Hlavní navigace

Svatba Broker Consulting a mBank: 70 kontaktních míst a vkladomaty

8. 9. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: mbank
mBank a finanční poradci z Broker Consulting začali spolupracovat, vzniknou BrokerPOINTy. Některé novinky potěší klienty také.

Internetová banka mBank uzavřela strategické partnerství s finančně-poradenskou společností Broker Consulting. To by mělo pomoci k tomu, aby si budoucí klienti našli na pobočkách také banku. Partnerství iniciovala samotná finančně-poradenská společnost, která podobného partnera hledala 5 let. V rámci partnerství totiž dojde ke vzniku 70 obchodních míst pod názvem BrokerPOINT, které by měly vzniknout na franšízovém principu.


Autor: Broker Consulting a mBank

Vizualizace, jak by mohla pobočka BrokerPOINT vypadat. Jedná se o pracovní návrh a je možné, že výsledná podoba bude odlišná.

mBank si od tohoto kroku slibuje, že jí nadále bude růst počet klientů: Cílem mBank je do konce roku 2018 získat v České republice 700 tisíc klientů a strategické spojenectví s Broker Consulting je z našeho pohledu jednou z klíčových aktivit, která nám tohoto cíle pomůže dosáhnout, řekl na tiskové konferenci Paweł Kucharski, generální ředitel mBank pro Českou republiku. Nyní má tato banka přibližně 550 000 klientů. 

Krok mBank je v tomto ohledu logický a nové banky, které byly aktivní v zakládáních nových poboček, dokázaly získávat nové klienty. Nutnost bankovních poboček také potvrdil obchodní ředitel mBank pro ČR a Slovensko Robert Chrištof podle kterého chce řada klientů vidět svého poradce osobně.

Jak budou pobočky BrokerPOINT fungovat? 

Pobočky BrokerPOINT budou primárně provozovány ze strany dlouhodobých poradců Broker Consulting s tím, že budou schvalovány ze strany nejvyššího vedení společnosti. Náklady na jednu provozovnu se odhadují do 1 mil. Kč s hrubou návratností (bez nákladů) do jednoho roku. Broker Consulting má v současnosti více než 1200 poradců, v oblasti finančního poradenství získal v ČR 450 tisíc klientů a má celkem 100 obchodních míst. 

První BrokerPOINT by měl vzniknout pravděpodobně už v roce 2015 v Praze: Uvažujeme o místech, která budou pro klienta atraktivní. Díváme se po Praze 4, 5, ale i Praze 2. V roce 2016 jich podle plánu bude 20 a v roce 2017 se chce Broker Consulting dostat na číslo 70 obchodních míst BrokerPOINT. 

Podle ředitele Broker Consulting Petra Hrubého existuje o provozování těchto poboček mezi poradci společnosti velký zájem a již mají několik kandidátů, kteří by mohli začít tyto pobočky provozovat. 

mBank si také slibuje, že se jí podaří lépe prodávat spotřebitelské úvěry, se kterými mají obecně internetové banky (tj. bez skutečných poboček) problémy. Příkladem může být také ZUNO Bank, která dokázala rozpůjčovat jen 7 % vkladů, banka byla neustále ztrátová a nyní je na prodej. 

U hypotéčních úvěrů však nijak mBank upřednostňována nebude, alespoň podle vyjádření Petra Hrubého, podle kterého budou nadále makléři porovnávat hypoteční úvěry všech bankovních ústavů s tím, že se pokusí klientům nabídnout jen tu nejlepší nabídku. Na druhé straně je nutné připomenout, že mBank má u hypotečních úvěrů velmi konkurenceschopnou úrokovou sazbu 1,69 %, úvěr má však do 90 % LTV fixaci na 3 roky a je nutné si k němu sjednat i pojištění.

Konečně vkladomaty

Na každé pobočce BrokerPOINT vzniknou také vkladomaty. Zatímco další možnosti výběrů nemusí klienty mBank příliš zajímat, jelikož mají při útratě kartou ve výši 500 Kč měsíčně 3 výběry bez poplatků (nedojde k žádné úpravě těchto podmínek), vkladomaty ocení značná část klientů této banky. Není tedy také divu, že se Broker Consulting chce na pobočkách zaměřit především na malé a střední podnikatele, kteří je často využívají. 

Broker Consulting se také nerozhodl následovat kroky konkurenční společnosti Partners, která má dlouhodobé partnerství s UniCredit Bank. Na pobočkách jsou zde nabízeny bankovní služby, které jsou oddělené od služeb finančního poradenství.

Naopak, na svých místech BrokerPOINT bude mít dva stálé spolupracovníky s komplexní nabídkou finančního poradenství, tedy nejen bankovních služeb mBank.

Spíš zprostředkovatelé než bankovní poradci

Je také nutné připomenout, že veškeré údaje o klientech bude nadále evidovat mBank a pracovníci BrokerPOINTu k nim přístup mít nebudou. Nebude zde například možné si změnit PIN ke kartě či si kartu vyzvednout. 

dan_z_prijmu

Pracovníci BrokerPOINT tak budou spíše zprostředkovatelé služeb, nikoli skutečnými bankovní poradci. I tak ale má Broker Consulting ambiciozní plány: Od BrokerPOINTů si slibujeme ještě lepší průnik do povědomí lidí v České republice. V průběhu tří let plánujeme dále rozšířit tým nových konzultantů a manažerů až o čtvrtinu ze současných více než 1200 na přibližně 1500 spolupracovníků. Několik desítek lidí s námi najde svou dostupnou podnikatelskou příležitost v provozování obchodního místa. BrokerPOINTy budou také znamenat otevření desítek nových pracovních míst po celé republice, uvádí Hrubý.


Autor: Broker Consulting a mBank

Pracovní vizualizace interiéru poboček BrokerPOINT, kde budou pracovat dva stálí zaměstnanci. 

Spokojenost především

Zeptali jsme se také na to, zdali mBank nemá obavy, zda jejich klientům nebude vnucován při žádosti o hypoteční či spotřebitelský úvěr „finanční plán“ (finanční poradenství) ze strany finančních poradců Broker Consultingu. To Chrištof, podle kterého nadále bude probíhat průzkum klientské a uživatelské spokojenosti, odmítl.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Nejčastěji se věnuje tématům z oblasti investování, financí a makroekonomie.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).