Zhodnoťte finanční produkty podle vlastních zkušeností

Včera bylo zahájeno finálové hlasování Ceny veřejnosti soutěže Zlatá koruna. O Zlatou, Stříbrnou a Bronzovou korunu se letos popere 204 finančních produktů 75 finančních společností. Těší nás velký zájem veřejnosti o toto hlasování. Tento zájem ukazuje, že lidé přestávají být pouhými pasivními klienty finančních společností a ve větší míře projevují své názory a dávají najevo, co se jim v nabídce společností líbí, nebo nelíbí, uvedl Pavel Doležal, ředitel soutěže Zlatá koruna.

 Ve finálovém kole, které odstartovalo včerejším dnem, je možné kromě internetu hlasovat i prostřednictvím SMS zpráv. Ty je možné posílat ve tvaru ZK(mezera)čís­lo(mezera)tip (např. ZK 9 123456) na telefonní číslo 9001 106, kde tip je odpověď na tipovací otázku: „Kolik hlasů celkem bude odevzdáno v nominačním a finálovém kole soutěže Zlatá koruna?“. Současně s hlasováním o Cenu veřejnosti probíhá na internetových stránkách www.zlatakoru­na.info až do 19. května také hlasování o Cenu podnikatelů pro nejlepší finanční produkty pro malé a střední podnikatele.

Během letošního ročníku soutěže probíhal také výzkum společnosti Ipsos Tambor, zaměřený na finanční chování populace.Vyplynulo z něho, že při nakládání s osobními financemi nejvíce lidí (41 %) důvěřuje samo sobě a svým schopnostem a vlastnímu úsilí se finančně vzdělávat. Jen 14 % dotázaných se při řešení finančních záležitostí obrací na své známé a přátelé. Analýza také potvrdila, že česká populace je z pohledu finančního chování konzervativní a opatrná. Téměř 80 % lidí přiznalo, že upřednostňuje šetrnost a spoření před investicemi a půjčkami. Spořivost více preferují ženy (84 %) než muži (74 %). Finančně nejodvážnější jsou středoškoláci (23 %), nejméně odvážní vysokoškoláci (17 %), uvádí zpráva společnosti Ipsos Tambor.


Firmy v krizi rostly jako houby po dešti Další zvýhodněná hypotéka