Partner serveru

Wüstenrot

Názory k článku
20 otázek a odpovědí pro klienty družstva UNIBON

filip
filip (neregistrovaný) 93.99.93.---
13. 3. 2012 6:14 Nový

Ručení

Věta o ručení do výše dvojnásobku členského vkladu není pravdivá. Ručení bylo úpravou stanov dávno zrušeno.

lojza
lojza (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2012 7:49 Nový

Re: 20 otázek a odpovědí pro klienty družstva UNIBON

celé vlákno

Jistý "detail" FPV na svém webu uvádí jinak než vy zde. "Rozhodnutí o neschopnosti družstevní záložny dostát svým závazkům vydává ČNB."

JH
JH (neregistrovaný) 89.233.153.---
13. 3. 2012 8:39 Nový

Re: 20 otázek a odpovědí pro klienty družstva UNIBON

celé vlákno

Ale jde opravdu jen o detail. Likvidátor totiž ČNB doporučí vydat rozhodnutí o platební neschopnosti a ta to na jeho žádost učiní a do FPV pak pošle rozhodnutí. Od této chvíle běží 20 pracovních dnů na zahájení výplaty.

JH
JH (neregistrovaný) 89.233.153.---
13. 3. 2012 8:40 Nový

Re: 20 otázek a odpovědí pro klienty družstva UNIBON

celé vlákno

Slovo žádost jsem použil blbě. Místo toho si doplňte doporučení.

lojza
lojza (neregistrovaný) ---.biochem.muni.cz
13. 3. 2012 12:10 Nový

Re: 20 otázek a odpovědí pro klienty družstva UNIBON

celé vlákno

Souhlasím. V článku to je již opraveno (ne zcela exaktně), původně tam bylo: "O insolvenci rozhodne až soud na návrh insolvenčního správce". Soud zde zjevně nehraje žádnou roli (a tedy jistá dezinformace napnutým klientům)a oficiální rozhodnutí je pouze na ČNB (i když na návrh likvidátora).

AB
AB (neregistrovaný) 193.84.96.---
13. 3. 2012 8:56 Nový

úrok u termínovaných vkladů

celé vlákno

"Končí mi termínovaný vklad, kdy mi jej vyplatí?

Pro spořicí účty s výpovědní lhůtou a termínované vklady je nutné počkat na rozhodnutí likvidátora, který určí způsob výběrů z vázaných vkladů."

Když mi skončí takový typ vkladu, dále se samozřejmě neúročí. Vklad je již bez výpovědní lhůty a na pobočce Unibonu by s ním mělo jít volně disponovat. Nebo budu muset čekat až bude zahájena výplata peněz po vyhlášení platební neschopnosti?

k.k.
k.k. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2012 9:11 Nový

Re: úrok u termínovaných vkladů

celé vlákno

Pokud nebude vyhlášena platební neschopnost, tak ti peníze normálně vyplatí po skončení vkladu Unibon.

dalich . aura:94
13. 3. 2012 9:16 Nový

Re: úrok u termínovaných vkladů

celé vlákno

Provedeno update všeho, díky za reakce.

Jerry001
Jerry001 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2012 9:27 Nový

stat to vsechno zalepi

celé vlákno

Ono se pravdu ukazuje, ze staci dat penize kamkoli i kde je nesmyslnej urok (6%) a kdyz to zkrachuje tak Vam to stat doplati i s urokama ... hm a kde je porad zminovane vyssi vynos = vyssi riziko, kdyz zadne riziko vlastne neni ?

Bohdan
Bohdan (neregistrovaný) ---.10.broadband15.iol.cz
13. 3. 2012 9:57 Nový

Re: stat to vsechno zalepi

celé vlákno

Pojistění je jen do 100000Eur, nedoplatí to stát ale fond pojištění vkladů kam přispívají střadatelé a o to je v bankách či záložnách menší úrok. Větší riziko je dávat peníze do fondů nebo akcií. Úrok 6 proc. tam myslím nikdy nebyl a pokud ano je na malém množství vkladů, důležitější číslo je průměrný úrok ze všech vkladů, ten tam je rozhodně nižší. Nyní když se inflace blíží 4 proc, bych ale úrok 6 proc. nepovažoval za nesmyslný, spíše mi připadá nesmyslné uložit si peníze někam, tj. půjčit peníze někomu kdo mi ani nedorovná inflaci.

Méďa Béďa aura:56
13. 3. 2012 10:03 Nový

Re: stat to vsechno zalepi

celé vlákno
k.k.
k.k. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2012 10:08 Nový

Re: stat to vsechno zalepi

celé vlákno

Úrok byl 6 % p.a. u tříletých vkladů a 5,2 % p. a. u vkladů na rok a půl, což byla velmi pěkná nabídka s nulovým rizikem.

Patrik Chrz aura:92
13. 3. 2012 11:55 Nový

Re: stat to vsechno zalepi

celé vlákno

Ano, říká se tomu morální hazard. Také to provozuji :). Pořád lepší, než se nechat uvrtat na investici do fondů, byť v pobočce honosné a bezpečné banky.

xx
xx (neregistrovaný) 193.84.96.---
13. 3. 2012 9:29 Nový

vrácení základního členského vkladu

celé vlákno

člen unibonu za závazky družstva neručí.
Základní členský vklad bude vrácen v plné výši současně s výplatou vkladu po zahájení výplaty náhrad bankou pověřenou FPV?

Jerry001
Jerry001 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2012 9:44 Nový

Re: vrácení základního členského vkladu

celé vlákno

dostane vsechno co tam dal plus ty nesmyslne uroky treba 6% mu taky vyplati ... jedine o co prijde je "clensky vklad 100Kc :-)" viz:

"Ve stanovách UNIBONu je výslovně uvedeno, že členové neručí za závazky družstva a uhrazovací povinnost členů družstva není stanovena, proto vás případná úhrada závazků nemusí trápit. Zápisné u UNIBONu pro fyzické i právnické osoby činilo 100 Kč a nevrací se. "

tudiz jak rikam du si najit nejvetsi nesmyslnou zaloznu u nas s urokem jako bejk dam tam nejvetsi fix s nejvetsim urokem a mam vydelano ... budto mi to vyplati zalozna nebo stat pres FPV i s tim urokem ... to je ulet, ale proc ne, riziko nula :-)

Bob
Bob (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2012 11:06 Nový

Re: vrácení základního členského vkladu

celé vlákno

Jsi objevil ameriku tupoune :))

Patrik Chrz aura:92
13. 3. 2012 11:56 Nový

Re: vrácení základního členského vkladu

celé vlákno

100 Kč bylo zápisné, o to přijde každý určitě. Členský vklad je 400 Kč a jeho vyplacení bude záviset na zbytkovém jmění záložny, ale odhaduji, že to bude záporné, takže nikdo nic nedostaneme. Nicméně s tím jsem při zakládání účtu počítal a již se mi to mnohokrát vrátilo.

Jaroslav Novák aura:61
14. 3. 2012 4:58 Nový

Re: vrácení základního členského vkladu

celé vlákno

To je ale pozdě! Ti chytřejší to už dávno udělali.

Patrik Chrz aura:92
14. 3. 2012 5:42 Nový

Re: vrácení základního členského vkladu

celé vlákno

Jak se to vezme. Samozřejmě, že pokud tam měl někdo prázdný účet, tak nemělo smysl tam nechávat 4 stovky za členství a čekat až o ně přijdu. Na druhou stranu s vhodným produktem a dostatečným zůstatkem se to vyplatí "dohrát až do konce". Já ty čtyři stovky dostanu na úrocích za několik dní :). Takže čím déle bude trvat než záložna vyhlásí insolvenci, tím lépe pro mě :D

tokram
tokram (neregistrovaný) 2001:718:1001:----:----:----:----:----
13. 3. 2012 9:48 Nový

Členství

Zákon:
Družstevní záložna se též zrušuje dnem nabytí právní moci odnětí povolení.

Stanovy:
Zánik členství - Členství zaniká:
g) zánikem Družstva

Můžu z toho vyvodit, že když jsem byl členem družstva, tak k dnešnímu dni jím již nejsem? (Peníze tam nemám, jen jsem nepožádal o ukončení členství.) Nebo je rozdíl mezi "družstvem" a "družstevní záložnou" a družstvo (a mé členství v něm) existuje i po zrušení záložny?

No
No (neregistrovaný) ---.214.broadband7.iol.cz
13. 3. 2012 15:35 Nový

žádost na redakci

celé vlákno

Vážení u příležitosti likvidace Unibonu si vás dovoluji informovat že už desátým rokem probíhá konkurz Rodinné záložny. A zatím co daleko větší banka jako byla Union už konkurz dávno ukončila, tady si konkurzní správce JUDr. Mozga dává na čas a přitom si mastí kapsu. Mohli byste popátrat jak to tedy s tím konkurzem Rodinné záložny vypadá a jak se na něm projeví i rozhodnutí mezinárodního fondu pro lidská práva ve Štrasburku, který přiznal dne 9.12.2010 Rodinné záložně právo na odškodnění, které si tato měla dohodnout s ministerstvem financí do 3 měsíců od nabytí právní moci tohoto rozhodnutí.
Jen pro informaci, třeba v Orlové bylo krachem Rodinné záložny takto postiženo kolem 1900 střadatelů (odškodnění bylo 90% max. 400 tis.kč).
Za případné informace vám děkuji.

Bližší informace ke konkurzu lze najít na www.rdz.cz a ke rozhodnutí soudu ve Štrasburku na http://portal.justice.cz/Justice2/Soud/soud.aspx?h=1&q=Rodinn%e1%20z%e1lo%9ena

No
No (neregistrovaný) ---.214.broadband7.iol.cz
13. 3. 2012 15:56 Nový

Re: žádost na redakci

celé vlákno

Omlouvám se, přepsal jsem se. ... Mezinárodního soudu pro lidská práva ve Štrasburku

atom
atom (neregistrovaný) ---.vfh.cz
13. 3. 2012 17:57 Nový

Re: žádost na redakci

celé vlákno

´"Evropskému soudu pro lidská práva"

No
No (neregistrovaný) ---.214.broadband7.iol.cz
13. 3. 2012 18:13 Nový

Re: žádost na redakci

celé vlákno

Omlouvám se, nějak mi to začíná vynechávat. Dík.

Tomáš
Tomáš (neregistrovaný) 109.81.252.---
3. 7. 2012 16:17 Nový

Re: žádost na redakci

celé vlákno

Konkurz Union banky ještě neskončil!

taky uniboňák
taky uniboňák (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2012 18:05 Nový

prosím rozveďte podrobněji - díky

celé vlákno

"Zároveň má každý člen právo na vypořádací podíl na likvidačním zůstatku záložny, resp. na zhodnocení vkladu jejím hospodařením v poměru ke svému členskému vkladu."

No
No (neregistrovaný) ---.214.broadband7.iol.cz
13. 3. 2012 18:21 Nový

Re: prosím rozveďte podrobněji - díky

celé vlákno

Na nějaký vypořádavací podíl zapomeňte. Pochybuji že by tam zůstaly nějaké peníze a že by likvidace nepřerostla do konkurzu.
Jinak v rozhlase jsem slyšel, že už včera krajský soud jmenoval likvidátora. Věřím, že novináři zjistí jeho jméno a nebo že se to objeví na stránkách Unibonu.
Věřím, že likvidátor bude mít slušnější chování vůči drobným družstevníkům a bude po převzetí Unibonu více informovat na stránkách záložny.

Patrik Chrz aura:92
13. 3. 2012 18:38 Nový

Re: prosím rozveďte podrobněji - díky

celé vlákno

Za předpokladu, že by záložna vyplatila všechny střadatele a ještě tam zbyly peníze (krajně nepravděpodobné), tak bychom dostali každý poměrnou část z majetku záložny. Např. když se rušila FIO, tak se mi vklad jedné koruny zhodnotil asi o 450 %, pokud si dobře pamatuji, to ovšem u Unibonu nehrozí.

ja
ja (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
13. 3. 2012 20:10 Nový

FIO ZRUŠENA a jak jste se dozvěděl o vypořádání

celé vlákno

FIO ZRUŠENA a jak jste se dozvěděl o vypořádání ja člen a nic :(

Patrik Chrz aura:92
13. 3. 2012 20:20 Nový

Re: FIO ZRUŠENA a jak jste se dozvěděl o vypořádání

celé vlákno

28.12.2011 jsem dostal vypořádací podíl na účet stejně jako všichni ostatní členové

v.sp
v.sp (neregistrovaný) 81.90.250.---
13. 3. 2012 22:55 Nový

Re: FIO ZRUŠENA a jak jste se dozvěděl o vypořádání

celé vlákno

No, všichni ne... ti co nemají účet musí dojít na pobočku. (Např. i disponent účtu musel být členem záložny.)

ja
ja (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
14. 3. 2012 19:08 Nový

Re: FIO ZRUŠENA a jak jste se dozvěděl o vypořádání

celé vlákno

jo podle vypisu sem dostal 5,86....to abych prepsal danove priznani...

kapitán Nemo
kapitán Nemo (neregistrovaný) ---.zelena.cz
13. 3. 2012 20:22 Nový

Re: FIO ZRUŠENA a jak jste se dozvěděl o vypořádání

celé vlákno

objevily se peníze na účtu (cca 4,80)

Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) ---.jablonka.cz
13. 3. 2012 20:22 Nový

Re: prosím rozveďte podrobněji - díky

celé vlákno

No vidíš, a to se pořád bojíš investovat do akcií :)

Patrik Chrz aura:92
13. 3. 2012 20:24 Nový

Re: prosím rozveďte podrobněji - díky

celé vlákno

Jo mít křišťálovou kouli a vědět které porostou :). Každopádně já nepotřebuji riskovat, pokud neudělám nějakou blbost, tak nouzí trpět nebudu :D

A...
A... (neregistrovaný) 178.216.149.---
15. 3. 2012 11:43 Nový

Re: prosím rozveďte podrobněji - díky

celé vlákno

co furt mas s tim "porostou"? :) Nekupuj akcie, kup podnik. Podivej se co dela, jakej ma plan, odhadni kolik to stoji a kdyz to na burze dostanes levneji, tak kousek kup. Akcie kupujou jen spekulanti, nikoho jineho "rust akcie" nezajima :)

Patrik Chrz
Patrik Chrz (neregistrovaný) ---.opera-mini.net
15. 3. 2012 13:05 Nový

Re: prosím rozveďte podrobněji - díky

celé vlákno

Ja nejsem chamtivej a zustanu u meho konzervativniho sporeni, zatim mi to vychazi, stejne to do smrti neutratim :).

A.
A. (neregistrovaný) 178.216.149.---
15. 3. 2012 11:46 Nový

Penize na ucet

celé vlákno

jak to je mimochodem v pripade, ze mam TV a je u nej napsano, ze penize mi maji poslat na ucet (pobocky sou daleko)? V clanku se porad pise "osobne", ale nemeli by se dobihajici vyplacet po ukonceni automaticky na registrovany ucet a po vyhlaseni neschopnosti pouzit tento ucet rovnou FPV? Se mi zase nechce jezdit nekam do Ostravy, proto sem vybral UNIBON a ne MSD :)

B.
B. (neregistrovaný) ---.167.208.120.threembb.ie
23. 3. 2012 1:40 Nový

Re: Penize na ucet

celé vlákno

Ja si budu muset koupit letenku.

Družstevník
Družstevník (neregistrovaný) ---.214.broadband12.iol.cz
23. 3. 2012 17:05 Nový

UNIBON neplatí !!!!!!!!!

celé vlákno

Před 14 dny mi připsali urok z termínovaného vkladu na běžný účet a od té doby se marně snažím peníze převést na účet u jiné banky nebo vybrat v hotovosti. V Pražské pobočce vedoucí s jistou dávkou arogance stále tvrdí, že nemají prostředky a posouvají termín uhrady vždy o týden. Nikdo neřeší, že neoprávněně disponují již třetí týden prostředky, které jim nepatří s 0% úroku. Pokud do týdne nevyplatí podám trestní oznámení. Na ing.Knapa /likvidátora/ mi kontakt nedali. Doufám, že něco dělá. Pokud nemají peníze, tak ať vyhlasí platební neschopnost a předají fondu p.vkladů.

Roman
Roman (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
23. 3. 2012 23:55 Nový

Re: UNIBON neplatí !!!!!!!!!

celé vlákno

podle příspěvku tady probíhá pohoda ne ? :D pánové stojí vám to za to ? :) ... hlavně, že jste měli o 2 % lepší úrok hehe

Jouza
Jouza (neregistrovaný) ---.4d.4f.static.xlhost.com
26. 3. 2012 21:16 Nový

Re: UNIBON neplatí !!!!!!!!!

celé vlákno

Romane. Měl jsem tam TV na tři roky a za dva roky jsem dostal vyplaceno na úrocích přes 63 000,- Kč. Pokud bych měl tytéž peníze uloženy na účtu u České spořitelny dostal bych za stejné období vyplaceno možná tisíc korun a čau PIPI. Takže se mi to jednoznačně vyplatilo, ale to ty asi nechceš slyšet.

kayn
kayn (neregistrovaný) ---.fit.cvut.cz
29. 3. 2012 13:40 Nový

Re: UNIBON neplatí !!!!!!!!!

celé vlákno

Google ti ho da vzdy ;-)

Vice zde: http://www.vojdz.cz/2011/VDZvypis.pdf

tomasbok
tomasbok (neregistrovaný) ---.customer.poda.cz
30. 4. 2012 11:57 Nový

kdy se přihlásit

Na stránkách Unibonu je ze dne 19.4.2012 INFORMACE likvidátora číslo 4, ve které je mimo jiné uvedeno "Vás tímto vyzývám k přihlášení všech Vašich pohledávek, které máte vůči UNIBON - spořitelní a úvěrní družstvo, a to nejpozději ve lhůtě čtyř měsíců, tedy nejpozději do dne 10. 8. 2012" A ptám se, kdy přihlásit pohledávky, respektive úroky u TV nabíhají pořád, nebo už ne?

Delfín10
Delfín10 (neregistrovaný) 85.162.128.---
27. 9. 2012 23:50 Nový

Jak to má být?

Z čeho budou vyplaceny účty nad 100 tis.€?
Bude Unibon v likvidaci, nebo bude v insolvenci?
Z čeho se zaplatí vyplacené vklady, to půjde z kapsy nás všech? A kdo na todohlíží?

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem