Spočítejte si...

Zavřít

Banky lákají na slevy a bonusy, dostanete s nimi i tisícovky navíc

Banky před koncem roku lákají nové klienty a jejich peníze. Na pomoc si připravily motivační akce.

Získat nového klienta je stále obtížnější. Trh už je nasycen a ti, kdo byli ochotni změnit banku, už to dávno udělali. Finanční ústavy tak hledají nové cesty, jak dostat pod svá křídla další duše a přišly na to, že velmi efektivní cesta je využít různé akce a pokud do toho zapojí i stávající klienty, tím lépe.

Equa bank

Equa bank si přichystala pro nové klienty 300 Kč. Pokud chcete tento bonus získat, musíte si sjednat účet na jedné ze dvou poboček, které jsou zapojeny do akce. A to buď v Praze v obchodním domě Kotva, nebo v Ostravě v obchodním centru Nová Karolina (známé spíše pod přezdívkou Nová Fukušima). Při sjednání účtu je potřeba uvést heslo „Albert“ nebo „Kaufland“. Podmínkou pro připsání bonusu je aktivace karty a první platba v obchodě do dvou měsíců od zřízení účtu. Akce začala už 16. 10. 2012 a trvá do 31. 3. 2013

mBank

Motivační soutěž mBank nese název „mKlub – Podzim 2012“ a trvá od 1. října až do konce roku 2012. Podmínkou je, aby doporučený klient při vyplňování žádosti o zřízení účtu uvedl telefonní číslo doporučitele, které má registrované u mBank. Oba účastníci pak dostávají poukázku na nákup na serveru Kasa.cz v hodnotě 500 Kč. Vouchery lze ale uplatnit pouze na nákupy nad 3000 Kč.

Celá akce je navíc doplněna soutěží o tři nejúspěšnější „lovce“, na které čekají výhry ve výši  100, 50 a 30 tisíc korun.

Druhou variantou je využití voucheru rozdávaného při různých akcích. Zde ovšem dostane bonus pouze nový klient. Stejně jako v prvním případě je to poukázka 500 Kč na nákup na serveru Kasa, ale možná ještě více ho potěší 300 Kč připsaných do třiceti dnů na nově zřízený účet. 

AXA Bank

Akce AXA Bank je zaměřena jen na vybrané klienty, kteří byli osloveni e-mailovou nabídkou. Protože podmínky výběru „vybraných klientů“ jsou neveřejné, lze o nich jen spekulovat na základě ohlasů na internetových fórech. 

Pravděpodobně půjde o klienty s malými zůstatky a obraty. Pokud oslovený klient zvýší do konce roku zůstatek na účtu nad 50 000 Kč bude mu celá částka (a to i když ji po prvním lednu sníží) úročena 2,5 % p. a., a to až do konce března příštího roku.

Dalším způsobem, jak získat akční úrok (tentokrát 2,9 % p. a.), je uzavření nového Axa účtu přes společnost Partners. Tento úrok ale platí pouze do konce roku a navíc klient v době uzavření nesmí mít jiný spořicí účet u Axa. Pokud tedy účet máte, museli byste ho nejdříve zrušit.

ZUNO BANK

ZUNO BANK 20. 11. 2012 ukončila starší verzi akce MyFriends, kdy mohl nový klient získat 300 Kč, stejně jako dosavadní klient, kterým byl doporučen. Podmínky byly velmi jednoduché, doporučitel a doporučený byli párováni dle e-mailových adres.

Nová akce je složitější. První rozdíl je ten, že už nedochází k automatickému párování doporučitele a doporučeného dle e-mailových adres, ale nový klient musí při žádosti o účet uvést promo kód doporučitele (ten mu přijde, když mu odešlete doporučení přes www.zuno.cz/myfriends). Dále došlo ke změně výše odměn, kdy už oba klienti nedostanou paušálních 300 Kč, ale výše odměny je závislá na rozsahu služeb, které bude nový klient využívat. Názorně to vysvětluje tento obrázek:

 Schéma odměn u nové verze MyFriends

Modrý panáček symbolizuje původního klienta („lovce“) a červený panáček nového klienta („kořist“).

Oba klienti dostanou odměnu pouze jednou a tu nejvyšší, která bude odvozena od toho, které produkty bude „kořist“ využívat. Nově je zavedeno pravidlo, že banka může vyžadovat zpět vrácení vyplacených odměn v případě, že nový klient sjednané produkty do jednoho roku zruší. Maximální výše odměn z akce vyplacených jednomu klientovi je 22 500 Kč. Na druhou stranu už není na závadu společné bydliště nebo příbuzenský poměr mezi „lovcem“ a „kořistí“.

Akce zatím platí do konce roku s tím, že může být prodloužena (předpokládám, že podobně jako předešlá akce bude takto prodlužována po dobu mnoha měsíců).

ING Bank

ING Bank opakuje akce typu „ulov si svého klienta“ s železnou pravidelností a i podmínky jsou stále stejné. „Lovec“ získá 300 Kč a „kořist“ po určitou dobu vyšší úrok. Aktuální akce, která trvá celý prosinec, přináší ovšem pro „lovce“ dvojnásobný bonus, tedy 600 Kč. Na „kořist“ čeká zvýhodněný úrok 2,5 % (aktuální standardní úrok je nijak oslnivých 1,5 % p. a.) po dobu 5 měsíců, maximálně však z částky 1 milion Kč. Pro získání bonusu je potřeba uvést „lovecké číslo“, které najde každý majitel ING konta ve svém internetovém bankovnictví. Podobné podmínky akce naleznete na www.ingbank.cz/doporuceni.

Tak, jako už mnohokrát, se zcela jistě objeví nabídky (ať zde nebo na jiných diskusních fórech) na poskytnutí „loveckého čísla“, často i s příslibem rozdělení si odměny „fifty-fifty“, nebo i v pro „kořist“ výhodnějším poměru. Zde bych chtěl upozornit na to, že „lovec“ nemá šanci zjistit, za kterou kořist získal odměnu. Pokud tedy např. poskytne své „lovecké číslo“ pěti lidem a získá odměnu za čtyři, neví, komu podíl na odměně vyplatit. To platí za předpokladu, že už od začátku nejde jen o podvod a on nikdy neměl v úmyslu se o odměnu dělit, jak se po některých z těchto akcí ukázalo na diskusních fórech.

Dopis ve schránce v internetovém bankovnictví s „loveckým číslem“ 

Akci, kdy je možné získat zvýšený úrok, má ING i pro stávající klienty. Pokud pošlete na účet další vklad, získáte možnost ho mít po dobu 5 měsíců úročen rovněž zvýhodněnou úrokovou sazbou. Po příchodu nového vkladu si tento v internetovém bankovnictví „označíte“ a je úročen vyšší sazbou 2,5 % p. a. místo standardní 1,5 % p. a. 

V případě výběru z účtu se ale přednostně vybírá právě z tohoto vkladu. Za výběr peněz ovšem neplatíte žádné sankce, nejedná se tedy o termínovaný vklad, i když ho značně připomíná. Tato akce je poněkud neférová vůči stálým klientům se stabilními zůstatky, protože zvýhodněný úrok je uplatňován pouze na nové vklady. 

Ve výhodě jsou tak ti klienti, kteří všechny prostředky vyberou před koncem měsíce, následně prvního následujícího měsíce dojde k „vynulování“ účtu a celá částka, poslaná na začátku měsíce je tak považována za nový vklad. Pokud již na účtu peníze máte, tak jejich výběrem se dostanete do jakéhosi „mínusu“ a na nově příchozí vklad již není možné akci využít a to do té doby, dokud nevyrovnáte předešlé výběry. 

Celý systém je na textový popis poměrně složitý, obrázek řekne mnohem více

Na účtu bylo před začátkem měsíce 2666,19 Kč. S novým měsícem došlo k „vynulování“ částky, kterou je možné použít pro zvýhodněný vklad a protože jsem zůstatek na účtu během měsíce vybral, byla by mi z případného nového vkladu nejdříve tato částka „odečtena“ a až teprve zbytek bych mohl označit jako zvýhodněný vklad. 

Hon pouze za novými klienty?

Je velmi smutné, že banky cílí pouze na nové klienty (v tom lepším případě alespoň na nové vklady těch stávajících) a o ty stávající věrné nemají vůbec zájem. Na celém systému tak vydělávají hlavně ti, kdo aktivně sledují podmínky a nemají problém mezi jednotlivými finančními ústavy přecházet podle aktuální nabídky a to třeba i několikrát do roka. Pokud vás ale baví neustále rušit a zakládat účty a přelévat finanční prostředky, můžete si za rok „přivydělat“ i několik tisíc korun.

Ostatně stejné pravidlo (jak o těch firmách, tak o přelétavých klientech) platí i v jiných odvětvích, ať jde o telekomunikační operátory nebo jakékoliv jiné dodavatele služeb.

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 8. 1. 2013 21:33