Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Zdražíme ti úvěr. Když nesouhlasíš, vrať nám okamžitě peníze

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.127.broadband6.iol.cz
17. 2. 2010 7:40 Nový

ČSOB

celé vlákno

Čemu se divíte, ČSOB padá na hu*u, tak dělá co může.
Klienti za chvíli budou muset své peníze darovat, jinak je čekají nemalé sankce.
Velmi seriozní společnost.

Zase pan chytrý
Zase pan chytrý (neregistrovaný) ---.gist.cz
17. 2. 2010 8:48 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

A ze všeho nejdůležitější je šířit paniku. Kdykoli se tady píše o nějaké bance, někdo „informovaný“ ví, že je těsně před krachem.

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
17. 2. 2010 11:55 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

U nás žádná před krachem nebyla a není, vždy se to týkalo jen jejich mateřských bank(čsob, koba, bawag).

C125
C125 (neregistrovaný) 65.197.242.---
17. 2. 2010 14:38 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

Tak to mě uklidnilo…

hexx
hexx (neregistrovaný) 195.47.33.---
17. 2. 2010 8:50 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

KBC je vlamska banka. A Vlamove jak znamo jsou nejvetsi drzgresle Evropy.

Dalibor Z. Chvátal aura:95
17. 2. 2010 9:23 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

Ale to není jen problém ČSOB. Úroky zvedá drtivá většina bank s výjimkou těch nejmenších. A podívejte se na depozita ČSOB, vůbec na tom není špatně.

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
17. 2. 2010 11:57 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

Hlavně je divný že by čsob dávala možnost nesouhlasit. To leda že má pevný úrok ve smlouvě. Většina bank prostě dá lidem kontokorent s tím že sazba je v sazebníku a může se samozřejmě měnit jako u vkladů.

Rejpal
Rejpal (neregistrovaný) ---.214.broadband7.iol.cz
17. 2. 2010 11:25 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

No 17,4 miliard zisku moc na krach neukazuje. To spíš matka tvrdě tlačí na co největší zisk a ono už není na čem vydělat. Nejlepší když to prodají číńanům a ti vyhážou tu stávající partu zlodějů co se napakovala na klientech IPB.

J.S.
J.S. (neregistrovaný) ---.183.broadband12.iol.cz
22. 2. 2010 9:30 Nový

Re: ČSOB

celé vlákno

Pěkná blbina :D Banka navíc nemůže za to, že lidi jsou líní přečíst si podmínky nečeho, co uzavřeli…

B
B (neregistrovaný) 82.117.130.---
17. 2. 2010 11:52 Nový

Poměr úroků

celé vlákno

Půjčíte peníze bance, dostanete 0,01%
Půjčíte si peníze od banky, zaplatíte 18,9%

Poměr úroků je tedy 1890:1 – bance tedy zaplatíte 1890× tolik, co banka vám.
Tohle mi přijde nehorázné.

smeyo
smeyo (neregistrovaný) ---.tesco-europe.com
17. 2. 2010 11:57 Nový

Re: Poměr úroků

celé vlákno

Dobrý postreh!

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
17. 2. 2010 12:01 Nový

Re: Poměr úroků

celé vlákno

Tak běž půjčovat a dostaneš taky velký peníze. Ale to se bojíš že by ti je nevrátili a zas bys naříkal. A nehledě na to že už oddlužujou i občany(dřív jen firmy) a tak by ti nějakej soud prostě řekl že ti dlužník nic nedá a hotovo. Stačí když nemá žádnej majetek, viz třeba Pomeje kterej se tak zbavil snadno dluhů. To že jezdí v novým autě a bydlí v luxusním bytě je vedlejší, má to půjčený, sám už majetek neměl(prý).

Vašek
Vašek (neregistrovaný) ---.191.broadband4.iol.cz
17. 2. 2010 23:24 Nový

Re: Poměr úroků

celé vlákno

To bude ale asi pouze váš případ. Průměrně inteligentní člověk když půjčuje bance, tak má úrok min. kolem 2,5% p.a.. Neznám žádný spořící produkt v CZK, který by nabízel úrok 0,01%. Že jsou Češi finančně negramotní je obecně známo, ale až tak, to je fakt nehorázné.

B
B (neregistrovaný) ---.southgate.cz
18. 2. 2010 18:10 Nový

Re: Poměr úroků

celé vlákno

No, půjčujete bance i tím, že máte peníze na BÚ. Ten je pro běžný provoz rozhodující. Nebo snad používáte jenom spořicí účty ? A na BÚ máte 2,5% ? Na spoření samozřejmě BÚ nepoužívám, na běžný provoz ( platby, karta atd. ) ano.

Mimochodem – spoř_i_cí produkt – nikoliv spoř_í_cí.

Doktor
Doktor (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
17. 2. 2010 14:41 Nový

Spoření

celé vlákno

Kdyby si každý spořádáný člověk naspořil alespoň 10 tisíc, tak by zde nemusel brečet nad lichvářskou sazbou bank u kontokorentu!

ČSOBák
ČSOBák (neregistrovaný) 193.245.34.---
18. 2. 2010 9:13 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Přesně tak ! Každej rozumnej člověk má nějakou rezervu, aby se nemusel zadlužovat. Protože kromě hypotéky jsou všechny úvěry naprosto zbytečný.

A navíc – když se někomu sazba nebo poplatky nelíbí – tak ať jde jinam ! Bank je spousta.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.ct.cz
18. 2. 2010 9:19 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Tak to dělají rozumní lidé.
Ale ti ještě rozumnější mají rezervu na spořícím účtu a v podobných méně likvidních produktech a k tomu mají kontokorent na nenadálé výdaje.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
18. 2. 2010 9:31 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Přesně tak. Mě třeba zaměstnavatel bez předchozího varování šoupnul výplatní den z 1. na 15. a přitom všechny velké výdaje (nájem, atd.) platím kolem 10. Tehdy jsem byl za kontokorent vděčný.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
18. 2. 2010 10:03 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

No a pokud ti rozumní navíc nejsou socky, tak neřeší, že jim na běžném účtu jako rezerva leží 20 tisíc, které by na spořícím účtu vydělaly celých 35 korun na úrocích za měsíc a namísto hlídání kontokorentu či kreditek si prostě dopřejí komfort toho, že na nic nemusí myslet, protože tu rezervu mají k dispozici.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.ct.cz
18. 2. 2010 10:11 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

No ti ještě rozumnější, co navíc nejsou socky mohou mít 20 tisíc na běžném účtu jako jednu rezervu a pak třeba 30 tisíc sjednaný kontokorent jako druhou rezervu. Takže mají dohromady o dost větší rezervu, která jim pokryje mnohem víc.
A k tomu něco na spořícím účtu a něco na dalších (ale méně likvidních) spořících nebo investičních produktech.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
18. 2. 2010 11:43 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Předpokládám, že rezerva, kterou jsem odhadl na 20 tisíc, bez problémů pokryje nutnost likvidních peněz v případě problému. Pokud někomu ta rezerva připadá a potřebuje být zajištěn padesáti tisíci, tak potom asi tuplem nebude socka a nechá si na účtě těch 50 tisíc, než aby kvůli uspořených 90 korunám řešil nějaké kontokorenty.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.ct.cz
18. 2. 2010 12:14 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

A jakého problému? Prostě čím větší rezerva tím větší počet (obecně málo pravděpodobných, ale nepříjemných) problémů vám pokryje.
To je individuální filozofie každého. Někdo zase neřeší nějakých 50 korun, nebo kolik za rezervaci zdrojů. A má kontokorent, díky kterému má větší rezervu, než kolik si může mít na běžném účtě.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) 62.168.56.---
18. 2. 2010 10:20 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

No, není ono jedno jestli si hlídáte 20 000 nebo nulu? Obojí musíte hlídat, na obojí musíte myslet. A je lepší hlídat „měkkou“ nulu, kterou můžu podlézt o 60 000, než „tvrdých“ 20 000, kde podlezení o „pouhých“ 20 000 má mnohem horší následky.

Navíc, spořící účty, tak jak jsou dnes, tu nejsou odjakživa (jenom tři nebo čtyři roky), předtím likvidní hotovost jinde než na běžném účtu být nemohla. A já si na kontokorent za těch 15 let už zvyknul.

Patrik Chrz aura:93
18. 2. 2010 11:30 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Problém je v tom, že ten kontokorent není zdarma a to i v případě nevyužívání. Buď je účtován zvláštním paušálním poplatkem, nebo poplatkem za rezervaci prostředků nebo je zahrnut v ceně účtu. A když už se využije, tak při úrokové sazbě kolem 20 % je i pár dní docela drahých. Peníze ze spořícího účtu jsou většinou k dispozici hned následující den, takže bych v tom neviděl problém.
Ale pokud to někomu vyhovuje, proč ne. Aktuálně mají banky přebytek financí a nemají je komu půjčovat. Takže lidi využívejte kreditky a kontokorent, my „spořílci“ budeme mít aspoň vyšší úroky z vkladů :D

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
18. 2. 2010 11:41 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Třeba lbbw má kontokorent zdarma a maj i rozumný úroky. Mám ho u nich i když ho už nevyužívám.

Patrik Chrz aura:93
18. 2. 2010 11:50 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Můžu se zeptat na typ účtu? V ceníku vidím

C. Úvěr IQkredit – kontokorentní úvěr
Vedení účtu pro úvěr IQkredit – měsíčně 15,–

Docela by mě překvapil bezplatný účet na trhu, který má i bezplatný kontokorent, kromě privátního bankovnictví (má i LBBW), ale takoví klienti přinášejí bance tolik peněz, že jim klidně může poskytnout i ten kontokorent.

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
18. 2. 2010 12:43 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Je to ještě ke starýmu IQ kontu, v sazebníku D a mám k němu kontokorent zdarma. Papírový výpisy zdarma, ale 20 měsíčně za kartu. Ale už se nenabízí, možná pro to nový IQ konto zdarma už je za 15 měsíčně.
http://www.lbbw.cz/cs/nasi-klienti/osobni-bankovnictvi/sazebnik/index.shtml

Já
(neregistrovaný) 109.107.200.---
18. 2. 2010 12:47 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

A možná maj zmatek v ceníku :) Já totiž během několika let několikrát vybíral na pokladně a vždy za 30 kč a v ceníku už maj několik let :
osobní výběr na pobočce – měsíčně pro každý účet 50,–

A je to vůbec zajímavá banka, nejdřív to byla interbanka, pak se změnila na bawag a pak na lbbw :)

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.ct.cz
18. 2. 2010 12:20 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Tak poplatek za rezervaci obecně není vysoký. Úroková sazba na kontokorentech bývá opravdu nepříjemná. Příjemné je, že kontokorenty obvykle mají bezúročné období, ve kterého by člověk měl bez problémů získat peníze ze svých méně likvidních zdrojů.

Patrik Chrz aura:93
18. 2. 2010 12:24 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Kontokorent a bezúročné období? To slyším prvně. Snad jen v rámci privátního bankovnictví mají klienti nějaký malý kontokorent zdarma (např. měla HSBC), ale jinak se u kontokorentu platí poplatek za každý den.

To si pleteš s kreditní kartou, kde je bezúročné období – ovšem stačí přešvihnout o 1 den a musí se platit úrok i za toto období.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.ct.cz
18. 2. 2010 12:49 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Mea culpa. Myslel jsem určitou kombinaci kreditky a kontokorentu. Normání kontokorent asi fakt bezúročné období nemá.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
18. 2. 2010 11:49 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Ne, ono to není jedno. Dejme tomu, že mám měsíční výdaje třeba 15 tisíc a na účtě mám počátkem každého měsíce 35 tisíc, tak se logicky nehlídám vůbec. Vím, že pokud přijde nenadálý výdaj, který bude potřeba řešit hned, například takové ty běžné situace, že jsem v obchodě, kde mají v akci Mercedes S500, co normálně stojí 3,5 milionu a já mám PRÁVĚ TEĎ možnost ho koupit za 30 tisíc, tudíž nemám možnost si převést peníze ze spořícího účtu, jelikož zítra bude pozdě, tak já těch 30 tisíc účtě mám. V ostatních případech se není třeba hlídat, protože vyjma zmíněných nenadálých výdajů měsíční výdaje nepřekračují 15 tisíc a „podlezení“ není možné. Řeknu „tak já ten Mercedes za 30 tisíc teda beru“, prodavač si vezme kartu a řekne „sorry, transakce nebyla autorizována“. Tečka. Žádné hlídání, žádné „horší následky“. Prostě vždy platím ze svého a nehlídám, zda nemusím někomu vracet.

Flasi
Flasi (neregistrovaný) ---.ct.cz
18. 2. 2010 12:15 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Aha, pán je trol. Omlouvám se ostatním, že jsem na vás výše v diskuzi reagoval.

.
. (neregistrovaný) ---.88.142.82.static.b26.cz
18. 2. 2010 12:27 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

Ne, pán není trol, pán akorát nemá uvažování ani chování socky. Prostě přesně jak padlo výše – udělejte si rezervy a nebudete muset brečet, že vám o procento zvedli úrok na kontokorentu. Pokud se vás to netýká, protože kontokorent máte a platíte, ale nikdy nepoužíváte, tak na tu část diskuze prostě nereagujte, protože se vás netýká.

RomoLampkin
RomoLampkin (neregistrovaný) ---.koleje.cuni.cz
21. 2. 2010 12:36 Nový

Re: Spoření

celé vlákno

ještě úvěr na studium…ten je po hypotéce jediný přípustný

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem