže.

celé vlákno

A k bance B3, která by byla lepší než banky B1 a B2 dohromady, už přejít nešlo?

P2010
P2010 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 1. 2012 10:27 Nový

Re: Přechodem ke konkurenci si ale našinec nepomůže.

celé vlákno

Na jak dlouho ? :-)

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz
2. 1. 2012 14:11 Nový

Re: Přechodem ke konkurenci si ale našinec nepomůže.

celé vlákno

Nešlo, protože ta prostě neexistuje. Každá banka má něco. Měl jsem mBank, i její mizerné programování a zoufalé služby jsem přežil, ale ztrátu nuly jsem nevydejchal. Tak jsem měl FIO. Vyléčilo mě mizerné nakládání s kartami a když jsem neměl utracenou částku kartou zablokovanou leckdy ani pátý den, co s takovou bankou? A Zuno? Nebo další nováčci? Proč? Přizpůsobil jsem se, jsem u ČS, od které jsem nikdy neodešel a díky kreditnímu obratu mám úplně všechny služby zadarmo a ještě mám i na sporožiru docela slušný úrok. Všechno zadarmo, vybírám si třeba stovku denně. Platím třeba dvacet převodů a pořád všechno zadarmo. Služby rychlé, bezpečné a hlavně na úrovni. Na pobočku nechodím, protože mě to nebaví, ale i kdyby, i tam bych to měl zadarmo.

Méďa Béďa aura:47
2. 1. 2012 14:21 Nový

Re: Přechodem ke konkurenci si ale našinec nepomůže.

celé vlákno

Mám FIO šestým rokem, k tomu 2 kreditky od jiných bank, a nářkům nad kartami FIO se můžu jen smát.

E-Ryc
E-Ryc (neregistrovaný) 193.165.112.---
2. 1. 2012 15:54 Nový

Re: Přechodem ke konkurenci si ale našinec nepomůže.

celé vlákno

A v cem je problem, ze si banka zablokuje castku pozdeji? Teda pokud clovek nebalancuje nekde na hranici nuly a zaroven nema predstavu, co ma na uctu.

Moonshine
Moonshine (neregistrovaný) 178.248.252.---
4. 1. 2012 22:34 Nový

I ty můžeš přejít!

celé vlákno

Dnešním dnem jsem se vzepřel statistice, a zrušil účet u své mateřské banky, který mi vedla snad 15 let, a na všerůzných originálních poplatcích vybrala kolem 40 tisíc. Zkornatělý moloch, spoléhající na laxnost a setrvačnost svých klientů, mezi které jsem se donedávna sám řadil. Přešel jsem, a klidně za rok přejdu znovu, a pak zase, dokud banky nepochopí, že si musí vážit důvěry, kterou v ně vkládáme.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem