Zavedení šrotovného v Česku již na podzim ohroženo

Odstupující premiér Mirek Topolánek o víkendu prohlásil, že české automobilky šrotovné nepotřebují, nejsou schopny totiž uspokojit poptávku vyvolanou v důsledku zavedení šrotovného v Německu, Francii či na Slovensku. Není tedy podle něj nutné zavést vyplácení státního příspěvku na nákup nového automobilu ještě v letošním roce.

Podle sociálních demokratů je však premiérův výrok porušením dohod mezi ODS a ČSSD v rámci balíčku protikrizových opatření. Sociální demokraté trvají na zavedení šrotovného letos na podzim, podle dohody 1. září nebo 1. října. Řekl to předseda ČSSD Jiří Paroubek v diskusním pořadu Partie televize Prima.

Zatím však jde jen o dohodu obou stran, konečné rozhodnutí o šrotovném musí učinit vláda.

Blíží se uzávěrka nominací na Zlatou korunu Dvouciferný pokles produkce průmyslu a stavebnictví pokračoval i v únoru        
MoB
MoB (neregistrovaný)
14. 4. 2009 11:54 Nový

Volové

celé vlákno
Součástí dohod mezi ODS a ČSSD zjevně není ani zdravý rozum (nemůže být, ti pánové naprosto netuší, jak taková věc vypadá). Automobilky jednají o zavedení pracovních sobot... většinu produkce vyvážejí... šrotovné není absolutně zapotřebí. Bohužel, v politice logika neplatí.
Kuba
Kuba (neregistrovaný)
14. 4. 2009 12:06 Nový

Re: Volové

celé vlákno
Přesně tak. Šrotovné by se sice někomu hodit mohlo. Ale problém to nevyřeší. Máte rádi sex? Tak kandidujte do parlamentu a požadujte zavedení souložného. vice na www.soulozne.cz
uživatel si přál zůstat v anonymitě
14. 4. 2009 12:20 Nový

Re: Volové

celé vlákno
Hlavně si lidi budou kupovat malá a laciná auta jako Chevrolet Spark, Hyundai i10, takže pomůžeme jenom cizím kapsám...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
14. 4. 2009 13:31 Nový

RE: Zavedení šrotovného v Česku již na podzim ohroženo

O šrotovném se u nás uvažovalo až na podzim. Kdo ví, co v tu dobu bude. Nevím, na jak dlouhou dobu mají automobilky zajištěny objednávky nových aut, ale připadá mi hektické, aby se zaváděly pracovní soboty a opět nabíraly nové pracovní síly, a aby např. za 3 měsíce nastal zase útlum zájmu. Celé (podpory a následné výroby) by to mělo být koordinováno tak, aby se vyrábělo plynule a dlouho. Pokud nové auto chci a potřebuji, tak si hold na něj počkám, až jej vyrobí a bude mi jedno, zda ho budu mít k odběru za měsíc nebo až za 36 dní. Pomíjím případy, kdy se ze dne na den stanu nemajitelem auta /havárka, zcizení/.