Taky mě ty limity štvou a hlavní účet bych rozhodně neměl tam, kde nepošlu vcelku normální platbu (třeba milion není zas tak moc).
Pozor ale na to, že kromě těchto striktních "tvrdých" limitů mají banky ještě interní "neveřejné", které někdy a u někoho uplatní (dost blbé, pokud na tu platbu čekáte a s penězi počítáte na nějaký účel). Třeba kamarád měl problém s AirBank, že mu opakovaně několik dní zadržovala platbu a vyžadovala dodání účelu platby (ale i po dodání vysvětlení ještě poměrně dlouho trvalo uvolnění částky).
Já jsem třeba narazil u mBank cca u 300 000 Kč platby, že nešla provést, ale při rozdělení na několik menších (i těsně po sobě jdoucích) plateb to prošlo v pořádku.
Nadpis článku mě upřímně vyděsil anžto mě teď někdy větší platba pravděpodobně čeká. Naštěstí rychlým pohledem do tabulky jsem zjistil, že se mě uvedený problém netýká, protože limit v mojí bance (FIO) je pro běžného střádala nastaven dostatečně. Připomíná mi to vtipnou scénku, kdy jsem cca v roce 2000 chtěl převést peníze z vkladní knížky u ČS a.s. na účet u ČSOB, ale to nebylo možné, převod byl možný pouze na účet ČS a.s. Jednalo se o částku cca 250 000. Musel jsem tedy peníze na pokladně vybrat, a přenést je v rámci náměstí do sousední budovy (cca 100m), kde sídlila ČSOB a tam je vložit na svůj účet. Když jsem je vybíral, tak se mě pokladník ve spořce ptal, na co to mam, jestli budu kupovat auto a docela ho překvapila má odpověď, že ne, že je svědkem pouhé fyzické realizace bankovního převodu. Takže asi tak. Koukám, že se od té doby spořka dost posunula a jsou možné bankovní převody do 200 tis ven. To je dobré. Njn pokrok zatsavit nejde.
To je taky moc smutný příběh ty časy těch převodů v dnešní digitální době. Do druhého dne ještě jakž takž, ale omezení na svátky a víkendy, snad už dnes nutné není. To samé kontrola příchozí platby u mnoha společností. Třeba takové UPC mi pravidelně posílá vyúčtování v PDF emailem v době, kdy už mají peníze na účtu. Energetické společnosti trvá až tři dny než si jich všimnou.
Ty doby pamatuju a byly na zabití. Pracovala jsem tehdy v účtárně. My uháněli zákazníka, že nám nezaplatil. On měl výpis z účtu, kde mu platba odešla. Nám přišla přesně na den - ale až za 6 měsíců!! Banka se to ani neomluvila. Penalizovat ji nešlo a debata s nimi byla jak s blbcem o teorii relativity. Nebo se nám stalo, že banka poslala platbu někomu jinému (jejich překlep), ale s námi se nechtěla ani bavit. Taky pamatuju, že jsme museli vybrat asi půl mega v hotovosti a v igelitce je přenést do druhé banky, protože převod tak velkých peněz nebyl možný.
Další věcí byly platby v cizích měnách. Pokud někdo přišel se stodolarovkou, posílali jsme ho rovnou do banky.
Ještě že už se dnes dá s bankami vcelku slušně koexistovat.
Také jsem narazil, a to ještě v rámci převodu ve skupině ČSOB. Limit pouze 500.000 Kč, a zvýšit jedině po osobní návštěvě v nějaké té jejich hlavní pobočce PB. Obyčejná pobočka nestačila. Nebo to byla ČSOB, či ERA, čert aby se v tom jejich chaosu vyznal.
V článku dnes píší 1,5 M, při zakládání účtu tvrdili neomezeně.
Za tři roky užívání asi 2x přejmenovali účet, jednou celou banku, co vlastně ani bankou nebyla, o podstatnějších změnách podmínek nemluvě.
Asi je tam někdo placený od kusu změny.
jednou mně čsob odmítla z netbankingu provést platbu 2,8M, protože limit jen 1,5 - že prý na takto velkou částku musím na pobočku.
pak o pár měsíců jsem poněkud vyšokovaný z tohoto příběhu potřeboval poslat tříčku z FIO, a šel rovnou na pobočku - kdež mně rovnou vyhodili, že tak velkou částku si mám v klidu poslat z internetového bankovnictví, a neděsit je na pobočce :-)
Dobrý den, měla bych dotaz.
Jak provést změnu limitu nejrychlejší a nejsnazší cestou. (Jedná se o vyšší částku než jsou schopni přes tel. rozhovor provest)
Volám už několikátý den na help linku, navstivila jsem pobočku (Era), a v podstatě každý říká něco jiného. Nebo mám spíš pocit, že jsem netrefila na pracovníky, kteří sami pořádně neví.