Spočítejte si...

Zavřít

Zásilkový prodej je podle Bruselu rizikový

Česká legislativa je podle Evropské komise nedostatečná při ochraně spotřebitele, který si objedná zboží prostřednictvím katalogu. S Českou republikou bylo dnes zahájeno řízení pro porušení povinnosti. Vše může skončit žalobou Evropského soudního dvora v Lucemburku. Zároveň hrozí finanční sankce.

Práva spotřebitelů vychází z evropské směrnice, která upravuje vztahy mezi konzumentem a prodejcem. Česko tak do svých právních norem neimplementovalo veškerá ustanovení. Mezi základní ustanovení patří dvouletá odpovědnost prodávajícího v případě vady výrobku. Spotřebitel má nárok na opravu nebo výměnu zboží. Současná česká praxe je opačná. Prvních 6 měsíců po zakoupení musí prodejce dokázat, že vada byla způsobena vadným použitím výrobku, od 7 do 24 měsíce je tato povinnost na zákazníkovi, aby doložil, že vada nevznikla chybným používáním.

Problematiku reklamací v tuzemsku si přečtěte v článku: Naučte se správně a dobře reklamovat

Globální hospodářská krize snížila počet dolarových milionářů ČD uzavřely kvůli povodni několi tratí na střední Moravě        
michal
michal (neregistrovaný)
25. 6. 2009 21:33 Nový

RE: Zásilkový prodej je podle Bruselu rizikový

celé vlákno
Myslím, že by EU měla zásilkový obchod v ČR zakázat. Pak ještě omezitprůměrnou délku spánku spokojených občanů a možná by se ještě něco našlo. On šikovný eurospolanec jistě nápad dostane.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
26. 6. 2009 10:00 Nový

RE: Zásilkový prodej je podle Bruselu rizikový

celé vlákno
Nedivte se, ono když něco nejde po dobrém a někdo nemá rozum, tak se na to musí udělat extra právní úprava. Na jednu stranu mi připadá nesmyslné, aby jsme byli třeba omezováni v počtu prasat, býků či výrobě mléka a abychom sem pak museli dovážet to, v čem jsme byli před převratem soběstační a bylo i v lepší kvalitě; na druhé straně kdyby Unie nepřijmula opatření, tak třeba ABS by ještě dnes bylo u Škodovky součástí vyšších (luxusních) výbav či za tučný příplatek a nebylo by nikdy i u té nejobyčejněnjší verze. Teď se snad uvažuje o tom, že by ESP mělo být povinné. To je rozumné, ale třeba další návrh povinně mít v autě alkoholtester považuji za pitomost zvyšující náklady na provoz auta. Samozřejmě, je krize a pokud by to bylo povinné, pár lidí by si na tom namastilo kapsu. Pak můžeme třeba ještě nařídit povinné stírání čelního skla, aby i výrobci stěračů měli odbyt, a když to bude málo, tak budou povinné stěrače i na bočních oknech. Zrovna tak zvyšuje náklady na provoz celodenní svícení. Výrobci žárovek, autobaterií, servisy si mnou ruce díky zvýšenému odbytu. Když někde chybí peníze, motorista je vždy pohotovým a pohodlným zdrojem. Ať už v minulosti, kdy se povodně řešily údajně na přechodnou dobu dálničními známkami. Komunistům stačila daň z benzínu, která funguje i dnes, ale nestačí. Tak se bude platit mýtné i za silnic 1. tř. a už jen čekám, kdy se chodcům zpoplatní pohyb na chodnících či občanům za to, že z jejich okapů teče voda zdarma do kanalizace. Televizní a rozhlasové poplatky taky musíte nesmyslně platit, i když veřejnoprávní stanice nepřijímáte. Telefonní operátoři - taky nechtěli zlevnit sami od sebe styk se zahraničím. A tuším, že u nich to není poprvé, kdy unie zakračovala.
Chce to zkrátka mít zdravý rozum.