ING je ještě v poho...spořící účet u mBank v tichosti z 3,5% na 2,7% .... TAK TO JE MAZEC..... Myslím, že s ohledem na změny sazeb úroků všech spořících účtů, by taková informace finančnímu serveru slušela....
Nojo, kdyz oni novinari maji nakazano v souvislosti s mBank psat pouze pozitivne, tak tuto "bezvyznamne" snizeni radsi "prehledli" ;-) A to ani nemluvim o tom ze by rozebrali nyni dost pochybnem tvrzeni na webu mBank, ze eMAX je "Nejvyhodnejsi sporici ucet na trhu". :-)
Ale u ING tam o snizeni uroku pisou. Bud pisu o poplatcich - ale u vsech bank - nebo o urocich - ale opet u vsech. Pokud napisu, ze ING snizuje uroky o ostatnich nic, vyplyva z clanku neprimo, ze je ostatni nesnizili.
To mi pripomina jak v (samozrejme neoznacenych) PR clancich na mBank, kde ji srovnavali s ostatnimi bankami (a samozrejme drtive vyhrala), autor "zapomnel" na Fio. Logicky - kdyby tam bylo, tak by mBank vychazela ve srovnani vesmes hur. A kdyz se clovek ozval, tak meli trapnou formalni vymluvu ze "Fio neni banka" - ovsem z hlediska zakaznika je to putna, jestli je to zalozna nebo banka.
Stejne tak je mi naprosto putna jestli jsou uroky v sazebniku nebo je pise pan reditel na toaletni papir, podstatna je jejich vyse / zmena.
Autor dostal zadání informovat o změnách v cenových sazebnících bank, ING má úrokovou sazbu přímo v sazebníku, proto to takto napsal, je to OK. Pokud jde o přehled aktuálních úroků na spořicích účtech všech bank, nechte se překvapit :-)
Použiji myšlenky či názory jiných: když se vám pane Káro článek nelíbí, tak jej nečtěte, odstěhujte se ven z republiky, zvyšujte si kvalifikaci a pište články sám, učte se cizím jazykům, a vůbec ...
Pro kategorii důchodců je ale Fio nepoužitelná a to proto že to není banka.Důchoďák do ní nepošle z tohoto důvodu důchod.S hlediska ekononomického je Fio trpaslík s 14000 členy vedenými 2 majiteli,jehož předložené ekonomické výsledky mě vůbec nic neříkají.
Třeba pro mě je rozdíl pár desetin vyjádřený v Kč několik tisíc měsíčně. Takže se mi vyplatí hlídat úrokové sazby a v případě změn přesouvat mezi účty.
Koukám, že vy zase neumíte číst, udržet kontext nebo přispívat do fóra. Já jsem reagoval na tvrzení jozy, že mB v tichosti snížila sazby na spořícím účtu. Nikde jsem se nebouřil a nota bene už ne v souvislosti s nějakou RB.
Taky už jsem peníze z mbank stáhl a ne málo. Jestli nebudou dodržovat svou původní strategii, že nabídnou nejlépe úročený spořící účet na trhu, tak s mbank končím nadobro.
Došlo hlavně ke sjednocení poplatku za upomínky při překročení zůstatku na vašem účtu, ...
Tomuto nerozumím. Znamená to, že je někde ve smluvních podmínkách uvedeno, že na účtu nesmím mít více než XY? To je docela divné. Účet u Spořky nemám, tak mě to netrápí, ale spíš by mě zajímalo, co to má být.
Zrušení poplatku za trvalé příkazy a inkasa v RB velmi vítám. Byly jedním z důvodů, kterými mě RB přinutila k odlivu operací a prostředků do mBank, takže jejich účet teď používám jen průtokově. Ještě by měli zrušit poplatek za odchozí tuzemskou platbu, nevýhodná nižší pásma spořicího účtu a můžu uvažovat o návratu zpět.
Já také účet v RB používám jako průtokový do mB. Přiznám se, že mB přicházím čím dál více na chuť. Například tím, že pro pasivní operace (koukání po účtu) nepotřebuju mobilní ověřování a prohlížeč mi to sám předvyplní. Někdo by se třeba bál, že někdo k mému počítači přijde a bude se mi šťourat v tom, kolik mám na účtu, já se toho nebojím a raději opakovaně ušetřím čas při přihlašování.
E-bankovnictví mB toho sice umí málo, zvlášť v porovnání s RB, ale na moje potřeby mi to dostačuje. Kdyby nabízeli rozumné cestovní pojištění ke kartě, neměl bych moc důvodů u RB zůstávat.
Mobilní ověřování je jednozančně potřebné bezpečnostní opatření, v němž má RB zatím navrch, protože na rozdíl od mB posílá zabezpečené SMS do bankovní aplikace chráněné PINem. Takže ani odposlechnutí PC a krádež telefonu pro nabourání účtu nestačí. Bankovnictví mB bylo po přechodu z RB malým šokem. Asi jako přejít z Win Vista na Win 95. Ale základní funkčnost omezeného rozsahu služeb banky tam je. Snad se bankovní aplikace mB časem taky dostane do tohohle století. mB má výborně nastavené základní služby, ale všechno ostatní kolem (právě ve srovnání s RB) poněkud pokulhává.
Osobně účet u RB neruším z několika důvodů. Proto, že účet mi banka vede včetně dvou karet zdarma, pro zachování historie klienta, kterou mám již mnohaletou a pak pro bezkonkurenčně snadno dostupné úvěrové produkty "na jedno kliknutí", které v případě potřeby využívám. mB beru jako zajímavou variantu především pro její poplatkovou a úrokovou politiku, která nemusí být vůči konkurenci tak zajímavá věčně (viz. aktuální snížení úročení eMaxu). Velmi rád bych se se všemi prostředky vrátil do RB. Byl jsem tam léta spokojen, protože eBanka byla dlouho průkopníkem ve své oblasti. Ovšem vrátím se pouze za předpokladu, že budou v základních službách opět konkurenceschopní, což momentálně bohužel nejsou. Špičkové bankovnictví, kvalitní zabezpečení a široký rozsah nadstandardních služeb je holt potřeba podpořit konkurenceschopným základem vedeným přísně zdarma a to pokud možno bez segmentace klientů, jak to RB dělá dosud. Služby už vesměs vivinuté jsou, stačí jen upravit sazebník.
Vy jste mně evidentně nepochopil. Na to, abych se podíval, kolik mám na účtu a kdy jsem co platil, nepotřebuju žádné extra hyper duper bezpečnostní zabezpečení, protože mi hrozí maximálně ztráta určitého soukromí. To malé riziko jsem ochoten za každodenní pohodlí vyměnit.
Vůbec jsem neřešil potvrzení aktivní operace - převody a platby. To má samozřejmě RB technologicky asi nejlepší, jak jde dneska udělat.
Ale pochopil. Jenomže s mizerným zabezpečením pasivního přístupu, které mBank kvůli nižším nákladům používá, se na Váš účet může snadno podívat kdokoli kdo získá kontrolu nad počítačem ze kterého se na účet přihlašujete. Sice nemůže provést žádnou operaci, ale minimálně zjistí jestli má cenu vás nabourávat nějak komplexněji. A ono pak už stačí vám ukrást mobil, na který přijde nezabezpečená SMS a je to. U RB se na ten účet ani nepodívá a to i kdyby ten mobil ukradl předem. V tom vidím zásadní rozdíl.
Mám pocit, že jste mně absolutně nepochopil. Asi jste porozuměl technickému vysvětlení, ale nikoliv postoji.
Já jsem napsal, že minimální riziko, že mi někdo naboří počítač (nebo mi k němu během návštěvy sedne známý a podobné scénáře), mi stojí za to pohodlí, kdy při každém přihlašování do banky kliknu přihlásit, vyplnit a vidím, co potřebuji. Ve srovnání s RB, kde to znamená kliknout na přihlásit, vyplnit kód, počkat, až to na mobilu přijde, zadávat BPIN a vinou pomalé STK aplikace se několik vteřin proklikávat k desetimístnému kódu a ten znovu opisovat. A to všechno jen proto, abych se podíval, zda mi už přišla ta platba. To je pointa mého pohledu.
Vaše představa "nabourávat nějak komplexněji" je totiž v praxi skoro utopie. I přesto, že jako člověk od IT dokážu počítač zabezpečit proti průniku, je teoreticky možné, že by se mi nějaké odposlouchávátko hesel do PC dostalo (nebo se mi tam někdo dostal a vybral uložená hesla). Představa, že ten šikovný hacker, co se mi tam nabořit dokázal, mi ještě dokáže ukrást mobil a to takovým způsobem, abych si toho ani nevšiml (protože pak bych jednal), je IMHO menší, než že mně dneska odpoledne přejede vlak.
S mírou paranoi, se kterou operujete, totiž můžu vyspekulovat scénář, že mi někdo ukradne BPIN i mobil a pak mi bude s účtem dělat, co chce. Pravděpodobnost tohoto scénáře je sice třeba 100x menší než toho mbankového, ale i tak se pohybujeme zhruba v rovině 0,00001% a 0,0000001%.
Jistě že operuji s jistou mírou paranoi. V případě operování s bezpečností vlastních peněz je taková paranoia podle mě na místě.
Zabezpečení RB a mBank jsou prostě na jiné úrovni, přestože jejich používání se zásadně neliší. Těch několik málo vteřin navíc při přihlášení mi za to stojí. U RB vyplníte při přihlášení jen jméno a heslo vám přijde jednorázové. Narušiteli je jeho odposlechnutí k ničemu. Bez znalosti PINu k mobilní aplikaci je k ničemu také krádež telefonu či zkopírování SIMkarty. Tenhle systém je relativně složitý k nabourání, takže od toho přímo odrazuje. Systém používaný mBank je ve směru zabezpeční výrazně zranitelnější a tudíž rizikovější. Jsou i horší, ale proč ten stávající nezlepšit, když pro to existuje zřejmý a ověřený prostor?
Co se týče srovnání s tím vlakem, tak ty dva systémy můžeme podobně porovnat. Pravděpodobnost že bude váš účet nabourán u mBank je asi takový, jako riziko, že vás přejede auto. Zatímco u RB je srovnatené s rizikem vaší smrti z důvodu pádu letadla. Obojí je při troše smůly možné a vaším chováním jen málo ovlivnitelné.
Jenže vy neustále mícháte dvě věci. A to pasivní přístup do ebankovnictví, který je u mbanky podstatně hůře zabezečen (a já jsem riziko ztráty soukromí ochoten obětovat) a aktivní přístup do ebankovnictví, který mají obě banky zabezpečený obdobně, RB o něco lépe, protože jde signalizačním kanálem v 3DES podobě, zatímco u mB plaintextově.
Bráno striktně technicky, pro vykradení účtu u RB je třeba uživateli ukrást mobil, získat klientské číslo a taktéž BPIN. Nic víc třeba není.
Pro vykradení účtu u mB je třeba uživateli ukrást klientské číslo a heslo a navíc mobil, popřípadě být schopen aktivně odposlechnout GSM signalizační kanál (jsem z oboru, takže přehled mám).
Mimochodem, těch "několik málo vteřin" potřebných pro žádost o SMS, její přijetí v telefonu, doklikání se až do získání kódu a jeho přepsání je v nejlepším případě, tzn. SMS přijde hned, u mně 45. V horším případě autorizační SMS chodí s několikaminutovým zpožděním.
Nicméně i kdybyste argumentoval, že ukrást někomu mobil, jméno a heslo je řádově snazší než ukrást někomu mobil, jméno a BPIN, stále neřešíte to, že bezpečnost mého mB ebankovnictví není narušena, ani když mi někdo to jméno a heslo ukradne. Stále mu k tomu, aby mohl dělat převody, chybí můj mobil, ať už fyzický či odposlechnutý na GSM vrstvě (nebo u operátora). A protože, jak známo z teorie pravděpodobnosti, pravděpodobnost dvou nezávislých jevů je P(A)*P(B). Vzhledem k tomu, že mi mobil ještě nikdy (mám ho 13 let) neukradli (mimochodem, to ovlivnit můžu, například svou pozorností a předvídavostí), opravdu nemám dojem, že by u MB šlo o nějaké rizikové prostředí.
Já myslím že naše názory nejsou zase tak odlišné jak se na první pohled může zdát. V technické vrstvě mezi námi neexistuje rozpor. Bankovní prostředí u mBank není nějak vysloveně rizikové. Kdyby bylo, nepoužíval bych jejich účet. Prostě jen nepatří k nejbezpečnějším.
Zásadně se lišíme jen v názoru na zabezpečení pasivního přístupu (ovšem i ten aktivní je kódovanými SMS také bezesporu bezpečnější). Vy preferujete nejjednodušší a nejrychlejší metodu za cenu rizika úniku citlivých informací. Já preferuji jeho zabezpečení na maximální možné úrovni i za cenu mírně komplikovanějšího přístupu.
Vyplývá z toho jednoduchý fakt. Nejlepší by bylo nechat volbu na uživateli. Pokud by ji mB nabízela, byli by spokojeni jak bezstarostní klienti preferující rychlost a jednoduchost, tak paranoicky smýšlející jedinci ochotní něco málo z rychlosti a jednoduchosti obětovat výměnou za o něco bezpečnější systém.
Ja jeste vidim jednu zmenu v novem ceniku u polozky: vedeni kreditni karty VISA pri obratu v predchozim mesici vyssim nez 3000 a to 0,-
Nebyt vysoke "pokuty" za stoplistaci karty, uz by se o jejich kreditce dalo i uvazovat ;-)
Ja tam vidím taky jednu podstatnou změnu která v tichosti nastala. Předčasná splátka úvěru poskytnutého na kliknutí se pohnula ze zdarma na 4%. Což je rozdíl "jako kráva" a pro mě tímto RB silně podrazila svůj jinak velmi oblíbený produkt. Právě možnost předčasného splácení jsem využíval u tohoto typu úvěru docela zhusta. Typicky např. při koupi nového vozu jsem si vzal úvěr na např. 5 let na celou kupní cenu, po prodeji starého vozu jsem splatil polovinu předčasně, půl roku jsem splácel pravidelné splátky a pak jsem mimořádnou splátkou doplatil zbytek. Tenhle postup bude teď o pěkných pár tisícovek dražší, takže rozhodně palec dolů...
Stoplistace kreditní karty je ale u RB zdarma, ne?
Aspoň podle ceníku, strana 12, položka 5.6.
Tahle "pokuta" se obecně platí spíše u debetních než u kreditních karet.