Dovol, abych Ti poradil. Zkus si přečíst obchodní podmínky a ceníky na netu a vybrat si třeba mezi FIO. mBank nebo ČSOB (resp. Poštovní spořitelnou) účet ERA zadarmo. Bude to téměř bez poplatků, zcela komfortní a pokud neděláš zahraniční mezibankovní operace i zcela dostačující. Například založení účtu u mBank mě trvalo cca 2 minuty u komplu a kurýr mě donesl smlouvu pod nos.
Mám účet KB, Fio, Mbank, ČSOB. A k této radě můžu dodat jediné - služby vždy odpovídají ceně. Tedy pokud je někdo nespokojený v KB s "účtem za pade" tak ať si ani nezkouší zažít co se bude dít ve FIO, Mbank apod. "Pracovníci" poboček jsou na úrovni najatých externistů (nebo skutečně jsou?), inet banky prolezlé chybami které nikoho nezajímají, reklamace táhnoucí se měsíce (že by protizákonné?), atd, atd..
Jde o to, že v bankách jako KB, ČS apod si na profesionalitu aspoň hrajou. Ve Fio, Mbank nedej bože dokonce na poště se o nějaký herecký výkon ani nepokoušejí.
Bobe, nevím o čem mluvíš.
Mám účet v Poštovní spořitelně. Zakládal jsem si ho ve Štefánikově ulici, P5. Založení mi trvalo cca 15 minut. Paní Poradkyně k mému úžasu neměla s ničím problém, nikoho se na nic nemusela ptát, nikam nemusela volat, vše fungovalo a jak řekla se i stalo.
Jaký to rozdíl mezi přístupem s pobočkou UniCredit Bank, Štefánikova. Tam si hrají na banku pro TOP klientelu, slovy Františka Sahulu tam vědí "úplný hovno".
Mohu potvrdit FIO i mBank bez problemů. Aktuálně je pro mne lepší FIO, mBank používám jen na internetové nákupy debetní platební kartou (jedna z nejlepších ochran na trhu - online nastavování limitu/nulový zůstatek na účtu). Zahraniční transakce na (z) Slovensko u FIO také bezkonkurenční - zdarma, rychle, ... V inet bankovnictví jsem taky nenarazil na chyby (alespon jsem si je nezapamatoval). Používám pobočky: Senovážné nám, Praha a Ječná, Praha - jednání zcela bez problémů, informace podávané bez marketigového překrucování, tj. případných včetně nevýhod.
mBank je bez problémů POUZE v případě, že vše 100% funguje. Pokud se nastane problém nedej bože nestandardní situace, tak je to průšvih a řešení je často běh na dlouhou trať. Stačí se podívat na mFórum. U mě naštěstí žádný problém za skoro 3 roky nenastal a jsem tedy s mBank spokojen.
Na FIO takovou špínu neplyv :-) Aspoň na pobočce v Pcích jsou lidi, kteří ví co povídají a dokáží se orientovat v celém portfoliu služeb FIa (i investice).
Jejich bankovnictví chyby pokud vím neobsahuje (už ho používám aktivně včetně online zakládání a rušení dalších účtů cca 4 roky), na rozdíl od konkurence je svižné atd...
U KB jsme měli v minulosti dva účty: Jednak valutový, ale to je již moc let, takže k tomu mohu jen říci, že to byl na poplatcích opravdu mazec. S výpovědí ale nebyl žádný problém, když chci u banky zrušit účet, tak se s nimi moc nebavím, protože to nemá cenu (rušil a převáděl jsem ve svém životě celou řadu účtů a měnil jsem rovněž celou řadu bank, takže si dvoluji o tom něco vědět). Pak měl u KB účet můj syn, tzv. Berušku. To jsem zrušil asi po pěti či sedmi letech, zrušení a převod zůstatku jsem prováděl někdy v loňském či předloňském roce, opět bez problémů, i když se pracovnice banky snažila ode mě vyzjistit, proč účet ruším a nabízet mi nějaký jiný, což jsem uťal velice rychle. Jinak s množstvím papíru, který KB vyprodukuje při rušení účtu, je to hrůza,s tím souhlasím. O správnosti mého rozhodnutí mě přesvědčili na pobočce hned po mém příchodu (žádného osobního poradce jsem předem nekontaktoval, neb jsem o žádném nevěděl). Tam totiž došlo k tomu, že na pobočce byl při mém příchodu cca 10 minut po příchodu jen člověk na recepci či ochrance či informacích nebo jak tomu tam říkají. Asi 15 až 20 minut po mém příchodu se začali trousit zaměstnanci, po dalších cca 10 minutách se mě jakási pracovnice ujala, ovšem až na nátlak onoho pracovníka informací, který jí mě prakticky přidělil. Jinak trousící se zaměstnanci neměli o čekající klienty zájem. Nu což, s touto bankou nemám nic společného a vůbec mi to nevadí.
Bohatě využívám služeb Poštovní spořitelny, většinou využívám služeb interbanky, takže nemám většinou nemám potřebu navštěvovat poštu. Pokud ale ta potřeba vznikne a jde o něco, co mi nemůže pošta zařídit (na webu vždy najdu informaci, zda to, co potřebuji, mi může zajistit pošta), tak navštívím finanční centrum, kde jsem za dobu využívání tohoto účtu nikdy nečekal na řadu déle, jak 5 minut. Jinak používám služeb i dalších bank či spořitelních družstev, to, co využívám, jsou všude služby zadarmo, takže ani nějaké poplatky mě netíží. Ono skutečně stačí jen se trochu rozhlédnout a na netu sehnat informace. Samozřejmě, jednodušší je v diskusích nadávat na nesmyslně vysoké poplatky některých bank. Ovšem pokud u oněch bank budou klienti, kteří budou jen nadávat na výši poplatků, ale budou líní přejít jinam, tak ty poplatky budou skutečně vysoké. Ale to bychom snad ani nebyli Češi, kdybychom něco dělali a nenadávali, že?
Vsechny tri bezplatne ucty mam. Chyb v IB jsem si nevsiml (ucty mi funguji i na nevetsinovych systemech - Linux a Windows mobile 5, coz se o rade IB rict neda). Zalozeni ve FIO a PS bez problemu, trochu to skripalo v mB, ale tam jsem to zakladal pri jejim vstupu na trh.
Reklamaci jsem zatim zadnou nepodaval.
Zakládal jsem účet u mBank v neděli 16.8.2008 v 16 hod. cca 2 minuty na PC a v 16.30 jsem si v kiosku obchodního centra vyzvedl smlouvu. Po příjezdu domů účet aktivoval a ihned fungoval. Neaktivní debetní kartu jsem dostal obyčejnou poštou za dva dny. mBank zatím nemá chybu a hlavně umožňuje operativně a zdarma měnit limity na kartě, což nahrazuje funkce zamykání (dříve e-banka). Pro mne to byl nezapomenutelný zážitek po všech těch zkušenostech s bankovním sektorem. Jinak děkuji za všechny Vaše články a diskuse, které mě v začátcích dost pomohly.
Mám účty v mBank, FIO Bance a Raiffaisence, v minulosti jsem měl i v ČS, KB a Živnobance. Mohu odpřisáhnout, že v žádném případě služby neodpovídají ceně.
V ČS a KB neskutečně předražené, v Živnobance celkem odpovídající, v Raiffeisence taktéž předražené (tak lemplovité a neschopné lidi jsem zažil naposledy před lety ve Spořce).
mBank celkem v pohodě a FIO je luxus. Velmi ochotný a znalý personál, pomakané internetové bankovnictví, prostě super. A za nula korun? Neskutečné.
V Živnostenské bance jsem měl můj první účet. V té době (před vstupem Unicredit) jedna z nejlevnějších bank (možná i nejlevnější, protože FIO v tu dobu jelo přes sběrné účty ČSOB) a hlavně - na tehdejší dobu naprosto neskutečný limit na VISA kartě 20 000 Kč pro platby a 10 000 Kč pro výběr z bankomatu denně! Všechny ostatní banky chtěly obraty a zůstatky, karta nejdříve po 1,5 měsíci, atd a stejně byl problém dosáhnout takového limitu (který šel u ŽB bez problémů zvýšit). Navíc výběry z vlastních bankomatů (pravda, bylo jich pomálu, vlastně jen na pobočkách) zdarma.
Ovšem rozchodit IB byl celkem oříšek a to i na Windows, nakonec jsem musel využít "přítele na telefonu", kdy mi pracovník banky musel během zprovozňování několikrát odblokovat heslo, ale pak už to fungovalo.
Co se Spořitelny týče - co se musí této bance nechat, tak je rozsah služeb. Pokud chci nějakou službu, koupit/prodat nějakou exotičtější měnu, atd je vysoká pravděpodobnost, že když někde uspěji, tak je to v ČS. Ano, nechá si za to slušně zaplatit a tak není pro každého, ale při vytvoření obratu na účtu 100 000 Kč je možné mít základní služby zdarma :D
Ahoj, musím naprosto souhlasit. Spousta věcí na ČS i KB mi vadí, ale pokud se někdo odtud vrhne k levným bankám bez poplatku, nebude se stačit divit. Neskutečně neprofesionální přístup!!! Vše je celkem v pohodě, pokud jen posíláš platby a "vlastně nic nepotřebuješ". Pokud ale nastane situace že jen potřebuješ nějaké potvrzení, nastává kolotoč. Několik měsíců, stovky vyhozené za poplatky a stížnosti, reklamace a odvolání - 0. Každý máme určitě spoustu zkušeností s bankami, myslím, že je to hlavně o lidech.
A s jakými potvrzeními, kdy to trvá několik měsíců, stovky vyhozené za poplatky, stížnosti, reklamace a odvolání, máte zkušenosti? Já jsem třeba o nízkonákladové bance chtěl pro jednoho z rodičů potvrzení pro sociální zabezpeční (výplata důchodu), potvrzení jsem dostal během týdne, poplatek pár desítek korun (je to uvedené v ceníku, třeba u ČSOB jsou poplatky za potvrzení v řádech stokorun), bez nejmenšího problému.
No jo, ale kdyz potrebujete hypoteku 3 miliony na koupi bytu, tak se divate nejen na to, jestli je vedeni uctu zdarma, ale taky na uroky hypoteky, podminky smlouvy, jakou vysi vam uveru vam dana banka poskytne, atd...
Samozrejme byt v baliku a mit hotovost na koupi bydleni, tak si taky vyberu ucet bez poplatku.
KB podle mých zkušeností nemá potřebné nástroje na udržení klienta. Nevím proč musí po 5 letech přestat úročit termínovaný vklad a vyzývat klienta k jednání na pobočce. Když jsem se tedy dostavil a požádal o produkt v podobě spořícího účtu bez současného vedení běžného účtu, zjistil jsem, že taková kombinace v nabídce KB není. Avšak během půlhodinového sezení mi bylo nabízeno stavební spoření, penzijní fond, investice do akcii a další produkty nahony vzdálené od požadovaného spořícího účtu. Taže jsem s KB skončil.
Na udrzeni pri prechodu z G2 ma paky - jak pise Eva - je tam rocni vedeni uctu za pulku, chvili jim trvalo, nez to zrusili, takze to vyslo na cca rok a pul. U me je jediny duvod proc jsem jeste u KB prave ma "bankovni poradkyne" - pani zaridi uplne vse, vi co dela. Jednou jsem ji nezastihl a malem jsem rovnou nechal zrusit ucet co predvedla kolegyne ;-)
Kazdopadne kam jinam? Vybery z bankomatu dle plateb na netu - znevyhodneni podminek a inzerovat to jako vyhodu - to je nepekne... A to kartou platim castej nez vybiram :( Jen absolutne neni jine varianty...
Jak není jiné varianty? Je snad u nás bank málo? Minimálně 3 poskytují účet za určitých podmínek zdarma.
http://www.mesec.cz/clanky/vyberte-si-z-bankovnich-uctu-bez-poplatku/
Ale ja nepotrebuji ucet zadarmo, ale aspon trosku slusny... Jit do mBank, ktera ma to same co ted zavedla KB? Nesmysl... GE, az drazsi vypadala dobre, nez jsem si nechal zavolat s nabidkou a slecny jsem se lekl a stejne pry to zacali srat. FIO zatim vypada dobre, to je pravda - az na komplikovane prijimani penez ze zahranici a nastavit to v netbenefits bolelo i bez toho... Aspon na zkousku mam v planu, vyjde o neco levnej.
Tohle je celovesmírný problém. Pod pojmem běžné užívání si každý představí něco jiného. A spousta chyb a problémů se projevuje jenom za určitých předpokladů, které mnoho lidí nesplní (a mnoho splní). Potom je spousta chyb z principu věci statistických a spousta chyb je věc lidského faktoru (což je opět statistika - kdo zrovna má vaši věc na starosti).
Takže diskuze výrobek/služba x je plný chyb a problémů vs. já žádnou chybu ani problém nepozoroval, ta tu s námi bude navždy :-)
No, běžné užívání není zase tak velký problém definovat. Pár převodů mimo banku, pár na vlastní účet, nějaké SIPO, inkasní a trvalé platby. Hodil by se i kontokorent. Plus nějakou rozumnou kartu debetní a k tomu nějaké další službičky třeba i mírně placené. Možná rozumný výběr z bankomatu. To je podle mě standard. Ten ovšem mBank splňuje jenom horko těžko a navíc se k němu propracovala až po několika letech neustálých slibů. IB je sice funkční, ale vypadá děsně. Ovšem její karty s delfínem pracují dobře, rychle a spolehlivě, což se třeba nedá říci o FIO, kde karty jsou její obrovskou slabinou. Takže skutečně platí, že to, co je zadarmo, je nějakým způsobem vždycky poznamenané.
Ale o to jde, že to je standard běžného užívání podle vás. Podle někoho tam zase patří i kreditka a podle někoho dalšího tam patří i občasná zahraniční platba. A pak je někdo, kdo SIPO/inkaso nepoužívá a má pocit, že do běžného používání nepatří.
A pak máme internetové bankovnictví, kde se tohle všechno dá různě pohodlně, či komplikovaně nastavovat. Či něco z toho v IB nastavit nejde. A potom máte v tom bankovnictví různé druhy výpisů a nastavení a povolení pro tohle a tamto. A někdo to používá a považuje to za součást běžného užívání. Někomu stačí základní měsíční výpis a standardní nastavení limitů a cokoliv navíc už za běžné nepovažuje.
Ok, treba tu kreditku jsem opomenul, ale ta neni nutne vazana na dany ucet a lze ji zridit u velke skupiny bank a nebankovek. A platby do zahranici nevim, nikdy jsem to nepotreboval, nakupy pres VISA ano, ale to jste patrne nemel na mysli. Nicmene myslim, ze tohle je pozadavek velmi minoritni. A to SIPO bych chtel prece jenom vic pridrzet, bavime-li se o bankach s poplatky, je SIPO neocenitelne. A co tak vim, ma jej kazdy muj znamy. Ale uznavam, ze nekdo radeji realizuje deset trvalaku nebo inkas, aby mel vetsi prehled. Nastaveni limitu je dnes vicemene standardem u vsech bank a ovladani pres IB take. Proto jsem to ani nijak neakcentoval.
Presne to je duvod, proc jeste SIPO nezaniklo. Jen se docela divim, ze je banky ve spolupraci s postou (nebo kdo dnes SIPO ridi) patricne neosoli.
Jinak kdyz se presvihne limit SIPA, tak predpokladam neprobehne ani jedna platba ne? Cili nekolik prusvihu v jednom baleni. Ale pro starsi lidi platici hotove na poste muze byt neocenitelne.
Nu, snad jenom bych zminil, ze jsem klientem CS, mBank, FIO a kdysi jsem mel i CSOB. Mam ramcovy prehled i o kreditkach a debetkach a vicemene mam i prehled o sluzbach zminenych bank. FIO kartu jsem testoval a velmi (!) me nenadchlo, ze pri platbe neprobehne blokace te castky v realnem case, jako je tomu u vsech normalnich bank. Mam FIO konto i tu sporici variantu a prevod v ramci banky je sice in-time, ale aktualizace do bankomatu uz tak moc ne. Jednou jsem na tom byl dost zavislej a nevyslo to. Dost me to nastvalo. To zase mBank tohle nezna. Ale tam jsou jine problemy. Mam Osobni ucet u CS a jsem maximalne spokojeny. Mam vsechny sluzby zdarma vcetne kontokorentu, karet a vsech prevodu a je to docela pohoda. Rychle, spolehlive, bankomaty vsude, zadny problem. Zajimava jsou treba ta 2% na tom konte, to je neocenitelne.
V době jejího založení to tak mohlo bejt. Dnes převažujou nespokojenci, koukni na jejich forum :)
Každopádně mají malé úroky, 3 výběry zdarma jen při velkém obratu kartou a čtvrtý a další vždy za 35. Kontokorent samozřejmě neuměj a v půjčkách dost slabota.
Dnes je mbank nejlepší už jen pro platby na internetu kvůli nastavování limitů karet.
Pro mě je běžné používání hypotéka na bydlení, koukal jsem se do nabídky mBank a nebyli schopni mi nabídnout hypotéku pro mě. Chápu, že je to můj problém, že nemám 1,5 miliónu v hotovosti, abych mohl pokrýt 50% nákladů na nemovitost. Holt, nepatřím k těm úspěšným, co si můžou dovolit koupi bydlení za hotové.
Ona se taková hypotéka bere na spoustu let, v mém případě 20 let, takže pro mě běžný účet na 20 let :-) Ušetřit 150 měsíčně na poplatcích by bylo fajn, ale možná až zaplatím hypotéku.
O fixaci samozřejmě vím, ale to pro mě znamená 5 let a pak se teprve uvidí. Hypotéku řeším v dané době a vzhledem k tomu, že mi mBank byl schopna nabídnout pouze 50% z nemovitosti, tak pokud to nezvýší, tak i po skončení fixace budu mít účet někde jinde, možná u ČS, možná u KB. Prostě kdo dá lepší podmínky. Takže pro mě platí, co jsem psal výše. Pokud nepotřebujete půjčit peníze, pak mBank klidně.
Tak jsi tady ze sebe udělala jelýtko. Ale co taky chtít po někom, kdo pracuje v naprosto zbytečné firmě (Scio).
Že firmy spoléhají na pohodlnost zákazníků a jejich neochotu něco měnit a odcházet ke konkurenci, tak to platí v každé oblasti. Proč asi nenabízí O2 účtování po sekundách? No protože ví, že většina lidí u nich stejně zůstane a fakticky je ni nenapadne hledat levnější alternativu. Pravda, ve světě financí se na pohodlnost hřeší ještě více. Lidi to svým chováním velmi podporují.
Vždycky mě pobaví, když si nějaký retailový klient (zákazník) myslí, že zrovna on je pro firmu naprosto nepostradatelný. KB dobře ví, komu nadbíhat, nějací ti odpadlíci ji nezajímají, proč by taky měli.
Proč? Třeba proto že paní/slečně Evě je 30 a docela reálně může využít dalších produktů banky (stavební spoření, hypotéka, případně i různé způsoby investování, ...) a i z těch banka vydělává. A s myšlenkou že retailový klient je pro banku nedůležitý, prostě nemohu souhlasit. Pokud se tváříme že jsme poskytujeme kvalitní služby všem klientům, tak se tak musíme i chovat. To, že jistá skupina lidí je v současné době málo perspektivní na věci nic nemění, starat se o ně musím stejně. A z některých 'odpadlíku' se mohou vyklubat velice perspektivní klienti. Jen je třeba myslet trochu do budoucnousti.
Paní Eva měla u KB bezplatný studentský účet do věku 30 let, kdy banka usoudila, že už toho bylo dosti. Takže paní Evu vyzvala, aby si vyřešili vzájemné postoje. No, a paní Eva z toho teď má osypky, dokonce bude muset za vedení účtu PLATIT, takovou drzost ještě ve svém životě nepotkala!! Dokonce se diví, že se jí banka nesnaží udržet. Co pracovník banky, to blbec. Tak takové lidi mám nejradši. Asi mám nějaké obzvláštní štěstí, ale já se tam většinou potkávám s lidmi, co věci rozumějí a snaží se o spokojenost klienta, i když z vedení dostávají neskutečnou sodu, že nesplnili prodej, že dostatečně razantně nenabízejí stavební spoření, penzijní připojištění, pojistky, málem snad i hrnce nebo deky.
Souhlasím s váma, taky jsem měl bezplatný účet, jako student, ale po dokončení vysoké v 25 letech jsem holt musel začít platit za vedení účtu. Jako student jsem měl asi 5 různých účtů, všechny zadarmo, na každém skoro 0 kč, u různých bank, některé pak zkrachovaly - Moravia, Union, IPB.
No každopádně když jsem si pak v bance bral hypotéku, tak ji vyřídili za 4 dny, paní, co seděla za stolem se otáčela jak mohla a ještě mi vyběhala VIP spotřebitelský úvěr a odpustila administrativní poplatky při vyřizování hypotéky.
To je jednoduche, ono to zapocitani administrativnich poplatku jinde muze byt i tak, ze nejsou zapocitany mne, ale jinemu klientovi.
Jestli jste to myslela tak, ze mi banka nabidla hypoteku s urokem x + 5000 CZK za vyrizeni poplatku a pak rekli, hypoteka bude x+0.01%, ale odpustime vam poplatky, tak takhle to nebylo.
S vaším názorem souhlasím. Chvíli mi trvalo než jsem se na věc podíval pod jiným úhlem pohledu. Pro mě je KB bankou poslední volby, stejně jako další "velké" banky, takže jsem Evě trochu fandil, v něčem má i nejspíš pravdu (ochota bankovních pracovnic), ale je třeba hlasovat nohama.
Vážená paní, Váš příspěvek je plný mylných invektiv, na které není třeba reagovat. Dovolím si odpovědět pouze na jednu. Rozhodně si nemyslím, že "co pracovník banky, to blbec". Kdybych měla být konkrétní, tak například paní, která mi kdysi účet zakládala a pak po dlouhá léta vedla, a na dané pobočce stále pracuje, byla vždy velmi profesionální.
- Eva radši čeká dlouhé desítky minut ve frontě než se na ni dostane řada viz třeba jako ČS
- Eva asi neumí číst (omlouvám se pokud to někoho uráží), když si neumí přečíst co podepisuje
- Eva si asi myslí, že oddělení kreditních karet je vševědoucí a najednou zjistí že ji nešlo zaplatit kartou, proč by jim to měla říkat že jo
- Článek mi od začátku přijde jako "útok" na Komerční Banku ve smyslu udělat na ni špatný dojem
- Jediné co mi článek přinesl je přesvědčení, že si někteří "jedinci" neuvědomují principy
- Souhlasím s Evou v byrokracii a velkého papírování
- Souhlasím s nevhodným oslovením, které bych ale asi pochopil v okamžiku kdy banka ještě jednala se "studentem" pokud to tedy beru z hlediska, že klient měl ještě studentské konto a nejspíš jej (dopis) generuje PC. A na "tykačku" student reaguje kladněji než na "Vážený pane Petře Nováku, 16let..."
PS: Když jsme už u reklamy, nemám účet u KB ale u UCB, jen pro zlé jazyky jenž se chystají mě nařknout, že se KB zastávám.
PS2: Každý však má svou pravdu a svůj názor, tudíž i Evin článek respektuji...
Dokonce respektuji názor a pravdu i Vaši, ikdyž jste úplně mimo mísu ;-) Já jsem nasranej, když někdo dostane rakovinu a nemůže to změnit..banku změníte za stejnou dobu jakou Vám trvá přejít na druhou stranu silnice kde je pobočka konkurence..nač si stěžovat? :-) Mmj. v článku Eva celkem jasně vyjádřila, že ten článek opravdu namířila proti sobě...
Paní Klucová,
děkuji Vám za upozornění. Již nejsem klient KB, ČS, UCB. A nikdy nebudu Banku mi trvalo změnit asi 3 hodiny (s cestou na/z pobočky).
Je pozoruhodné, že zkušenosti klientů našeho bankovního oligopolu jsou prakticky totožné.
Tragické služby za přemrštěné ceny. Co kdybyste místo sázení peněz do mediálních agentur upravujících Váš pošramocený obraz v diskusích, sázeli peníze do pořádného proškolení svých osobních poradců?
Např. aby klientovi poradili, že v případě nefungující platební karty v zahraničí je možné za několika tisícikorunový poplatek zažádat o zaslání karty do zahraničí? :-)
Mistře, proč mi spamujete vlákno vzkazy pro nějakou paní Klucovou? :-( Já jsem byl klientem KB též, s přístupem jsem byl maximálně spokojen a mám kamaráda který byl maximálně nespokojen... Vše má své spokojené i nespokojené klienty... Dokonce věřím, že i Vás někdo má rád a někdo nemá rád...
Asi máte jiné informace než já, nevím o tom že by mediatel byl mediální agenturou...
na www.mediatel.cz si můžete prohlédnout porfolio a zaměření služeb společnosti... nic mizím, končí mi přestávka ;-)
Obávám se, že ty tuny papírů si banky nevymýšlí, ale jsou k tomu nuceny legislativou. Jsem přesvědčena, že snem každého bankovního produkťáka (a koneckonců i poradce) je maximálně jedna A4 s jedním podpisem na všechno.
A pokud jde o bankovního poradce, nedám na něj dopustit - když cokoliv potřebuji, stačí zavolat nebo napsat e-mail. A pokud musím na pobočku, tak si schůzku ráda domluvím, aspoň mám jistotu, že nebudu muset čekat. Jedna návštěva v ČS s pořadníkovým číslem na přepážku, jejíž pracovník byl na obědě (jak jsem po relativně dlouhé době čekání zjistila) mi bohatě stačila.
Já jsem u KB sice krátce a po kompletním prostudování poplatků i u ostatních bank jsem zjistil, že je to všude stejné... když chci větší komfort tak si připlatím... v jednání s bankovním poradcem jsem spokojen, objednání na schůzku v pobočce na 1čku... když má člověk za mobilní telefon vysoké měsíční poplatky, tak nevidím důvod škudlit 50kč měsíčně na správě vlastních peněz... to už ušetříte víc, když si odpustíte jednu svačinu =) a nebo podejte ústavní stížnost na povodňovou daň =) ps: jediné co se mi nelíbí je spořící konto a termíňák, tam vypadá slibněji GE =)
A jak to končí, když osobní poradkyně pošle 900 litrů bez ověření totožnosti klienta, kterého vidí poprvé v životě:
Vážený pane xxxxxxxx,
dovolte, abychom zareagovali na Váš podnět ze dne 18. května 2010 ve věci rušení účtu paní xxxxx xxxxxxxx a nevhodného způsobu komunikace pracovníků pobočky Praha – Anděl při osobním jednání s Vaší osobou, který jste směroval k rukám předsedy představenstva UniCredit Bank Czech Republic, a.s. Ing. Jiřího Kunerta a který nám byl předán k prověření a odpovědi.
Dle nám dostupných údajů byl termínovaný vklad paní xxxxx xxxxxxx ukončený v předem stanoveném termínu a vklad včetně úroku byl převedený v souladu se smluvními podmínkami zpět na běžný účet majitelky. V souladu s pokynem paní xxxxxxxxx byl následně běžný účet zrušený a s jeho zůstatkem bylo naloženo přesně dle zadaných dispozic. Je nám líto, ale z důvodu zachování bankovního tajemství Vám v dané záležitosti nemůžeme poskytnout konkrétnější informace.
Dovolte, abychom se Vám hluboce omluvili za nevhodný způsob komunikace pracovníků pobočky při projednávání rušení předmětného účtu, který neodpovídal běžným standardům kvality stanoveným pro jednání se zákazníky. Uvědomujeme si, že obchodní vztah banky a klienta je založen na citlivé vazbě konkrétních lidí, na schopnosti našich pracovníků vyhovět našim zákazníkům i na způsobu a formě komunikace. O to víc nás mrzí, že ve Vašem případě tomu tak nebylo.
Celá Vámi popisovaná událost je předmětem rozsáhlého interního šetření. Ujišťujeme Vás, že po jeho ukončení budou ze zjištěných skutečností a nedostatků vyvozeny jednoznačné závěry a přijata konkrétní opatření.
Vážený pane xxxxxx, mrzí nás, pokud jsme Vám po ukončení termínovaného vkladu nemohli nabídnout další služby v takovém rozsahu, který by odpovídal Vašim představám. Bohužel i možnosti banky jsou určitým způsobem omezené a produkt Unikátní konto má s ohledem na zvýhodněnou úrokovou sazbu přesně stanovené parametry, dle kterých je poskytován. Přesto věříme, že naše vyjádření i omluvu přijmete s pochopením a že pokud se do budoucna rozhodnete využít služeb UniCredit Bank Czech Republic, a.s., budete spokojen.
S úctou,
Mxxxxxxa Sxxxxxxá
Specialista řízení kvality
Odbor Řízení kvality služeb
Unicredit Bank Czech Republic a.s.
Na Příkopě 858/20
111 21 Praha 1
T. +420 224 124 xxx
M. +420 724 303 xxx
mxxxxxxxa.sxxxxxxxa@unicreditgroup.cz
Také mám zkušenost s KB :-) Také jsem měl studenstské konto.
To mi tak před vánocemi přišel výpis a na něm byly připsané úroky nula celá nic a poplatky za bratru 400. Tak jsem se naštval, přešel k FIO a mám to samé a připsané úroky jsou o dost vyšší a poplatky ... no nula...sem tam po 6-ti Kč za výběr hotovosti z bankomatu.
Karta je od ČSOB a mezinárodní a tedy úplně stejná, jako jsem měl dřív.
Jak tu píšou jiní. Netřeba se stresovat papírováním. Banku obyčejní lidé asi opravdu nezajímají. Že jsem měl milion na účtě? No a co jako? Žádný zájem a když jsem se zeptal na jiné produkty, tak jsem dostal nabídku na fond peněžního trhu :-(
A u FIO jsem měl účet, spořící účet, kartu zařízené během poloviční doby, než zrušení účtu u KB a pohoda...
Běžným lidem to bohatě stačí! A IB se není třeba bát. všechno si volíte při podpisu smlouvy a pak to jede k každém prohlížeči a je to velice jednoduché na ovládání...
Máte na běžném účtě milion a hrozně se divíte, že z toho nemáte žádné kladné úroky ? Panebože na běžném účtě jsou kladné úroky nulové, nebo přesněji většinou 0,02 a podobně... Pokud chcete vydělávat na kladných úrocích, od toho tu je stavební spoření ! Například já mám u jedné nejmenované spořitelny (nechci být nařčen, že jsem její zaměstnanec) 4% úrok z jednorázového vkladu a 4% úrok za všechny platby co v příštím roce pošlu. .. Takže počítám dobře, vy z 1 000 000Kč by jste po uložení na Stavební spoření dostal jako dárek 40 000Kč + státní podporu na 6 let aniž by jste s účtem pohnul .. :-)) Tak kdo říká že je nějaké stavebko nevýhodné, blbosti lidí co tomu nerozumí ..
V průběhu minulého roku (ne celý rok, několik měsíců) měla Wüstenrot uzavření smlouvy pro každého zcela bez poplatku, pokud uzavřel přes Internet (aktuálně neplatí), rodiče si zase uzavřeli SS u RB bez poplatku při současném zřízení ING konta. V zaměstnání jsme zase měli nějaké techtle-mechtle se stavební spořitelnou a také pro zaměstnance uzavření zdarma. Občas se prostě takové nabídky vyrojí i když nejsou stálé.
1) Tykani: ve vetsi ci mensi mire to uziva vetsina firem, ktere nabizi STUDENTSKE produkty. Mysli si, ze tato forma komunikace je mladym lidem blizsi. Za sebe muzu rict, ze jsem se s tim smiril, ale v zasade si myslim, ze to je spatne.
2) Zduvodneni KB o individualni peci me opravdu pobavilo:) Mel-li by se banker klientovi venovat individualne, znat jeho potreby, situaci apod., tak by musel mit ve svem portfoliu jen nekolik klientu. Jenze aby se to vyplatilo i bance, tak by tito klienti museli byt velmi bonitni. Takze tato "individualni" pece vypada tak, ze banker ma na starost stovky klientu, o kterych stejne nic nevi a tedy je uplne jedno, jestli klient navstivi "sveho" bankere nebo nekoho jineho na uplne jine pobocce. Stejne o klientovi oba vedi jen to, co jim vyhodi pocitac. V tomto mi prijde mnohem lepsi pristup CS, kde je jedno na jakou pobocku jdete vyrizovat sve veci.
Musím říct, že jsem jak soukromě tak s různými firemními účty prošel spoustu bank. A bohužel vždycky platilo pravidlo že čím dražší banka, tím horší služby. Jednat o nějakých retenčních nabídkách nebo poukazovat na nesmyslný ceny taky žádný výsledek nedalo. Marně jsem v ČSOB říkal, že si snad účtováním 7 Kč za příchozí platbu (při vysokém měsičním poplatku) snad dělají srandu, nebo v ŽB, kde mi za stejné peníze, kolik u nich dám za příchozí europlatbu, bude německý účet fungovat včetně plateb několik let. Všechno marný.
Proto doporučuju se s nima moc nebavit a bez prodlení a čekání na zázraky hlasovat nohama. Není pak výjimka, když místo poplatků u malý firmy rádově 10-20 tisíc ročně získáte stejnou částku na úrocích a neplatíte skoro nic.
Ahoj Evo, hezké povídání máš trpělivost, smekám :) Já bych se na to už dávno ... vyka.... :) Já mám účet u M banky a jsem spokojená. Účet jsem měla na netu zřízený za pár minut, kurýr za mnou přijel domů i se smlouvou a zřízení trvalých příkazů, jednorázových příkazů nebo SIPA je také na netu otázka několika minut. Když si ale chce někdo vzít den dovolené, popovídat si na přepážce v Komerční bance s nevrlou paní a ještě za to měsíčně platit nehorázné poplatky, tak prosím, je to jeho volba :)
po cca 15 letech. Platil jsem 250Kč měsíčně za pohyby na kontě. Při dotazu na pobočce, co mají zajímavého pro tak dlouholetého klienta a měsíčním obratu cca 70k, mi bylo nabídnuto při zrušení Bonus Programu vedení účtu za paušál 169,- ( bez dalších dodatečných plateb za výběry , pohyby atd.). Během týdne jsem byl u FIO. Při x trvalácích, x inkasech a x jednorázovkách platím 0,- Zrušení účtu v ČS absolutně bez problémů, žádné dotazy proč a kam, tuny potištěného papíru a zůstatek převedený, mám dojem, za 4 dny
Přestože mají v sazebníku jasně napsáno, že je zrušení např. ZDARMA. Málokterá z nich to opravdu za uvedenou cenu provede.
Zatím sem rušil účty v PS a GE a vždy to bylo s velkými komplikacemi - rozhodně ne zdarma, přitom si na rušení ještě berou 30-45 dní lhůtu během které vám účtují poplatky za vedení neplnohodnotného účtu (bez karty nebo IB). V GE mají dokonce takový bordel, že když třeba 20. v měsíci přejdete na jiný typ účtu, naúčtují vám poplatky nového typu od 1. v měsíci, přestože tyto byly třeba zdarma :-)
Hádejte se s nimi o pár desítek korun, když to trvá hodinu!
Bankovní poradce: " Dobrý den, pane! Jak vám můžeme pomoci?"
Klient: "Dobrý den! Chtěl bych si vybrat peníze z dědictví co přišly na
můj účet".
Bankovní poradce: "Jistě, samozřejmě.máte tam teda pěknou sumičku! A nechtěl by jste si u nás, když už jste tady, založit termínovaný účtík, nebo vstoupit do našich podílových fondíků, a nebo Vám nabídneme nějaký jiný výhodný spořivý produktík...?
Klient: Vy jste mi asi špatně rozuměli, já jsem říkal, že jsem dědil a ne, že jsem debil !
Proc autorce clanku prijde divne, ze si bankovni poradce chce sjednat schuzku? To ji snad prijde jako sikana, ze banker nechce, aby musela cekat nez prijde na radu, ale rovnou sla za clovekem, ktery je na ni ma predem pripraveny cas? .. Lide si jsou dnes schopni stezovat opravdu na vse.
Pokud tam dorazíš neohlášený a vidíš tři "poradce" jak se spolu vybavujou a řešej totální kraviny, tak přijdeš na to, že objednávat se musíš proto, abys je tolik neobtěžoval a hlavně ne v čase, kdy by se to hodilo tobě. Bohužel jsem měl taky jednou tu čest s KB poradcem a nevím nevím, jestli mi nepřijde jeho přístup o 50 nebo rovnou o 100% horší než přístup libovolného "poradce" z ČS. Schválně to uvádím v uvozovkách, protože těm většinou radím já jako zákazník.
Dcera má jako studentka účty asi u 5 bank (proč ne, když zadarno, že?). Když odjížděla na delší dobu za hranice, potřebovala cosi u osobního bankéře v KB. Do odjezdu věc vyřídit nestačila, takže se s bankéřem domluvili a dořešila jsem to já jakože v zastoupení. Bankéř to udělat NEMUSEL, ale udělal, přestože šlo o cosi, kde byla podle interních instrukcí banky nutná osobní přítomnost klienta. Klaplo to naprosto přesně i objednáním na určitou hodinu. Takže i někteří lidé v KB podávají nadstandardní výkony.
PS: šlo o pobočku v Praze na Budějovickém náměstí.
Česká spořitelna je jako MC Donald - jen se rychle najíst, vypadnout a udělat místo dalším zákazníkům , respektive, vzít si lísteček, čekat 30 minut ve frontě jak blbec, pak mluvit na poradce jak na robota a rychle pryč ať může jít další na řadu .
Komerční banka je spíše jako pohodový restaurant uprostřed města - v klidu si domluvit schůzku na přesný termín co vyhovuje jak mě, tak poradci, přijít - nečekat ani minutu, popovídat si a to NEJEN o bankovních produktech a podle toho poradce KB zdařile ( podle mé zkušenosti ) vybere ten nejlepší produkt . Z vlastní zkušenosti vim, že poradci KB, ať už placení provizně, nebo klasicky jsou školeni na naslouchání klientů a naprostou profesionalitu individuálního přístupu ...
Od tý doby, co nemám v ČS primární účet, ale používám jentak občas něco, co se mi od nich hodí, navštěvuju jejich hlavní krajskou pobočku nanejvýš 3x do roka. Bohužel musím říct, že podání mylných, zavádějících informací, případně zkonění mnou požadovaných služeb se blíží 100% případů. Nechci ani předjímat, jak to musí vypadat někde na periferii jejich pobočkové sítě, případně přímo na ústředí :))
Myslíte popovídat si o pojištění a dalších nebankovních produktech, co KB nabízí a co mi tam pokaždé cpou? :-D
Ovšem přiznejme si, že "nejlepší" je v tomhle pošta, kde vám přes okénko (!) cpou nejenom pojištění ale ještě kartu pražské plynárenské :-D.
V domech ČS, KB, ČSOB, RB, Unicredit, a teď už i GE si můžete s "poradkyní" povídat maximálně o jejím účesu a délce sukně (nohou). Pokud jde o bankovní produkty, tak ty jsou v těchto firmách opravdu nekonkurenční a předražené. Poradce může být klidně stoprocentní, ale ubohý produkt může maximálně prodat (vnutit), nijak ho nevylepší. Návštěva přepážek je naprostá ztráta času a nervů, pokud nevyhledáváte osobní a sociální kontakt. Toho, kdo tam prostě MUSÍ třeba kvůli úvěru lituji...
Jakoubku, já když jsem v Komerční bance v Mukařovského Praha 5, potřeboval od osobní poradkyně vysvětlit co znamená, která položka na výpise z kreditní karty, a kolik vlastně dlužím (mou vinou neodešla povinná minimální splátka), tak milá bankovní poradkyně nevěděla vůbec nic.
Kdybych se k ní musel objednat na konkrétní hodinu a pak sledoval, jak na výpis z kreditní karty vlastní banky čučí jak tele na nová vrata, tak jí jednu vrazím, aby se jí rozsvítilo.
S KB obdobný problém: Část střední a celou vysokou jsem byl u KB - tehdy to bylo Gaudeamus a Gaudeamus 2 konto. Ještě rok po skončení vysoké jsem měl konto za stejných podmínek. Po roce jsem své bankéřce jasně sdělil, že zůstanu klientem jedině za stejných nebo lepších podmínek. Nevidím důvod si pohoršovat. Nebylo mi vyhověno, nezájem! 9ti letá historie u KB? Nezájem! Statisícové průměrné zůstatky na účtě? Nezájem! Aktivní přístup mého bankovního poradce? Nulový. (samozřejmě jsem se sbalil a odtáhnul jinam)
Tam to byla taky sranda. Na druhou stranu mě je zase milejší, když se mě na to neptají, z jakého důvodu klidně sdělím, ale kam - to mi přijde jako moje věc.
V ČS to tedy naopak chtěla paní zachránit všemožnými způsoby, kombinovala, přesvědčovala a navrhovala, nic výhodnějšího údajně sehnat nemohu, ale takovým zvláštním tónem, že mě po pár minutách začal dost stoupat tlak. Na otázku jestli si je výhodností tak jistá mi řekla, že to měli ve školení, takže papušci. Propočty a všelijaké tabulky, a nejlépe ještě dnes hnedka všechno podepsat. Když se dověděla, že přechod vede k mBank (2008) teď už bych ale taky tak nevolil, vytiskla papíry, nechala podepsat a sbohem.
Abych vyjádřil svoji zkušenost s bankami v ČR, řídím se pravidlem - do banky jdu jen pokud už opravdu musím. To platí i pro nízkonákladovky, které považuji za o řád lepší, protože ony musí o své zákazníky bojovat, kdežto velké banky malé klienty neřeší.
Souhlasím s někým nahoře, je to o lidech, a těch dobrých fakt není mnoho, a často toho mnoho v tom bordelu u nich sami moc nesvedou.
Nemyslíte, že důvodem, proč se Vás nikdo nezeptal z jakého důvodu odcházíte a ani Vám nikdo nenabídl lepší podmínky pro vedení běžného účtu bude ten, že dotyční pracovníci banky byli opravdu rádi, že si tam účet rušíte a nechtěli abyste si to rozmyslela?
Podle Vašeho příspěvku bych s Vámi rozhodně žádné obchodní jednání vést nechtěla a to nejsem zaměstnancem žádné banky.
nevím, jak to hodnotěj. Manželku třeba pokaždé, když si na sebe vezme jednu konkrétní bundu, lanařej na Citykreditku a tvrděj jí, že musí být podnikatelka. Když si na sebe vezme něco jiného, tak jí ignorujou, asi nezapadá do správné kategorie. A to jsem viděl, jak tu kartu nutěj chlapíkovi v maskáčích s prutem v ruksaku :)
Proč by mu ji nenutili...
„Chtěli jsme si na víkend zajet s chlapama zachytat ryby, ale týden před tím jsem zjistil, že můj prut je zlomený. Šetřil jsem na tu akci docela dlouho, tak jsem neměl víc peněz. Vzal jsem si přes ipůjčku 1000 Kč na nový.“
http://www.ipujcka.cz/zadost-o-pujcku/
Možná to tak bylo.
Měl jsem tam jen kreditku, se kterou jsem nikdy nešel do mínusu, čili za úroky mne nikdy nezkasírovali.
Nicméně jsem skrz ni protočil desetitíce za rok, čili pokud mají z každé platby 1-3 procenta, tak jsem jim přinesl na příjmech cca 1-3 tis.kč odhadem ročně. Nevím jaké mají s kartou náklady.
Taky jsem loni prisel do KB, ze chci zrusit ucet, jelikoz uz nebudu mit studentsky a mam jine ucty bez poplatku, ale po chvilce popovidani si jsem dostal nabidku na jiny ucet bez poplatku na rok jen abych ho nerusil. Podminkou bylo, ze si tam necham posilat vyplatu, coz mi moc nevadi (trvaly prikaz den po vyplate penize prerozdeli). Tehdy jsem mel bezny ucet jen od mBank a byl jsem rad, ze mi tento zustal (potreboval jsem nekolikrat resit zahranicni platby).
Komercka ma ve srovnani s ostatnimi velkymi bankami pomerne velky spread (rozdil mezi nakupnim a prodejnim kurzem cizich men) a poplatek za zahranicni platbu ma nadprumerny.
Obzvlaste jestli mas zahranicni platby casteji, tak doporucuji vyuzit devizovou spolecnost, jejich seznam je na strankach CNB.