Spočítejte si...

Zavřít

Bez banky kvůli Eurotelu

Opět starý známý příběh. Informační linka mobilního operátora vám něco slíbí, vy se necháte zlákat úžasnou nabídkou plni nových poznatků a informací, a ejhle! Ono to nefunguje. A když po vás chtějí zaplatit za svoji vlastní chybu, nezbývá než zaskřípat zuby a vytáhnout peněženku. Nebo ne?

Čtenářská zkušenost:

Považuji se za celkem konzervativního člověka, ale moderním technologiím se nebráním. Když jsem se dozvěděl, že nové SIM karty od Eurotelu už podporují GSM banking ve spolupráci s eBankou, krátce jsem se nad tím zamyslel, zjistil si informace o fungování obsluhy účtu přes mobilní telefon a bylo rozhodnuto.

Technický problém jsem před sebou neviděl žádný – když jsem si objednával SIM kartu v rámci programu tandem, byl jsem ujištěn, že už obdržím SIM kartu, která bude GSM banking podporovat (propagace GSM bankingu od Eurotelu už běžela asi 14 dní).

Protože jsem klientem eBanky dost dlouho (pamatuji doby, kdy se elektronický klíč přikládal k monitoru pro ověřování), musel jsem nejdříve změnit program vedení účtu formou dodatku ke smlouvě o vedení účtu. Při té příležitosti jsem si v databázi, v nějaké zapomenuté části, všimnul zadaného telefonního čísla, které už nepoužívám rok a půl (sám už dnes pochybuji, že jsem byl na klientském centru hlásit změnu bydliště i kontaktního telefonu).

Zádrhel však nastal v momentě, kdy mělo dojít k nahrání bankovní aplikace na moji SIM kartu (je to ta tandemová) – po zadání sériového čísla systém tvrdil, že tato karta nepodporuje GSM banking, a nenechal si to vymluvit. Osobní bankéřka si na chvilku půjčila můj telefon a po prohlédnutí menu v telefonu došla ke stejnému závěru jako bankovní systém. Tak jsem vyrazil do značkové prodejny Eurotel, naštěstí to nebylo daleko. Asi tak dvě minuty chůze (v centru Ostravy to je z eBanky do značkové prodejny Eurotelu opravdu kousek).

Další dvě minuty jsem čekal, než otevřou (holt, začátek otevírací doby se musí dodržovat). Velmi rychle a srozumitelně jsem vysvětlil, s jakým problémem přicházím: „Myslel jsem si, že mám SIM kartu s GSM bankingem, protože mi to tvrdili na zákaznické lince, když jsem si ji objednával, a před chvílí jsem zjistil, že nemám SIM kartu podporující GSM banking, a přitom bych ji potřeboval“. Slečna (podle prstýnku na ruce už byla asi paní) byla milá, usmála se, někam zavolala, aby mi řekla, že mi kartu na počkání vymění za poplatek 500 Kč (slovy: pětset korun českých), načež jsem ji požádal, aby mi dala chvilku času na „rozdýchání“.

Tušil jsem, že to asi k ničemu nebude, ale přesto jsem ji popsal celou anabázi se získáním této SIM karty, při níž jsem byl ujištěn, že bude podporovat GSM banking. Pracovnice Eurotelu koukla na monitor, někam zavolala a odvětila mi: „Je pravda, že v době, kdy jste požádal o tandem kartu, už byly v distribuci nové SIM karty podporující GSM banking, ale také končila distribuce karet starých a nelze zajistit, že konkrétní zákazník dostane konkrétní typ karty. A pokud jde o ujištění na zákaznické lince, tak je to tvrzení proti tvrzení, bohužel“. Nabídla mi okamžitou výměnu SIM karty, tentokráte už jenom za poplatek 400,– Kč.

Zkusil jsem ji ukecat, jestli by nezkusila zavolat ještě jednou – možná by to bylo už jenom za tři sta, ale bez úspěchu. Nakonec mi nezbylo než se skřípěním zubů požádat o výměnu té proklaté karty. Aspoň, že přetažení telefonního seznamu z původním SIM karty na novou provedla bezúplatně. I když ani tím jsem si nějakou dobu nebyl stoprocentně jistý.

Martin PALIČKA, Ostrava Hrabůvka
(text prošel redakční úpravou)

Reakce Eurotelu:

Omlouváme se panu M. Paličkovi, že mu byla sdělena chybná informace. Na počátku podzimu 2001 bohužel opravdu nemohl získat v rámci programu „Tandem“ SIM kartu podporující GSM banking.

Jan Kučmáš
tiskový mluvčí a manager PR

Redakce

Tabulka č. 290
Mýlit se je lidské a nikdo není neomylný. Pokud se ale slušný člověk či společnost zmýlí, omluví se a nese zodpovědnost za škody, které svou chybou způsobil. Ale nechat za své chyby poškozeného ještě platit? Eurotelu toto jednání v případě pana Paličky nebylo cizí, proto Eurotelu udělujeme zlámanou grešli.

Zajímá vás, kdo již získal naše ocenění? Podívejte se na Zlámaná grešle / Zlatý dukát.

Máte také nějakou špatnou zkušenost? Nebo chcete naopak někoho pochválit? Příspěvek do nové rubriky Měšce můžete zasílat i vy! Tešíme se na ně na adrese redakce@mesec.cz, autor každého zveřejněného zážitku od nás navíc obdrží tričko s logem Měšce. Ti z vás, kteří do konce roku pošlou nejvíce zkušeností, případně nejzajímavější příspěvek, se kromě toho mohou těšit na zajímavé dárky.

Pro finanční instituci, jíž se ohlas týká, bude mít vaše zkušenost trvalé následky. Za kladný ohlas jí totiž redakce jménem čtenářů udělí „zlatý dukát“, záporný ohlas bude oceněn „zlámanou grešlí“.

Každá instituce, které se čtenářská zkušenost týká, přitom přímo v článku dostane prostor pro vyjádření. Jakým způsobem jej využije – zda k omluvě, poděkování, osvětlení situace či jinak – je plně na jejím uvážení. Takže – vzhůru do toho!

2 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 3. 2002 17:10